כתבות ומדריכים בנושא מחוללי סאונד ומוסיקה | Let's AI בינה מלאכותית https://letsai.co.il/articles/sound-and-music-generators/ בינה מלאכותית Mon, 14 Oct 2024 14:28:17 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.5.5 https://letsai.co.il/wp-content/uploads/2024/03/cropped-logo-lets-ai-32x32.webp כתבות ומדריכים בנושא מחוללי סאונד ומוסיקה | Let's AI בינה מלאכותית https://letsai.co.il/articles/sound-and-music-generators/ 32 32 מחוללי המוזיקה שאתם חייבים להכיר https://letsai.co.il/ai-music/ https://letsai.co.il/ai-music/#respond Mon, 14 Oct 2024 14:28:17 +0000 https://letsai.co.il/?p=33035 עולם המוזיקה עובר מהפכה עם כניסת טכנולוגיות הבינה המלאכותית לתמונה, ואיתן גם כניסתם של מחוללי מוזיקה מתקדמים. כלים אלו הפכו זמינים ונגישים ליותר ויותר קהלים ומשתמשים – החל מאנשי מקצוע ועד למשתמשים חובבים – וכיום הם מציעים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות ליצירה מוזיקלית. בין אם מדובר במוזיקאים מקצועיים, מפיקים, או חובבי מוזיקה, הכלים הללו מספקים […]

הפוסט מחוללי המוזיקה שאתם חייבים להכיר הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
עולם המוזיקה עובר מהפכה עם כניסת טכנולוגיות הבינה המלאכותית לתמונה, ואיתן גם כניסתם של מחוללי מוזיקה מתקדמים. כלים אלו הפכו זמינים ונגישים ליותר ויותר קהלים ומשתמשים – החל מאנשי מקצוע ועד למשתמשים חובבים – וכיום הם מציעים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות ליצירה מוזיקלית. בין אם מדובר במוזיקאים מקצועיים, מפיקים, או חובבי מוזיקה, הכלים הללו מספקים גישה מהירה, נוחה, ופורצת גבולות לתהליך ההפקה המוזיקלית. במאמר הזה נעמיק ביתרונות השימוש במחוללי המוזיקה השונים, ונציג את האפשרויות הייחודיות שהם פותחים ליוצרים בכל העולם.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

צפו בהקלטת וובינר יצירת מוזיקה עם AI

לפני הכל – צפו בוובינר החינמי שקיימנו בראשון 13.10.24, בו סקרנו את מצב שוק מחוללי המוזיקה, ובעיקר הדגמנו והמחשנו את הפוטנציאל של הכלים המדהימים הללו עבור מוזיקאים, יוצרים, מפיקים וחובבים כאחד.

 

 

מוזמנים לצפות בתגובות משתתפי הוובינר:

 

תגובות משתתפי וובינר AI עם מוזיקה

תגובות משתתפי וובינר AI עם מוזיקה

 

את הוובינר העבירו מאור דורני – מפיק מוזיקלי, בוגר רימון, מרצה לשילוב AI במוזיקה ב-LetsAI ומרצה לסאונד באקדמיה. לצידו תמצאו אותי (אביתר אדרי – מייסד-שותף ב-LetsAI). הקשר של מאור ושלי לבינה מלאכותית ומוזיקה לא מקרי. מעבר להיכרות המעמיקה עם כלי GenAI, שנינו מוזיקאים מנוסים, מייסדי להקת “הקציצות של לידיה” שחרכה במות בישראל ובחו”ל בתחילת העשור הקודם (לפני שה-AI השתלט לנו על החיים), ומרצים פעילים לשילוב AI במגוון תחומים, בדגש על מוזיקה.

 

הוובינר נפתח עם קליפ שמשלב נגינה אמיתית עם AI: חצי הדקה הראשונה היא קטע אמיתי של הלהקה של מאור ושלי. שאר השיר נוצר ע”י AI. הצילומים אמיתיים ולקוחים מתוך הופעות של הלהקה שלנו.

 

 

רגע לפני שממשיכים – לינקים חשובים שפורסמו בצ’ט של הזום בזמן הוובינר:

  • לינק לדף המתנות, בו תמצאו מגוון בוטים שימושיים במיוחד שיחסכו לכם הרבה שעות עבודה, וגם ריכוז מדריכים למגוון כלי בינה מלאכותית.
  • בוובינר הצגנו גם את “סונגהאנט” (SongHunt) – מנוע חיפוש שמאפשר לחפש שירים בעזרת פרומפטים, תחושות ורגשות. למידע נוסף לחצו פה.
  • רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצות העדכונים הסגורות שלנו וקבלו גישה חופשית למדריכים חינמיים בעברית שמתפרסמים בתדירות יומית.

 

ועכשיו קצת יותר בהרחבה…

 

מחוללי מוזיקה שכדאי להכיר

אם אתם מוזיקאים, מפיקים או חובבי מוזיקה שמעוניינים להרחיב את היצירה שלכם עם כלי AI מתקדמים, אתם נמצאים במקום הנכון. בשנים האחרונות, כלים מבוססי בינה מלאכותית חוללו מהפכה בעולם המוזיקה, כשהם מספקים גישה נוחה וחדשנית ליצירת שירים, עיבודים, קולות ואף אפקטים קוליים. גם אם אין לכם ידע מעמיק בהפקה מוזיקלית או בנגינה, כלים אלה מאפשרים לכם ליצור תכנים מרשימים במהירות ובקלות. אספנו לכם ארבעה מחוללי מוזיקה מובילים, שיכולים לעזור לכם להתחיל ולהשתמש ב-AI ליצירה, ולהתאים אותם לצרכים האישיים שלכם.

 

סונו (SUNO) – קל, נגיש ופשוט

סונו (Suno) היא פלטפורמה מהפכנית ליצירת מוזיקה באמצעות בינה מלאכותית, שמספקת כלים מתקדמים לכל יוצר, בין אם הוא מקצועי או חובבן, ליצירת שירים שלמים מאפס. זהו מחולל המוזיקה הראשון שבאמת הכה גלים, ויש לכך סיבה! הוא פשוט, קל לתפעול, מאוד אינטואיטיבי ויש לו חבילה חינמית נדיבה! בעזרת סונו, ניתן להפיק ליריקות בקליק, לחנים, עיבודים מוזיקליים, ואף קולות של זמרים, זמרות או להקות שלמות, בהתאם לז’אנר שנבחר – הכל בעזרת בינה מלאכותית! יתרונה הגדול של הפלטפורמה טמון בנגישותה: גם מי שאין לו רקע מוזיקלי יכול ליצור שירים מרשימים באמצעות ממשק ידידותי ופשוט לשימוש. הפלטפורמה תומכת במגוון סגנונות מוזיקליים כמו פופ, רוק, והיפ-הופ, ומציעה גמישות מרבית ביצירה – ניתן לכתוב חלק מהמילים או הלחן ולהשלים את השאר בעזרת הכלים המובנים. אפשר להעלות הקלטות קיימות ולג’נרט להן המשך, או לייצר גרסאות קאבר עם AI לשירים קיימים. סונו מתאימה למגוון שימושים, החל מיצירה מקצועית, דרך חינוך, ועד לשיווק ופרסום, מה שהופך אותה לכלי ייחודי ועוצמתי במוזיקה המודרנית.

 

סונו SUNO

דף הבית של סונו SUNO

 

יודיו (UDIO) – יותר שליטה, גמישות ואפשרויות

יודיו (Udio) הוא מחולל מוזיקה מתקדם שמציע יכולות ייחודיות למוזיקאים, יוצרים ומפיקים, והופך את תהליך היצירה לפשוט וגמיש יותר. מדובר במתחרה הגדולה ביותר של סונו, שרבים חושבים שאף מתעלה עליה. שני הכלים מאוד דומים ביכולות ובתוצרים, אבל UDIO לוקח את הכל צעד אחד קדימה. הוא יותר מפורט, מכיל יותר פיצ’רים ופרמטרים שאפשר לכוונן ולדייק, וכך להגיע לתוצאות טובות יותר, שגם קרובות יותר לחזון של היוצר. בין התכונות המרשימות שלו ניתן למצוא יכולת ליצירת רמיקסים לשירים קיימים, המאפשרת לשמור על סגנון השיר המקורי ולהוסיף לו טוויסט יצירתי. יודיו גם מצטיין בהפרדת שירים לערוצים נפרדים (stems), כך שניתן להוריד כל ערוץ בנפרד(פיצ’ר שקיים גם בסונו). מדובר ביתרון חשוב במיוחד עבור מפיקים מקצועיים. אפשרות נוספת היא השימוש ברפרנסים, כאשר המשתמשים יכולים להעלות קבצי אודיו כהשראה ליצירת מוזיקה חדשה, או אף להמשיך לג’נרט טרק קיים בעזרת AI. יודיו מספק איכות תוצרים גבוהה מאוד, וגמישות רבה בהתאמה אישית של הסגנונות וכלי הנגינה, מה שהופך אותו לכלי מקצועי ושימושי ביותר בתעשיית המוזיקה. אפשר גם להגדיר לו סולם מוזיקלי ישירות בתיבת הפרומפט, מה שמקנה שליטה רבה יותר.

 

יודיו UDIO

דף הבית של יודיו UDIO

 

אייס סטודיו – זמרי AI

צריכים זמרים לפרויקט שלכם, אבל כשאלוהים חילק כישרון שירה, נותרתם מאחור?! אייס סטודיו (ACE Studio) הוא הפתרון בשבילכם – תוכנה מתקדמת ליצירת קולות שירה באמצעות בינה מלאכותית, שמביאה יכולות חדשות ופורצות דרך לתחום ההפקה המוזיקלית. התוכנה מאפשרת למשתמשים ליצור זמרי AI שנשמעים אנושיים לחלוטין, על ידי הזנת תווים בפורמט MIDI, ושידוך מילים לאותם תווים. הטכנולוגיה מבוססת על מנוע סינתזה מתקדם שמספק ביצועים מציאותיים להפליא. אייס סטודיו אף מאפשרת למזג מספר קולות AI ליצירת גוונים קוליים ייחודיים, ומציעה ספריית זמרי AI מגוונת המתאימה למגוון סגנונות מוזיקליים. בנוסף, התוכנה מאפשרת יצירת מודלים קוליים מותאמים אישית, כך שמשתמשים יכולים להעלות נתוני קול וליצור זמרים חדשים לפי הצורך. בזכות גמישות השימוש, התמיכה במספר שפות ועיבוד מבוסס ענן לזמני רינדור מהירים, אייס סטודיו הופכת לכלי חשוב עבור מפיקי מוזיקה, מפתחי משחקים ויוצרי תוכן הזקוקים לקולות שירה ייחודיים ואיכותיים לפרויקטים שלהם.

 

אייס סטודיו ACE STUDIO

דף הבית של אייס סטודיו ACE STUDIO

 

סטייבל אאודיו (Stable Audio) – מושלם לטרקים אינסטרומנטליים וביטים

סטייבל אאודיו (Stable Audio) הוא מחולל מוזיקה ואפקטים קוליים מבוסס בינה מלאכותית, שפותח על ידי חברת Stability AI, ומציע מגוון רחב של כלים ליצירת טרקים וביטים מוזיקליים בהתאמה אישית. המערכת מאפשרת יצירה במגוון סגנונות מוזיקליים, ומצטיינת בפשטות השימוש, כך שגם משתמשים ללא ידע מקצועי במוזיקה יכולים להפיק תכנים איכותיים במהירות. סטייבל אאודיו מבוסס על מודל AI מתקדם, עם אפשרות לשליטה מדויקת בפרמטרים שונים, כולל שימוש במספרי סיד (seed) לשחזור תוצאות ספציפיות. חשוב לציין – סטייבל אאודיו אינה מיועדת ליצירת שירה או מילים, אלא מתמקדת ביצירת מוזיקה אינסטרומנטלית וסאונד אפקטים. היא לא מסוגלת לחקות קולות של זמרים ספציפיים או ליצור טקסטים שירה מקוריים. הייעוד המרכזי של הפלטפורמה הוא להוות כלי עזר למוזיקאים, יוצרים ומפיקים ליצירת דגימות ורעיונות מוזיקליים חדשים. הכלי אידיאלי ליצירת מוזיקת רקע, סאונדטרקים וסאונד אפקטים לסרטים ולמשחקים.

 

סטייבל אאודיו STABLE AUDIO

דף הבית של סטייבל אאודיו STABLE AUDIO

 

חשוב לציין – מחוללי המוזיקה שהצגנו מעלה נועדו להיות כלי עזר ליוצרים, ולא להחליף מוזיקאים אנושיים. הם מספקים אפשרויות חדשות ליצירתיות, אך עדיין נדרשת מעורבות אנושית בתהליך היצירה והעריכה הסופי. בסופו של דבר, כלים אלו מציעים ליוצרים מגוון אפשרויות להתנסות ולהתפתח בעולם המוזיקה. מעולם לא היה קל יותר ליצור מוזיקה במהירות, ובזול, עם תוצאות כל כך מרשימות!

 

היתרונות של מחוללי המוזיקה הקיימים

עם כניסתם של מחוללי מוזיקה מבוססי בינה מלאכותית, עולם היצירה המוזיקלית הפך לנגיש יותר מאי פעם. כלים אלה מציעים מגוון יתרונות שמאפשרים לכל אחד, ממוזיקאים מקצועיים ועד חובבי מוזיקה, להפיק יצירות מרשימות בצורה קלה ומהירה. בין אם אתם מחפשים פתרון מהיר להפקת שיר, או כלי יצירה מתקדם שמאפשר גמישות והתאמה אישית, הפתרונות הללו זמינים ונגישים לכל. אז מהם היתרונות הבולטים שמחוללי המוזיקה הללו מציעים? בואו נצלול פנימה ונבין איך הם משנים את תהליך ההפקה המוזיקלית.

 

היתרונות של מחוללי מוזיקה

היתרונות של מחוללי מוזיקה

 

קלים מאוד לתפעול, זמינים ונגישים

אחד מהיתרונות המרכזיים של מחוללי המוזיקה המודרניים הוא הפשטות והנגישות שלהם. רוב הכלים אינם דורשים ידע מוזיקלי מוקדם, ויכולים לשמש כל אחד – ממוזיקאי מקצועי ועד חובב. בעזרת ממשקים נוחים ואינטואיטיביים, המשתמשים יכולים להפיק יצירות מוזיקליות במהירות, ללא צורך בלימוד מעמיק של תוכנות מורכבות או כלי נגינה פיזיים.

 

יכולים ליצור שירים בעברית!

עד לאחרונה, השימוש בבינה מלאכותית ליצירת מוזיקה היה מוגבל בעיקר לשפות נפוצות כמו אנגלית, אך כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן ליצור שירים גם בעברית! זהו יתרון חשוב עבור מוזיקאים ישראלים דוברי עברית, שכן כלים אלו מאפשרים להם ליצור תוכן ייחודי ואותנטי בשפתם, ולהתאים את השירים לקהל המקומי. זה עדיין לא מושלם ב-100% אבל זה מאוד קרוב לזה, ובעזרת טכניקות מתקדמות ושיטות עבודה (שאותן אנחנו מלמדים לעומק בקורסים שלנו), ניתן לדייק את התוצאות ולהגיע למלל והגייה מושלמים גם בעברית.

 

רישיון לשימוש מסחרי

מחוללי מוזיקה רבים מציעים רישיון לשימוש מסחרי בתוצרים שלהם, כך שמוזיקאים יכולים להשתמש במוזיקה שנוצרה על ידם בפרסומות, סרטים וכמובן גם באלבומים, מבלי לדאוג להפרות זכויות יוצרים. אפשרות זו מקנה גמישות ויתרון כלכלי חשוב, במיוחד כאשר מדובר ביוצרים מתחילים או בפרויקטים שדורשים מוזיקה מותאמת אישית במהירות.

 

חבילות חינמיות נדיבות!

חלק גדול מהפלטפורמות המובילות בתחום מציעות חבילות חינמיות עם גישה נרחבת למגוון רחב של אפשרויות יצירה (לרבות אלו שהצגנו במאמר זה). חבילות אלו כוללות לרוב אפשרות ליצירת מוזיקה באיכות גבוהה, הורדת קבצים בפורמטים שונים, ולעיתים גם רישיון לשימוש חופשי במוזיקה. היוצרים יכולים להתנסות בכלי ה-AI ולבדוק את התאמתם לצרכים שלהם, ללא צורך בהוצאה כספית משמעותית. עם זאת, תמיד מומלץ לבדוק את תנאי השימוש בכל כלי וכלי. ברוב הכלים, תוצרים שנוצרו בחבילות חינמיות יהיו זמינים לשימוש אישי אך לא מסחרי. מי שרוצה לקחת את המוזיקה שלו צעד אחד קדימה, לרוב ירכוש מנוי בתשלום (עם זאת, העלויות ממש לא גבוהות, ולאור החיסכון בזמן ובעלויות הפקה והקלטה זה לחלוטין שווה כל שקל).

 

יכולת הפרדה לערוצים (Stems)

מחוללי המוזיקה המודרניים יכולים לייצא ערוצים נפרדים לכלי נגינה השונים, כמו למשל ערוץ תופים, בס, גיטרה, שירה וכן הלאה. בכך הם מאפשרים למפיקים, יוצרים ומוזיקאים לבצע התאמות ושיפורים לכל אחד מהם בנפרד. היתרון הזה פותח אפשרויות רבות בתהליך המיקס והמאסטרינג של השיר, ומקל על היוצר לשפר את התוצר הסופי. כמו כן, זה מאפשר למוזיקאים וטכנאי סאונד להוסיף כלים נגינה אמיתיים או זמרים אמיתיים על הטרקים שג’ונרטו.

 

חסכון בזמן, בכסף ובעלויות הפקה

הפקת שיר באופן מסורתי היא תהליך ארוך ויקר, שדורש אולפני הקלטות, נגנים, וטכנאי סאונד. עם מחוללי מוזיקה מבוססי AI, ניתן לחסוך זמן וכסף בהפקה על ידי יצירת יצירות מוזיקליות באופן עצמאי, ישירות מהמחשב הביתי או אפילו הטלפון הנייד. הטכנולוגיה מאפשרת להפיק שירים שלמים תוך דקות, במקום ימים או שבועות. אבל לא רק שירים שלמים! כלים אלו מספיק מתקדמים כדי לייצר ערוצים נפרדים, לייצר קטעים משלימים (כמו למשל סולו כזה או אחר), להפיק ביט מסוים, לייצר שלד לשיר חדש וכן הלאה. הדמיון הוא המגבלה היחידה. רק דמיינו מצב שבו כתבתם והלחנתם שיר, אבל אין לכם משאבים כספיים כדי להיכנס לאולפן ולהקליט אותו עם להקה חיה. מחוללי מוזיקה סוגרים לכם פינה! הם מאפשרים לכם לג’נרט את השיר מאפס, לרבות כלי נגינה, עיבוד והפקה, ואפילו בצמוד ללחן המקורי שלכם, ולכם רק נותר להיכנס ולהקליט את ערוץ השירה שלכם. זהו. חסכתם עשרות אלפי שקלים בקליק.

 

כלים מהירים מאוד!

יצירת מוזיקה עם כלים מבוססי בינה מלאכותית היא מהירה להפליא. לאחר שהמשתמש מזין את ההגדרות הרצויות או תיאור הטקסט, המחולל מייצר את השיר בתוך שניות. מהירות זו קריטית בעולם שבו זמן הוא משאב יקר, ומוזיקאים ומפיקים יכולים להאיץ את תהליך היצירה וההפקה באופן משמעותי.

 

יכולת לקבוע סולם מוזיקלי

מחוללי מוזיקה מתקדמים (כמו UDIO למשל) מאפשרים ליוצרים לבחור סולם מוזיקלי, מה שמקל על ההתאמה של השיר לזמרים או כלים אחרים. היכולת הזו מוסיפה מימד מקצועי יותר ליצירה ומאפשרת שליטה מלאה על ההרמוניה והתחושה הכללית של היצירה המוזיקלית.

 

 

עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות – מה מוזיקאים ויוצרים יכולים לעשות עם בינה מלאכותית?

השימוש בבינה מלאכותית במוזיקה לא מוגבל רק ליצירת מנגינות חדשות. הכלים המתקדמים מאפשרים למוזיקאים לפתח ולהרחיב רעיונות קיימים, לעבוד עם קטעים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, ואפילו לשלב זמרים אמיתיים ביצירות המוזיקליות, או ליצור קאברים חדשים לשירים קיימים. האפשרויות שמציעה הבינה המלאכותית בעולם המוזיקה הן רבות ומגוונות, והן חורגות בהרבה מהפשטת תהליך היצירה הבסיסי. עם השימוש בבינה מלאכותית, האפשרויות היצירתיות מתרחבות בצורה שלא נראתה בעבר, ומעניקות ליוצרים כלים להתנסות, לשנות, ולשדרג את היצירות שלהם בצורה מהירה ומתקדמת.

 

איך מחוללי מוזיקה יכולים לעזור למוזיקאים?

איך מחוללי מוזיקה יכולים לעזור למוזיקאים?

 

פיתוח מנגינה קיימת

מחוללי מוזיקה מבוססי AI יכולים לעזור למוזיקאים לפתח מנגינה קיימת. לדוגמה, אם יש לכם רק סקיצה של מנגינה, הבינה המלאכותית יכולה להוסיף שכבות נוספות, כמו כלים חדשים או מקצבים מותאמים, ולהפוך אותה ליצירה שלמה יותר. או לחלופין, לקחת את המנגינה שלכם (בין אם זמזמתם אותה, שרקתם אותה או ניגנתם אותה) ולג’נרט אותה מחדש כעיבוד לכל דבר. אפשר כמובן גם להמשיך לפתח אותה, להאריך אותו ואף לשנות ז’אנרים.

 

הוספת זמרים אמיתיים על קטע שנוצר ע”י בינה מלאכותית

לאחר שהבינה המלאכותית יצרה את הבסיס לשיר, מוזיקאים יכולים להקליט שירה אמיתית ולהוסיף אותה לקטע שנוצר. זה מאפשר שילוב ייחודי של קול אנושי ואינטליגנציה מלאכותית בתהליך היצירה ומקל מאוד על תהליך ההפקה, לרבות קיצור תהליכים וזמנים, והוזלת עלויות הפקה והקלטה.

 

 קאבר מחודש לשיר מוכר או שיר קיים

בעזרת AI, ניתן “לדמיין מחדש” שירים קיימים וליצור עבורם עיבודים מחודשים. כלים כמו SUNO או UDIO מאפשרים לקחת שיר מוכר וליצור לו עיבוד מודרני, שונה וייחודי על פי הגדרות המשתמש בעזרת פיצ’רים כמו Remix (ב-UDIO) או Covers (ב-SUNO).

 

להוסיף זמרי AI על קטע שאתם יצרתם

בינה מלאכותית מאפשרת ליצור זמרים וירטואליים עם סגנונות שונים ויכולות ווקאליות של וירטואוזים עם שם עולמי, שיכולים להשתלב בקטעים שאתם יצרתם. כך, אפשר להוסיף “זמר” ללא צורך בזמר אנושי, או לשלב קולות וירטואליים כחלק מהפקה יצירתית. אז גם אם אתה או את לא יודעים לשיר, זה לא אמור לעצור אתכם או לעכב את תהליך היצירה וההפקה.

 

רעיונות לפיתוח של ריפים

בזכות מחוללי המוזיקה, מוזיקאים יכולים לפתח רעיונות לריפים של גיטרה, בס או כלים אחרים. כלים אלו מספקים רעיונות יצירתיים להרחבת מנגינות קיימות או כתיבה של קטעים חדשים לגמרי. הם יכולים “לדמיין מחדש” את אותו ריף בשלל וריאציות שונות ולאפשר לנגן לבחור את הקטע שהכי אהב. אחר כך זה כבר תלוי בו אם הוא רוצה לנגן או להקליט את הריף בעצמו, או להשתמש בטרק המקורי שה-AI יצר עבורו. נסו לחשוב על ריף גיטרה של מת’יו בלאמי מ-Muse בסגנון קאנטרי-פולק. נסו לדמיין את ריף הבס של Come Together של הביטלס או ריף הבס של Another One Bites the Dust של קווין בסגנון פרוגרסיב מטאל. עם AI לא צריך לדמיין – אפשר לג’נרט!

 

פיתוח רצף אקורדים קיים

אם יש לכם רצף אקורדים קיים, הבינה המלאכותית יכולה להציע עיבוד מתקדם המתבסס על האקורדים הללו. זהו כלי רב עוצמה למוזיקאים שמעוניינים להוסיף עומק ורובד נוסף ליצירה. אפשר לייצר עיבוד שלם על אותו רצף, להמשיך אותו מעבר לנקודה שבו הוא מסתיים או פשוט “לדמיין” אותו בז’אנרים שונים או אף כלי נגינה שונים. כך רצף אקורדים שמנוגן בפסנתר יכול בשניות להפוך להיות רצף אקורדים עם לחן זהה שמנוגן על גיטרה אקוסטית.

 

מודלי שפה עוזרים לשפר טקסטים וליריקות

מודלי שפה גדולים כמו ChatGPT, יכולים לעזור בשיפור טקסטים וליריקות לשירים. אפשר להשתמש בהם כדי לקבל רעיונות חדשים, לשפר משפטים, ולסייע בכתיבת שירים עם מילים מדויקות ומרגשות. אפשר להיעזר בהם גם כדי לכתוב אקורדים לשירים שלכם בהתאם לסגנונות מוזיקליים שאתם מזינים לצ’ט.

 

ייצור פס קול לסרט או פרסומת

בעזרת כלים כמו Stable Audio, סונו או UDIO ניתן ליצור פסי קול לסרטים או פרסומות תוך שניות. אפשר ליצור מוזיקה שתואמת את הסגנון והאווירה הנדרשים במהירות ובקלות.

 

לייצר סאונד אפקטים לסרטים ופרסומות

מחוללי מוזיקה רבים מאפשרים גם ליצור אפקטים קוליים שמעשירים את חוויית הצפייה. כלים כמו Stable Audio או LoudME יכולים לספק קבצים באיכות גבוהה שיתאימו לכל צורך קולנועי או פרסומי וידמו כל אפקט קולי שעולה על רוחכם.

 

הוספת סולואים גם כשאין נגנים אמיתיים בשטח

אין לכם גיטריסט מקצועי בהישג יד?! ה-AI יכול לייצר סולו גיטרה מרשים במיוחד ולמקם אותו בכל מקום בשיר קיים או בשיר מג’ונרט, מה שמאפשר למוזיקאים להוסיף אלמנטים מוזיקליים מורכבים להפקה שלהם בקלות רבה. אין שום צורך בהוצאות מיותרות על סשן הקלטה של גיטריסט עילאי ומתנשא, כשבראיין מיי בכבודו ובעצמו יכול להיות הגיטריסט בסינגל שלך.

 

יצירת “גייד” לשיר בקלות ובמהירות

בינה מלאכותית מאפשרת לייצר סקיצות או “גיידים” לשירים תוך שניות, מה שעוזר בזירוז הליך ההפקה המוזיקלית וההקלטות. זו דרך מצוינת לקבל רעיונות ולהבין כיצד שיר עשוי להישמע במלואו לפני שניגשים להפקה מלאה, או לחלופין, דרך מהירה וקלה לייצר בסיס שעליו הלהקה נכנסת ומקליטה את השיר המקורי. הגייד יהיה זהה לחלוטין לשיר המקורי, באותו לחן, עם אותם מקצבים ומעברים. פיצ’רים כמו Remix ב-UDIO יכולים לעשות בדיוק את זה.

