חברת Anthropic ממשיכה לחדש ולהפתיע בהשקת פיצ’ר חדש ויעיל במיוחד לצוותי עבודה, לעסקים ולחברות. הפיצ’ר החדש המכונה “פרויקטים” (Projects) מבטיח לשנות את האופן שבו צוותי עובדים בחברות ובארגונים משתפים פעולה עם בינה מלאכותית ומנצלים את יכולותיה המתקדמות.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
מהם “פרויקטים” ומדוע הם כה חשובים?
“פרויקטים” הוא כלי חדשני המאפשר למשתמשים בצוותים לארגן את השיחות שלהם עם קלוד באופן מובנה ויעיל יותר. הפיצ’ר החדש מאפשר למשתמשים ליצור מרחבי עבודה וירטואליים המכילים אסופה של נתונים, קבצים, שיחות וידע ארגוני או מקצועי, הכול במקום אחד ובשילוב היכולות הג’נרטיביות של Claude. היתרון המשמעותי הוא היכולת לשתף את השיחות הטובות ביותר עם קלוד, לצד הקבצים וקטעי הקוד, עם חברי צוות אחרים, להדק את שיתוף הפעולה ולהעלות את תהליך הלמידה לרמה גבוהה יותר.
צפו בסרטון ההדגמה ששחררה אנטרופיק:
Credit: anthropic.com
מה מיוחד בפיצ’ר ה־Projects החדש של Claude?
חלון הקשר רחב
לכל מתחם “פרויקטים” יש חלון הקשר של 200,000 טוקנים (שהוא שווה ערך לספר בן 500 עמודים). זה מאפשר למשתמשים להוסיף כמות עצומה של מסמכים, קוד ותובנות רלוונטיות לכל פרויקט ולהגביר באופן מובהק את היעילות ואת הדיוק של קלוד.
הוספת ידע פנימי
אחד היתרונות המשמעותיים של “פרויקטים” הוא היכולת לבסס את התוצרים של קלוד על הידע הפנימי של הארגון. זה יכול לכלול מדריכים מקצועיים, קטעי קוד, תמלילי ראיונות או עבודות קודמות. הקשר נוסף זה מאפשר לקלוד לספק סיוע מומחה במגוון משימות, החל בכתיבת אימיילים בסגנון של צוות השיווק שלכם וכלה בכתיבת שאילתות SQL כמו אנליסט נתונים מיומן.
הוראות מותאמות אישית
“פרויקטים” מאפשר למשתמשים להגדיר הוראות מותאמות אישית לכל פרויקט ולהתאים את התגובות של קלוד לצורכי המשתמשים. למשל, אפשר להנחות את קלוד להשתמש בטון רשמי יותר או לענות על שאלות מנקודת מבט של ממלא תפקיד מוגדר או של תחום תעשייה מסוים.
שיתוף ולמידה
משתמשי Claude Team יכולים לשתף תמונות מצב (snapshots) של השיחות הטובות ביותר שלהם עם קלוד בפיד הפעילות המשותף לצוות בפרויקט. פידי פעילות אלה עוזרים לכל חבר צוות לקבל השראה בדרכים שונות בעבודה עם קלוד, ועוזרים לכל הצוות לשפר את המיומנויות שלו בעבודה עם בינה מלאכותית.
יתרונות משמעותיים של “פרויקטים”
פתרון לבעיית ה’התחלה הקרה’
אחת הבעיות הנפוצות בעבודה עם מערכות בינה מלאכותית היא בעיית ה’התחלה הקרה’, כלומר הקושי להתחיל לעבוד עם המערכת כאשר אין לה די מידע או הקשר. כדי לפתור בעיה זו “פרויקטים” מציע למשתמשים לספק לקלוד את כל המידע הרלוונטי מראש. עם “פרויקטים” צוותי עבודה יכולים להתניע פרויקט במהירות ולהרחיב עוד את המיומנויות שלהם בכל משימה בעזרת יכולות הניתוח ועיבוד המידע של קלוד. התוצאה – חיסכון בזמן יקר, הגברת היעילות ושיתוף הפעולה בין העובדים בארגון ותוצאות טובות יותר.
שיפור היצירתיות והחדשנות
שיתוף תוצרי עבודה שנוצרו בשיתוף פעולה עם קלוד יכול לשפר את החדשנות בתחומים כמו פיתוח מוצרים ומחקר. גיבוש ידע ארגוני מכל רחבי החברה יכול להניב תוצרים באיכות גבוהה יותר.
