Dukaan מחליפה 90% מצוות התמיכה שלה בבוטים מבוססי AI

צוות תמיכה מבוסס AI
תוכן עניינים

אם יש לכם עסק, או שאתם עובדים באחד, כדי שתשבו לפני שתקראו את זה…

 

חדשנות או חוסר לב?

לאחרונה, פלטפורמת Dukaan, המציעה פתרונות עצמיים לעסקים, עברה מהלך רדיקלי בתחום שירות הלקוחות שלה.

 

בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של מנכ”ל החברה, סומיט שאה, הוא גאה לספר כי החברה החליפה 90% מצוות התמיכה שלה בבוטים מבוססי בינה מלאכותית.

הסיוט הגרוע ביותר של עובדים – להיות מוחלפים בסופו של דבר על ידי AI, עשוי בהחלט להגיע, קצת מוקדם ממה שציפינו.

 

סומיט שאה, מנכ”ל סטארט-אפ המסחר האלקטרוני Dukaan, התמודד עם פגיעות ענק באינטרנט לאחר שפוסט שבו הוא מחליף 90% מצוות תמיכת הלקוחות שלו בצ’אטבוט AI הפך ויראלי בטוויטר.

 

המהלך הזה, לפי שאה, הוביל לשיפור משמעותי בזמן התגובה, זמן הפתרון והורדת עלויות התמיכה.

 

שאה מסביר כי החלטה זו הייתה קשה אך הכרחית, והתוצאות מדברות בעד עצמן:

 

  1. זמן התגובה הראשונית ירד מדקה ו-44 שניות למענה מיידי,
  2. זמן הפתרון ירד משעתיים ו-13 דקות ל-3 דקות ו-12 שניות,
  3. עלויות התמיכה ירדו בכ-85%.

עם זאת, ההחלטה זכתה לביקורת חריפה ברשתות החברתיות.

 

משתמשים רבים תיארו את המהלך כ”חסר לב” וביקרו את שאה על כך שהוא מתהדר בפיטורי צוות התמיכה. משתמש אחד אף טען כי שאה “הרס את חייהם של 90% מצוות התמיכה וחוגג זאת בציבור”.

 

המהלך של Dukaan מעלה שאלות חשובות לגבי האיזון בין חדשנות טכנולוגית לבין אחריות חברתית ומוסרית.

האם השימוש בבינה מלאכותית להחלפת עובדים הוא צעד חיובי לעתיד, או שמא הוא מעיד על חוסר רגישות והתעלמות מההשלכות האנושיות של כזה מהלך?

 

בכל מקרה, שאה גם כתב על האופן שבו הצוות שלו פיתח צ’טבוט של AI בשם Lina שיצר תשובות מיידיות ומותאמות אישית לשאלות לקוחות ופרסם את הכל בחשבון הטוויטר שלו 

שאה טוען שהצליח בסריקה אחת להסיר צווארי בקבוק בתקשורת כמו תגובות מעוכבות וגנריות וגם להוזיל עלויות. 

 

מי שרוצה לדבר עם Lina יכול ללחוץ כאן

“200 צ’אטים חיים וכ-1400 כרטיסי תמיכה סומנו כ’נפתרו’ על ידי לינה. ממש התחלתי להרגיש כאילו אדוארד מורה מהסרט ‘Limitless’ מנהל את כל הלקוח..״

“בהתחשב במצב הכלכלה, סטארטאפים נותנים עדיפות ל’רווחיות’ על פני השאיפה להפוך ל’חדי קרן’, וכך גם אנחנו”, הוסיף שאה.

 

לאחר 12 ציוצים, שאה אמר שהחברה מגייסת תפקידים רבים.

כשנשאל על ידי משתמש טוויטר על הסיוע שניתן לצוות המפוטרים, הוא ביקש מהם להיזהר מהפוסט שלו בלינקדאין, והדגיש כי מדובר בהחלטה קשה.

 

פיטורים הם אף פעם לא חוויה נעימה, למה צריך להכריז ולהתגאות בזה?

לא צריך, אבל גם אם נמשיך להעלים עין, בינה מלאכותית כאן בשביל להישאר. 

 

אז טיפ קטן למי שהעתיד התעסוקתי חשוב לו, תלמדו להשתמש בבינה מלאכותית!
ואם יש לכם עסק, ככל שתתמיעו מהר יותר, ככה הסיכוי שלכם להישאר רלוונטים ולנצח את התחרות עולה!

 

בהצלחה לכולנו!

zero21 בינה מלאכותית
רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של עומר הררי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

letsAI - בינה מלאכותית

Dukaan מחליפה 90% מצוות התמיכה שלה בבוטים מבוססי AI