 

קבלו השראה מתוצרי AI ואז בצעו אותם בלייב

מוזיקאים יכולים לקבל השראה מהתוצרים שנוצרים על ידי הבינה המלאכותית, ואז לקחת את הרעיון (או חלק ממנו) ולבצע אותו בהופעות חיות, לשלב אותו בתהליך הכתיבה והיצירה, או פשוט להיפתח לרעיונות חדשים. כל אלו מייצרים עבורכם זרם אינסופי של השראה ויצירתיות בלתי פוסקת! חשיפה לסגנונות וז’אנרים מוזיקליים בקליק ובעיקר פיתוח ההשכלה המוזיקלית שלכם ושדרוג “החך המוזיקלי” שלכם. כך לעולם לא תתקלו במחסום כתיבה!

 

 

איך לוקחים את זה צעד אחד קדימה?

הכלים החדשניים הללו ליצירת מוזיקה באמצעות AI לא רק מאפשרים ליצור תוצרים מוזיקליים שלמים בקלות ובמהירות, אלא גם מעניקים למוזיקאים ומפיקים מקצועיים בסיס יציב ומתקדם לעבודה נוספת. לאחר שהתוכנה מייצרת את השיר או הקטע המוזיקלי, ניתן להפריד את התוצר לערוצים נפרדים (Stems) – כל ערוץ מייצג כלי נגינה או אלמנט מוזיקלי אחר שנוצר על ידי ה-AI. הפרדה זו מאפשרת למפיקים לקחת את הקטע לשלב הבא:

  • הם יכולים לשלב אותו בתוכנות הקלטה מתקדמות ולעשות לו מיקס מלא.
  • הם יכולים לשפר את הסאונד, ולהתאים אותו לצרכים שלהם.
  • בנוסף, השימוש בערוצים נפרדים מאפשר להוסיף כלי נגינה חיים, זמרים אמיתיים, או כל אלמנט אחר שיכול להעשיר את היצירה.

 

כך נוצר חיבור מושלם בין הטכנולוגיה המתקדמת של הבינה המלאכותית לבין היצירתיות והכישרון האנושי, המאפשר למפיקים לשחרר תוצרים מוזיקליים ברמה גבוהה מאוד וליוצרים חסרי משאבים לקבל גישה לסאונד מושלם ויכולות הפקה מתקדמות. השילוב הזה מעניק גמישות מירבית ויכולת לשלוט בכל פרט בתהליך ההפקה המוזיקלית, מה שנותן למוזיקאים מקצועיים את הכלים להפוך יצירות שנוצרו על ידי AI ליצירות מוזיקליות מלאות ומורכבות, שמותאמות באופן אישי לצרכים האמנותיים שלהם.

 

כמה מילים על קורס יצירת מוזיקה עם AI

בוובינר שלנו הצגנו גם את הקורס החדש שלנו ליצירת מוזיקה עם AI. רק דמיינו כמה ערך אתם מקבלים בחינם במאמרים, במדריכים ובוובינרים החינמיים שלנו – ועכשיו דמיינו איך זה יכול להרגיש כשמקבלים את כל הטוב הזה בפורמט מזוקק, מקצועי, מדויק ואיכותי! הצטרפו למסע מרתק אל עולם המוזיקה החדש עם בינה מלאכותית. בקורס ייחודי זה תלמדו איך ליצור עיבודים מוזיקליים מלאים מאפס, איך לייצר זמרי AI בהתאמה אישית, ואיך לשלב בין בינה מלאכותית לנגנים, זמרים אנושיים או כלי נגינה אמיתיים. כמו כן, תלמדו כיצד ליצור קאברים בלחיצת כפתור ולנצל את כוח ה-AI לכתיבה והפקה מוזיקלית ברמה גבוהה.

 

הטכנולוגיה החדשה הזו כבר כאן, ומשנה את עולם המוזיקה בצורה מהפכנית. היא נועדה לא רק להקל עליכם, אלא גם להעצים את היכולות היצירתיות שלכם ולאפשר לכם להגשים את החזון האמנותי שלכם עם מגוון בלתי מוגבל של אפשרויות ליצירה. הקורס מתאים לכל אחד – בין אם אתם מוזיקאים מקצועיים, מפיקים, זמרים וכותבים, ובין אם אתם פשוט אנשים עם תשוקה למוזיקה ורצון ליצור, גם ללא ידע מקצועי בנגינה, שירה או כתיבה. הבינה המלאכותית מגשרת על הפערים המקצועיים ומאפשרת לכל אחד ליצור.

 

קורס יצירת מוזיקה עם בינה מלאכותית

 

למידע נוסף על הקורס, לרבות סילבוס ופירוט הכלים הנלמדים, לחצו פה.

 

הפוסט מחוללי המוזיקה שאתם חייבים להכיר הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/ai-music/feed/ 0
מוזיקה שנוצרה עם AI בבסיס הונאת פלטפורמות הסטרימינג https://letsai.co.il/ai-music-scam/ https://letsai.co.il/ai-music-scam/#comments Sat, 05 Oct 2024 04:11:23 +0000 https://letsai.co.il/?p=30169 בעולם הדיגיטלי של ימינו, הגבול בין חדשנות לפשע הופך לעיתים דק מאוד. סיפורו של מייקל סמית’, מוזיקאי בן 52 מצפון קרוליינה, ממחיש זאת היטב. סמית’, שנעצר לאחרונה על ידי הרשויות הפדרליות, הואשם במה שמכונה “הונאה בעזות פנים” (Brazen Fraud) – תרמית מתוחכמת שניצלה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כדי לרמות את תעשיית המוזיקה במיליוני דולרים.   […]

הפוסט מוזיקה שנוצרה עם AI בבסיס הונאת פלטפורמות הסטרימינג הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
בעולם הדיגיטלי של ימינו, הגבול בין חדשנות לפשע הופך לעיתים דק מאוד. סיפורו של מייקל סמית’, מוזיקאי בן 52 מצפון קרוליינה, ממחיש זאת היטב. סמית’, שנעצר לאחרונה על ידי הרשויות הפדרליות, הואשם במה שמכונה “הונאה בעזות פנים” (Brazen Fraud) – תרמית מתוחכמת שניצלה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כדי לרמות את תעשיית המוזיקה במיליוני דולרים.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

המנגינה שהפכה לפשע

הכל התחיל בצורה תמימה למדי. סמית’, ככל הנראה מתוסכל מהקושי להצליח בתעשיית המוזיקה התחרותית, גילה פרצה במערכת התמלוגים של שירותי הסטרימינג. הוא הבין שאם יוכל ליצור כמות עצומה של שירים ולהזרים אותם ללא הפסקה, יוכל לגרוף סכומי כסף נכבדים. אבל איך אדם אחד יכול ליצור מאות אלפי שירים? התשובה הגיעה בצורת בינה מלאכותית.

 

סמית’ פנה לטכנולוגיה מתקדמת כדי להגשים את תוכניתו. הוא השתמש במערכות בינה מלאכותית ליצירת שירים, אלגוריתמים לייצור שמות אמנים וכותרות שירים אקראיים, ובוטים להאזנה מלאכותית. התוצאה הייתה מרשימה – ומטרידה. מאות אלפי שירים, שנשמעו אולי כמו רעש לבן לאוזן האנושית, אך היו מושלמים עבור המערכת הממוחשבת.

 

צבא הבוטים מול תעשיית המוזיקה

לא די היה ביצירת השירים. סמית’ הקים “צבא” של חשבונות בוטים שהאזינו לשירים הללו ללא הפסקה. כל האזנה, גם אם מלאכותית, הניבה תמלוגים קטנים. אך כשמדובר במאות אלפי שירים ומיליוני האזנות, הסכומים הקטנים הצטברו למיליונים.

 

לפי התובעים, סמית’ הצליח לגרוף למעלה מ-10 מיליון דולר בתמלוגים לא חוקיים. זוהי פגיעה משמעותית לא רק בחברות הסטרימינג, אלא גם באמנים אמיתיים שתמלוגיהם נגזלו.

 

הדילמה הטכנו-אתית

מקרה זה מעלה שאלות קריטיות על עתיד תעשיית המוזיקה בעידן הבינה המלאכותית. כיצד נגן על זכויות יוצרים כשמחשבים יכולים ליצור מוזיקה? האם מערכות התגמול הנוכחיות של שירותי הסטרימינג מתאימות לעידן הדיגיטלי? ומה ההשלכות על היצירתיות האנושית?

 

תגובת הרשויות: המנגינה חייבת להיפסק

הרשויות הגיבו בחומרה. ה-FBI הדגיש את מחויבותו למאבק בהונאות טכנולוגיות מתקדמות, והתובעים רואים במקרה זה אות אזהרה לתעשייה כולה. סמית’ מואשם בקשירת קשר להונאה, הונאה בנקאית וקנוניה להלבנת הון – כל אחת מהעבירות נושאת עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר.

 

הצליל העתידי של המוזיקה

מקרה זה מדגיש (בפעם המי יודע כמה) את הצורך הדחוף בפיתוח מסגרות אתיות ומשפטיות לשימוש בבינה מלאכותית בתעשיית המוזיקה. בעוד שהטכנולוגיה מציעה אפשרויות מרגשות ליצירה וחדשנות, היא גם פותחת פתח לניצול לרעה.

 

 

 

קורס יצירת מוזיקה עם בינה מלאכותית

 

סיפורו של מייקל סמית’ הוא תזכורת חדה לכך שבעידן הדיגיטלי, המוזיקה היא הרבה יותר מסתם צלילים. היא מייצגת את המפגש המורכב בין אמנות, טכנולוגיה וכלכלה. האתגר שלנו הוא למצוא את ההרמוניה הנכונה בין קידמה טכנולוגית לבין הגנה על היצירתיות האנושית והוגנות כלכלית. רק כך נוכל להבטיח שהמנגינה תמשיך להתנגן – בצורה הוגנת ואתית.

הפוסט מוזיקה שנוצרה עם AI בבסיס הונאת פלטפורמות הסטרימינג הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/ai-music-scam/feed/ 3
שיבוט קול בעברית עם Play HT! לא תאמינו כמה זה פשוט וקל (ומפחיד) https://letsai.co.il/playht-voice-cloning/ https://letsai.co.il/playht-voice-cloning/#respond Mon, 23 Sep 2024 07:34:37 +0000 https://letsai.co.il/?p=31381 שנה עברה מאז שסיקרתי לראשונה את Play.ht, כלי שבזמנו הציע פתרון מדהים: הזנת טקסט ויצירת קול ריאליסטי במיוחד, בהתאם לדגימת קול קצרה של 30 שניות. השבוע, הכלי קיבל עדכון חשוב ומעניין במיוחד עבורנו – דוברי העברית. מסתבר שהכלי תומך בעברית! כמובן שלא יכולתי להתאפק וניגשתי מיד לבדוק איך זה עובד, והתוצאות לא פחות ממדהימות.   […]

הפוסט שיבוט קול בעברית עם Play HT! לא תאמינו כמה זה פשוט וקל (ומפחיד) הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>

שנה עברה מאז שסיקרתי לראשונה את Play.ht, כלי שבזמנו הציע פתרון מדהים: הזנת טקסט ויצירת קול ריאליסטי במיוחד, בהתאם לדגימת קול קצרה של 30 שניות. השבוע, הכלי קיבל עדכון חשוב ומעניין במיוחד עבורנו – דוברי העברית. מסתבר שהכלי תומך בעברית! כמובן שלא יכולתי להתאפק וניגשתי מיד לבדוק איך זה עובד, והתוצאות לא פחות ממדהימות.

 

איך עושים Text to Speach בעברית?

לפני שנצלול למסקנות שלי, אני מזמין אתכם לצפות בסרטון החדש שהכנתי על העדכון של Play.ht, ולהתרשם מהיכולות המרשימות בעצמכם:

 

 

מה זה Play.ht?

קודם כל בואו נבין מה זה Play.ht. מדובר בכלי שמאפשר לקחת טקסט וליצור ממנו קול מלאכותי שנשמע כל כך ריאליסטי שקשה להבחין שהוא לא אנושי. מה שמדהים בכלי הזה הוא לא רק הריאליזם של הקול, אלא גם המגוון העצום של השפות, המבטים והסגנונות שהמערכת מציעה. עם יותר מ-900 קולות ו-142 שפות שונות, Play.ht יכול להפוך כל טקסט, פשוט או מורכב, ליצירת דיבור מקצועית ומדויקת.

 

איך Play.ht עובד?

כשהתנסיתי בגרסה הראשונה של הכלי, השתמשתי בדגימת קול של בני פרבר, חבר יקר ומגיש הפודקאסט “פשוט AI”. שיכפלתי את קולו של בני וכתבתי טקסט שהמערכת הפכה לקול שלו, כאילו הוא עצמו מדבר. זה היה פשוט מטורף – כך קיבלתי את קולו של בני מקריא טקסטים חדשים לחלוטין שכתבתי בעצמי. אתם יכולים לצפות בסרטון הישן ולראות איך זה עבד לפני שנה:

 

 

כמובן, כל התהליך נעשה באישור מלא של בני, ואני רוצה להדגיש: השימוש בכלי כזה מצריך אחריות. אם אתם משכפלים קול, תמיד יש לוודא שאתם עושים זאת בהסכמת בעל הקול. אין להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי לפגוע באחרים.

 

העדכון החדש – תמיכה בעברית

העדכון המשמעותי שקיבל Play.ht הוא תמיכה בעברית. עד כה, אחד החסמים המשמעותיים היה היכולת לעבוד בעברית, אבל עכשיו המערכת תומכת בשפה בצורה חלקה. ניגשתי לבדוק איך זה עובד – והופתעתי לטובה. הקול שנוצר נשמע טבעי ומותאם בצורה יוצאת דופן לשפה.

 

קורס יצירת מוזיקה עם בינה מלאכותית

רוצים ללמוד איך ליצור זמרי AI מותאמים אישית, איך ליצור מוזיקה עם AI כמו המקצוענים ואך לקחת את המוזיקה שלכם צעד אחד קדימה? הצטרפו לקורס יצירת מוזיקה עם AI של LetsAI וגלו עולם חדש של יצירתיות מתפרצת!

 

הכלים והפיצ’רים של Play.ht

Play.ht מציעה מגוון כלים ופיצ’רים שמספקים פתרונות מתקדמים ליצירת קול מלאכותי ברמה הגבוהה ביותר. מהיכולת לשכפל קולות ועד התאמה אישית מדויקת של תכונות הקול, הפלטפורמה מספקת מענה לכל סוגי הפרויקטים – מסרטוני שיווק ועד דיבוב למשחקי וידאו. הנה כמה מהכלים והפיצ’רים המרכזיים ש-Play.ht מציעה.

 

טקסט לדיבור (TTS)

המנוע המרכזי של Play.ht הוא טכנולוגיית טקסט לדיבור (Text-to-Speech – TTS) המבוססת על בינה מלאכותית. עם מעל 900 קולות שונים ב-142 שפות ומבטאים, Play.ht מאפשרת ליצור קולות מציאותיים שנשמעים כאילו הם מוקלטים על ידי אנשים אמיתיים. המערכת תומכת גם בקולות עם אינטונציות שונות ויכולות רגשיות, מה שמאפשר להעניק לקול אופי שמתאים באופן מדויק לפרויקט שלך.

 

שכפול קול (Voice Cloning)

אחד מהפיצ’רים הייחודיים של Play.ht הוא היכולת לשכפל קולות. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, ניתן ליצור עותק דיגיטלי מדויק של קול של אדם אמיתי, ולהשתמש בו להפקת דיבור חדש. הכלי הזה מושלם עבור יוצרי תוכן שמעוניינים להשתמש בקול קיים בלי להזדקק לאישורים והקלטות חוזרות. חשוב לזכור להשתמש בכלי הזה בצורה אתית, כפי שכבר ציינתי, ולקבל אישור לשכפול קול מבעליו.

 

עורך טקסט לדיבור עם תצוגה מקדימה

Play.ht מציעה עורך טקסט לדיבור פשוט ונוח לשימוש, שבו ניתן להקליד, להדביק או לייבא טקסט ולהפוך אותו לקובץ קול תוך מספר שניות. אחד מהפיצ’רים הבולטים בעורך הוא האפשרות לתצוגה מקדימה של התוצר, כך שתוכלו להאזין לתוצאה הסופית לפני שתשמרו או תורידו את הקובץ. זהו כלי חשוב למי שרוצה לחדד את הדיבור ולוודא שהקול מתאים בדיוק לציפיות.

 

תכונות התאמה אישית מתקדמות

Play.ht מספקת כלים להתאמה מדויקת של הקול. ניתן לשנות את מהירות ההקראה, לקבוע טון דיבור, להוסיף הדגשות למילים ספציפיות, ואפילו לשלב הפסקות טבעיות בטקסט כדי להעניק לקול גוון אנושי יותר. הכלי הזה מאפשר ליצור קריינות שמשדרת מקצועיות ואיכות, תוך כדי שמירה על אותנטיות.

 

Multi-Voice Feature

אחת התכונות המיוחדות של Play.ht היא האפשרות לשלב מספר קולות שונים באותו קובץ שמע. זה מאפשר ליצור דיאלוגים או שיחות בין דמויות שונות בתוך פרויקט אחד, ולשמור על גיוון ושילוב קולני עשיר בתכנים כמו פודקאסטים, סיפורי שמע, או סרטוני הדרכה.

 

ספריית הגדרות הגייה אישית

באמצעות Play.ht ניתן לקבוע הגייה מדויקת למילים מסוימות, ולשמור את ההגדרות לשימוש חוזר. כלי זה שימושי במיוחד עבור מקרים שבהם יש צורך לשמור על אחידות במושגים טכניים, שמות מותגים, או ביטויים ייחודיים. כך, תוכלו להבטיח שכל הקלטות הקול ישמרו על אותן הגדרות ההגייה בכל פעם.

 

תמיכה ב-SSML

העורך של Play.ht תומך בתגיות SSML (Speech Synthesis Markup Language), שמאפשרות שליטה מתקדמת עוד יותר על טקסטים. באמצעות SSML ניתן להגדיר אינטונציות, דגשים, הפסקות ומאפיינים נוספים כדי להגיע לתוצאה מדויקת ואיכותית. זהו כלי חשוב למי שזקוק לשליטה מלאה על כל פרט ופרט בהפקת הקול.

 

שילוב API

Play.ht מציעה גם API מתקדם, המאפשר למפתחים לשלב את טכנולוגיית הקול של Play.ht באפליקציות ופלטפורמות שונות. ה-API מתאים במיוחד לחברות גדולות וסטארט-אפים שרוצים לשלב תכונות דיבור או שכפול קולות בתוך מוצרים דיגיטליים כמו עוזרים קוליים, מערכות IVR, ועוד.

 

אפשרויות ייצוא

לאחר יצירת הקול, ניתן לייצא את הקובץ בפורמטים שונים, כגון MP3 או WAV. הפורמטים האלה מאפשרים לשמור על איכות גבוהה ולהתאים את הקובץ לשימושים שונים, בין אם מדובר בפודקאסטים, סרטונים או מערכות טלפוניות

 

שימושים אפשריים ל-Play.ht

Play.ht מציעה פתרון מושלם ליצירת קריינות לסרטונים, פודקאסטים, ספרי שמע, ועוד המון שימושים נוספים. הכלי מתאים במיוחד עבור:

  • יצירת פודקאסטים וספרי שמע: הפלטפורמה מאפשרת יצירת קולות קריינים מקצועיים לספרים ולפודקאסטים.
  • קריינות לסרטוני שיווק והדרכה: הכלי מספק קולות ריאליסטיים שמתאימים בדיוק לסרטוני פרסומת או סרטוני הדרכה.
  • שכפול קולות לדמויות במשחקים: אם אתם יוצרים משחקי וידאו, Play.ht מאפשר לכם ליצור דמויות עם קול ייחודי.
  • מערכות IVR ועוזרים קוליים: הכלי מתאים גם לשימוש במערכות טלפון אינטראקטיביות או עוזרים קוליים.

 

כמה זה עולה?

Play.ht מציעה מגוון חבילות מנויים שמותאמות לצרכים שונים, החל ממשתמשים חינמיים ועד לחברות גדולות. כל חבילה מספקת גישה לטכנולוגיית הקול המתקדמת של Play.ht, אך עם תכונות שונות שמתאימות לסוגי שימוש מגוונים. להלן פירוט של כל אחת מהחבילות.

 

החבילה החינמית

החבילה החינמית של Play.ht מאפשרת למשתמשים להתנסות במערכת בצורה פשוטה ונגישה. בחבילה זו מקבלים 12,500 תווים לחודש ושכפול קול אחד. למרות שמדובר בחבילה בסיסית, היא כוללת גישה מלאה לכל הקולות והשפות שהמערכת מציעה. זהו פתרון מעולה עבור משתמשים שמעוניינים לנסות את הכלי לפני התחייבות לתכנית בתשלום.

 

חבילת Creator

חבילת ה-Creator מיועדת למשתמשים שמחפשים יותר אפשרויות וגמישות ביצירת תכנים. במחיר של 31.20 דולר לחודש (עם תשלום שנתי של 374.40 דולר), החבילה מספקת 3 מיליון תווים לשנה ו-10 שכפולי קולות. בנוסף, כל משתמש בחבילה זו מקבל גישה מלאה לכל הקולות והשפות, והאפשרות להשתמש בתכנים ללא צורך במתן קרדיט. חבילה זו מתאימה במיוחד ליוצרים שמעוניינים ביכולות מתקדמות יותר ויכולים להפיק תועלת משכפול קולות ותכנים בהיקף רחב יותר.

 

חבילת Unlimited

החבילה הפופולרית ביותר ב-Play.ht היא חבילת ה-Unlimited, שמספקת אפשרויות בלתי מוגבלות כמעט לכל צורך. בעלות של 29 דולר לחודש (עם תשלום שנתי של 348 דולר), החבילה כוללת שימוש בלתי מוגבל בתווים ובשכפולי קולות, ומספקת גישה לכל הקולות והשפות. בנוסף, משתמשים בחבילה זו מקבלים זכויות שימוש מסחרי בתכנים שהם יוצרים, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור עסקים ויוצרים מקצועיים שזקוקים לכמויות גדולות של תוכן קולי ברמה גבוהה.

 

חבילת Enterprise

לארגונים גדולים ולמשתמשים עם צרכים מורכבים יותר, Play.ht מציעה חבילת Enterprise. חבילה זו מותאמת אישית לצרכי המשתמש, עם אפשרות לשכפול קולות באיכות גבוהה וללא הגבלה. בנוסף, היא כוללת גישה לצוותים, פתרונות אבטחה מתקדמים ותמיכה טכנית מורחבת. חבילת ה-Enterprise מציעה את כל היתרונות של החבילות האחרות, אך עם גמישות רבה יותר בהתאמה לצרכים המסחריים של חברות גדולות ופרויקטים מורכבים.

 

סיכום

Play.ht ממשיך להוכיח את עצמו ככלי עוצמתי וחיוני ליצירת תוכן קולי. בין אם אתם מחפשים ליצור קריינות מקצועית לסרטונים או לשכפל קול קיים לצרכים יצירתיים – הכלי הזה נותן לכם את הכלים לעשות זאת בקלות ובמהירות. העדכון החדש שמוסיף שיבוט קול בעברית הופך אותו לשימושי במיוחד לקהל הישראלי.

שווה לכם לנסות את הכלי ולראות בעצמכם את היכולות המרשימות שהוא מציע.

הפוסט שיבוט קול בעברית עם Play HT! לא תאמינו כמה זה פשוט וקל (ומפחיד) הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/playht-voice-cloning/feed/ 0
קאברים בלחיצה: איך סונו משנה את הדרך בה יוצרים מוזיקה – מדריך לפיצ’ר ה-Covers החדש https://letsai.co.il/suno-ai-covers/ https://letsai.co.il/suno-ai-covers/#comments Fri, 20 Sep 2024 08:16:47 +0000 https://letsai.co.il/?p=30502 סונו לא מפסיקים לחדש – פיצ’ר חדש שנקרא “Covers” מאפשר למשתמשים להעלות הקלטות קיימות, וליצור קאברים בקלות תוך שמירה על המלודיה המקורית.  זה יכול להיות זמזום שלכם למיקרופון, או העלאת קובץ של שיר שלם – האפשרויות בלתי מוגבלות! השילוב הזה בין טכנולוגיה למוזיקה מציע למשתמשים חופש יצירתי שלא נראה כמותו, ומעניין לבחון את ההשפעה הפוטנציאלית […]

הפוסט קאברים בלחיצה: איך סונו משנה את הדרך בה יוצרים מוזיקה – מדריך לפיצ’ר ה-Covers החדש הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
סונו לא מפסיקים לחדש – פיצ’ר חדש שנקרא “Covers” מאפשר למשתמשים להעלות הקלטות קיימות, וליצור קאברים בקלות תוך שמירה על המלודיה המקורית.  זה יכול להיות זמזום שלכם למיקרופון, או העלאת קובץ של שיר שלם – האפשרויות בלתי מוגבלות! השילוב הזה בין טכנולוגיה למוזיקה מציע למשתמשים חופש יצירתי שלא נראה כמותו, ומעניין לבחון את ההשפעה הפוטנציאלית של חידוש זה על תעשיית המוזיקה.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

מה הם קאברים לפי סונו?

פיצ’ר הקאברים של סונו מאפשר לקחת שירים קיימים, קבצי קול פשוטים או שירים שעברו הפקה מלאה, ולהתאים אותם לסגנונות שונים תוך שמירה על המלודיה המקורית. סונו מתארת זאת כמתן “בגד חדש” לשיר תוך שמירה על “הלב” של המוזיקה. כלומר, גם אם אתם שרים בבית ומקליטים שורה או שתיים, תוכלו להפיק גרסה חדשה לגמרי של השיר, בסגנון שונה לגמרי, מבלי לאבד את המלודיה המקורית. חשוב לציין שפיצ’ר הקאברים החדש משמר לא רק מלודיה אלא גם את צורת ההגייה המקורית, וזה פתרון מעולה לבעיה נפוצה במחוללי מוזיקה – זה יכול לשפר את אופן הגיית המילים בעברית, באופן תקין ונכון יותר, ובאופן כללי נותן שליטה מדויקת יותר על ההגייה.

 

איך זה נראה בפועל?

ביקשנו מאביץ היקר שלנו להדגים לכם את הפיצ’ר החדש בפעולה – שימו לב לתוצאות המעניינות:

 

תהליך יצירת הקאבר פשוט מאוד וכולל כמה שלבים בסיסיים:

  1. העלאת קובץ שמע או בחירת שיר מספריית המוזיקה שלכם ישירות לסונו (ראו דוגמה בסרטון של אביץ מעלה).
  2. לחיצה על כפתור התפריט (“שלוש נקודות”) שמאפשר גישה לאפשרויות עריכה.
  3. בחירה ב-“Create” ולאחר מכן “Cover Song”. 
  4. בשלב זה תוכלו להוסיף מילים או לבחור באופציה של שיר אינסטרומנטלי (ללא מילים), וכמובן לבחור סגנונות מוזיקאליים.
  5. לסיום, סונו תבצע את ההתאמה באופן אוטומטי ותיצור שתי גרסאות AI לשיר חדש שיצרה על בסיס ההקלטה או הקובץ שנתתם לו. התוצאה יכולה לשמש כבסיס להתנסות ושינויים נוספים.

 

אגב – קבלו טיפ של אלופים מאביץ: לאחר התנסות רבה שמנו לב שיש הרבה פרמטרים אקראיים שמשפיעים על התוצר הסופי ואין באמת שליטה עליהם בסונו, ולכן ההמלצה היא פשוט לנסות מספר פעמים (ניסוי וטעייה), ולבחור את הטרק הסופי שהכי אהבתם מתוך האפשרויות הרבות.