עבודה יעילה יותר לצוותים
הפיצ’רים החדשים לשיתוף בידע ולשיתוף פעולה בין עובדים אנושיים ובין כלי AI כמו קלוד מאפשרים לשלב טכנולוגיות מתקדמות בתהליכי הצוות הקיימים במישרין, לחסוך זמן ולשפר את העבודה. בניצול הדיוק של קלוד ויכולות הקידוד והכתיבה המתקדמות שלו “פרויקטים” מגביר את הפוטנציאל של הצוות שלכם. אחד הפיצ’רים המדוברים בשבועות האחרונים הוא “ארטיפקטים”, Artifacts. פיצ’ר זה מאפשר גם למשתמשים שאין להם ידע בתכנות, לכתוב קוד בלי לדעת לכתוב קוד. הרחבה על פיצ’ר זה פה.
למי מיועד “פרויקטים”?
“פרויקטים” זמין ב־Claude.ai לכל לקוחות Pro ו־Team. לפיצ’ר זה יש כל היכולות של המודל החדש והמדהים של אנטרופיק – Claude 3.5 Sonnet, הגרסה האחרונה שעולה על מתחריה במגוון רחב של נקודות ייחוס.
מדובר בפלטפורמה יעילה במיוחד לחברות, לארגונים, לעמותות, לעסקים וכמובן למנהלים ולבכירים שרוצים לקבל מבט־על על הפרויקטים שבניהולם.
השימושים המעשיים של “פרויקטים”
כתיבת הצעות
צוותי מכירות ופיתוח עסקי יכולים להשתמש ב”פרויקטים” כדי לארגן את כל המידע הרלוונטי ללקוח מסוים או להזדמנות עסקית. קלוד יכול לסייע בניסוח הצעות המתאימות לצורך אישי ולהשתמש בנתונים מוגדרים ובטון הנכון לכל לקוח.
ניתוח מסמכים מורכבים
צוותי מחקר ואנליטיקה יכולים להשתמש ב”פרויקטים” כדי לנתח מסמכים מורכבים ודוחות. קלוד יכול לסייע בחילוץ תובנות מפתח, בזיהוי מגמות וביצירת סיכומים מקיפים.
פיתוח מוצרים
צוותי פיתוח מוצרים יכולים להשתמש ב”פרויקטים” כדי לרכז את כל המחקר, הרעיונות והמשוב הקשורים למוצר מסוים. קלוד יכול לסייע בסיעור מוחות, בפתרון בעיות ואפילו בכתיבת מפרטים טכניים.
שיווק ותקשורת
צוותי שיווק יכולים להשתמש ב”פרויקטים” כדי לארגן קמפיינים, ליצור תוכן ולנתח נתוני שוק. קלוד יכול לסייע בכתיבת תכנים, ביצירת אסטרטגיות תוכן ובניתוח מגמות שוק.
מבט לעתיד…
Anthropic מבטיחה להמשיך לפתח ולשפר את “פרויקטים” בחודשים הקרובים. החברה מתכננת להרחיב את סוגי הידע שאפשר להביא לקלוד באמצעות אינטגרציות מקוריות עם יישומים וכלים פופולריים. נוסף על כך, Anthropic מדגישה את מחויבותה לפרטיות המשתמש. כל נתון או שיחה המשותפים בתוך “פרויקטים” לא ישמשו לאימון המודלים הג’נרטיביים של החברה ללא הסכמה מפורשת של המשתמש, זאת בניגוד לברירת המחדל ב־OpenAI ו־ChatGPT למשל.
האם זה שווה את הכסף?
“פרויקטים” מתקדם בצעד משמעותי קדימה בכל הנוגע לשיתוף הפעולה בין עובדים ובין מערכות בינה מלאכותית. הוא מאפשר לצוותי עבודה לארגן, לשתף ולהעשיר את האינטראקציות שלהם עם קלוד, וגם אחד עם השני, ולייעל באמת את עבודת צוותים ויחידים. וכן, זה לגמרי כוח כפול. עבודה של עובד אחד עם כלי AI היא דבר אחד, אבל זה דבר אחר לגמרי כשצוותים שלמים בחברה או בארגון נעזרים בכלים אלו, משתפים איתם פעולה ומרחיבים את תהליך למידת העמיתים ואת השיתוף המקצועי האמיתי; זה יכול לסייע בהעצמת היכולות האנושיות לניתוח ולעיבוד מידע או לייצור תכנים ותוצרים.
בזכות חלון הקשר רחב, יכולת להוסיף ידע פנימי ואפשרויות השיתוף “פרויקטים” מבטיח לשפר את היעילות, החדשנות והיצירתיות בארגונים מכל הגדלים ומכל תחומי התעשייה. ככל שהטכנולוגיה תתפתח, יהיה מרתק לראות כיצד כלים כמו “פרויקטים” ימשיכו לעצב את העתיד של העבודה הארגונית ואת שיתוף הפעולה בין אדם למכונה.
למה לא פשוט לכתוב rag?