העולם הדיגיטלי רווי בשינויים ובחדשנות בלתי פוסקת, ושדה החיפוש באינטרנט אינו יוצא דופן. אף על פי שגוגל שולטת בתחום זה כבר שנים רבות, חברות חדשות כמו Perplexity מנסות לערער את המעמד שלה. הפעם היא עושה את זה בשיתוף פעולה חדש עם חברת Tako – מנוע חיפוש לוויזואליזציה ולשיתוף ידע עולמי המבוסס על בינה מלאכותית.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
Perplexity – חזון וטכנולוגיה
Perplexity היא חברה חדשנית בתחום החיפוש באינטרנט, ומטרתה היא לשנות את הדרך שבה אנו מחפשים ומקבלים מידע. החברה מציעה מערכת חיפוש מתקדמת המבוססת על בינה מלאכותית שמספקת תוצאות חיפוש בצורה ויזואלית וברורה תוך כדי התמקדות בדיוק ובאמינות. אחת הסיבות העיקריות לכך ש־Perplexity מצליחה למשוך תשומת לב, היא החזון שלה להביא למשתמשים מידע לא רק בטקסט אלא גם בגרפים, בדיאגרמות ובתצוגות ויזואליות אחרות. זה מאפשר למשתמשים להבין את המידע במהירות וביעילות.
* אולי תתעניינו גם במדריך מקיף: Perplexity AI בחינוך
Tako – השותף החדש של Perplexity
Tako הוא מנוע חיפוש חדשני שפועל על בסיס בינה מלאכותית, ומטרתו ויזואליזציה ושיתוף ידע עולמי. Tako מתמחה באספקת תוצאות חיפוש ממקורות מוסמכים בזמן אמת, וזה מאפשר למשתמשים לבצע חיפושים במגוון תחומים כמו פיננסים, כלכלה ופוליטיקה ולהציג את התוצאות בצורה ויזואלית ומרתקת. שיתוף הפעולה בין Perplexity ל־Tako משפר מאוד את יכולות החיפוש של Perplexity. המשתמשים יכולים כעת לבצע חיפושים מורכבים ולקבל תוצאות בצורה של כרטיסי ידע ויזואליים שאפשר לשתף בקלות. לדוגמה חיפוש כמו “שיעורי המשכנתה לעומת דירוג שביעות הרצון מג’ו ביידן מאז שהושבע” ייתן כרטיס ידע המציג את הנתונים בצורה גרפית ומובנת. ובמילים פשוטות – Google Trends על סטרואידים.
הפוטנציאל של Perplexity ותוכניות לעתיד
החזון של Perplexity הוא לאפשר לכל אחד גישה למידע אמין ומדויק בצורה ויזואלית ומרתקת. החברה מתכננת להמשיך ולהרחיב את יכולות החיפוש שלה, להוסיף תחומי ידע נוספים ולשפר את התצוגות הוויזואליות. נוסף על כך, Perplexity מזמינה מפתחים לשלב את ממשק ה־API של Tako במנועי חיפוש אחרים, באפליקציות פרודוקטיביות ובכלי סיפור. החברה מבקשת גם מאנשים העוקבים אחרי התפתחותה, להתחבר אליה ברשתות החברתיות כמו X ו־LinkedIn ולשקול להצטרף לצוות הפיתוח.
התחרות מול גוגל
המאבק בין Perplexity לגוגל הוא אחד מהסיפורים המרתקים בעולם הטכנולוגיה היום. אף על פי שגוגל היא ענקית ותיקה ומבוססת, Perplexity מצליחה להביא חידושים שמושכים את תשומת הלב של המשתמשים. בזכות יכולות החיפוש המתקדמות והתוצאות הוויזואליות המרשימות יש ל־Perplexity פוטנציאל לשנות את כללי המשחק.
השאיפה של Perplexity לשבש את החיפוש המסורתי היא מפתיעה ומעוררת השראה כאחד, ולכן אין זה מפתיע שהיא האפליקציה המקורית והראשונה של AI המשלבת את ה־API של Tako. עם Tako משתמשי Perplexity יכולים לבצע מחקר שאינו אפשרי בשום מקום אחר. נסו לחפש “ביטקוין מול אספקת כסף M1” בכל מקום אחר ומלבד תמיהה תקבלו קישורים כחולים או דפים המלאים במילים. אבל ב־Perplexity תקבלו תשובה ויזואלית שאפשר לשתף:
בשורה התחתונה
Perplexity היא חברה שאפתנית וחדשנית המנסה לערער את המעמד של גוגל בשדה החיפוש באינטרנט. בזכות שיתוף הפעולה עם Tako החברה מציעה למשתמשים חיפוש ויזואלי אמין שאי אפשר למצוא במקום אחר. יהיה מעניין לראות כיצד החברה תמשיך להתפתח, וכיצד היא תשפיע על מעמדה של הענקית הטכנולוגית.