 

אין ספק שמדובר בכלי עוצמתי שמאפשר לאמנים לבחון איך המוזיקה שלהם משתנה תחת עיבודים שונים ומגוונים. זה רלוונטי ליוצרים מתחילים, מוזיקאים מקצועיים, זמרים, להקות, מפיקים וטכנאי סאונד. כל כך הרבה אפשרויות בפיצ’ר קטן אחד.

 

למי יש גישה לפיצ’ר החדש?

סונו פתחה את פיצ’ר הקאברים שלה בגישה מוקדמת (בטא) עבור משתמשים משלמים (Pro ו-Premier) והוא לא זמין כרגע למשתמשים חינמיים (חשוב לזכור גם שבחבילה החינמית אין רישיון לשימוש מסחרי בין כה וכה). בשלב זה, כל משתמש משלם מקבל 200 קרדיטים ליצירת קאברים בחינם (כלומר – 20 יצירות). לאחר מכן, כל קאבר נוסף יעלה 10 קרדיטים – בדיוק כמו יצירת שיר חדש. חשוב לציין שהפיצ’ר עדיין נמצא בשלבי פיתוח, ולכן ייתכנו באגים או תקלות, כמו למשל החזרת הטרק המקורי מבלי להתאים אותו לסגנון החדש (כך לדברי החברה).

 

קורס יצירת מוזיקה עם בינה מלאכותית

רוצים ללמוד איך ליצור זמרי AI מותאמים אישית, איך לעבוד עם סונו ו-Udio כמו המקצוענים ואך לקחת את המוזיקה שלכם צעד אחד קדימה? הצטרפו לקורס יצירת מוזיקה עם AI של LetsAI וגלו עולם חדש של יצירתיות מתפרצת!

 

השוואה למתחרים – Udio ורמיקסים

בעולם שבו קיימות כבר מספר פלטפורמות שמאפשרות יצירת רמיקסים ושינויים בשירים קיימים, סונו מצליחה להביא משהו חדש ושונה. מחולל המוזיקה Udio – המתחרה הגדולה ביותר של סונו, מציעה אפשרות ליצירת רמיקסים של שירים, אך ההבדל המרכזי הוא בתוצאה הסופית. בעוד רמיקס מנסה לשמור על הסגנון המקורי ולבנות עליו, הפיצ’ר של הקאברים בסונו יוצר חוויה חדשה לגמרי – הוא מתאים את השיר לסגנון אחר באופן מלא, ומאפשר למשתמשים לראות איך השיר שלהם נשמע בסגנונות חדשים ומפתיעים.

 

באופן מעשי, הכלי של Udio מאפשר רק לשמור על עיבודים קרובים למקור, בעוד הפיצ’ר של סונו פותח עולם שלם של יצירתיות. הוא מאפשר למשתמשים להעלות הקלטות קצרות וליהנות מקאברים בגרסאות מוזיקליות מגוונות, מבלי לשמר בהכרח את ההרגשה של היצירה המקורית (הכל כמובן דינאמי ונתון לפרשנות אישית). בסופו של יום שני הפצ’רים מאוד טובים ומומלץ להתנסות בשניהם.

 

למי זה מתאים?

פיצ’ר הקאברים מתאים במיוחד לאמנים, יוצרים חובבים ואנשים שפשוט רוצים להתנסות עם המוזיקה שלהם. תהליך ההפקה המהיר והפשוט מאפשר לכל אחד ליצור קאבר ייחודי בקלות, גם ללא ניסיון מקצועי בהפקת מוזיקה. בנוסף, זהו כלי מצוין למי שרוצה להכניס חיים חדשים לשירים ישנים, להתנסות בז’אנרים שונים, או אפילו לגלות רעיונות חדשים להופעות, אלבומים או פרויקטים מוזיקליים. כמו כן, האפשרות ליצור גרסאות קריוקי של שירים בסגנונות מגוונים תורמת אף היא לפופולריות של הפיצ’ר. עבור אנשים שאוהבים לשיר בבית או עם חברים, זו דרך קלה ומהנה להתנסות בגרסאות שונות לשירים אהובים.

 

רוצים דוגמה? לחצו פה והאזינו ל-7 גרסאות קאבר שונות של אותו שיר.

 

מגבלות והאתגרים של פיצ’ר הקאברים

למרות הפוטנציאל המרשים, ישנם עדיין מספר אתגרים בפיצ’ר הקאברים של סונו. ראשית, הפיצ’ר זמין רק למשתמשים משלמים ובגישה ממחשבים בלבד (בינתיים), מה שיכול להוות מגבלה עבור משתמשים שרגילים לעבוד מהנייד. שנית, ישנם דיווחים על תקלות שמופיעות בתהליך יצירת הקאבר, כמו מצבים שבהם התוצאה המתקבלת אינה שונה מהשיר המקורי.

אין ספק ששלב הבטא המוקדם מביא עימו אתגרים ולעיתים גם חוסר יציבות, אך זהו גם שלב חשוב לפיתוח ושיפור של הכלי ואנחנו תמיד דוגלים בגישה מוקדמת לטכנולוגיה מתקדמת ומהפכנית, אפילו אם היא לא לגמרי “אפויה”. אז תודה סונו – אתם מדהימים! המשיכו לפתח ולחדש – אנחנו לא מפחדים מקצת באגים מדי פעם.

 

חשוב לציין שכחלק משלב הבטא, החברה רואה חשיבות רבה בפידבק שמתקבל מהמשתמשים וסונו כבר הצהירה שהיא מצפה לשמוע על התקלות והחוויות כדי לשפר את המערכת לקראת ההשקה הרשמית. בתור Early adopters אתם זוכים לקחת חלק פעיל בשיפור כלי ה-AI של העתיד, וזו זכות גדולה (בלי טיפה של ציניות).

 

הפיצ’ר החדש של סונו מציב את החברה כחלוצה בתחום הטכנולוגיה המוזיקלית. על ידי מתן כלים ליצירת קאברים מותאמים אישית, סונו מאפשרת למשתמשים לבחון דרכים חדשות לשמוע ולהפיק את המוזיקה שלהם. הפיצ’ר מהווה גם דוגמה מרשימה ליכולת של הבינה המלאכותית להרחיב את גבולות היצירה המוזיקלית, והפידבק שמתקבל יאפשר לסונו לשפר את הכלי ולבנות אותו כך שיתאים לצרכים של קהל רחב יותר.

 

היכולת לייצר גרסאות חדשות לשירים קיימים פותחת עולם של אפשרויות עבור יוצרים, מוזיקאים ואמנים מכל הסוגים. החידושים הטכנולוגיים, כמו אלו שסונו מציעה, ממשיכים לשנות את הדרך שבה אנו יוצרים, מקשיבים ומשתמשים במוזיקה. הציפייה היא שהפיצ’ר הזה יהפוך להיות כלי משמעותי בתעשיית המוזיקה הדיגיטלית.

הפוסט קאברים בלחיצה: איך סונו משנה את הדרך בה יוצרים מוזיקה – מדריך לפיצ’ר ה-Covers החדש הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/suno-ai-covers/feed/ 3
הכירו את SongHunt – מנוע חיפוש שירים מבוסס AI כחול לבן https://letsai.co.il/songhunt/ https://letsai.co.il/songhunt/#respond Wed, 18 Sep 2024 21:48:02 +0000 https://letsai.co.il/?p=30491 האם אפשר לחפש שיר או פלייליסט בעזרת תמונה או פרומפט מילולי?! מסתבר שהמוח היהודי ממציא לנו פטנטים (שוב) ושהתשובה לשאלה הקצת מוזרה הזו היא – כן.     פיצוץ אוכלוסין של תוכן די ברור שאנחנו הולכים לקראת “פיצוץ אוכלוסין” של שירים. כמות השירים גדלה כל הזמן – גם בגלל האולפן הביתי, שאפשר תעשיית אינדי תוססת […]

הפוסט הכירו את SongHunt – מנוע חיפוש שירים מבוסס AI כחול לבן הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
האם אפשר לחפש שיר או פלייליסט בעזרת תמונה או פרומפט מילולי?! מסתבר שהמוח היהודי ממציא לנו פטנטים (שוב) ושהתשובה לשאלה הקצת מוזרה הזו היא – כן.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

פיצוץ אוכלוסין של תוכן

די ברור שאנחנו הולכים לקראת “פיצוץ אוכלוסין” של שירים. כמות השירים גדלה כל הזמן – גם בגלל האולפן הביתי, שאפשר תעשיית אינדי תוססת שלא תלויה בחברות התקליטים כמו פעם, אבל במיוחד בגלל מנועים גנרטיביים כמו Suno.ai, Udio ואחרים. את/ה יושב/ת, כותב/ת prompt, ושיר חדש יוצא לעולם. אם אפילו חלק קטן מהשירים האלה מגיעים לסטרימינג, כמו במקרה של Jo Eusébe נגיד), מציאת אמנים ושירים חדשים בסגנון שמדבר אליך הולך להפוך לבלתי אפשרי.

 

דאחקה הומוריסטית קורעת או תוכן ויראלי גאוני? מי אתה (ומה אתה) Jo Eusébe?

 

והאמת היא ש-Music Discovery לא היה מדהים אף פעם, גם לפני שצף ה-AI הזה. מה עושה מי שקצת משתעמם מהרדיו ומתבאס מפלייליסטים ציבוריים שחוזרים שוב ושוב לאותם אמנים ושירים שכבר שמענו? או – טוב ששאלתם! כאן נכנס לעניין מנוע החיפוש הראשון למוסיקה, Songhunt.ai, שאומן ופותח ע”י חברת MyPart הישראלית. “סונגהאנט” מבוסס על מנוע AI שמבין לעומק מילים, לחן, סגנון וסאונד, כך שהמשתמש יכול לבטא את רוב מה שהוא מחפש, ואפילו לחפש בלי להגיד מילה. איך זה עובד?

 

חיפוש עם שיר

לפעמים אנחנו מתאהבים בשיר אך קשה לנו להסביר למה. בין אם את מתחברת לקסם המטריד של “Bad Guy״ של בילי אייליש, או אם אתה מחפש זמרות עם וויב של איימי ווינהאוס, סונגהאנט מאפשרת למצוא שירים שתואמים את השיר או האמן שציינת מכל הבחינות, או רק מבחינת סאונד, לחן, סגנון או נושא – ולייצר פלייליסט.

 

 

חיפוש עם prompt

ובכל זאת, לפעמים בא לנו לדייק. למשל – בא לי שיר פסנתר. משנות ה-90′. שעוסק באכזבה מחבר שעזב. עם נגיעות של רוק. Voila! אפשר לעשות את כל זה (או חלק) יחד עם ציון השיר או האמן, או בלי. הפרומפטר של Songhunt, שקיבל השראה מצ’אטבוטים כמו ChatGPT ומודלי-שפה גדולים (LLMs), מאפשר להביע את הרצונות המוזיקליים בשפה טבעית ולייצר פלייליסטים מדויקים בלחיצת כפתור.

 

ואם מתקשים למצוא את המילים או מחפשים רעיונות, אפשר לבחור מרשימת הפילטרים:

 

בשבוע שעבר יצא העדכון האחרון, שמאפשר לייצר פלייליסטים ישירות מתמונה או מוידאו. אם זו תמונה של שקיעה יפה מהטיול האחרון, קליפ מלילה בלתי נשכח במועדון, או סצנה מסרטון שלך, Songhunt ינתח את הויז’ואלס ויציע פלייליסט של שירים שמתאים בול. אז אם מעלים תמונה של אופנוען בדרכים נגיד, ה-AI יציע הכל מהמנוני בלוז-רוק מרדניים ועד לשירי קאנטרי על הרפתקאות.

 

וכמובן שאפשר לערבב! להמשיך ולדייק, להוסיף שירים, או קטגוריות שכוללות את נושא השיר, הז’אנר, כלי נגינה, תקופה ועוד.

 

 

למה בעצם צריך את Song Hunt?

למה זה טוב? סונגהאנט היא מנוע חיפוש שירים ויצירת פלייליסטים, ולא פלטפורמת סטרימינג. הרעיון הוא לאפשר לך לגלות מוסיקה וליצור פלייליסטים המותאמים הרבה יותר טוב למצבי רוח, לסיטואציות שקורות עכשיו או לטעם שלך, לפני שקופצים לפלטפורמת הסטרימינג המועדפת עליך.

 

מאיפה זה בא? במרץ 2024, לקחה החברה את יכולות החיפוש שלה צעד אחד קדימה כאשר היא השיקה את סונגהאנט רשמית בגמר של קטגוריית ה-AI בבמה המרכזית בוועידת SXSW באוסטין, טקסס. עד לאחרונה, הטכנולוגיה הזאת הייתה שמורה לאנשי תעשייה בלבד: מחברות תקליטים ופבלישרים, דרך חברות סרטים ועד לסוכנויות פרסום. כבר אז שמנו עליה עין ויצרנו קשר עם מנהלי החברה כדי לקבל עוד קצת מידע על הכלי המסקרן והמיוחד הזה.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס מקיף לבינה מלאכותית - GenAI Master
קורס מאסטר בבינה מלאכותית Master GenAI

 

איפה נרשמים ואיך משתמשים?

  • אפשר להירשם ולהתנסות בחינם ברוב הפיצ’רים באתר החברה: www.songhunt.ai
  • שימו לב שהקטלוג מתמקד בשירים באנגלית נכון לרגע זה. 
  • סידרנו לכם גם הטבה שווה – קוד הנחה של 25% לגרסת ה-Premium (בלעדי ל-Letsai) שמאפשר להוסיף שירים – לחצו כאן או הקלידו בשורת הקופון – LETSAI25.
  • חשוב לציין שאנחנו לא מקבלים שום גמול על ההנחה הזו, והיא ניתנה בלעדית לעוקבים שלנו מטעם גורמים בכירים בחברה (הישראלית) שנמצאים איתנו בקשר. אנחנו תמיד שמחים לפרגן לחברות AI ישראליות שמפתחות מוצרים טובים, חדשניים ומהפכניים (חברות כמו D-ID, TimeOS, AudioCodes, לייטריקס, AI21, ועכשיו גם סונגהאנט).

 

הפוסט הכירו את SongHunt – מנוע חיפוש שירים מבוסס AI כחול לבן הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/songhunt/feed/ 0
Canva ממשיכה לחדש: יצירת וידאו נגישה לכולם בעזרת בינה מלאכותית https://letsai.co.il/canva-video/ https://letsai.co.il/canva-video/#comments Wed, 21 Aug 2024 05:53:18 +0000 https://letsai.co.il/?p=27278 בעידן הדיגיטלי של היום, תכני וידאו הפכו לכלי המרכזי ללמידה ולהעברת מסרים. עד לא מזמן, יצירת וידאו איכותי הייתה שמורה לאנשי מקצוע עם ידע נרחב ושימוש בכלי עריכה מורכבים. אך כעת, Canva מביאה את הבשורה לכולם ומנגישה את יצירת הווידאו גם למי שאין לו רקע בעריכה – הכל בזכות בינה מלאכותית. צפו בסרטון שהכנתי לכם […]

הפוסט Canva ממשיכה לחדש: יצירת וידאו נגישה לכולם בעזרת בינה מלאכותית הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
בעידן הדיגיטלי של היום, תכני וידאו הפכו לכלי המרכזי ללמידה ולהעברת מסרים. עד לא מזמן, יצירת וידאו איכותי הייתה שמורה לאנשי מקצוע עם ידע נרחב ושימוש בכלי עריכה מורכבים. אך כעת, Canva מביאה את הבשורה לכולם ומנגישה את יצירת הווידאו גם למי שאין לו רקע בעריכה – הכל בזכות בינה מלאכותית.

צפו בסרטון שהכנתי לכם

 

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

 

למה Canva חשובה בעולם הווידאו?

המעבר להוראה ולמידה ויזואלית הפך את סרטוני הווידאו לחלק בלתי נפרד מהתקשורת היום-יומית. לכן, היכולת ליצור סרטונים מקצועיים ומרשימים בקלות היא חשובה יותר מתמיד. Canva הבינה זאת ופיתחה כלים שמאפשרים לכל אחד, גם ללא רקע בעריכת וידאו, ליצור תכנים מגוונים ואיכותיים.

 

יצירת סרטונים מגוונים בקלות

אחת האפשרויות הפופולריות ביותר ב-Canva היא יצירת סרטונים מאוספי תמונות אישיות. ניתן להוסיף לסרטונים כיתובים, אלמנטים גרפיים, הנפשות ומוזיקה מתאימה, ולהפוך אוסף תמונות לזיכרון ויזואלי מרשים שניתן לשתף בקלות.

 

מטקסט לווידאו: האפשרות החדשה של Canva

חידוש נוסף ומרתק שמציעה Canva הוא היכולת ליצור סרטונים באמצעות פרומפטים. כל מה שצריך הוא לכתוב טקסט, ו-Canva תהפוך אותו לסרטון קצר. תכונה זו פותחת את הדלת ליצירת סרטונים בצורה מהירה ויעילה, ללא צורך בעבודה מסובכת.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס קנבה ובינה מלאכותית
קורס קנבה Canva AI

 

הנפשת תמונות והפיכתן לסרטונים

אם זה לא מספיק, Canva מציעה גם אפשרות להנפיש תמונות ולהפוך אותן לסרטונים קצרים ויצירתיים. תכונה זו מעניקה למשתמשים את החופש ליצור תכנים ויזואליים מקוריים וחדשניים.

 

עריכת וידאו מתקדמת ב-Canva

Canva ממשיכה לחדש ולהציע כלים מתקדמים לעריכת וידאו. כיום, ניתן לחבר בין סרטונים, להוסיף להם טקסטים, אלמנטים ואפקטים, ואף ליצור מסרטון אחד ארוך מספר סרטונים קצרים שמתאימים לרשתות החברתיות. בנוסף, Canva מאפשרת להסיר רקע מסרטונים, מה שמקנה שליטה מלאה על התוצאה הסופית.

 

סיכום

Canva מציעה חוויה יוצאת דופן של יצירתיות ושליטה מלאה על תכני הווידאו שלכם. בין אם אתם יוצרים סרטונים אישיים, תכנים שיווקיים או פשוט נהנים מהעולם הדיגיטלי, Canva היא הכלי המושלם עבורכם. בזכות הכלים המתקדמים והתכונות החדשניות, כל אחד יכול להפוך רעיונות לווידאו בצורה קלה ומהירה. אני מזמינה אתכם לגלות את כל מה שחדש ב-Canva ולהפוך כל וידאו ליצירה מרשימה ומקצועית.

הפוסט Canva ממשיכה לחדש: יצירת וידאו נגישה לכולם בעזרת בינה מלאכותית הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/canva-video/feed/ 1
הפרדה לערוצים ובחירת סולם – השדרוגים שמביאה Udio v1.5 משנים את תעשיית המוזיקה https://letsai.co.il/udio-v1-5/ https://letsai.co.il/udio-v1-5/#respond Sat, 03 Aug 2024 18:50:34 +0000 https://letsai.co.il/?p=25910 חברת Udio ממציאה מחדש את תעשיית המוזיקה ומעניקה ליוצרים, מוזיקאים ומפיקים כלים שהיו בגדר חלום לפני מספר חודשים. יחד עם חברות מתחרות כמו סונו (Suno), שוק מחוללי המוזיקה מאפשר לכל אדם באשר הוא (בין אם יש לו רקע מוזיקלי או לא), להפוך ליוצר או מוסיקאי, ולהגשים את עצמו. Udio  – חברת סטארט-אפ מובילה בתחום יצירת […]

הפוסט הפרדה לערוצים ובחירת סולם – השדרוגים שמביאה Udio v1.5 משנים את תעשיית המוזיקה הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
חברת Udio ממציאה מחדש את תעשיית המוזיקה ומעניקה ליוצרים, מוזיקאים ומפיקים כלים שהיו בגדר חלום לפני מספר חודשים. יחד עם חברות מתחרות כמו סונו (Suno), שוק מחוללי המוזיקה מאפשר לכל אדם באשר הוא (בין אם יש לו רקע מוזיקלי או לא), להפוך ליוצר או מוסיקאי, ולהגשים את עצמו. Udio  – חברת סטארט-אפ מובילה בתחום יצירת מוזיקה באמצעות בינה מלאכותית – השיקה לאחרונה את גרסה 1.5 של הפלטפורמה שלה. עדכון זה מביא עמו שורה של שיפורים ותכונות חדשות שמטרתם להעצים את היכולות היצירתיות של המשתמשים ולשפר את איכות השמע הכוללת.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

שיפור באיכות השמע

אחד השדרוגים המשמעותיים ביותר ב-Udio v1.5 הוא שיפור  איכות השמע, שהיה מצוין גם לפני כן, אבל עכשיו נשמע אפילו טוב יותר. המודל החדש מג’נרט רצועות סטריאו ב-48kHz, המציעות בהירות משופרת, הפרדת כלים טובה יותר, ומוזיקליות כוללת מתקדמת יותר. 

 

שיפורים ב-Udio גרסה 1.5:

 

 

הפרדה לערוצים

אחד הפיצ’רים שהופכים את Udio מסתם עוד מחולל מוזיקה, לכלי פרקטי אמיתי שמוסיקאים ומפיקים יכולים לעבוד איתו, הוא היכולת להפריד לערוצים ולהוריד את ה-Stems בנפרד. תכונה חדשה ומרגשת זו מאפשרת להפריד רצועות שמע כסטמים נפרדים (שירה, בס, תופים וכלים נוספים). אפשרות זו מאפשרת ליוצרים להמשיך לערוך את הטרקים שלהם בכלים חיצוניים מקצועיים יותר ולקחת את תהליך היצירה צעד אחד קדימה. תכונה זו פותחת עולם שלם של אפשרויות ומקצרת תהליכים בצורה דרמטית. משמעות הדבר בפועל היא שלכל יוצר באשר הוא יש גישה לחומר גלם אינסופי של סאונדים, ביטים, ערוצי שירה ואפקטים קוליים.

 

צפו בסרטון הבא כדי ללמוד איך להפריד ערוצים ב-Udio:

 

איך לבצע הפרדה לערוצים והורדת STEMS ב-UDIO?

  • היכנסו ל-UDIO ונווטו לעמוד היצירה שברצונכם להוריד את ערוצי השמע (Stems) המופרדים שלה.
  • לחצו על כפתור ההורדה בעמוד היצירה.
  • בחרו באפשרות ‘Stems’, מה שיגרום ל-Udio ליצור ארבעה קבצי WAV ובהם הפרדה לערוצים.
  • לחצו על ‘Download All’ להורדת כל קבצי ה-WAV למחשב.

עכשיו תוכלו להשתמש בערוצים הנפרדים בתוכנה חיצונית לעיבוד ועריכת סאונד.

 

הפרדה לערוצים ב-Udio

הפרדה לערוצים ב-Udio

 

שליטה במפתח המוזיקלי

עוד שדרוג שמהווה גיים צ’יינג’ר של ממש הוא היכולת לשלוט במפתח המוזיקלי (הסולם של השיר). העובדה ש-Udio v1.5 מאפשרת למשתמשים לשלוט בסולמות וכתוצאה מכך באקורדים שיהיו בפועל בשיר (עקב השליטה בסולם), נותנת חופש וגמישות רבה ליוצרים. למשל, עצם העובדה שניתן להחליט אם השיר יהיה בסולם מז’ור או מינור יכולה להשפיע על האווירה הכללית (וכמובן להעניק את הגמישות להתאימו לזמר או נגן מסוים, על העדפותיו האישיות).

 

איך קובעים סולם בשיר ב-Udio?

כדי לקבוע את הסולם, פשוט רשמו בפרומפט של השיר את הסולם הרצוי. למשל: “שיר פופ-רוק בסולם סי מינור”.

 

Pop-rock song in C minor

 

דוגמאות:

שיר בסולם C מז’ור | Credit: Udio

 

 

 

אותו שיר, אבל הפעם C מינור | Credit: Udio

 

 

רמיקס של קבצי אודיו

תכונה חדשנית נוספת היא היכולת להעלות קטעי מוזיקה קיימים ולערוך אותם (לעשות להם רמיקס) באמצעות הפלטפורמה (Audio to Audio). אפשרות זו פותחת בפני מוזיקאים דרכים חדשות ויצירתיות לעבד מחדש את המוזיקה שלהם.

 

Credit: Udio | Remix by  maxbarzel

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס דיפ פייק ומידול סאונד
קורס דיפ פייק ומידול סאונד

 

שינויים בממשק יצירת השירים

חידוש נוסף ש-Udio הציגו הוא דף יצירה ייעודי חדש, המספק תצוגה מאוחדת של כל כלי היצירה וספריית השירים של המשתמש. שינוי זה מייעל את תהליך היצירה ומאפשר למשתמשים להתמקד יותר ביצירת מוזיקה ופחות בניווט בפלטפורמה.

 

 

הפונקציות שזמינות בממשק יצירת השירים ב-Udio

  • הממשק החדש מציע מגוון רחב של אפשרויות יצירה ועריכה.
  • אפשר לבחור בין מודלים שונים: Udio 130 לקטעי אודיו של 2 דקות, ו-Udio 32 לקטעים קצרים יותר.
  • קיימות אפשרויות לכתיבת מילים: אוטומטית (Udio יג’נרט את המילים), אינסטרומנטלית (ללא מילים – רק מנגינה), או התאמה אישית (אתם כותבים את המילים).
  • פיצ’רים מתקדמים כמו: עוצמת הפרומפט, עוצמת המילים, מספרי סיד, תזמון קטעים, תזמון מילים, בהירות ואיכות הג’ינרוט.
  • פאנל חדש בצד ימין מאפשר גישה מהירה לכל היצירות הקודמות שלכם, ומשם קל מאוד לערוך אותן או לעשות להן רמיקס.
  • ניתן להרחיב שירים או קטעים, ואף לבצע inpaint (כלומר לג’נרט אזור ספציפי בתוך הטרק, מבלי לפגוע בשאר הטרק).
  • הפונקציות של ה-Create Button משתנות לפי ההקשר הנוכחי (remix, extend, inpaint).
  • קל יותר כעת לערוך ולבצע שינויים על היצירות כדי להגיע לתוצאה הסופית הרצויה.

 

 מה המשמעות של כל מונח/כפתור בממשק יצירת השירים של Udio?

  • Manual Mode: מאפשר לך להפעיל את המודל באופן ישיר ללא כתיבה מחדש של הפרומפט. המערכת משכתבת את הפרומפטים כדי לשפר את איכות הפלט הממוצעת, אך במצב ידני ניתן להפעיל את המודל ישירות לקבלת סאונד ספציפי.

 

  • Model: מודל udio-130 יוצר קטעים באורך 2:10 דקות (לוקח יותר זמן ויעלה לכם 4 קרדיטים). מודל udio-32 יוצר קטעים באורך 32 שניות (יעלה לכם 2 קרדיטים).

 

  • Prompt Strength: מידת השפעת הפרומפט על תוכן הקטע. ערכים גבוהים יותר משפרים את ההתאמה לפרומפט אך עלולים להישמע פחות טבעיים. ההמלצה שלנו – משהו טוב באמצע (באזור 40-60%).

 

  • Lyrics Strength: מידת השפעת מילות השיר על תוכן הקטע. ערכים נמוכים יותר עשויים להישמע טבעיים יותר, אך המילים עשויות להיות פחות נוכחות.

 

  • Seed: מספר שמגדיר את תוכן הקטע ומקטלג את ה”רעש” שממנו מג’ונרט הקטע. במצב ידני, פרומפטים יפיקו תמיד פלטים דומים כשמשתמשים ב-seed קבוע. במצב לא ידני, הפרומפט מעובד באופן אקראי שאינו נשלט על ידי ה-seed.

 

  • Clip Start: נקודת התחלה של הקטע המג’ונרט בהקשר לשיר מלא. 0% משמעו התחלה, 50% – אמצע, ו-90% – סוף השיר. שימושי במיוחד להרחבת שירים.

 

  • Lyric Timing: היכן המילים מתחילות ומסתיימות בתוך הקטע המג’ונרט (לא השיר המלא). 0% משמעו התחלה, 50% – אמצע, ו-100% – סוף הדגימה. ניתן להחליף למצב אוטומטי כדי לתת למודל להחליט על המיקום הטוב ביותר.

 

  • Clarity: המידה בה המודל מתעדף בהירות והפרדת כלים בקטע המג’ונרט. ערכים גבוהים יותר עשויים להפיק סאונד ברור יותר אך פחות טבעי.

 

  • Generation Quality: ערכים גבוהים ייקחו יותר זמן, אך יפיקו תוצרים איכותיים יותר. אם אתם לא לחוצים בזמן, מומלץ לשים על איכות מקסימלית.

 

תמיכה משופרת בשפות

הגרסה החדשה – Udio v1.5 – תומכת במגוון רחב יותר של שפות, מה שהופך את הפלטפורמה לנגישה יותר לקהל גלובלי. שיפור זה מבטיח שיותר משתמשים יוכלו ליצור וליהנות ממוזיקה בשפת האם שלהם.

 

העלאת קבצי אודיו ל-Udio ושימוש בהם כרפרנס

אחד הפיצ’רים הכי חשובים ש-Udio הוסיפו (הם היו הראשונים לעשות זאת, אפילו לפני סונו), הוא פיצ’ר העלאת קבצי אודיו כרפרנס. אמנם הוא שוחרר לפני העדכון ל-V1.5, אך משום שמדובר בתכונה מאוד משמעותית לתהליך היצירה, נרחיב גם עליה במדריך זה. חשוב לציין – נכון להיום התכונה הזו זמינה אך ורק למנויים משלמים.

 

העלאת קבצי אודיו כרפרנס ל-Udio:

 

שלב 1: העלאת קובץ האודיו:

  • היכנסו ל-Udio וצרו שיר חדש.
  • לחצו על כפתור “העלאת קובץ” או “Upload Audio”.
  • בחרו קובץ אודיו מהמחשב שלכם (הכלי תומך בפורמטים נפוצים כמו MP3 ו-WAV).
  • אשרו שיש לכם את הזכויות להשתמש בקובץ האודיו.

 

שלב 2: עריכת הקובץ שהעלאתם:

  • לאחר ההעלאה, השתמשו בכלי “Crop and Extend” לעריכת הקובץ ולבחירת האזורים שאליהם Udio יתייחס כרפרנס.
  • בחרו את החלק הספציפי מהקובץ שבו ברצונכם להשתמש.

 

שלב 3: הוספת פרומפט מילולי

  • התחילו ביצירת השיר על בסיס הקובץ שהעליתם.
  • השתמשו בתיבת הטקסט להוספת תיאור לשיר, כולל סגנון, כלי נגינה, ומאפיינים נוספים.
  • הפעילו “Manual Mode” לשליטה מדויקת יותר בתהליך היצירה.

 

שלב 4: פרמטרים נוספים והגדרות מתקדמות

  • השתמשו באפשרויות המתקדמות של Udio כדי לדייק את האאוטפוט.
  • למשל, ניתן להוסיף אאוטרו או אינטרו לשיר שלכם.
  • תוכלו לבחור האם מדובר בטרק אינסטרומנטלי (ללא מילים), או שאולי תרצו לכתוב את מילות השיר בעצמכם. ישנה גם אפשרות לתת ל-Udio לג’נרט מילים בעצמו.
  • ניתן לשלוט במשקלים של המילים (Lyrics Strength) או במשקל של הפרומפט (Prompt Strength). זכרו שערכים קיצוניים במשקלים לרוב יובילו לתוצאות לא מיטביות!
  • מומלץ להזיז את סליידר ה”איכות” למקסימום – אמנם לשיר ייקח יותר זמן להיות מוכן, אבל האיכות שלו תהיה טובה יותר.

 

הגדרות מתקדמות ב-Udio

הגדרות מתקדמות ב-Udio

 

שלב 5: אישור ותחילת ג’ינרוט השיר

  • לאחר שאתם מרוצים מהאינפוטים וההגדרות, לחצו על כפתור האישור והליך הג’ינרוט יתחיל.
  • כשאתם מרוצים, ייצאו את השיר כקובץ WAV באיכות גבוהה.

 

טיפים נוספים:

  • העלו קטעי אודיו באיכות טובה לקבלת תוצאות מיטביות.
  • השתמשו בתכונה זו גם לרמיקס של שירים קיימים, אך שימו לב לזכויות יוצרים.
  • נצלו את האפשרות להעלות אודיו כדי לקבוע טמפו ואווירה ספציפיים לשיר שלכם.

 

חוות דעת אישית

במלחמת הענקים בין סונו (Suno) ל-Udio קשה להחליט מי בטופ. מדובר בשתי פלטפורמות מדהימות, ורסטיליות, פורצות דרך וגם שנויות במחלוקת. בתור מוסיקאי, יוצר, נגן וזמר, אני יכול להזדהות עם הביקורת של חברי לתעשיית המוזיקה, אבל אני גם חושב שהם מפספסים משהו – יש פה קפיצה טכנולוגית דרמטית בקנה מידה היסטורי. לא כל יום ממציאים כלי נגינה. אני מרגיש שזה אירוע על ציר הזמן – ממש כמו היום בו הגיחה לעולם הגיטרה החשמלית או היום בו הפסנתר הפך למה שהוא.

 

מחוללי מוזיקה וכלים ג’נרטיביים מגשרים על הפער – הם נותנים ליוצרים כנפיים. הם מאפשרים לאדם בודד ליצור מוזיקה מהוקצעת וברמת הפקה של האולפנים הגדולים. נכון – אפשר לעשות קיצורי דרך וליצור שירים מופלאים עם אפס הכוונה או ידע. אבל בידיים של מוסיקאי או מפיק מקצועי, הכלים יכולים לעשות קסמים!

 

בסופו של יום, יש פה תהליך מתמשך של דמוקרטיזציה של הטכנולוגיה ושל הידע. יש פה הנגשה של טכנולוגיות הפקה. אתה יכול להיות כותב מדהים, אבל זמר גרוע. אתה יכול להיות נגן מדהים, אבל אין לך להקה. אתה יכול להיות מפיק על, אבל אתה חלש בכתיבת טקסטים. בכל המקרים הללו, בינה מלאכותית מאפשרת ליוצרים ולאמנים לקבל אלטרנטיבות ברמה הכי גבוהה שיש.

 

העדכון של Udio v1.5 מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום יצירת המוזיקה באמצעות בינה מלאכותית. עם שיפורים באיכות השמע, כלי יצירה חדשים ותמיכה מורחבת בשפות, Udio ממשיכה לחדש ולספק למשתמשים כלים עוצמתיים ליצירה ושיתוף של מוזיקה. כשאלו חוברים ליכולת להעלות אינפוט מוזיקלי (קטעי אודיו) שישמשו כרפרנס, נוצרת פה מכונה חדשנית ליצירת תוכן מוזיקלי. וכן – ככה מבצעים מהפכות!

הפוסט הפרדה לערוצים ובחירת סולם – השדרוגים שמביאה Udio v1.5 משנים את תעשיית המוזיקה הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/udio-v1-5/feed/ 0
בינה מוזיקלית: כתיבת שירים והלחנתם בכיתה בעזרת AI https://letsai.co.il/ai-song-creation/ https://letsai.co.il/ai-song-creation/#respond Thu, 13 Jun 2024 11:16:33 +0000 https://letsai.co.il/?p=21809 בשנים האחרונות הבינה המלאכותית (AI) נעשתה כלי חשוב בהוראה ובלמידה. טכנולוגיות אלו מאפשרות ליצור תכנים מגוונים ומעוררי עניין כולל שירים המלווים את השיעור ומעצימים את חוויית הלמידה. מאמר זה יסקור את השימוש במודל שפה לכתיבת שיר ואת האפשרות להלחנתו בעזרת מחולל מוזיקה. נבחן איך מורים יכולים לשלב כלים אלה כדי לתכנן שיעורים דינמיים, ונדגים זאת […]

הפוסט בינה מוזיקלית: כתיבת שירים והלחנתם בכיתה בעזרת AI הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
בשנים האחרונות הבינה המלאכותית (AI) נעשתה כלי חשוב בהוראה ובלמידה. טכנולוגיות אלו מאפשרות ליצור תכנים מגוונים ומעוררי עניין כולל שירים המלווים את השיעור ומעצימים את חוויית הלמידה. מאמר זה יסקור את השימוש במודל שפה לכתיבת שיר ואת האפשרות להלחנתו בעזרת מחולל מוזיקה. נבחן איך מורים יכולים לשלב כלים אלה כדי לתכנן שיעורים דינמיים, ונדגים זאת באמצעות שיר שניצור על תכונות המקבילית.

 

יצירת שיר בעזרת מודל שפה

 

שימוש במודלי שפה לכתיבת שירים הוא דרך חדשנית לרתק את התלמידים לנושאי הלימוד. המודל יכול ליצור טקסטים בחריזה על מידע מדויק, שמוסיפים עניין לחומר הנלמד. 

דוגמה לכך היא שיר ש’כתבתי’ על תכונות המקבילית:

 

שיר המקבילית

 

מַקְבִּילִית היא מרובע,

שְׁתֵּי צְלָעוֹת מַקְבִּילוֹת וְשָׁווֹת בְּאוֹרֵךְ,

זָוִיּוֹת אחת מול השנייה, יִהְיוּ שָׁווֹת.

אַלְכְּסוֹנִים חוֹצִים, בְּמֶרְכָּז נִפְגָּשִׁים.

 

השיר מסביר בפשטות את תכונות המקבילית: צלעות נגדיות מקבילות ושוות באורך, זוויות נגדיות שוות, והאלכסונים חוצים זה את זה במרכז.

 

A parallel song

A parallel song

 

הלחנת שיר בעזרת מחולל מוזיקה

 

לאחר כתיבת המילים אפשר להלחין את השיר באמצעות מחולל מוזיקה, כלי AI המפיק מנגינות מותאמות. המורה יכול לבחור במנגינה, בסגנון ובמקצב שילוו את המילים. תהליך ‘ההלחנה’ מעצים את השיר ומעניק לו אופי מוזיקלי שמאפשר לתלמידים לזכור אותו.

 

שיר המקבילית דוגמא 1

 

שיר המקבילית דוגמא 2

 

שילוב בשיעור: דרכי ביצוע

 

ישנן מספר אפשרויות לשילוב שיר בשיעור בעזרת כלים של AI:

 

  1. המורה ככותב ומלחין: המורה יכול לכתוב ולהלחין את השיר ולהציגו לתלמידים ככלי להמחשת החומר. השיר הוא דרך חווייתית ללמוד ולהבין את הנושא הנלמד.
  2. התלמידים כמבצעים: התלמידים יכולים להלחין את השיר שכתב המורה באמצעות מחולל מוזיקה. פעילות זו מעודדת יצירתיות ומעורבות ומחזקת את ההבנה של החומר.
  3. התלמידים ככותבים ומלחינים: התלמידים יכולים להתחיל מהתחלה, לכתוב שיר על נושא הנלמד ולהלחין אותו במחולל המוזיקה. אפשר לערוך תחרות בין השירים הטובים ביותר, וזה יכול להגביר את המוטיבציה ואת המעורבות של התלמידים.

 

שילוב בינה מלאכותית ביצירת שירים הוא דרך חדשנית ומרתקת להעצמה של חוויית הלמידה. כתיבת שירים באמצעות מודל שפה והלחנתם בעזרת מחולל מוזיקה מאפשרים להעשיר את השיעור ולהעצים את חוויית השיער בדרכים מגוונות. בין שהמורה הוא זה שיוצר את השיר, ובין שהתלמידים מעורבים בתהליך היצירה, הכלים הללו מעוררים עניין ועוזרים לזכור את החומר הנלמד.

 

רוצים ללמוד איך לשלב בינה מלאכותית בהוראה?

 

הירשמו לקורס המקיף והמתקדם שלנו בתחום בינה מלאכותית בחינוך, קורס המיועד למורים ולמחנכים שרוצים להעמיק את הידע ולשלב טכנולוגיות חדשניות בתהליכי הלמידה. הצטרפו לאלפי המורים שכבר נהנו מהסדנאות והקורסים שלנו ושילבו בהצלחה את הידע במערכות הלמידה שלהם. לפרטים ולהרשמה באתר.

הפוסט בינה מוזיקלית: כתיבת שירים והלחנתם בכיתה בעזרת AI הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/ai-song-creation/feed/ 0
ליצור מוזיקה עם AI מטרק קיים – פיצ’רים חדשים ב־Udio שאתם חייבים להכיר! https://letsai.co.il/udio/ https://letsai.co.il/udio/#respond Mon, 10 Jun 2024 21:08:24 +0000 https://letsai.co.il/?p=21642 בזמן שסונו משחקים את עצמם ‘קשים להשגה’, חברת אודיו (Udio) לא ממתינה ומודיעה על מספר עדכונים חדשים ששוברים את השוק – גיים צ’יינג’ר של ממש: יצירת מוזיקה עם AI, בין השאר בהתבסס על העלאת קטעים שקיימים אצל המשתמשים.            מה זה Udio למי שלא מכיר, Udio הוא מחולל מוזיקה חדש בסצנה, […]

הפוסט ליצור מוזיקה עם AI מטרק קיים – פיצ’רים חדשים ב־Udio שאתם חייבים להכיר! הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
בזמן שסונו משחקים את עצמם ‘קשים להשגה’, חברת אודיו (Udio) לא ממתינה ומודיעה על מספר עדכונים חדשים ששוברים את השוק – גיים צ’יינג’ר של ממש: יצירת מוזיקה עם AI, בין השאר בהתבסס על העלאת קטעים שקיימים אצל המשתמשים. 

 

 

 

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

מה זה Udio

למי שלא מכיר, Udio הוא מחולל מוזיקה חדש בסצנה, ונכון להיום הוא אחד המתחרים הבולטים והגדולים של סונו

 

 

העדכון הראשון והמרגש ביותר ש־Udio משחררים הוא העלאת קובץ סאונד שישמש כשכבת רפרנס. 

העלאת אודיו

פיצ’ר ניסיוני חדש למנויים בתשלום, המאפשר להעלות קטע אודיו לבחירתכם ולהאריך אותו בתחילתו או בסופו ב־32 שניות, וזאת בשימוש של עד 2 דקות להקשר. תכונה זו תעזור לכם להעשיר את אוצר המילים המוזיקלי שלכם ולקבוע את הקצב ואת מצב הרוח של היצירה. לדוגמה, אפשר להשתמש בקטע פתיחה מוצלח שאין לו המשך, או במיקס מלא שחסר בו מעבר מושלם, ואודיו יספק השראה להמשך (צפו בהדגמה. בשלב זה הפיצ’ר זמין למשתמשי פרו).

 

עדכונים נוספים

הנה עוד כמה עדכונים נוספים שעליהם הכריזה החברה:

  • הורדות WAV: אפשרות להוריד את היצירות בפורמט WAV.
  • ממשק נייד מעודכן: שיפור בממשק המשתמש של האפליקציה בנייד.
  • שימושיות משופרת בשולחן העבודה: חוויית משתמש טובה יותר בגרסת שולחן העבודה.
  • חיפוש משופר של תגיות ושירים: כולל השלמת תגיות אוטומטית.

 

עוד קצת דוגמאות

מוזמנים לצפות בטקסטים שעלו בחשבון ה־X של Udio:

 

מִליין בס לשיר פאנקי ומגניב בשניות

 

 

 

גם מתן כהן גרומי שלנו נהנה ליצור עם הפיצ’ר החדש:

 

 

 

מנעימת פסנתר לבלדת רוק קלסית בשניות:

 

 

ליצור מוזיקה עם בינה מלאכותית

בין שאתם מוזיקאים ובין שלא, פשוט כיף ליצור מוזיקה עם AI, זה קל, ובלי טיפה של ציניות – זה העתיד! רוצים להתמקצע וללמוד איך לתפעל את הכלים הג’נרטיביים המובילים בשוק ליצירת מוזיקה? כלים כמו Udio, Suno או Stable Audio מחכים לכם בקורס החדש שלנו ליצירת מוזיקה עם AI

 

הפוסט ליצור מוזיקה עם AI מטרק קיים – פיצ’רים חדשים ב־Udio שאתם חייבים להכיר! הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/udio/feed/ 0
הגרסה החדשה של סונו זמינה לכולם – Suno v3.5 https://letsai.co.il/suno-v3-5/ https://letsai.co.il/suno-v3-5/#comments Sat, 01 Jun 2024 21:14:48 +0000 https://letsai.co.il/?p=21077 זה לא סוד – סונו הוא אחד מכלי ה־GenAI האהובים עליי. מחולל המוזיקה הזה פשוט כיף, ופשוט כיף להשתמש בו. יש לו חבילה חינמית נדיבה, והוא מייצר תוצאות לא פחות ממדהימות, גם בעברית! והשבוע המשתמשים קיבלו מתנה שווה במיוחד – גרסה חדשה של סונו: V3.5 זמינה לכולם. אז מה חשוב לדעת על סונו בכלל ועל […]

הפוסט הגרסה החדשה של סונו זמינה לכולם – Suno v3.5 הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
זה לא סוד – סונו הוא אחד מכלי ה־GenAI האהובים עליי. מחולל המוזיקה הזה פשוט כיף, ופשוט כיף להשתמש בו. יש לו חבילה חינמית נדיבה, והוא מייצר תוצאות לא פחות ממדהימות, גם בעברית! והשבוע המשתמשים קיבלו מתנה שווה במיוחד – גרסה חדשה של סונו: V3.5 זמינה לכולם. אז מה חשוב לדעת על סונו בכלל ועל הגרסה החדשה בפרט?

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

למי שלא מכיר, סונו היא פלטפורמת בינה מלאכותית חדשנית המאפשרת למשתמשים ליצור שירים שלמים, כולל מילים, לחנים, עיבודים וזמרים, הכול בהתאמה אישית לז’אנר המוזיקלי הנבחר. המערכת משתמשת בטכנולוגיית AI מתקדמת המאפשרת ליצור תוצרים מרשימים ומקצועיים בקלות ובמהירות. נוסף על כך, סונו מציעה גם אפשרות ליצור טרקים אינסטרומנטליים (ללא מילים), וזה הופך אותה לכלי מושלם ליצירת מוזיקת רקע לסרטונים וקליפים, ליצירת פס קול לסרטי וידאו ולעוד שימושים רבים. קלות התפעול, החבילה החינמית והוורסטיליות של מחולל המוזיקה המדהים הזה הופכים את סונו לכלי רב־תכליתי וחשוב למוזיקאים וליוצרים באשר הם. לפעמים טרק אחד שווה אלף מילים – הקשיבו ל־Suno V3.5 עושה ראפ. זה מטריף! 

 

Credit: Suno X @suno_ai | Rap song generated by Nick St. Pierre @nickfloats

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס קנבה ובינה מלאכותית
קורס קנבה Canva AI

 

גרסה 3.5 של סונו באוויר

סונו (Suno), מחולל המוזיקה והסאונד המהפכני, השיק השבוע את גרסה 3.5 החדשה הזמינה כעת לכל המשתמשים! הגרסה החדשה מביאה עימה שיפורים משמעותיים ושדרוגים רבים שהיו זמינים בעבר רק למנויי פרו ופרימייר. אם תהיתם מה חדש בגרסה 3.5, לא הרבה, אבל יש בשורה אחת משמעותית – אורך השירים!
הגרסה החדשה מאפשרת ליצור שירים מלאים באורך של עד 4 דקות בפרומפט אחד, ואין צורך בחלוקת השיר לחלקים נפרדים. כמו כן, תוכלו להאריך שירים בשתי דקות נוספות בכל פעם.

 

מלבד היכולת להאריך את משך השיר שאפשר לג’נרט, ישנם גם שיפורים במודל עצמו בכל הנוגע לאיכות התוצרים. השיפורים כוללים, בין השאר, הוספת מורכבות למבנה השירים וזרימת קול טובה יותר, וזה הופך את חוויית היצירה למעשירה ומקצועית יותר. אני אישית לא מפסיק להתפעל מהיכולת של Suno לג’נרט שירים מקפיצים ופאנקיים. רוצים טיפ מובטח לפאן? הזינו את הפרומפט הבא בז’אנר המוזיקלי ותנו לקסם להתחיל:

 

 

HAPPY GROOVY trumpet Funk UPBIT

 

למי יש גישה לגרסה 3.5 של Suno?

הגרסה החדשה (3.5) זמינה לכל המשתמשים ללא יוצא מן הכלל. עד כה הגרסה הייתה זמינה רק למנויי Pro ו־Premier, וכעת היא נפתחה לכלל המשתמשים כדי לאפשר לכולם ליהנות מהיכולות המשופרות ומהאפשרויות החדשות.

 

איך משתמשים בסונו?

כמו תמיד, יש לנו מדריך מקיף וחינמי לשימוש בכלי. כדאי לדעת שבגרסה החינמית תוכלו ליצור עד 5 שירים מלאים ביום. כמובן, מנויי Pro ו־Premier ייהנו ממספר יתרונות נוספים כמו אפשרות לשימוש מסחרי בתוצרים (המנוי החינמי לשימוש אישי בלבד).

 

דמוקרטיזציה של הטכנולוגיה

ואז זה קרה…

לפני מספר ימים שחררה סונו את הסרטון הבא, המהווה טיזר לפיצ’ר חדש שיעלה באתר:

 

 

האם זה סופה של המוזיקה As we know it? או אולי תחילתו של עידן הדמוקרטיזציה של הטכנולוגיה והיצירה?

 

גילוי נאות: אחת האהבות הגדולות שלי היא מוזיקה. יש לי להקת רוק למעלה משני עשורים ומה שקורה בשנה האחרונה בעולם ה־GenAI, זה פשוט רעידת אדמה שמפחידה מוזיקאים רבים. עם זאת, אותי היא מרגשת!

 

צריך חזון כדי להבין את הפוטנציאל ואת אופן שינוי השימושים הצפוי. לא סתם קוראים ל־AI “טכנולוגיה משבשת”. העובדה שכלים כמו סונו יודעים לייצר שירים עם מילים, מנגינה, זמרים, עיבוד וכלי נגינה מאפס, היא כבר היסטוריה… אבל היכולת לקחת שיר שאני הלחנתי או זמזמתי ולהלביש עליו עיבוד מוזיקלי ואף זמרים מקצועיים – זה כבר גיים צ’יינג’ר למיליוני ‘סינגר סונגרייטרס’ ומיליוני להקות ומבצעים מכל העולם. זה עתיד המוזיקה. ונראה שזה הכיוון שאליו סונו הולכת!

 

בטיזר מעלה אפשר לראות את הניצנים של העתיד הזה: Anessa, פסנתרנית ומהנדסת תוכנה ב־Suno מנגנת נעימה על הפסנתר, והפיצ’ר החדש של סונו ממשיך אותה. אינטגרציה בין לחן אנושי ובין פיתוחו באמצעות מכונה. למה זה כזה דרמטי? 

 

אני מאמין ששנים מהיום אתם תיזכרו שככה הכול התחיל…

 

זה לא סתם עוד פיצ’ר או שדרוג! זה דבר אחד לג’נרט מוזיקה יש מאין. זה דבר אחר לגמרי לקחת את המוזיקה שלי (שאני כתבתי, הלחנתי או אפילו זמזמתי) ולהעצים אותה. זה פותח עולם שלם של אפשרויות – דמוקרטיזציה של הטכנולוגיה והיצירתיות. זה יכול להיות המענה לאנשים שהם מוזיקליים מטבעם, אבל לא מוזיקאים. זה יכול להיות המענה לנגנים שעובדים לבד ופתאום מקבלים כוח לייצר בשניות הרכב שלם, לרבות זמרים, שעומד מאחוריהם ומעבה את היצירה שלהם. זה יכול להיות כרטיס הכניסה של מיליוני כותבים שלא יודעים לשיר או לנגן, ועכשיו מקבלים גישה לטכנולוגיה שיכולה לתת דרור ליצירתיות ולאומנות שלהם. זו דוגמה נוספת לאופן שבו בינה מלאכותית מייצרת מהפכה בתחום נוסף – במקרה שלנו: מוזיקה ותעשיית הבידור.

 

 

ועכשיו חזרה לכדור הארץ…

הפיצ’ר הזה עוד לא זמין לציבור – אבל הוא עוד רגע פה. כמובן תקבלו מדריך מקיף בשנייה שהוא ישוחרר! אז כדי שלא תפספסו כלום, ממליץ לכם בחום להצטרף לקהילות ה־ai ולרשימות הדיוור שלנו.

 

ועכשיו רגע של רצינות – גם אם הפיצ’ר החדש לא יהיה מושלם (והוא לא יהיה מושלם בהתחלה לבטח!), הוא מסמן את העתיד לבוא. הוא מצביע על הכיוון שאליו הטכנולוגיה והאומנות צועדות. בסוף 2022 כשהייתי מספר בהרצאות שלי שעוד רגע אנשים יאזינו בספוטיפיי ללהקות ולזמרים שלא קיימים, אנשים לא הצליחו לדמיין את זה. היום זו כבר עובדה מוגמרת. האם זה טוב או רע? זמנים יגידו. האם זה יעשה טוב ליוצרים ולמוזיקאים? אני בצד האופטימי. עם זאת, אני יכול להבין למה יוצרים רבים מפחדים מהכלים הללו. הם רואים את הסוף, אני רואה את ההתחלה! בסופו של יום צריך פה יכולת לראות את המגמות – את הקווים המתכנסים. לא לכולם נוח לעשות את התרגיל הזה, וזה תרגיל בדמיון. אני מתפרנס מתרגילים בדמיון ובמקום שבו אחרים רואים סכנה, אובדן הכנסה וערעור הסטטוס קוו, אני מזהה הזדמנות.

 

עכשיו תשאלו את עצמכם – באיזה צד של המהפכה אתם רוצים להיות?

הפוסט הגרסה החדשה של סונו זמינה לכולם – Suno v3.5 הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/suno-v3-5/feed/ 2
סיכום ועידת Google I/O 2024 – הרבה הבטחות, אך האם גוגל יעמדו בציפיות? https://letsai.co.il/google-io-2024/ https://letsai.co.il/google-io-2024/#respond Thu, 16 May 2024 00:02:19 +0000 https://letsai.co.il/?p=19781 ועידת Google I/O 2024 שהתקיימה ב־14.5.24 בקליפורניה (ושודרה בלייב סטרימינג לכל העולם), הייתה ברובה בסימן בינה מלאכותית. גוגל הציגה שורה של עדכונים למוצריה (כמו Gemini 1.5 Pro ו־Gemini Nano) לרבות הרחבת חלון הקונטקסט של ג’מיני ל־2 מיליון טוקנים! כל זאת לצד שיפורים נוספים בשירותים כמו חיפוש, Google Photos ו־Google Workspace. עם הדגמות מרשימות של יכולות […]

הפוסט סיכום ועידת Google I/O 2024 – הרבה הבטחות, אך האם גוגל יעמדו בציפיות? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
ועידת Google I/O 2024 שהתקיימה ב־14.5.24 בקליפורניה (ושודרה בלייב סטרימינג לכל העולם), הייתה ברובה בסימן בינה מלאכותית. גוגל הציגה שורה של עדכונים למוצריה (כמו Gemini 1.5 Pro ו־Gemini Nano) לרבות הרחבת חלון הקונטקסט של ג’מיני ל־2 מיליון טוקנים! כל זאת לצד שיפורים נוספים בשירותים כמו חיפוש, Google Photos ו־Google Workspace. עם הדגמות מרשימות של יכולות AI מתקדמות גוגל הראתה כיצד היא מתכננת להמשיך ולהוביל את מהפכת הבינה המלאכותית ולהשפיע על דפוסי השימוש שלנו. 

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

הועידה של גוגל לא מתקיימת בחלל ריק – אי אפשר להתעלם ולא להזכיר את ההשקה המתוקשרת שנערכה יום לפני כן, של OpenAI (בטיימינג אכזרי), ובה הושק מודל שפה גדול חדש וחזק מאוד: GPT-4 Omni שהולך להיות נגיש לכלל הציבור בחינם לגמרי (!) וכבר זמין לשימוש למנויים בתשלום. התחרות בענף רותחת גם כך, אך בימים אלה זה מרגיש שעלינו מדרגה. בציוץ ארסי במיוחד עקץ סם אלטמן (מנכ”ל ומייסד OpenAI את המתחרים בגוגל) וצייץ בחשבון ה־X הפרטי שלו:

 

“אני מנסה לא לחשוב על מתחרים יותר מדי, אבל אני לא יכול להפסיק לחשוב על ההבדל האסתטי בין OpenAI ל־Google.”

 

 

 

אז האם ענקית החיפוש והטק באמת תצליח לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים עם הטכנולוגיה? האם היא תצליח להוביל את עולם הטכנולוגיה כפי שעשתה בעשורים האחרונים? בסקירה זו ננסה לענות על שאלות אלה תוך כדי הצגת מגוון החידושים והשדרוגים שעליהם הכריזה גוגל בוועידה.

 

ועידת Google I/O בפחות מ-10 דקות!

בסרטון הבא גוגל מגישים לנו תקציר של עיקרי הוועידה בפחות מעשר דקות. מעדיפים תוכן ויזואלי? הסרטון הזה בשבילכם.

 

 

עידן הג’מיני – האומנם?

לפני שנה בוועידת I/O 2023 הציגה Google את תוכניותיה לפיתוח מודל ג’מיני – מודל מולטי־מודאלי המשלב טקסט, תמונות, וידאו, קוד ועוד. מאז השיקה החברה מספר דגמים של ג’מיני (שבתחילה כונה ‘בארד’). אלו קיבלו תגובות צוננות ובעיקר התגמדו לעומת היכולות והביצועים של מודלים נעלים הרבה יותר כמו GPT4 או Claude2 ו־Claude3. הרמז הראשון לשינוי הגיע עם השקת ג’מיני 1.5 Pro, שהיוותה פריצת דרך בתחום הקונטקסט הארוך עם יכולת לעבד עד מיליון טוקנים. הייתה זו בשורה של ממש לאחר תקופה ארוכה שבה היה נדמה שגוגל רק מגיבה לאירועים ולא יוזמת אותם (ובטח לא מצליחה להציב את עצמה לפני המתחרות שלה).

 

בוועידה הציגה גוגל מודל חדש ומסקרן: Gemini Flash. ג’מיני פלאש הוא מודל AI חדש המתמקד במתן תגובות מהירות במיוחד למשימות צרות או תכופות. הוא מהיר יותר ב־50% ועולה 95% פחות מהמודלים הגדולים יותר כמו GPT-4 ו־Gemini Pro. מה שמייחד את Gemini Flash, הוא היכולת שלו להתמודד עם משימות שבהן מהירות התגובה היא קריטית, וצריך לשמור על ביצועים גבוהים. כמו כן, הוא תומך בחלון קונטקסט של מיליון טוקנים (כמו ג’מיניי פרו 1.5), ומאפשר שילוב של טקסט, תמונות, וידאו ואודיו באינפוטים. השילוב של מהירות, יעילות ותמיכה בקונטקסט ארוך עשויים להפוך את Gemini Flash לכלי שימושי למפתחים ויוצרים המחפשים פתרונות AI מהירים ואמינים. העובדה שיש לו חלון הקשר עצום (מיליון טוקנים) וכן מהירות ומולטי־מודאליות (היכולת לקלוט ולעבד מגוון רחב של אינפוטים), יכולה להפוך אותו לכלי עוצמתי במיוחד. האם משפחת ג’מיני 1.5 (פלאש ופרו) יצליחו להציב תחרות ל־GPT4 אומני (Omni) החדש מבית OpenAI? התשובה לשאלה זו שווה מיליונים (או אף מיליארדים).

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס AI בינה מלאכותית למנהלים ובכירים
קורס ai למנהלים

 

Project Astra: AI – עוזר AI בזמן אמת

פרויקט Astra הוא גרסה של ג’מיני המגיבה בזמן אמת, כלומר סייען בינה מלאכותית אקטיבי שפועל ללא השהייה (או כך לפחות לפי הדמו – בגוגל פעמים רבות הדמו לחוד והמציאות לחוד). לפי ההבטחות של גוגל, הוא מסוגל לעזור בפתרון בעיות מתמטיות שלב אחר שלב בזמן הכתיבה ואף לשתף פעולה עם המשתמש בלוח לבן, לשאול שאלות ולתת עצות. אסטרה מאפשר למשתמשים לנתח בזמן אמת אובייקטים המוצגים לו, לשמור על רצף שיחה זורם ולהתייחס לאלמנטים שונים בשיחה. הממשק האינטראקטיבי מאפשר למשתמשים לשאול שאלות על הסביבה שלהם ולקבל תשובות מיידיות ומדויקות. מה שמייחד את פרויקט Astra, הוא היכולת שלו להבין ולהגיב לעולם הדינמי בצורה הדומה לאופן שבו בני אדם פועלים. המערכת קולטת ומעבדת מידע ממקורות שונים, כולל וידאו, קול וטקסט, ושומרת על הקשר בין האירועים לאורך זמן. יכולת זו מאפשרת לו לספק תגובות מהירות ומדויקות במגוון רחב של תרחישים.

 

מוזמנים לצפות בדמו המרשים של פרויקט אסטרה שעלה בערוץ היוטיוב של גוגל. אם מה שמתואר פה באמת דומה למה שנקבל בפועל, מדובר בכלי מדהים ושימושי במיוחד!

 

 

Gemini AI Teammate: סייען AI צמוד 

AI Teammate הוא פיצ’ר חדש בסביבת העבודה של Gemini for Workspace. זהו ‘עוזר AI’ שמבצע משימות שונות בשבילכם – יש לו חשבון אימייל משלו, הוא מגיב לצ’אטים, משלים משימות ב־Google Docs וב־Sheets, ואף מחפש מידע ברשת במקומכם. הקונספט הוא שינוי בתפיסה – AI הוא לא עוד כלי אלא עמית לעבודה. בכנס הוצג צ’טבוט בשם ‘Chip’ עם זהות ייחודית וחשבון Workspace משלו. הבוט יכול לענות על שאלות בקבוצות צ’אט בהתבסס על מידע שנשמר מקבוצת הצ’אט, לשתף מידע ואף להשיב במשלוח אימיילים. מה שמייחד את ה־AI Teammate, הוא היכולת לבנות בסיס ידע על סמך המידע המשותף של כל הצוות ולא רק ממשתמש יחיד. בכך הוא יכול להפיץ מידע לכל חברי הצוות ולהיות כלי מרכזי לשיתוף ידע ותמיכה במשימות יום־יומיות. 

 

חיפוש חכם מבוסס AI

אם יש פיצ’ר שעליו גוגל תקום ותיפול, זה ביכולת החיפוש. לפני הכול גוגל היא מנוע חיפוש, וכחברה יש לה מונופול עולמי מוחלט בתחום זה. עלייתם של מודלי השפה והצ’טבוטים הכניסו את גוגל ללחץ – הם מאיימים למוטט את המודל העסקי שלה (המושתת על רווחים ממפרסמים שקונים מגוגל דאטה שנצבר מדפוסי השימוש של משתמשיה). אם גוגל תצליח לחולל מהפכה בדרך שבה אנחנו מחפשים מידע, יש מצב שהיא תמציא את עצמה מחדש. האם סוף סוף נזכה לחזות בפונקציית חיפוש ג’נרטיבית אמיתית? לפי הדמו וההבטחות של גוגל נראה שכן. מוזמנים לצפות בסרטון ולשפוט בעצמכם – כך ייראה עתיד החיפוש לדעת גוגל:

 

 

השינוי המובהק ביותר הוא בתצוגת ה־AI בחיפוש. הודות למודלים הג’נרטיביים ממשפחת ג’מיני שגוגל פיתחה, מתאפשר חיפוש בשיטות חדשות כמו חיפוש תמונות ושאלות מורכבות יותר. הדמו אפילו הציג חיפוש מבוסס וידאו שבו אפשר לצלם סרטון ובה בעת לשאול שאלה על מה שהמצלמה קולטת, וגוגל תספק תשובה (מדובר ביכולת חדשה ב־Google Lens המאפשרת להקליט וידאו ולשאול שאלות בזמן אמת ולקבל תשובות מהאינטרנט). לטענת גוגל, הניסיון שנערך מחוץ למעבדות, הראה עלייה בשימוש ובשביעות הרצון של המשתמשים, והחברה הכריזה על השקת התצוגה החדשה בארצות הברית והשקה עולמית בקרוב. החיפוש החדש והחכם הזה מרגיש יותר אינטואיטיבי, אבל השאלה האמיתית היא: מה זה יעשה למודל החיפוש הישן של גוגל המשלב בין מענה לצורך קיים של המשתמשים ובין הצורך להקפיץ תוצאות חיפוש של מפרסמים שמשלשלים לכיסי גוגל מיליארדים בתקציבי מדיה? כמו כן, תהייה נוספת (שכל הזמן עולה לאחר הפרזנטציות של גוגל) היא: כמה מתוך מה שאנחנו רואים באמת יקרה בפועל? כמה חלק הפיצ’ר החדש יעבוד באמת, והאם הוא באמת יהיה יעיל ופרקטי כמו שעולה מהדמו?

 

אוהבים לטייל? תשמחו לגלות שגוגל פיתחה יכולת תכנון חדשה לחיפוש ב־Gemini Advanced, שמאפשרת לתכנן טיולים, אירועים ועוד בצורה חכמה וממוקדת יותר. היא יודעת להביא בחשבון מגוון פרמטרים כמו שיקולי מקום, זמנים ולוגיסטיקה כדי להקל על המשתמשים בתהליך התכנון ולחסוך להם זמן ומאמץ. 

 

חיפוש תמונות חכם מבוסס AI

שיפור נוסף שעליו הכריזה גוגל, הוא חיפוש זיכרונות חכם המבוסס על תמונות המשתמש (Ask Photos). הפיצ’ר מאפשר חיפוש מתקדם יותר בזיכרונות המשתמש. לדוגמה, אפשר לשאול שאלות על התמונות שלנו בעזרת מודלי AI לרבות שאלות מורכבות כמו: הצג לי את התמונות הטובות ביותר מהפארקים הלאומיים שבהם ביקרתי, או הזכר לי מה היה הנושא של מסיבת יום ההולדת של בתנו לפני שנה; וג’מיני יספק סיכום מקיף של האירועים השונים הקשורים לנושא או תשובה עניינית וממוקדת. 

 

איך זה עובד? פיצ’ר Ask Photos מזהה את השאלות שלנו ומבצע חיפוש מתקדם בשמנו תוך כדי איתור מילות מפתח רלוונטיות כמו מקומות, אנשים ותאריכים וגם מושגים כמו ‘מסיבת יום הולדת עם נושא’. לאחר מכן הוא בוחן את תוצאות החיפוש ובוחר את התשובות הכי רלוונטיות. המולטי־מודאליות של Gemini מאפשרת ל־Ask Photos להבין בדיוק מה קורה בכל תמונה ואפילו לקרוא טקסט בתמונה אם צריך. הפיצ’ר מכין תגובה רלוונטית ובוחר אילו תמונות וסרטונים להחזיר. חשוב לציין ש־Ask Photos עדיין ניסיוני ולא תמיד ייתן תשובות מדויקות. כמו כן, אם תתקנו אותו או תספקו מידע נוסף, Ask Photos יזכור את הפרטים לפעם הבאה.

 

קונטקסט ארוך ומולדטי־מודאליות

האם ג’מיני 1.5 Pro וחלון הקונטקסט העצום שלו יחולל מהפכה בעיבוד מידע? מודל זה מאפשר עיבוד מידע בהיקפים עצומים הכוללים מאות עמודים של טקסט, שעות של אודיו או וידאו ומאגרי קוד שלמים. החידוש בקונטקסט הארוך מאפשר שאלות ותשובות מקיפות יותר ומקדם את החזון של גוגל להגיע לחלון קונטקסט אין־סופי. כמו כן, גוגל הכריזה על הרחבת הקונטקסט ל־2 מיליון טוקנים, וזה פותח למפתחים אפשרויות חדשות לגמרי. הפיצ’ר לא זמין לציבור הרחב בשלב זה אלא רק למפתחים שיירשמו לקבלת גישה לכלי. אפשר להירשם לרשימת המתנה ל־Google AI Studio או ב־Vertex AI.

 

שדרוגים ב־Google Workspace: סיכומים חכמים ועוזרים וירטואליים

ג’מיני שולב גם ב־Google Workspace ומאפשר סיכום של מיילים חשובים, ניתוח מסמכים וקבצים מצורפים ואפילו סיכום של פגישות מוקלטות. הגרסה המשודרגת של ג’מיני 1.5 Pro זמינה ב־Workspace Labs. נוסף על כך, ג’מיני מאפשר קבלת סיכום של הפעילויות האחרונות ישירות בפאנל הצדדי של Workspace, וזה יאפשר לכם להישאר ממוקדים במשימות החשובות ביותר.

 

 

עדכונים וחידושים ב־Android

בכנס הוכרזו שיפורים משמעותיים במערכת ההפעלה Android 15 כולל יכולות חדשות לזיהוי גנבה, המגינות על המכשיר ועל המידע שבו לפני, במהלך ולאחר גנבה. נוסף על כך, נוספו עדכונים ל־Wear OS 5 וליכולות החדשות של Android כמו שיתוף תכנים והזרמת מדיה למכשירים חדשים כמו רכבי Rivian. גוגל עדכנה עוד שג’מיני יחליף את Google Assistant כעוזר האישי המוגדר כברירת מחדל באנדרואיד, וכן שג’מיני Nano – עם יכולות מולטי־מודאליות – יציע חווית שימוש מעמיקה יותר בסמארטפונים כולל יכולות כמו יצירת כיתובים לתמונות, מענה על שאלות במאמרים ועוד.

 

האם Veo יצליח להתחרות ב־Sora?

גוגל משיקה מודל טקסט לווידאו חדש. בדמו זה נראה טוב. טוב מאוד! האם לסורה יש מתחרה רציני? נאלץ לחכות עד ששני המודלים יהיו זמינים בפריסה רחבה לציבור. גוגל מספר שמחולל הווידאו שלהם מסוגל ליצור סרטים באיכות 1080p על בסיס טקסט, תמונות רפרנס או סרטוני רפרנס. בסרטון הבא אפשר לראות דוגמאות ליכולות של הכלי החדש. האם יש פה צ’רי פיקיניג? כמעט בטוח שכן (בגוגל כמו בגוגל זה לרוב כך). עם זאת, נראה שיש פה כלי חזק שיכול לסייע ליוצרים להביא את הרעיונות שלהם לקדמת הבמה. מסקרן ביותר…

 

 

משכם של הסרטונים ש־Veo מייצר הוא מעל דקה. המודל (כך לפי הדוגמאות באתר) מבוסס על הבנה מתקדמת של שפה טבעית וסמנטיקה ויזואלית שמאפשרת לו ליצור סצנות המתאימות במדויק להנחיות הטקסט. הוא מאפשר גם עריכה ספציפית של אזורים מסוימים בווידאו (אינפיינטינג) ויכול לשלב תמונה עם הנחיה טקסטואלית ליצירת וידאו בהתאם לסגנון המבוקש (Image to Video). נוסף על כך, Veo יכול ליצור ולהרחיב קליפים עד 60 שניות ואף יותר, וזה עושה אותו כלי רב עוצמה. הכלי מפגין עקביות ונראה יציב יחסית (לא ברמה של סורה אבל הרבה יותר טוב מכל מחולל וידאו מסחרי שזמין בשוק כיום). כל סרטון שנוצר באמצעות Veo מסומן בסימן מים. באתר הבא אפשר לראות דוגמאות נוספות לסרטונים שג’ונרטו ב’ויאו’.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס מקיף לבינה מלאכותית - GenAI Master
קורס מאסטר בבינה מלאכותית Master GenAI

 

Music FX: מחולל מוזיקה שמגיב לשינויים בזמן אמת

גוגל משיקה גם מחולל מוזיקה ג’נרטיבי חדש שיוצר מוזיקה מתוך פרומפטים. מה שמיוחד בכלי הזה, הוא היכולת שלו להגיב בזמן אמת לשינויים בסגנון המוזיקלי. ככה זה נראה (או יותר נכון – נשמע):

 

 

 

הכלי נגיש לשימוש חופשי לציבור הרחב –  מוזמנים לנסות בעצמכם!

 

 

LearnLM: מודלים ללמידה מותאמת אישית

משפחת מודלים חדשה המיועדת ללמידה משלבת בתוכה את חיפוש, Android, Gemini ו־YouTube. נעשה שיתוף פעולה עם מוסדות חינוך ועם מומחים להתאמה משופרת של התכנים לתלמידים. LearnLM היא משפחת מודלי AI חדשה שתוכננה במיוחד לתמיכה בלמידה. המודלים פותחו על בסיס מחקר חינוכי כדי שחוויות ההוראה והלמידה יהיו אקטיביות, אישיות ומעוררות יותר. LearnLM מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות של Google DeepMind ו־Google Research ומיועד לשפר את חוויות הלמידה במוצרים מוכרים כמו חיפוש, YouTube וצ’אט עם Gemini. המודלים של LearnLM מתוכננים לעודד למידה פעילה, לנהל עומס קוגניטיבי ולהתאים את עצמם לצרכים ולמטרות של הלומד. לדוגמה אפשר להשתמש ב־LearnLM בחיפוש של Google כדי להבין נושאים מורכבים בצורה פשוטה או ב־YouTube כדי לשאול שאלות במהלך צפייה בסרטונים חינוכיים ולקבל הסברים נוספים.

 

נוסף על כך, Google מפתחת כלים חדשים כמו Illuminate ו־Learn About שמיועדים להרחיב את אפשרויות הלמידה. Illuminate מפרק מאמרים מחקריים לשיחות אודיו קצרות עם תובנות מרכזיות, ו־Learn About מציע חוויית למידה מותאמת אישית באמצעות תמונות, סרטונים ופעילויות.

 

 

חומרה: השקת Pixel 8A ו־TPU דור 6

Pixel 8A: סמארטפון חדש בתקציב נמוך

גוגל השיקה את ה־Pixel 8A, שהוא אופצייה זולה יותר לסדרת הפיקסלים המובילה. הסמארטפון כולל מסך עם קצב רענון של 120Hz ומעבד Tensor G3 בדיוק כמו ה־Pixel 8 Pro.

 

TPU דור 6: קפיצת מדרגה בביצועים

בכנס הוכרז על TPU דור 6 – השיפור החדש ביותר בתשתית החומרה של גוגל – שמספק ביצועים גבוהים במיוחד ומיועד לשימושים עתידיים במודלים.

 

האתגר הגדול של Google: מימוש החידושים וההובלה בתחום AI

במבט על, ועידת Google I/O 2024 הציגה מגוון חידושים מרשימים המחזקים את מעמדה של גוגל בחזית מהפכת הבינה המלאכותית. היכולות המתקדמות (ונכון להיום ללא תחרות) שהוצגו בוועידה, כמו חלון הקשר של 2 מיליון טוקנים ופרויקט Astra, מעידות על הפוטנציאל העצום של המודלים החדשים. עם זאת, העומס הרב של ההכרזות וחוסר הבהירות לגבי מועדי השקת המוצרים מעוררים שאלות רבות. גוגל תמיד היו טובים בלהבטיח אבל פחות טובים בלקיים (או ליתר דיוק – פחות טובים בלעמוד בציפיות שהם עצמם יצרו).

 

מצד אחד, גוגל ממשיכה להוביל בתחום עם חידושים כמו Gemini 1.5 Pro ו־Gemini Flash. מצד שני, ההכרזות הרבות והעיכובים בהשקת המוצרים עלולים להקשות על החברה לשמור על הרלוונטיות שלה. חוסר הוודאות לגבי מועד השקת הכלים החדשים והתלות בביטויים כמו “ישוחרר בהמשך השנה” מסכנים את גוגל באיבוד היתרון התחרותי. גוגל נמצאת בנקודה קריטית: מצד אחד היא מציגה יכולות מחקר ופיתוח מרשימות, ומזה שנים רבות היא ‘יושבת’ על טכנולוגיות AI מהמתקדמות שידעה האנושות עד כה, אך מצד שני היא מתקשה להמיר אותן למוצרים מוגמרים ושימושיים בשוק. נדמה שגוגל לא מצליחה להתמקד אולי בשל החשש הכלכלי שלה, אולי בגלל הניסיון שלה לדחות את הקץ ולהימנע משינוי המודל העסקי שלה ואולי בגלל יצירת תרבות ארגונית שדיכאה יזמות אישית של עובדים ומנהלים ועודדה בריחת מוחות (בעיקר למתחרות).

 

ההצלחה העתידית של החברה תלויה ביכולת שלה ליישם את החידושים שהציגה ולגרום למשתמשים לאמץ אותם (בהנחה שהם באמת יעבדו כפי שהובטח בכנס). הוועידה השנה הייתה מרשימה ומלאה בהבטחות, אבל
“This is not our first rodeo”. כבר היינו בסרט הזה וראינו שלל השקות בשנים קודמות עם הבטחות למוצרים ולשירותים שנראו מהפכניים, אבל לא תורגמו להצלחה מסחרית או למוצר יציב ושמיש. כעת נותר רק להמתין ולראות אם גוגל תצליח להוביל את תחום ה־AI ולממש את הפוטנציאל העצום שהציגה בכנס, או לכל הפחות תצליח לא להישאר מאחור, כי בינתיים OpenAI ואנטרופיק מאכילות אותה אבק.

 

 

הפוסט סיכום ועידת Google I/O 2024 – הרבה הבטחות, אך האם גוגל יעמדו בציפיות? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/google-io-2024/feed/ 0
מדריך מקיף לשימוש במחולל הווידאו של פיקה (Pika) באתר הייעודי https://letsai.co.il/pika-how-to-use/ https://letsai.co.il/pika-how-to-use/#respond Sat, 04 May 2024 16:58:43 +0000 https://letsai.co.il/?p=17893 תחום יצירת הווידאו עם בינה מלאכותית הוא תחום לוהט וחדשני. אחת החברות המובילות בתעשייה היא Pika, מתחרה גדולה של סטארט־אפ ה־GenAI ראנוויי (Runway). שורשיה של פיקה בתחרות סרטוני AI שיצרה ראנוויי, אך מאז היא עשתה כברת דרך, וכיום מדובר באחד ממחוללי הווידאו הטובים בעולם שעשה את המעבר מדיסקורד ומציע ממשק אינטרנטי מתקדם העשיר בתכונות ומאפשר […]

הפוסט מדריך מקיף לשימוש במחולל הווידאו של פיקה (Pika) באתר הייעודי הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
תחום יצירת הווידאו עם בינה מלאכותית הוא תחום לוהט וחדשני. אחת החברות המובילות בתעשייה היא Pika, מתחרה גדולה של סטארט־אפ ה־GenAI ראנוויי (Runway). שורשיה של פיקה בתחרות סרטוני AI שיצרה ראנוויי, אך מאז היא עשתה כברת דרך, וכיום מדובר באחד ממחוללי הווידאו הטובים בעולם שעשה את המעבר מדיסקורד ומציע ממשק אינטרנטי מתקדם העשיר בתכונות ומאפשר למשתמשים ליצור סרטונים מרהיבים באמצעות בינה מלאכותית. עם כלים כמו סנכרון שפתיים ודיבוב (ליפ סינק), הנפשת תמונות סטטיות, בקרה על תנועת המצלמה, הוספת סאונד לסרטונים, אינפיינטינג ואאוטפיינטינג בווידאו, פיקה מעניקה חוויה יצירתית ייחודית לאנשים שרוצים למנף את כוחה של הבינה המלאכותית בפרויקטים מרתקים.

 

אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא.

ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.

 

קצת על פיקה

תעשיית מחוללי הווידאו היא שוק רותח. אחת המתחרות הכי גדולות של ראנוויי היא פיקה (Pika ai) – חברה שהחלה את דרכה כששתי יוצרות שרצו להשתתף בתחרות ג’ינרוט סרטונים של ראנוויי, החליטו לבסוף להשתמש בכישורים שלהן ולהקים חברה מתחרה. היום שווי השוק של פיקה הוא 300 מיליון דולר (קצת מאחורי ראנוויי, שלה יש שווי שוק של 500 מיליון דולר). פיקה החלה את דרכה כמחולל וידאו חינמי בדיסקורד (ועדיין יש לה גרסה כזו), אך ב־2023 היא השיקה ממשק וובי (אתר אינטנרט ייעודי) מתקדם ועשיר בפיצ’רים. לגרסה זו קוראים Pika 1.0. מהלך זה מיצב אותה כשחקנית מובילה בשוק, שעכשיו יכולה לתת למשתמשים שלה הרבה יותר!

אני אישית ממליץ להשתמש בגרסה שבאתר הייעודי (שכאמור גם בה יש חבילת התנסות חינמית), אבל אם בכל זאת נפשכם חפצה בדיסקורד, בלינק הבא תמצאו מדריך לפיקה בדיסקורד (חינמי וזמין לשימוש לכולם). כדאי לדעת שבדיסקורד יש אפשרות לג’נרט גם טקסט ואפקטים של וידאו בטקסט.

 

איך נרשמים לאתר של פיקה?

  • נכנסים לאתר של פיקה בלינק הבא.
  • לוחצים על כפתור “נסו את פיקה”, Try Pika.
  • הירשמו בעזרת חשבון הגוגל שלכם או עם הדוא”ל שלכם.

 

 

 

החבילות של פיקה

פיקה מציעה מספר חבילות שונות כדי להתאים למגוון צרכים ורמות שימוש.

  • החבילה הבסיסית (מנוי BASIC) מציע גישה חינמית לפיקה. החבילה כוללת 250 קרדיטים חינם לתחילת שימוש. 30 קרדיטים נוספים ניתנים מדי יום לאחר שהקרדיטים הראשוניים אזלו.
  • בעבור 8 דולר לחודש חבילת STANDARD מציעה 700 קרדיטים חודשיים ללא הגבלה על פיצ’ר הליפ סינק (Lip Sync) ואפשרות להורדת הסרטונים שיצרתם ללא חותמת מים נוסף להנחה על רכישת קרדיטים נוספים.
  • חבילת UNLIMITED תומכת בעבודה ללא הפסקה ועולה 28 דולר לחודש. היא נותנת 2,000 קרדיטים חודשיים.
  • חבילת Pro תעלה לכם 58 דולר לחודש. החבילה מיועדת לשימוש מסחרי ומציעה גישה מוקדמת לתכונות חדשות וקרדיטים בלתי מוגבלים בקצב יצירה מהיר במיוחד.

 

שימוש מסחרי: שימו לב שהמסלול היחיד שנותן רישיון לשימוש מסחרי, הוא חבילת Pro שעולה 58 דולר במסלול שנתי או 70 דולר במסלול חודשי (696 דולר או 840 דולר בשנה בהתאמה).

 

החבילות והמנויים של פיקה

החבילות והמנויים של פיקה – שימו לב להבדל בין חיוב שנתי (למעלה) ובין חיוב חודשי (למטה).

 

דגש: המחירים המצוינים פה מתייחסים למנוי שנתי. המחיר למנוי חודשי מעט גבוה יותר (בכ־20%). עם זאת אנחנו תמיד ממליצים לעשות מנוי חודשי ולא מנוי שנתי ממספר סיבות:

  • בעולמות ה־AI לא כדאי להתחייב לכלי כזה או אחר. כל חודש יוצא כלי חדש שיכול לייתר את העבודה בכלי שאתם מנויים לו.
  • בחבילה שנתית החיוב מתבצע במכה אחת. חבל לשלם עשרות או מאות דולרים בתשלום אחד (אם יכול מאוד להיות שלא תזדקקו לו למשך כל השנה).
  • חשוב לציין שהמחירים והתנאים יכולים להשתנות. מוזמנים לעיין בעמוד המנויים של פיקה ולקבל מידע על מחירים מדויקים ופירוט החבילות.

 

פיצ’רים מתקדמים בגרסת הווב של פיקה:

 

מדריך מקיף לשימוש ב־Pika

איך מתחילים ליצור?

הממשק של פיקה סופר אינטואיטיבי וקל מאוד לעבוד איתו.

  • מייד לאחר הכניסה הראשונית תוכלו לראות במסך הבית מגוון סרטונים שנוצרו בפיקה.
  • אם תרחפו עם העכבר מעל סרטון, פיקה יתחיל לנגן אותו. נוסף על כך, תוכלו לראות את הפרומפט שממנו נוצר הסרטון, ואף להעתיק אותו בקלות בלחיצה על כפתור Copy שיופיע כשהעכבר ירחף מעל הפרומפט.
  • מתחת לכל סרטון יש כפתורי עריכה מתקדמים; נדבר עליהם בהמשך. אבל קודם כל בואו נבין איך יוצרים סרטון מאפס. רדו לתחתית המסך, שם תמצאו תיבת פרומפטים (ראו תמונה מטה).

 

תיבת הפרומפטים של פיקה

תיבת הפרומפטים של פיקה

 

  • בתיבת הפרומפטים תוכלו לרשום את תיאור הסרטון הרצוי. פשוט תארו במשפטים קצרים וברורים את הסצנה, למשל: “מטוס טס בשמיים כחולים עם עננים לבנים” (A plane flies in a blue sky with white clouds).
  • בתוך תיבת הפרומפטים תמצאו מספר כפתורים שימושיים שמאפשרים להעלות תמונת או סרטון רפרנס, לייצר סרטון עם סאונד ואפילו כפתור שייצור בשבילכם פרומפט אקראי (מעולה למי שלא יודע איך וממה להתחיל).
  • ישנו גם כפתור של אפשרויות מתקדמות כמו בקרת מצלמה, שינוי ממדי הסרטון ועוד. נרחיב עליו בהמשך המדריך.

 

עבודה באתר הייעודי של פיקה – פיצ’רים מתקדמים

מאז שפיקה השיקו את האתר הייעודי שלהם, הפלטפורמה שלהם נעשתה רלוונטית מתמיד. היא מרובה בפיצ’רים מתקדמים כמו:

  • ליפ סינק (סינכרון שפתיים).
  • ג’ינרוט סרטונים עם סאונד (פיצ’ר ייחודי ושימושי במיוחד) בעזרת הפעלת כפתור: Sound Effects שבתחתית תיבת הפרומפטים. ראו דוגמה מטה.

 

 

  • בקרת מצלמה מתקדמת (זום אין ואאוט, תנועות מצלמה כמו פאן, טילט וכן הלאה).
  • הנפשת תמונה סטטית לסרטון.
  • בחירת ממדי התמונה (Aspect Ratio).
  • ג’ינרוט סרטונים בקצב פריימים גבוה: 24 פריימים בשנייה.
  • ג’ינרוט וידאו על בסיס טקסט (Text to Video). ראו דוגמה בסרטון מטה:

 

 

  • ג’ינרוט וידאו על בסיס תמונה (Image to Video).

    דוגמה לג’ינרוט סרטון על בסיס תמונת רפרנס ובקרת מצלמה: בסרטון אפשר לראות איך להעלות תמונת רפרנס (אנשים במסיבת חצר), להוסיף פרומפט חיובי שמתאר את תנועת המצלמה ואת ההתרחשות (אנשים מחייכים), וכן פרומפט שלילי (‘מדברים’ Talking כיוון שהיוצר לא רוצה שהם ידברו בסצנה הספציפית הזו). ולבסוף, בקרת מצלמה – זום אאוט.

 

 

  • אפשר אפילו להעלות סרטון כשכבת רפרנס, ממש כמו Gen1 בראנוויי (Video to Video). ראו דוגמה מטה:

 

 

  • שליטה בעוצמת התנועה.
  • מחולל פרומפטים אקראי (לחצו על אייקון הקוביות ופיקה תמציא לכם פרומפט אקראי).
  • שימוש במספרי סיד ליצירת המשכיות ועקביות בתוך סדרת תמונות בפרויקט.
  • כל הפיצ’רים הללו זמינים בממשק סופר נוח, אינטואיטיבי שנותן חווית משתמש נהדרת (ראו תמונה מטה). אפשר להפעיל אותו בלחיצה על כפתור ה־Advanced Options שבתיבת הפרומפטים.

 

הגדרות נוספות בפיקה

הגדרות נוספות בפיקה

 

אפשרויות עריכה מתקדמות לעיבוד סרטון לאחר יצירתו

אפשרויות לעריכת סרטון בפיקה, לאחר יצירתו

אפשרויות לעריכת סרטון בפיקה לאחר יצירתו

 

לאחר יצירת סרטון נפתחות אופציות שימושיות נוספות (ראו תמונה מעלה) כמו למשל:

  • הארכת הסרטון בעוד כמה שניות (Add 4S).
  • ג’ינרוט מחדש של הסרטון (Retry). זה יוביל ליצירת וריאציה חדשה.
  • שיתוף הסרטון (הכפתור עם האייקון של החץ).
  • לחיצה על כפתור ה־Info תאפשר לראות את קצב הפריימים ואת מספר הסיד של הסרטון.
  • עריכת הפרומפט מחדש בשליחת הסרטון שיצא לכם לג’ינרוט נוסף (עם כפתור Reprompt). זה יאפשר לכם להשתמש בו כסרטון רפרנס ונוסף על כך לרשום פרומפט חדש. התוצאה תהיה סרטון חדש שמושתת גם על הפרומפט החדש וגם על הרפרנס.

 

צפו בסרטון הבא שממחיש את השימוש בשני הפיצ’רים האלו: Retry ו־Reprompt:

 

 

  • לחיצה על 3 הנקודות בצד תפתח אפשרות לשלוח את הסרטון שלכם לאפסקיילר של פיקה (כלומר פיקה תג’נרט גרסה חדשה ומוגדלת של הסרטון).

 

פיצ’רים מתקדמים בגרסת הווב של פיקה

 

לחיצה על כפתור Edit תפתח עוד אפשרויות מתקדמות של עריכה (אינפיינטינג, אאוטפיינטינג ועוד).

 

כפתור Edit בפיקה

אפשרויות נוספות לאחר לחיצה על כפתור Edit בפיקה

 

  • לאחר שתלחצו על ‘עריכה’ ייפתח חלון בתחתית המסך ובו מספר אפשרויות כמו הוספת ליפ סינק (דיבוב על בסיס טקסט או קובץ אודיו).

 

 

  • אופצייה נוספת היא הוספה אוטומטית של אפקטים קוליים (Sound Effects) אם לא הוספתם סאונד בשלב הראשוני של ג’ינרוט הסרטון. לחיצה על כפתור זה תאפשר לכם לתאר במילים את הסאונד שאתם רוצים שיתווסף לסרטון, ופיקה תג’נרט גם אותו (בהלימה לסרטון).

 

  • לחיצה על כפתור Modify Region תאפשר לכם לבצע אינפיינטינג בתוך הסרטון (כלומר לערוך אזורים ספציפיים ולג’נרט מחדש רק אותם). בחלון שייפתח תוכלו לסמן את האזור הרצוי ואז לתאר במילים מה השינוי הרצוי (למשל להוסיף משקפי שמש ל’בייבי רוס גלר’ 😜).

 

אינפיינטינג בסרטון

 

צפו בסררטון מטה כדי להבין איך פיצ’ר האינפיינטינג עובד:

 

 

  • לחיצה על כפתור Expand Canvas תאפשר לכם לבצע אאוטפיינטינג מעבר לגבולות הפריים (כלומר לג’נרט אזורים מחוץ לממדי הסרטון המקורי). ראו סרטון מטה:

 

 

בחלון שיפתח תוכלו לשנות את גודל הסרטון בתוך הפריים ולקבוע אילו אזורים חדשים יג’ונרטו. כמו כן, תוכלו לתאר במילים כיצד ‘להשלים’ את האזורים החסרים. ונוסף על כך, תוכלו לשנות את ממדי הסרטון עצמו (למשל לשנות סרטון 16:9 לסרטון מרובע 1:1 ולהפך).

 

אאוטפיינטינג בווידאו

 

המחשה לפיצ’ר האאוטפיינטינג של פיקה:

 

פיקה או ראנוויי?

גם פיקה וגם ראנוויי (Runway) מנגישים למשתמש ממשקים סופר נוחים, משוכללים ומתקדמים ליצירת לעיבוד סרטונים עם AI. בשני הכלים האלה יש אפשרות לעשות ליפ סינק ושניהם נותנים מוצר דומה מאוד. עם זאת, לפיקה יש דברים שאין בראנוויי. ראשית, יש חבילה חינמית נדיבה; יש אפשרויות אינפיינטינג ואאוטפיינטינג נוחות ביותר; יש אפשרות לג’ינרוט סאונד. שנית, נראה שבפיקה לא מתכוונים להאט או לעצור את קצב שחרור השדרוגים והחידושים בפלטפורמה. מדובר בשני כלים עוצמתיים, ורסטיליים ומתקדמים שכדאי מאוד שיימצאו בתוך ארגז הכלים שלכם, בטח שבטח אם אתם בתחום יצירת סרטים עם AI, יצירת קליפים או ייצור תוכן באופן כללי. אבל בכל מה שקשור לפיקה, אני לא רואה שום סיבה לא להירשם גם למחולל הווידאו המדהים הזה ולהתנסות בו, במיוחד לנוכח הממשק הנוח והקרדיטים שניתנים להתנסות בחינם.

 

נקודה אחת לרעת פיקה שחשוב לשים לב אליה, היא היעדר הרישיון לשימוש מסחרי בחבילות הבסיסיות. למעשה, אם תרצו לעשות בו שימוש מסחרי תיאלצו להיפרד מ־70 דולר בחודש (בחבילה חודשית), וזה לא מעט בכלל!

 

ולסיום, שימו לב מה קורה כשכישרון גדול פוגש בטכנולוגיה מתקדמת ומתובל בלא מעט דמיון ויצירתיות. את הסרטון הבא יצר הישראלי מתן כהן גרומי (ה־Founding Creative Director של החברה), והוא ממחיש את העוצמות של מחולל הווידאו הספציפי הזה בפרט אבל גם את הכוח של מחוללי וידאו בכלל. הם מאפשרים לנו לתת דרור לדמיון ולייצר סיפורים שבעבר הפקתם הייתה בגדר חלום רחוק (ויקר). אז שאפו למתן ושאפו לעבודה המדהימה שהוא עושה בפיקה (את רוב הסרטונים של פיקה שיצא לכם לראות, הוא יצר). ועכשיו כל שנותר לכם לעשות, הוא להירשם לפיקה ולהתחיל ליצור. זה כל כך קל וכיף!

 

 

יצירת סרטים עם AI

המדריכים שלנו תמיד חינמיים ותמיד ימשיכו להיות חינמיים, אבל אם אתם רוצים להעמיק את הידע שלכם ולהתמקצע, אתם מוזמנים להצטרף לקורס המקיף שלנו ליצירת סרטים עם בינה מלאכותית, עבודה עם מחוללי וידאו ובניית אווטרים דיגיטליים. הוא כולל עשרות שיעורים מוקלטים, מדריכים כתובים, מפגשי לייב זום אחת לשבוע ועוד הרבה דברים טובים. פרטים והרשמה באתר הקורס.

 

OpenAI מחזרת אחרי הוליווד

קורס יצירת סרטים עם AI

הפוסט מדריך מקיף לשימוש במחולל הווידאו של פיקה (Pika) באתר הייעודי הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/pika-how-to-use/feed/ 0
האם סונו גונבת מוזיקה? https://letsai.co.il/is-suno-stealing-music/ https://letsai.co.il/is-suno-stealing-music/#respond Mon, 29 Apr 2024 10:07:41 +0000 https://letsai.co.il/?p=17959 מי את SUNO? האם את גונבת תוכן? ומה זה אומר עליכם המשתמשים?   אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא. ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.   סביר להניח […]

הפוסט האם סונו גונבת מוזיקה? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
מי את SUNO? האם את גונבת תוכן? ומה זה אומר עליכם המשתמשים?

 

אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא.

ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.

 

סביר להניח ששמעתם בדרך זו או אחרת על SUNO, פלטפורמת הבינה המלאכותית שמאפשרת לייצר שירים ‘בהינף פרומפט’. אבל איך בדיוק היא מייצרת לנו שירים? איך בעצם ‘אימנו’ את סונו? האם יכול להיות שסונו מפירה זכויות יוצרים בכך שהתאמנה על שירים של אומנים פעילים ואולי, רחמנא ליצלן, היא עלולה לייצר לכם תוכן שמפר זכויות יוצרים?

 

מייסד STABILITY AI נלחם על AI ‘כשר’

מי שבדק את הנושא, הוא אד ניוטון – רקס, המייסד של STABILITY AI ש’עבר צד’ וכעת במקום לייסד תוכנות בינה מלאכותית הוא פועל לעידוד פיתוח תוכנות בינה מלאכותית בדרך ‘כשרה’, כלומר תוכנות ש’אומנו’ אך ורק על תוכן שהוא לא מוגן או בהרשאת בעלי הזכויות. והתוצאה? ייתכן שהיא מדאיגה. כך למשל כשניסה ליצור שירים, הוא מצא דמיון מאוד ‘מחשיד’ לשני שירים של אואזיס ולשיר של אד שירן. וזה רק קצה הקרחון (בפרופיל ה־X שלו הוא נתן אין־ספור דוגמאות מפורטות מאוד).

 

 

דמיון מפחיד

כשאד ניסה לג’נרט שיר 80s dance-pop, הוא קיבל טרק עם דמיון רב לשיר המפורסם I WILL SURVIVE של גלוריה גיינור. האקורדים של שני הקטעים כמעט זהים:

  • השיר המקורי: Cm – Fm – Bb – Eb – Ab – Dm half dim. – Gsus – G
  • השיר שנוצר באמצעות סונו: Cm – Fm – Bb – Eb – Ab – Fm – G – G

 

הקשיבו לתוצאה ושפטו בעצמכם:

 

 

האם סונו נולד בחטא?

לדבריו, הסיכוי שיש דמיון ‘מקרי’, שואף לאפס, ואין מנוס מהמסקנה שסונו ‘נולד בחטא’ כיוון שהתאמן על תוכן שמוגן בזכויות יוצרים. ניוטון – רקס ניסה לברר אם סונו רכשה רישיון או שילמה תמלוגים, ובבירור שערך עם אחד המשקיעים של סונו, קיבל תשובה שלילית. וסונו, שלא במפתיע, העדיפה לשמור על זכות השתיקה בעניין.

 

ומה זה אומר עליכם?

כמשתמשים אתם צריכים להיות זהירים מאוד בשימוש במחוללי מוזיקה אם כוונתכם היא לעשות שימוש מסחרי או עסקי במוזיקה שאתם מייצרים. מובן שמי שמייצר מוזיקה למטרות שעשוע, לא צריך להיות מוטרד מדי, אבל אם זה לא המצב, ייתכן שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמשתמשים בתוכן. אציין באמרת אגב שלפי הרגולציה האירופית – שבקרוב תאושר סופית – על פלטפורמות הבינה המלאכותית השונות לפעול בשקיפות בכל הנוגע למקורות המידע שעליהם אימנו את האלגוריתם שלהם, ולחשוף את המקורות הללו. האם הן יעדיפו לא להנגיש את השירות לאיחוד האירופי לנוכח החלטת הרגולציה? ימים יגידו.

 

 

 

הפוסט האם סונו גונבת מוזיקה? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/is-suno-stealing-music/feed/ 0
איך יוצרים את יציאת מצרים במיניאטורות בעזרת AI? https://letsai.co.il/passover/ https://letsai.co.il/passover/#respond Sat, 13 Apr 2024 19:46:11 +0000 https://letsai.co.il/?p=16345 רגע לפני פסח דנה אקרמן גרין החליטה ליצור את סיפור יציאת מצרים עם טוויסט – בעזרת בינה מלאכותית היא ג’ינרטה את הסיפור המקראי במיניאטורות. התוצאה מיוחדת במיוחד! מומלץ להפעיל סאונד!   אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא. ממליצים לכם להצטרף […]

הפוסט איך יוצרים את יציאת מצרים במיניאטורות בעזרת AI? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
רגע לפני פסח דנה אקרמן גרין החליטה ליצור את סיפור יציאת מצרים עם טוויסט – בעזרת בינה מלאכותית היא ג’ינרטה את הסיפור המקראי במיניאטורות. התוצאה מיוחדת במיוחד! מומלץ להפעיל סאונד!

 

אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא.

ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.

 

סרטון יצירת מצרים במיניאטורות

קרדיט: דנה אקרמן גרין

 

 

הסיפור שמאחורי היצירה

את ההשראה לסרטון קיבלה דנה מהפתיח של הסדרה ‘מלכת היופי של ירושלים’. דנה מספרת שרצתה לספר את סיפור יציאת מצרים בצורה דומה. 

 

“הפרויקט הכי מושקע שלי עד היום, ונהניתי מכל שנייה.”  דנה מספרת. “מבחינתי זאת פעם ראשונה שאני מגבשת את כל מה שאני יודעת (ועדיין לומדת) למשהו אחד שלם. אומרים שהבינה המלאכותית תגרום לנו להיות חסרי יצירתיות, אבל בינתיים אני מרגישה שזה בדיוק להפך, וצברתי כל כך הרבה ידע בתהליך. היה פשוט כיף!” היא מוסיפה.

 

מדריך ליצירת הסרטון

ביקשנו מדנה לספר על תהליך היצירה שלה ולספר באלו כלי Gen AI השתמשה. להלן השלבים:

 

  • את התמונות דנה יצרה בעזרת מחולל התמונות Midjourney.

 

  • כדי ליצור את ההנפשות ו’תנועות המצלמה’ היא נעזרה במחולל הווידאו Runway וגם בפיצ’ר ה־Motion של לאונרדו, שלגביו יש לנו מדריך נהדר שכתב של אור גיסר. כדאי לדעת שגם ל־PromeAI ול־Pika יש פיצ’ר זהה שמאפשר לעשות את אותה פעולה. פשוט מעלים תמונה סטטית לאחד מהכלים המפורטים פה, לוחצים Generate והקסם מתחיל – מחולל הווידאו יפיח בתמונה חיים ויפתח ממנה סרטון וידאו קצר עם תנועה.

 

  • את פס הקול של הסרטון יצרה דנה במחולל המוזיקה Suno. פה תמצאו מדריך מקיף לשימוש בכלי. ראוי לציין שעד לא מזמן הייתה חבילה חינמית, אך נכון להיום החברה סגרה את האפשרות להשתמש בכלי ללא מנוי בתשלום.

 

  • את האפקטים הקוליים יצרה דנה עם Freesound.

 

  • ולבסוף היא חיברה הכול עם תוכנת העריכה המצוינת Capcut.

 

 

פסח בסימן תקווה וחירות

דנה ביקשה לשתף את הסרטון ואת המדריך הזה עם מורים ואנשי חינוך. היא אפילו הציעה לייצר גרסה דומה בעברית אם מישהו צריך. ולסיום – הפסח הזה אינו כשאר החגים. לצד תהליך היצירה המרשים לדנה יש מסר: שכל החטופות והחטופים ישובו אלינו, כי אין חג חירות אמיתי בלעדיהם!

הפוסט איך יוצרים את יציאת מצרים במיניאטורות בעזרת AI? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/passover/feed/ 0
גרסה 3 של סונו זמינה לציבור הרחב! https://letsai.co.il/suno-v3-2/ https://letsai.co.il/suno-v3-2/#respond Fri, 22 Mar 2024 11:14:01 +0000 https://letsai.co.il/?p=13539 לפני מספר שבועות השיקה סונו (Suno) את גרסה 3 שלה (Suno V3) שעליה כתבנו בהרחבה פה. עד לאחרונה הגרסה הייתה זמינה רק למשתמשי מנויי פרו ופרימייר (Pro /Premier), אך ממש היום פתחה החברה את השימוש בגרסה החדשה והמתקדמת ביותר שלה גם לציבור הרחב.    אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא […]

הפוסט גרסה 3 של סונו זמינה לציבור הרחב! הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
לפני מספר שבועות השיקה סונו (Suno) את גרסה 3 שלה (Suno V3) שעליה כתבנו בהרחבה פה. עד לאחרונה הגרסה הייתה זמינה רק למשתמשי מנויי פרו ופרימייר (Pro /Premier), אך ממש היום פתחה החברה את השימוש בגרסה החדשה והמתקדמת ביותר שלה גם לציבור הרחב. 

 

אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא…

ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.

 

סונו V3 כבר פה וזמינה לכולם!

בפוסט שעלה בחשבון ה־X של החברה התבשרנו על פתיחת השימוש בגרסה 3 לכולם. בפוסט אפשר לשמוע שיר פופ קסום שנוצר בעזרת הגרסה החדשה.     

 

איך נרשמים?

  • מאוד פשוט – נכנסים לאתר החברה, לוחצים על Sign Up ומתחילים ליצור.
  • אפשר להתחבר עם חשבון הגוגל שלכם, חשבון מיקרוסופט או אפילו עם הדיסקורד שלכם.

 

אז מה חדש?

סונו, שרבים מכנים אותה: “ה־ChatGPT של המוזיקה” מדהימה את עולם המוזיקה עם איכות הטרקים והתכנים שלה. הכלי מאפשר ליצור שירים שלמים מאפס – הכול נוצר באמצעות בינה מלאכותית: המילים, הלחן, העיבוד, כלי הנגינה ואפילו הזמרים. הכול AI. מדהים!

 

מדהים גם בעברית

אחד הפלוסים המרכזיים הוא שהכלי תומך בעברית. פה למשל ביקשתי ממנו לכתוב שיר לכבוד יום ההולדת של אחי – הכול בעברית. וזה נשמע מעולה! אגב, אם אתם רוצים לקבל טיפים לשיפור ההגייה של סונו בעברית, ממליץ לכם בחום לקרוא את המדריך המקיף שלנו על סונו.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rlj9DqIDDf8

 

תנו ל־AI לעשות הכול או קחו את ההגה לידיים – הכול תלוי בכם.

ברירת המחדל של סונו מאפשרת ליצור שיר מאפס ללא התערבות אדם כמעט . כל מה שאתם צריכים לעשות, הוא לכתוב תיאור של השיר, וסונו תמשיך מכאן. ואם אתם רוצים עוד שליטה על מה שקורה בתוך השיר, למשל היכולת לכתוב את מילות השיר בעצמכם, לבחור את הז’אנר המוזיקלי או לתת שם לשיר, תצטרכו להפעיל את מצב Custom mode.

 

מצב ‘אינסטרומנטלי’

פעמים רבות אנחנו רוצים לייצר מוזיקת רקע ולאו דווקא שיר עם מילים. מצב ‘Instrumental’ מאפשר לעשות בדיוק את זה. יצירת טרק אינסטרומנטלי בלי ליווי של זמר או זמרת ובלי מילים; טרק שמורכב אך ורק ממוזיקה.

 

חשוב לציין שאם זו המטרה שלכם (לייצר טרק אינסטרומנטלי), יכול מאוד להיות שתעדיפו לעבוד עם כלי אחר – Stable Audio של חברת Stability AI (כן כן… החברה שיצרה את סטייבל דיפיוז’ן ו־SDXL Turbo). כמו תמיד יש לנו מדריך מקיף גם על הכלי הזה.

 

בחירת גרסאות

כאמור, כיוון שגרסה 3 של סונו זמינה לשימוש חופשי ללא תשלום נוסף, יש לכם אפשרות להחליף בין הגרסאות השונות של סונו בעזרת כפתור ייעודי. לחיצה על כפתור הגרסאות תאפשר לכם להחליף את V3 (שהיא ברירת המחדל החדשה) ל־V2.

 

שירים ארוכים יותר

גרסה 3 מאפשרת ליצור טרקים באורך של 2 דקות, וכל זה בשני קליקים ובתוך שניות ספורות. כמובן אתם יכולים גם להאריך את השיר בעזרת כפתור Continue From This Clip (שזמין בלחיצה על תפריט 3 הנקודות).

 

שיפורים באיכות הסאונד

המעבר לגרסה 3 כולל גם שיפורים באיכות הסאונד. חייב לומר שגם V2 הייתה מדהימה ויצרה שירים באיכות ממש טובה לדעתי, אבל V3 טובה אפילו יותר, וזה עושה את הכול הרבה יותר כיף ומספק! 

חשוב לציין שהמודל החדש הגיע אלינו לאחר שהיה זמין למשתמשי מנויי פרו ופרימייר של סונו. החברה ביקשה מהמשתמשים שקיבלו גישה מוקדמת לתת פידבקים ואז שילבה את התובנות, המסקנות וההמלצות שלהם בשיפור המודל טרם השקתו לציבור הרחב. המשמעות היא שאתם מקבלים מוצר מדויק יותר, איכותי יותר ועם פחות באגים.

 

יותר סגנונות וז’אנרים מוזיקליים

הגרסה החדשה תומכת ביותר ז’אנרים מוזיקליים. אם אתם פחות בקיאים בתחום, תוכלו לבקש מ־ChatGPT, קלוד או כל מודל שפה אחר לג’נרט לכם רשימה של סגנונות מוזיקליים. אבל אפילו זה לא הכרחי עם הממשק הוובי של סונו שבו תמצאו את כפתור Use Random Style שעושה בדיוק את זה – מציע לכם ז’אנרים מוזיקליים לבקשתם. לא אהבתם את הסגנון שסונו הציע? לחצו שוב על הכפתור וקבלו ז’אנר מוזיקלי חדש. כמה פשוט, ככה קל (וכיף)!

 

פחות באגים והזיות

המודל המשופר מאופיין בפחות באגים, בפחות ‘הזיות של המכונה’ ובפחות הפסקות לא רצויות בשיר. כמו כן, המודל החדש מצליח לייצר ‘סיומות’ טובות יותר לשירים שנוצרים בסונו. באופן כללי מדובר במודל חזק יותר ויציב יותר.

 

הבנה טובה יותר של פרומפטים

ל־Suno V3 יש הבנה טובה יותר של פרומפטים.

 

מה לגבי גרסה 4?

בסונו מספרים שגרסה 4 כבר נמצאת בפיתוח וצפויה להשתחרר בקרוב. סביר להניח שממש כמו עם V3, גם ב־V4 נקבל גישה מוקדמת למנויים משלמים בלבד, ולאחר תקופת הרצה של מספר שבועות גם גרסה זו תהיה זמינה לשימוש חופשי. חשוב לציין שמודל שכזה אינו ברור מאליו בתעשיית הכלים הג’נרטיביים. חברה שמעמידה מוצרים סופר איכותיים ומנגישה אותם בחינם לציבור הרחב זה משהו שראוי להערכה! ברמה האישית אני יכול לומר שסונו תמיד היו קרובים לליבי ממש מיום השקת הכלי בדיסקורד. ככל שהזמן עבור אני יותר ויותר מתחבר לדרך שלהם וכמובן מאוד אוהב את המוצרים שהם משחררים. פשוט חברה קסומה.

 

רוצים לשמוע דוגמאות?

אם בא לכם לשמוע דוגמאות, סונו העלו מבחר טרקים שנוצרו ב־V3 לבלוג שלהם. מוזמנים להאזין.

 

סדנת יצירת מוזיקה עם AI

חשבנו להרים לכם סדנת AI ממוקדת ומקצועית ליצירת מוזיקה עם AI. אם זה משהו שמעניין אתכם, כתבו לנו ונשלח לכם פרטים.

הפוסט גרסה 3 של סונו זמינה לציבור הרחב! הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/suno-v3-2/feed/ 0
האם עידן אלתרמן וטלי גוטליב מככבים בסרט חדש? https://letsai.co.il/her/ https://letsai.co.il/her/#respond Thu, 07 Mar 2024 16:55:11 +0000 https://letsai.co.il/?p=11999 עם קצת דיפ פייק ומידול סאונד, עידן אלתרמן וטלי גוטליב מחליפים את חואקין פיניקס וסקרלט ג’והנסון בטריילר פיקטיבי לסרט שככל הנראה לעולם לא יופק. שימו לב מה קורה כשאיתי גל, יוצר AI מוכשר, מחליט לקחת את הסרט האיקוני “Her” בכיכובו של חואקין פיניקס ויחד עם עידן אלתרמן, נותן לו טוויסט אקטואלי ומצחיק במיוחד?   עידן […]

הפוסט האם עידן אלתרמן וטלי גוטליב מככבים בסרט חדש? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
עם קצת דיפ פייק ומידול סאונד, עידן אלתרמן וטלי גוטליב מחליפים את חואקין פיניקס וסקרלט ג’והנסון בטריילר פיקטיבי לסרט שככל הנראה לעולם לא יופק. שימו לב מה קורה כשאיתי גל, יוצר AI מוכשר, מחליט לקחת את הסרט האיקוני “Her” בכיכובו של חואקין פיניקס ויחד עם עידן אלתרמן, נותן לו טוויסט אקטואלי ומצחיק במיוחד?

 

עידן אלתרמן וטלי גוטמן מככבים בטריילר פיקטיבי

 

 

אבל לפני הכל – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא…

ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה-AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה-AI שלנו? לחצו פה.

 

 

קצת על תהליך יצירת הטריילר

זה מה שאיתי גל, יוצר הסרטון כתב על הטריילר:

 

יצרתי יחד עם עידן אלתרמן סרטון ששואל את השאלה: האם גיבור הסרט “Her” היה מתאהב בבינה המלאכותית אם היה לה קול אחר משל סקרלט ג’והנסון? 

 

ביקשתי מאיתי לספר קצת על תהליך היצירה – זה מה שהוא אמר:

 

כדי לייצר את הסרטון, השתמשתי בכלים שונים של FaceSwap כדי להלביש את עידן על חואקין פיניקס, ובפיצ’ר ה-SPEECH TO SPEECH של ElevenLabs בשביל דגימת הקול האייקוני שאתם שומעים בסרטון. את התסריט כתבתי על בסיס הרעיון של עידן ונעזרתי בעמרי מרכוס המוכשר לשפצורים אחרונים

 

את הסרטון יצרו איתי גל ועידן אלתרמן לכנס “הכל מבינה”.

 

קצת על יוצר הסרטון – איתי גל

איתי גל, יוצר תוכן, מנהל סושיאל מדיה ומנחה סדנאות לשילוב כלי AI בקריאייטיב וסושיאל. 

 

גם אתם יכולים ללמוד לעשות דיפ פייק

הצטרפו לקורס המקוון של LetsAI על דיפ פייק, מידול סאונד ויצירת מוזיקה וסאונד אפקטס עם AI. לפרטים והרשמה לחצו פה.

 

הפוסט האם עידן אלתרמן וטלי גוטליב מככבים בסרט חדש? הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/her/feed/ 0
סונו (Suno) משיקה את גרסה 3 – מדריך לגרסה הוובית באתר הייעודי https://letsai.co.il/suno-v3/ https://letsai.co.il/suno-v3/#respond Wed, 06 Mar 2024 12:29:20 +0000 https://letsai.co.il/?p=11676 סונו – מחולל הסאונד והמוזיקה האהוב משיק גרסה חדשה (V3) ושלישית במספר. החברה שהתחילה את דרכה בדיסקרוד, עשתה דרך ארוכה מאז: היא צמחה והתפתחה, פתחה אתר ייעודי נוח ומתקדם, שולבה בקופיילוט של מיקרוסופט ואף מעידה על כוונות להשיק גם אפליקציה בקרוב. המעבר לאתר הייעודי הביא איתו שיפורים דרמטיים באיכות התוצרים (מודל V2 שזמין גם בגרסה […]

הפוסט סונו (Suno) משיקה את גרסה 3 – מדריך לגרסה הוובית באתר הייעודי הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
סונו – מחולל הסאונד והמוזיקה האהוב משיק גרסה חדשה (V3) ושלישית במספר. החברה שהתחילה את דרכה בדיסקרוד, עשתה דרך ארוכה מאז: היא צמחה והתפתחה, פתחה אתר ייעודי נוח ומתקדם, שולבה בקופיילוט של מיקרוסופט ואף מעידה על כוונות להשיק גם אפליקציה בקרוב. המעבר לאתר הייעודי הביא איתו שיפורים דרמטיים באיכות התוצרים (מודל V2 שזמין גם בגרסה החינמית בממשק הוובי מפגין יכולות מרשימות), ועכשיו מגיע שדרוג נוסף. אז מה כל כך מיוחד בו, למי הוא זמין והאם זה שווה את הכסף? הכל במאמר הבא.

 

 

אבל לפני הכל – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא…

ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה-AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה-AI שלנו? לחצו פה.

 

סונו – מחולל מוזיקה וסאונד

סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה וסאונד שמאפשר לכתוב ואף לג’נרט שירים שלמים. הטכנולוגיה המהפכנית של סונו מאפשרת למשתמש ליצור ליריקות לשירים (התממשקות עם ChatGPT מאפשרת לסונו לייצר את מילות השיר על בסיס מילה או משפט). סונו יודע ליצור גם את הלחן, כלי הנגינה, העיבוד המוזיקאלי בהתאם לז’אנר הנבחר וכמובן גם את הזמר, הזמרת או הלהקה שישירו את השיר שנוצר יש מאין. ניתן גם לכתוב בעצמכם את מילות השיר, וסונו ימשיך משם ויעשה את כל השאר. תוך מספר שניות יש לכם שיר חדש בידיים. מדהים!

 

לדוגמה – בקטע הבא ביקשתי מסונו לכתוב שיר לאח שלי, איתי, שגר בפורטוגל (שימו לב להוספת הניקוד כדי להקל על ההגייה בעברית). התוצאה – לדעתי לא פחות ממדהימה. שיר של ממש עם לחן, עיבוד והוא אפילו דיי קליט.

 

 

איך נרשמים?

  • מאוד פשוט – נכנסים לאתר החברה, לוחצים על Sign Up ומתחילים ליצור.
  • אפשר להתחבר עם חשבון הגוגל שלכם, חשבון מיקרוסופט או אפילו עם הדיסקורד שלכם.
  • למידע נוסף על הגרסה של סונו בדיסקורד, כנסו למאמר הבא. אנחנו אישית ממליצים לכם לעבוד בגרסת הווב (באתר הייעודי).

 

הרשמה לסונו

הרשמה לסונו – מתחברים עם חשבון הגוגל, מיקרוסופט או דיסקורד שלכם ומתחילים ליצור

 

 

גרסה 3 של סונו באוויר

בימים אלו עלתה גרסה 3 של סונו (Suno V3) לאתר הייעודי. מדובר בגרסה משופרת אך עדיין ניסיונית.

 

למי הגרסה החדשה זמינה?

נכון לעכשיו V3 זמינה רק באתר (הממשק הוובי ולא בדיסקורד) ורק למנויי פרו ופרימייר (Pro /Premier).

 

מה מיוחד ב-V3?

  • גרסה 3 (V3 Alpha) כוללת איכות אודיו משופרת, ג’ינרוט טרקים ארוכים יותר (2 דקות), ג’ינרוט מהיר הרבה יותר של שירים, תמיכה ייעודית בכלי נגינה (פיצ’ר מעניין ומסקרן במיוחד), תמיכה מורחבת בשפות (כאמור, גם הגרסה החינמית תומכת בעברית) ועוד. 

 

  • כמו כן, תוכלו להשתמש בתכונות החדשות של V3 גם על שירים שנוצרו ב-V2.

 

  • אם יש לכם מנוי בתשלום, פשוט החליפו את V2 ל-V3 בתוך לשונית יצירת הטרקים (Create). בכל שלב תוכלו לחזור ל-V2 ולעבור בין הגרסאות השונות.

 

חבילות, מנויים וגרסה חינמית

לסונו יש מגוון חבילות, לרבות חבילה חינמית.

  • החבילה החינמית מאפשרת לכם ליצור שירים או טרקים בהיקף של 50 קרדיטים ביום (כ-10 שירים). עם זאת, התוצרים שלכם לא יהיו זמינים לשימוש מסחרי, אלא רק לשימוש אישי.

 

  • אם תרצו לעשות שימוש מסחרי בשירים שלכם, תיאלצו לשלם 10$ בחודש לחבילת פרו, או 30$ בחודש לחבילת פרימייר.

 

החבילות והמנויים של סונו

החבילות והמנויים של סונו – מתוך האתר של סונו.

 

 

 

איך יוצרים בסונו?

  • בלשונית הצידית באתר תמצאו 3 טאבים: Explore, Create ו-Library.

 

לשונית Explore – ה”קומיוניטי פיד” של סונו

  • לשונית ה-Explore היא הקומיוניטי פיד של סונו. תוכלו לראות שם שירים ויצירות שאנשים אחרים יצרו.
  • אם תלחצו על שיר, יפתחו לכם אפשרויות נוספות. לחיצה על 3 הנקודות בצד תפתח תפריט עם כפתורים נוספים.
  • לחיצה על Remix תייבא את כל ההגדרות של הסרטון שבחרתם (המילים שלו, הסגנון המוזיקלי וכן הלאה). כך תוכלו לקחת השראה מיוצרים אחרים שג’ינרטו דברים שיצרתם.
  • לחיצה על Continue From This Song תאפשר לכם להמשיך שירים של אנשים אחרים. לג’נרט להם בתים נוספים וכן הלאה.

 

לשונית Library

  • לשונית Library היא ספריית התוכן שלכם.
  • שם תוכלו למצוא את כל השירים שלכם ואף ליצור מהם פלייליסטים.
  • אפשר להוסיף גם שירים של אחרים מתוך ה-Explore לפלייליסטים שיצרתם.

 

לשונית Create – יצירת שירים עם סונו

בלשונית Create אתם יוצרים בפועל את השירים או הטרקים שלכם. אגב, אם תצרו שיר ולא תזינו לו מילים, תקבלו קטע מוזיקה מקורי שיכול להשתלב כמוזיקת רקע בסרטון, קליפ או כל מה שמתחשק לכם.

 

כאשר תיצרו שיר בפעם הראשונה, ברירת המחדל תהיה מאוד דלה – יופיע לכם חלון שיאפשר להזין את תיאור הסגנון המוזיקלי של השיר. משם סונו כבר ייקח את המושכות, יג’נרט מילים, לחן, עיבוד וזמרים. 

 

סונו

פה מזינים את תיאור הסגנון המוזיקלי של השיר

 

אבל אם תרצו להפעיל את האופציות המתקדמות יותר של סונו, יהיה עליכם להפעיל את אופציית Custom Mode.

  • במצב זה תוכלו להזין מילים בעצמכם או ללחוץ על Make Randome Lyrics, מה שיגרום ל-ChatGPT לג’נרט מילים רנדומליות לשיר שלכם.
  • אם תרשמו שם מלה או משפט קצר הוא ייקח אותם כהשראה ויתבסס עליהם בעת ג’ינרוט מילות השיר.
  • תוכלו לבחור גם סגנון מוזיקאלי, או לג’נרט סגנון רנדומלי.
  • לסיום, תוכלו לתת גם שם לשיר שלכם.

 

סונו

הפעלת מצב Custom Mode יפתח אופציות נוספות

 

ליצור ב-20 שניות שיר של דקה

איך מאריכים שיר שיצרנו?

אם תלחצו על תפריט 3 הנקודות בתוך שיר שיצרתם, ייפתח פופאפ עם אפשרויות נוספות. לחיצה על Continue From This Clip תמשיך את השיר מאותה נקודה.

 

הארכת שיר קיים בסונו

הארכת שיר קיים בסונו. מתוך האתר של סונו

 

בשלב זה ייפתח שוב החלון שאתם מכירים ממשק יצירת השיר. הקליפ שבחרתם להאריך יופיע למטה, ומעליו תוכלו לרשום מילים חדשות להמשך השיר. תוכלו גם לשנות את הז’אנר המוזירלי וכך השיר יקבל טוויסט בבתים ובפזמונים החדשים שסונו יג’נרט לו.

 

סונו

מתוך האתר של סונו

 

איחוד חלקי השיר

כדי לאחד בין שני חלקי השיר, לחצו שוב על תפריט 3 הנקודות ובחרו באופציית Get Whole Song.

 

חיבור שני חלקי השיר

חיבור שני חלקי השיר לשיר אחד שלם. מתוך האתר של סונו

 

 

ראיון עם מייסד סונו

מוזמנים לצפות בראיון של ארז רובינשטיין עם קינן פרייברג – מייסד שותף בסונו (Suno). הצצה נדירה לתוך סטארטאפ AI צעיר ומהפכני. קצת ממה שתמצאו שם: החלום לזכות בגראמי, ההתחלה של סונו, החזון של סונו, המסיידים של סונו ונקודת האור הישראלית (כן – יש כזו), למה ניקוד בעברית משפר את ההגייה? קצת על המודלים של סונו, האם ומתי יהיה אפשר להכין שיר בקולו של המשתמש? סונו משתלבת בקופיילוט, תכניות לעתיד, סוגיית זכויות יוצרים, המעבר מדיסקורד לאתר ייעודי והתכניות לאפליקציה ועוד…

 

ארז רובינשטיין מראיין את קינן פרייברג - מייסד סונו

ארז רובינשטיין מראיין את קינן פרייברג – מייסד שותף בסונו

הפוסט סונו (Suno) משיקה את גרסה 3 – מדריך לגרסה הוובית באתר הייעודי הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/suno-v3/feed/ 0
ארז רובינשטיין מראיין את קינן פרייברג – מייסד שותף בסונו (Suno) https://letsai.co.il/erezrubinstein-suno/ https://letsai.co.il/erezrubinstein-suno/#respond Fri, 02 Feb 2024 06:24:15 +0000 https://letsai.co.il/?p=11669 חברת סונו היא החברה הכי מעניינת כיום בתחום המוסיקה ושירים בבינה המלאכותית. כשרק יצאו עם הכלי ליצירת שירים מפקודת טקסט, הייתי הראשון בארץ לפרסם על זה, ומאז אני עוקב אחריהם באדיקות. חצי שנה אחרי, שוחחתי עם קינן פרייברג – מייסד שותף סופר נחמד בסונו (Suno AI) והיה ממש מעניין.      אבל לפני הכל – […]

הפוסט ארז רובינשטיין מראיין את קינן פרייברג – מייסד שותף בסונו (Suno) הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
 

 
 
 

קצת על סונו suno

למי שלא מכיר, סונו (Suno AI) היא חברה מובילה ביצירת מוזיקה עם בינה מלאוכתית. מדובר במחולל מוזיקה (אבל לא רק) שיושב גם בדיסקורד וגם באתר ייעודי משלו. יש לסונו מספר חבילות, לרבות חבילה חינמית.
 
 

עיקרי הראיון שלי עם קינן פרייברג

אסכם לכם ממש בקצרה כאן, אבל באמת מומלץ לצפות בהכל. להלן עיקרי הנושאים שעלו בראיון…
 
 

החלום לזכות בגראמי

לקראת סוף הראיון הוא ממש הפתיע אותי כששאלתי אם החלום זה לזכות בגראמי. התשובה שלו תפתיע אתכם.
 
 

ההתחלה של סונו

סונו החלו עם כלי בשם בארק (טקסט-טו-ספיץ׳) שהיה די מהפכני ואיפשר לייצר דיבור מאד אנושי מפקודת טקסט, ואז עשו פיבוט לעולם טקסט-טו-מיוזיק.
 
 

החזון של סונו

החזון שלהם בגדול זה להכניס כמה שיותר אנשים לעולם המוסיקה ולהנגיש את האפשרות לייצר מוסיקה מקורית לאנשים שאינם מוסיקאים מקצועיים.
 
 

המסיידים של סונו ונקודת האור הישראלית

במהלך הראיון שאלתי אותו על המייסד הישראלי בצוות (אכן מיכאל שולמן משלנו והוא בצוות המייסדים).
 
 

למה ניקוד בעברית משפר את ההגייה?

 
 

קצת על המודלים של סונו

שאלתי אותו על המודל והדאטה עליה אימנו (ספויילר – סודי, ובלעדי שלהם).
 
 

האם אפשר להכין שיר בקולו של המשתמש?

שאלתי על האפשרות להכין שיר בקול של היוזר (הם חוששים משימוש לרעה).
 
 

סונו משתלבת בקופיילוט

שאלתי איך ההרגשה להיכלל כאפליקציה בקופיילוט של מיקרוסופט (טובה).
 
 

תכניות לעתיד

 
 

סוגיית זכויות יוצרים

 
 

המעבר מדיסקורד לאתר ייעודי והתכניות לאפליקציה

דיברנו על המעבר מדיסקורד לאתר ווב (תשובה מאד מעניינת!) והוא סיפר על תכניות לאפליקציית מובייל.
 
 

גרסה 3 של סונו

הוא גילה שגירסה 3 משופרת כבר מוכנה ובבדיקות אחרונות לפני ההשקה הקרובה וסיפר על השיפורים הצפויים.
 
 

מדריך מקיף על סונו

יש לנו גם מדריך מקיף לגרסת הווב של סונו (באתר הייעודי).
 
סונו V3

המדריך המלא לסונו

 

הפוסט ארז רובינשטיין מראיין את קינן פרייברג – מייסד שותף בסונו (Suno) הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/erezrubinstein-suno/feed/ 0
מדריך ל-DomoAI – מחולל וידאו ותמונות בדיסקורד https://letsai.co.il/domoai/ https://letsai.co.il/domoai/#respond Fri, 22 Dec 2023 10:09:02 +0000 https://letsai.co.il/?p=5502 בעידן שבו כל כך הרבה תוכן דיגיטלי זורם סביבנו, DomoAI הציבו סטנדרט חדש עם השקת התכונה החדשנית שלהם ליצירת סרטוני וידאו מסרטוני וידאו אחרים. בשונה מכלים אחרים, פה העיבוד נראה חלק, קוהרנטי, זורם ויש חיבור טבעי בין פריים לפריים, מה שתורם ליציבות רבה ביותר. התוספת האחרונה הזאת נותנת כוח יצירתי אדיר למשתמשים, ומאפשרת להם בקלות […]

הפוסט מדריך ל-DomoAI – מחולל וידאו ותמונות בדיסקורד הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
בעידן שבו כל כך הרבה תוכן דיגיטלי זורם סביבנו, DomoAI הציבו סטנדרט חדש עם השקת התכונה החדשנית שלהם ליצירת סרטוני וידאו מסרטוני וידאו אחרים. בשונה מכלים אחרים, פה העיבוד נראה חלק, קוהרנטי, זורם ויש חיבור טבעי בין פריים לפריים, מה שתורם ליציבות רבה ביותר. התוספת האחרונה הזאת נותנת כוח יצירתי אדיר למשתמשים, ומאפשרת להם בקלות להמיר את הסרטונים שלהם לסגנונות שונים ומגוונים. ההתלהבות סביב התכונה החדשה הזאת בולטת מאוד, במיוחד עכשיו כשהיא זמינה עבור משתמשי דיסקורד. DomoAI באמת הרימו את הרף ויצרו כלי מיוחד, יציב ושימושי שיכול להתווסף לארגז הכלים שלכם כיוצרי וידאו עם כלי AI. צפו בטיזר הבא כדי להבין במה מדובר

 

* סרטון ההדגמה מהדיסקוד של דומו.

 

קצת רקע על DOMOAI

דומו יושב בדיסקורד וכן – יש לו גם חינמית עם 100 קרדיטים (חד פעמי). אם תרצו להמשיך ליצור, תוכלו לעשות מנוי. החבילה הבסיסית עולה 10 $ ונותנת 500 קרדיטים בחודש.
יש בדומו מספר פיצ’רים: מחולל תמונות מבוסס מודלים, שימוש בתמונות רפרנס Img2Img, אבל הפיצ’ר המעניין ביותר הוא פיצ’ר ה-Video2Video (מוידאו לוידאו), שמאפשר להפוך בשניות סרטון לג’ינרוט מגניב שנוצר על בסיסו.

 

צפו בסרטון הבא שיצר ארז רובינשטיין. ארז לקח את סצינת הסיום המפורסמת של המטריקס והפך אותה לקליפ אנימה קצרצר. מעניין כמה זמן יוצרי האנימטריקס היו חוסכים אם היה להם כלי כמו דומו בזמנו 😜

 

https://www.tiktok.com/@erezruby/video/7315083957391904018?is_from_webapp=1&sender_device=pc

* קרדיט: ארז רובינשטיין. מוזמנים לעקוב אחרי ארז פה.

 

כדי לראות את מגוון הפקודות והפיצ’רים הזמינים בדומו, לחצו סלאש (קו נטוי 👈 / ) וצפו באפשרויות הרבות:

  • הפיכת תמונות לוידאו: /animate
  • עיבוד סרטון מחדש: /video
  • ג’ינרוט תמונות: /gen
  • אינפו – כמות הקרדיטים שנותרו לכם בחבילה: /info
  • רוצים לעשות מנוי? /subscribe

וזו רק טעימה מהפקודות שיש בדומו…

אגב, אם תהיתם – הכלי מגיע עם רישיון לשימוש מסחרי (גם בחבילה החינמית).

 

איך נרשמים לדומו DomoAI?

  • בין אם אתם יוצרי תוכן ותיקים או משתמשים חדשים, מומלץ מאוד להכיר את הכלי הזה – כדי להתחיל לעבוד איתו, לחצו פה והצטרפו לדיסקורד של דומו. 

 

  • לאחר מכן, חפשו את חדרי ה-ה-Generate. שימו לב חדרים לתמונות, חדרים לוידאו וחדרים ל-nsfw (תוכן בוגר/מוגבל בגיל – על אחריותכם בלבד). ניתן כמובן גם להזמין את הבוט לצ’אט פרטי וכך להימנע מעבודה בחדרים הציבוריים (הנחיות בסוף המדריך).

 

  • לחצו על סלאש (לוכסן / קו נטוי) והשתמשו באחת מהפקודות של דומו כדי להתחיל ליצור.

 

 

תמונה לוידאו: Image to Video

כדי להפוך תמונה לסרטון וידאו, רשמו את הפקודה /animate וכך תוכלו להפיח חיים בקלות בתמונות שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להעלות את התמונה שלכם ל-DomoAI ולתת לקסם להתחיל!

 

איך זה עובד?

  • הקלידו animate/ וסמנו את הפקודה. העלו את התמונה שלכם (ניתן להעלות ישירות מהמחשב או לגרור ולשחרר את התמונה בתוך הריבוע להעלאת תמונות). אין צורך בפרומפט מילולי – אתם לא צריכים לרשום כלום. הקישו על שלח (send/enter) ודומו ינפיש את התמונה.

 

אנימציה דרך domoAI

* הנפישו תמונה עם /animate בדומו.

 

וזו התוצאה:

 

  • יש אפשרות ללחוץ על כפתור הפלוס שלצד התמונה, לסמן את אופציית Motion_Prompts ולהוסיף לתמונה גם פרומפט מילולי קצר שמתאר את ההתרחשות. אפשר להתייחס גם לדמות וגם לרקע. הקפידו לשמור על פרומפטים ברורים ולא מורכבים. כמו כן, ניתן לשלוט גם בעוצמת התנועה. לחצו שוב על סימן הפלוס ובחרו באופציית Intensity, שם תוכלו לבחור מתוך סקאלה של תנועה חלשה, בינונית או חזקה.

 

הנפשת תמונה בדומו

* שימוש בפרומפט מילולי ובעוצמת התנועה.

 

 

וזו התוצאה:

 

 

 

  • טיפים חשוב: הימנעו משימו ביטויים גנריים בפרטמפטים שלכם. אל תרשמו דברים כמו “הנפש תמונה זו”, או “תנועה טבעית”, או “תגרום לה לזוז”.

 

תמונה לתמונה Image to Image

לדומו יש עוד פיצ’ר מעניין וקל במיוחד לשימוש – עיבוד תמונה קיימת (Image to Image). אתם מעלים תמונה, בוחרים מתוך מגווון מודלים (פריסטים קבועים מראש של סגנונות עיצוביים), ודומו יעבד את התמונה שלכם וייתן לה שפה גרפית חדשה. איך זה עובד?

 

הקלידו את הפקודה gen/ וסמנו אותה.

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI שלב ראשון

 

הכניסו את הפרומפט שלכם לתמונה ולחצו על “עוד” (more).

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI שלב שני

 

בחרו מהמסך הבא את אופציית img2img

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI שלב שלישי

 

העלו את תמונת הרפרנס שאותה אתם רוצים לעבד.

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI שלב רביעי

 

ניתן גם לבחור מודלים מתוך מגוון עשיר כמו צבעי מים, קומיקס, אנימציה יפנית, תלת מימד, ריאליסטיק ועוד…

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI שלב חמישי

 

לחצו על על “שלח” (send/enter) ולאחר מספר שניות תקבלו את התמונה המג׳ורנטת החדשה.

 

דוגמא:

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI דוגמא מספר אחת

 

לאחר בחירת מודל שמדמה את סרטי פיקסאר ודיסני (3D cartoon style), דומו מכיל על תמונת הילד אפקט שנראה כאילו הוא יצא מסרט אנימציית תלת מימד.

 

תמונה לתמונה דרך כלי DOMOAI דוגמא מספר שתיים

 

וידאו לוידאו Video to Video

אבל הפיצ’ר המרגש והמיוחד ביותר של דומו, הוא פיצ’ר עיבודי הסרטונים (וידאו לוידאו), שמאוד מזכיר את Gen1 של ראנווי (אבל איכשהו עושה את זה הרבה יותר טוב והרבה יותר יציב). מה כל כך מיוחד בפיצ’ר הזה? מעברים חלקים בין פריימים ומעבר ללא מאמץ בין סצנות. שימוש במגוון סגנונות ופריסטים, ובגדול – קל להגיע מהר מאוד לתוצאות טובות.

 

ממה מתחילים?

  • עברו לחדר generate-video (או לצ’אט הפרטי שלכם עם הבוט – ראו הנחיות מטה).
  • הקלידו את הפקודה video/ וסמנו אותה.
  • העלו את הסרטון הרלוונטי שאתם רוצים לעבד, הקלידו את הפרומפט שלכם בתיבת הטקסט משמאל ולחצו אנטר (שלח / Enter).

 

וידאו לוידאו עם דומו

 

לאחר שהסרטון עלה לדיסקורד, ייפתח לכם מסך חדש ובו מגוון אפשרויות. אתם יכולים לבחור מודל/סגנון/שפה גרפית. ניתן לבחור האם להתייחס יותר לסרטון המקורי שהעלאתם או יותר לפרומפט המילולי שרשמתם (ההמלצה שלנו – היצמדו לסרטון לתוצאות טובות יותר ותנו למודל של דומו לעשות את הקסם שלו). ניתן לבחור את משך הסרטון ולסיום, לאחר בחירת כל ההגדרות, לחצו על “התחל” (start), ודומו יתחיל לג’נרט את הסרטון שלכם.

 

ג'ינרוט וידאו עם דומו

 

וזו התוצאה:

 

* בסרטון: השוואה בין דומו, וונדר סטודיו וסרטון המקור.

 

 

 

הזמנת הבוט של דומו לצ’אט פרטי

כשעובדים עם דומו, לא חייבים לעבוד בחדרים הציבוריים ואפילו לא צריך לפתוח סרבר פרטי ולהזמין אליו את הבוט. אפשר פשוט לשלוח לו הודעה פרטית, מה שיפתח לכם שיחה עם הבוט באזור Direct Messages בדיסקורד, וכך תוכלו לעבוד בראש שקט ועם שקט תעשייתי. פשוט עקבו אחר ההנחיות בתמונה מטה.

 

הזמנת הבוט של דומו לצ'אט פרטי

 

 

לסיכום – מה חשבנו על דומו?

בסופו של יום אנחנו חיים בעולם מרגש ובתקופה מרגשת בה בכל יום צץ כלי AI חדש. אנחנו פחות מאמינים בשימוש בכלי בודד כזה או אחר, ויותר מעודדים ביצוע אינטגרציה בין מגוון כלים. דומו זה לא ראנוויי ולא פיקה (ובטח שלא סטייבל). אבל דבר אחד הוא עושה ממש טוב! הוא יודע לייצר שוטים קצרים של אנימציה יציבה, ואת זה הוא עושה אולי יותר טוב מכל כלי אחר. זה יכול להיות שוט בודד בסרטון, או הפרסומת, או הפרויקט שעליו אתם עובדים. זה יכולה להיות הסצינה שממש הייתם צריכים ושהייתה חסרה לכם (שלא הצלחתם לייצר באף כלי אחר). גם פונצקיית הנפשת התמונה היא פיצ’ר נחמד מאוד (למרות שיש פונקציות זהות גם בפיקה החינמי וגם בראנוויי, ושתיהן עושות את זה מצוין). אבל התכונות החדשניות של הכלי, יחד עם ממשק משתמש פשוט וידידותי (יחסית לדיסקורד) שמאפשר להגיע מהר מאוד לתוצאות טובות מאוד, הופך את DomoAI לכלי חובה בארסנל כלי ה-AI לוידאו שלכם. 

 

עולים רמה!

קחו את היכולות שלכם צעד אחד קדימה והצטרפו לקורס שלנו לעיצוב בבינה מלאכותית. יש סדנה ייעודית לשימוש במחוללי וידאו, בה אנחנו מלמדים את רזי המקצוע והטכניקות שרק המקצוענים מכירים – לפרטים והרשמה לחצו פה, או על התמונה. רוצים הנחה? קיבלתם! הזינו את קוד הקופון: LETSAI

 

סדנת AI בוידאו

 

ויש גם קורס מקיף ביותר שילמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על בינה מלאכותית, החל ממחוללי וידאו, מחוללי תמונות, מודלי שפה גדולים ועוד מגוון רחב של שימושים וזירות בהן ה-AI נותן לכם יתרון משמעותי על פני המתחרים או הקולגות שלכם. לפרטים והרשמה לחצו פה, או על התמונה. מזכירים לכם שיש לכם 300 ₪ הנחה בהזנת קוד הקופון: LETSAI

 

קורס עיצוב בבינה מלאכותית

הפוסט מדריך ל-DomoAI – מחולל וידאו ותמונות בדיסקורד הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/domoai/feed/ 0
סונו משיקים גרסה חדשה ומשודרגת https://letsai.co.il/suno-2/ https://letsai.co.il/suno-2/#respond Fri, 24 Nov 2023 08:39:30 +0000 https://letsai.co.il/?p=3552 סונו (Suno) משתדרגים ומשיקים את V2 – הגרסה החדשה של מחולל השירים והמוזיקה שהטריף את הרשת!   למי שלא מכיר, סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה שמאפשר לכתוב ואף לג’נרט שירים שלמים עם מילים, מנגינה ועיבוד מוזיקלי לפי סגנונות. וכן – הוא מבין גם עברית. למחולל יש גרסת ווב באתר מובנה ואפשר גם להפעיל אותו בדיסקורד. […]

הפוסט סונו משיקים גרסה חדשה ומשודרגת הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
סונו (Suno) משתדרגים ומשיקים את V2 – הגרסה החדשה של מחולל השירים והמוזיקה שהטריף את הרשת!

 

למי שלא מכיר, סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה שמאפשר לכתוב ואף לג’נרט שירים שלמים עם מילים, מנגינה ועיבוד מוזיקלי לפי סגנונות. וכן – הוא מבין גם עברית. למחולל יש גרסת ווב באתר מובנה ואפשר גם להפעיל אותו בדיסקורד. בשתי הגרסאות יש חבילה חינמית נדיבה.

כדי להבין במה מדובר, פשוט האזינו לקטע הבא…

 

 

אז מה חדש בסונו V2?

  • לא רק מונו! אפשר לג’נרט טרקים בסטריאו סאונד.

 

  • איכות כתיבה והלחנה טובה יותר. למחולל יש גם גישה מובנית למודל השפה המפורסם ChatGPT, מה שמקל מאוד על הכתיבה. כל שצריך לעשות הוא להזין מספר מילים וג’פטו כבר יבנה מהם ליריקות לשירים שלמים.

 

  • שירים ארוכים פי 2. מעכשיו תוכלו לג’נרט טרקים עד 80 שניות ואף ליצור להם קטעי המשך בני 60 שניות.

 

  • שפות: גרסה 2 מגיעה עם תמיכה משופרת בשפות. כאמור, הבוט מבין גם עברית ויודע לג’נרט טקסטים בעברית (וזה כלל לא ברור מאליו). לעיתים הוא הוגה מילים לא כשורה, אך יש טריקים שמאפשרים לפתור גם בעיה זו, למשל, כתיבת מילים בעברית באותיות באנגלית: במקום “שלום” רושמים Shalom ולרוב זה יפתור את הבעיה.

 

  • מהיר יותר! בגרסה 2 תקבלו את הטרקים שלכם מהר הרבה יותר! הג’ינרוטים לוקחים משמעותית פחות זמן מאשר בגרסה 1 (שזמינה בחינם בדיסקורד).

 

  • ביטרייט גבוה: בגרסה 2 תיהנו מקצב ביט של 128Kbps.

 

איפה אפשר להשתמש ב-V2 של סונו?

נכון ליום פרסום העדכון בדיסקורד של החברה (23.11.23) הגרסה החדשה של סונו (Suno V2) זמינה רק באתר החברה. בהרשמה ראשונית תקבלו 150 קרדיטים חינם. לדיסקורד הגרסה אמורה להגיע שבוע לאחר מכן, לאחר סיום עבודות שדרוג התשתית של החברה בדיסקורד. חשוב לציין שהגרסה הקודמת זמינה לשימוש חופשי וחינמי בדיסקורד. כמה כל הטוב הזה עולה? בחבילה החינמית תקבלו 50 קרדיטים חינם בכל יום. עם זאת – חשוב לדעת: בגרסה החינמית אין רישיון לשימוש מסחרי, כך שאם תרצו לעשות שימוש בטרקים שיצרתם, תיאלצו לעשות מנוי בתשלום (יש מבחר חבילות באתר החל מ-8 $ בחודש).

 

יש מדריך לסונו?

איך אנחנו שמחים ששאלתם – ברור שיש מדריך חינמי! פשוט כנסו למדריך מחולל מוזיקה סונו – suno ותלמדו כל מה שצריך לדעת על הכלי המדהים הזה ועל השימושים הרבים שלו.

 

מדריך חינמי לסונו

הפוסט סונו משיקים גרסה חדשה ומשודרגת הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/suno-2/feed/ 0
צרו מוזיקה עם AI בעזרת Stable Audio https://letsai.co.il/stablesudio/ https://letsai.co.il/stablesudio/#respond Tue, 12 Sep 2023 21:07:29 +0000 https://letsai.co.il/?p=8645 חברת Stability AI הידועה בעיקר בזכות Stable Diffusion יצרה גם כלי שמאפשר לג’נרט מוזיקה ואפקטי סאונד – Stable Audio. הכלי פשוט מאוד לשימוש וכייפי במיוחד! מוזמנים לצפות בסרטון הקצר הבא שסוקר את הכלי והיכולות שלו:   אבל לפני הכל – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי […]

הפוסט צרו מוזיקה עם AI בעזרת Stable Audio הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
חברת Stability AI הידועה בעיקר בזכות Stable Diffusion יצרה גם כלי שמאפשר לג’נרט מוזיקה ואפקטי סאונד – Stable Audio. הכלי פשוט מאוד לשימוש וכייפי במיוחד! מוזמנים לצפות בסרטון הקצר הבא שסוקר את הכלי והיכולות שלו:

 

אבל לפני הכל – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא…

 

סרטון הדרכה על Stable Audio

 

איך נרשמים ל-Stable Audio?

הגישה ל-Stable Audio מאוד פשוטה: פשוט נכנסים לאתר, נרשמים, ומתחילים ליצור.

 

הנדסת פרומפטים ב-Stable Audio

 

שלב 1 – הוסיפו פרטים

אם יש לכם משהו ספציפי בראש, רשמו אותו. ז’אנרים, ביטויים תיאוריים, כלי נגינה ומצבי רוח עובדים במיוחד טוב. לדוגמה, פרומפט מפורט יותר יכול להיראות כך: 

 

Cinematic, Soundtrack, Wild West, High Noon Shoot Out, Percussion, Whistles, Horses, Action Scene, SFX, Shaker, Guitar, Bass, Timpani, Strings, Tense, Climactic, Atmospheric, Moody

 

 

 

שלב 2 – אווירה

כשאתם כוללים פרטים על הווייב שאתם מנסים ליצור, נסו להשתמש בשילוב של מונחים מוזיקליים ורגשיים. למשל:

 

Musical: groovy or rhythmic

 

 

Emotional: sad or beautiful

 

שימוש בשילוב של מונחים רגשיים ו/או מוזיקליים יעבוד גם כן.

 

 

שלב 3 – בחרו “כלי נגינה”

הוספת שמות תואר לשמות כלי הנגינה עוזרת. לדוגמה: גיטרה מהדהדת, מקהלה עוצמתית, או מיתרים מהדהדים

 

Reverberated Guitar, Powerful Choir, or Swelling Strings

 

שלב 4 – קבעו את ה-BPM

קביעת מספר הפעימות לדקה (BPM) היא דרך מצוינת להבטיח שהפלט שלכם יהיה בקצב שאתם רוצים (מהיר / איטי). גם פה כדאי לנסות להיצמד להגדרות מספר פעימות לדקה שתואם את הז’אנר שאתם מנסים להפיק. לדוגמה, אם הייתם מפיקים רצועת בס-תופים (Drum and Bass) סביר שהייתם מגדירים BPM של 170 פעימות לדקה ומציינים זאת בפרומפט שלכם. אם אין לכם השכלה מוזיקאלית ואתם לא חזקים ב-BPM, תמיד ניתן לשאול את ChatGPT מה ה-BPM המתאים לסגנונות מוזיקאליים שונים.

 

 

Stable Audio – Generate music with AI

 

 

 

הממשק של Stable Audio

 

תפריט יצירת הטרקים

הממשק של סטייבל אאודיו

הממשק של stable audio ai

 

 

Prompt

בתיבת הפרומפטים אתם רושמים את הטקסט שיתאר את הטרק הרצוי. מומלץ לבנות אותו בהתאם להנחיות מעלה.

 

המודל שמאחורי Stable Audio

המודל שעל בסיסו נוצר הכלי הוא Latent diffusion model for audio generation. אפשר לקרוא עליו עוד בלינק הבא.

  • בגרסה החינמית יהיה זמין לכם מודל: stable-audio-audiosparx-v1-0.
  • בגרסאות בתשלום תקבלו גישה למודל מתקדם יותר: stable-audio-audiosparx-v1-1 (שזמין בגרסת Beta).

 

Prompt Library

לחיצה על כפתור Prompt Library תאפשר לכם לבחור מתוך מגוון פריסטים של סגנונות מוזיקליים כמו: פרוגרסיב טראנס, קצבי, סינת’-פופ, רוק, צ’יל-פופ, סולו תופים, דיסקו, האוס ועוד…

 

Duration 

לחיצה על כפתור Duration תאפשר לקבוע את משך הטרק שאתם רוצים ליצור. בחבילה החינמית אפשר ליצור טרק באורך של עד 45 שניות. בחבילת Pro תוכלו לג’נרט טרקים באורך של עד דקה וחצי.

 

לחיצה על כפתור Add extras תפתח מגוון אפשרויות נוספות, כמו למשל:

 

Input audio

לחצו על כפתור Use as input ובחרו באחד מהטרקים שיצרתם כדי שישמש כאינפוט (מעין שכבת בסיס / רפרנס לג’ינרוט הבא). זה ימלא את אזור האודיו הקלט עם הרצועה שבחרת.

 

Input strength

הסליידר הזה שולט בעוצמת הנוכחות של טרק האינפוט בפלט הסופי. ככל שהמשקל גבוה יותר, כך תהליך הדיפוזיה יהיה חלש יותר. ערך נמוך יותר יאפשר תהליך דיפוזיה חזק יותר ולכן תהיה גם שונות גדולה יותר בפלט הסופי.

 

Input audio

Input audio

 

Steps

תוכלו לשלוט בכמות הצעדים (Steps) של תהליך הדיפוזיה. יותר צעדים = עיבוד רב יותר. זה יכול לשפר מעט את איכות האודיו שלך. ההמלצה שלנו היא 50 צעדים.

 

 

מספר תוצאות

כפתור Number of results כשמו כן הוא – הוא שולט במספר הרצועות שיג’ונרטו. פיצ’ר זה נגיש רק בתוכנית Pro, עם מקסימום של 5 טרקים בכל פעם.

 

 

Seed

בברירת מחדל, מספר הסיד שיווצר לכם הוא מספר אקראי (Random). למי שלא מכיר, מספרי Seed מקטלגים את הרעש שממנו נוצר הטרק. מספר סיד זהה יאפשר לייצר דמיון בין טרקים.

 

Prompt strength

פרמטר זה שולט במידת הניסיון של המודל לחקות את הסגנון המוזיקלי שתואר בפרומפט שלך. חוזק גבוהה זה לא תמיד דבר טוב. פעמים רבות יותר “חופש אומנותי” מאפשר לתהליך הדיפוזיה לייצר טרקים טובים יותר ו”בשלים” יותר.

 

שימוש מסחרי וחבילה חינמית בכלי Stable Audio

יש גם חבילה חינמית, אך התוצרים שתפיקו בה לא יהיו זמינים לשימוש מסחרי. אם תרצו לעשות שימוש מסחרי, תיאלצו להיפרד מכ-12 דולר בחודש. 

 

החבילות של stable audio ai

 

החבילות של stableaudio

החבילות של stable audio ai

 

ב-Stable Audio תמצאו מגוון סוגי רישיונות:

  • רישיון אישי (Personal license): תוכלו ליצור מוזיקה לשימוש בפרויקטים אישיים בלבד (לא תוכלו לעשות שימוש מסחרי בתוצרים שלכם).
  • רישיון יוצר (Creator license): רישיון היוצר יאפשר לכם להשתמש בסאונדים שיצרתם עבור פרויקטים מסחריים והוצאות מוזיקה כיחידים.
  • רישיון ארגוני (Enterprise license): כחלק מארגון בינוני עד גדול תצטרכו רישיון ארגוני, המאפשר לכם להשתמש בסאונדים שיצרתם עבור כמעט כל דבר.

 

הרישיונות של Stable Audio

 

הרישיונות של stableaudio

הרישיונות של stable audio ai

 

מה מותר ומה אסור?

 

מה מותר ומה אסור בסטייבל אאודיו

מה מותר ומה אסור ב-Stable Audio

הפוסט צרו מוזיקה עם AI בעזרת Stable Audio הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/stablesudio/feed/ 0
סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה שכותב, מלחין, מעבד ומג’נרט שיר בשניות https://letsai.co.il/suno/ https://letsai.co.il/suno/#respond Fri, 08 Sep 2023 12:00:27 +0000 https://letsai.co.il/?p=2876   מדובר במהפכה של ממש – דמוקרטיזציה של היצירה והאומנות. מצד אחד כמוסיקאי ויוצר קצת קשה לי עם זה. מצד שני כטכנולוג ומרצה לבינה מלאכותית, קשה לי שלא להתפעל מהטירוף שהמהפכה הזו הביאה עלינו. כל אחד בכל מקום יכול ליצור מוזיקה, טקסטים ועיבודים, בין אם יש לו ניסיון/כישרון או לא. אז הכירו את Suno! מחולל […]

הפוסט סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה שכותב, מלחין, מעבד ומג’נרט שיר בשניות הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
 
מדובר במהפכה של ממש – דמוקרטיזציה של היצירה והאומנות. מצד אחד כמוסיקאי ויוצר קצת קשה לי עם זה. מצד שני כטכנולוג ומרצה לבינה מלאכותית, קשה לי שלא להתפעל מהטירוף שהמהפכה הזו הביאה עלינו. כל אחד בכל מקום יכול ליצור מוזיקה, טקסטים ועיבודים, בין אם יש לו ניסיון/כישרון או לא.

אז הכירו את Suno! מחולל מוזיקה מבוסס AI שיכול ליצור מוזיקה עבורכם בחינם! סוף סוף אפשר לקחת מילים ולהפוך אותן לשיר עם קול ומוזיקה – והשוס… הכלי תומך בעברית! עם Suno זה פשוט וקל – רק מזינים מילים לתוך מחולל המוזיקה בדיסקורד ומקבלים שיר חדש יש מאין! מדובר בכלי שהוא לא פחות ממהפכני עבור מי שרוצה להלחין וליצור מוזיקה בעצמו בקלות ובמהירות. כל מה שצריך זה חשבון ב-Discord וכמה דקות פנויות. זה טוב לאומנים שרוצים לקבל השראה, לבעלי עסקים שרוצים לייצר ג’ינגלים כאלה ואחרים, או סתם לברכת חג או ברכת יום הולדת מקורית. השימושים כמעט בלתי מוגבלים ורק הדמיון הוא הגבול היחיד!

 
האתר של סונו – לחצו על התמונה והצטרפו לגרסת הבטא

האתר של סונו – לחצו על התמונה והצטרפו לגרסת הבטא

 

אז מה זה suno?

סונו (Suno) היא בוט שיושב בדיסקורד ומאפשר לייצר מוזיקה. פשוט רושמים טקסט כלשהו ו-Suno הופכת אותו לשני שירונים קצרים עם תמונה מצחיקה. האפליקציה בוחרת קול ומוזיקה שמתאימים למילים שרשמתם. אפשר להאריך את השיר מעבר ל-30 שניות. Suno שומרת על אותו הסגנון ומוסיפה עוד מילים. ככה אפשר ליצור המון שירים ולחבר אותם יחד.

 

איך זה עובד?

לפני הכל, כנסו לאתר של SUNO ולחצu על כפתור TRY THE BETA ON DISCORD. לאחר מכן אשרו את ההזמנה.

 
לחצו על התמונה, הצטרפו לסרבר של סונו בדיסקורד ואשרו את ההזמנה

לחצו על התמונה, הצטרפו לסרבר של סונו בדיסקורד ואשרו את ההזמנה

 

אחרי שתאשרו את תנאי השימוש, תעברו למסך הראשי של הסרבר של סונו בדיסקורד, שם תמצאו מדריך קצר (באנגלית) על הכלי. לחיצה על האפשרויות השונות תיפתח חלון צידי עם הסברים מורחבים כמו אופן השימוש, פקודות, מסמכים ומשאבים. אתם יכולים לדלג את מסך זה שכן יש לכם פה מדריך מפורט בעברית עם עיקרי הדברים… בדיוק בשביל זה אני פה 😜

 
המסך הראשי של סונו

המסך הראשי של סונו

 

בצד שמאל תמצאו את ערוצי היצירה – הסרברים שבהם יוצרים בפועל את השירים. הם יופיעו בתפריט הצידי תחת הקטגוריה “Generate“. לערוצים בהם יוצראים קוראים: chirp. בגלל שיש כבר המון משתמשים, יצרו כמה עותקים של אותו ערוץ כדי שיהיה פחות צפוף. תבחרו איזה ערוץ שתרצו ותתחילו ליצור! בערוצים האלה תמצאו המון טקסטים, מוזיקה ואמנות שאנשים יצרו. כיף לגלוש ולהשתמש בהם כהשראה. מצד שני, זה יכול להיות מאוד מבלבל ומאוד מבולגן, אז אם אתם רוצים קצת שקט תעשייתי, אתם יכולים לשלוח לבוט הודעה ולפתוח צ’אט פרטי (הסבר מפורט בהמשך המדריך).

 
הסרברים של סונו

הסרברים של סונו

 

אז איך בעצם משתמשים ב-Chirp בתוך Discord?

קודם כל הולכים לתחתית הערוץ ומוצאים את תיבת הטקסט. רושמים בתוכה “chirp/” (ראו דוגמה מטה) ולאחר מכן לוחצים אנטר.

כך מתחילים ליצור בסונו
כך מתחילים ליצור בסונו
 

בחלון שייפתח תוכלו לרשום את הליריקה שלכם (המילים לשיר).

  • בשדה הראשון אתם יכולים לרשום את הסגנון המוסיקאלי או אפילו שם של זמר/אומן/להקה.

  • בשדה השני אתם יכולים לרשום את מילות השיר שלכם בעצמכם.

  • בשדה השלישי אתם יכולים לבקש מסונו (או ליתר דיוק, מג’פטו) לג׳נרנט מילים עבורכם. אתם רק רושמים נושא כללי והוא כבר יעוף על זה.

לסיום, לחצו על SUBMIT ותוך מספר דקות יש לכם 2 גרסאות לשיר החדש שלכם.

מג'נרטים מילים לשיר שלכם
מג’נרטים מילים לשיר שלכם
 

מה המשמעות של הסמלים מתחת לכל שיר?

SUNO הכפתורים של סונו

SUNO הכפתורים של סונו

 
  • אייקון חצי המחזור: יוצר שני שירים חדשים עם אותן המילים. כלומר, הטקסט יישאר זהה אבל השירה ומוזיקת הרקע ישתנו לחלוטין.

  • אייקון לב: הדרך שלכם לסמן לסונו שאהבתם את השיר הראשון ו/או השני.

  • אייקון “המשך” (Continue) הרצה קדימה (הארכה): כפתור זה מאפשר לכם להמשיך את השיר. הוא משתמש באותו טון קולי ועיבוד אינסטרומנטלי כדי ליצור מנגינות ואקורדים חדשים, על בסיס מילים חדשות שאתה מספק.

  • אייקון ציוץ: שיתוף שיר בטוויטר (x)

 
משמעות כל כפתור לאחר ג'ינרוט השיר הראשון
משמעות כל כפתור לאחר ג’ינרוט השיר הראשון
 

האם ניתן להאריך את השיר?

כן – אפשר להאריך את השיר בקלות. כדי להמשיך/להאריך שיר, לחצו על אייקון החץ (Continue / המשך). כפתור זה מאפשר גם לפתח את השיר, לייצר לו מילים חדשות ואף לשנות סגנון מוזיקלי. זה חידוש מרענן שכן ברוב אפליקציות ה-AI המוזיקליות תקבלו בדרך כלל רק קטע קצר ללא שום יכולת להמשיך לפתח אותו. אבל ב-suno הבינו שאנחנו רוצים עוד מוזיקה באותו הסגנון ולכן יצרו לנו את היכולת לבנות שיר שלם.

 

אז איך עושים את זה?

פשוט לוחצים על כפתור החץ ( Cuntinue / המשך). בחלון הפופ אפ שייפתח תוכלו להוסיף או לג’נרט מילים חדשות, ובנוסף תוכלו אפילו לשנות את סגנון השיר (למשל מפופ לרוק). לאחר לחיצת אישור סונו ייצור המשך לשיר בצורה שתתחבר לקטע הקודם שעליו הוא מבוסס.

 
חלון הפופ אפ שמאפשר להמשיך את השיר

חלון הפופ אפ שמאפשר להמשיך את השיר

 

שימו לב שיש לכם שני חצים עם המספורים 1 ו-2.

  • החץ עם הספרה 1 ימשיך את הקטע השמאלי (הראשון) שסונו יצר לכם.

  • החץ עם הספרה 2 ימשיך את הקטע הימני (השני) שסונו יצר לכם.

צרו המשך לשיר באמצעות כפתורי החצים

צרו המשך לשיר באמצעות כפתורי החצים

 

לאחר שסונו ייצור לכם את ההמשך לשיר, הוא שוב ייתן לכם 2 גרסאות. בעזרת כפתורי הלבבות תוכלו לבחור איזה מהקטעים לחבר לקטע הראשון שממנו נוצר ההמשך לשיר. האייקונים של הלב יהיו ממוספרים גם הם בספרות 1 ו-2.

  • הלב עם הספרה 1 יחבר את הקטע השמאלי (ההמשך הראשון) שסונו יצר לכם לקטע המקורי שיצרתם בהתחלה.

  • הלב עם הספרה 2 יחבר את הקטע הימני (ההמשך השני) שסונו יצר לכם לקטע המקורי שיצרתם בהתחלה.

 
חיבור קטע ההמשך לקטע המקור בעזרת כפתורי הלבבות

חיבור קטע ההמשך לקטע המקור בעזרת כפתורי הלבבות

 

פקודות נוספות…

לצפייה ברשימת הפקודות המלאה של סונו – לחצו כאן.

 

איך פותחים צ’אט פרטי עם הבוט?

כפי שראינו, בחדרי ה-Chirp הפומביים יש הרבה אנשים שמג’נרטים שירים בו זמנית, מה שיכול לגרום לבלבול רב ולקושי למצוא את השיר שאתם יצרתם. אבל יש פתרון קל ופשוט – כמו במידג’רני, גם בסונו אפשר ליצור בקלות צ’אט פרטי עם הבוט. אמנם אי אפשר לפתוח סרבר חדש ולהזמין את סונו אליו (כמו במידג’), אבל אפשר לדבר איתו דרך Direct Messages – פשוט בצעו את הפעולות הבאות:

כנסו לאחד מחדרי ה-Chirp הפומביים ולחצו על השם של הבוט

לחצו על השם של הבוט ולאחר מכן לחצו על תמונת הפרופיל שלו
לחצו על השם של הבוט ולאחר מכן לחצו על תמונת הפרופיל שלו

לאחר מכן, לחצו על האייקון של סונו (העיגול השחור עם תמונת הפרופיל של הבוט). ברגע שתעשו זאת ייפתח לכם חלון פופאפ עם כפתור ירוק שמאפשר לשלוח הודעה לבוט. פעולה זו למעשה תפתח צ’אט פרטי ביניכם ובין הבוט של סונו, מה שיאפשר לכם לג’נרט בשקט, לבד, ללא אף אחד אחר בתוך ממשק “ההודעות הישירות” (Direct Messages).

לחצו על הכפתור הירוק ופתחו צ'אט פרטי עם הבוט
לחצו על הכפתור הירוק ופתחו צ’אט פרטי עם הבוט
 

למי שלא מכיר, הכפתור הכחול בחלק השמאלי-עליון של המסך בדיסקורד הוא כפתור ההודעות הישירות (Direct Messages). בתוכו תמצאו פירוט של הצ’אטבוטים שאיתם יש לכם צ’אט פרטי.

הצ'אט הפרטי שלכם בסונו

הפוסט סונו (Suno) הוא מחולל מוזיקה שכותב, מלחין, מעבד ומג’נרט שיר בשניות הופיע ראשון בLet's AI בינה מלאכותית

]]>
https://letsai.co.il/suno/feed/ 0