× Send

האם OpenAI ומיקרוסופט הפרו את זכויות היוצרים של הניו יורק טיימס?

הניו יורק טיימס תובע את OpenAI
תוכן עניינים

האם מודלי החישוב של OpenAI ומיקרוסופט הפרו זכויות יוצרים? תביעת ענק של ה-New York Times מאיימת לפגוע בהצלחה המטאורית של OpenAI ומכוונת ישירות אל לב ליבם של מודלי החישוב, עליהם מתבססים מודלי השפה המצליחים בעולם: ChatGPT4 ו-3.5

 

על מה כל המהומה?

הניו יורק טיימס, אחד מהעיתונים הגדולים והוותיקים בעולם, הגיש תביעה נגד החברות OpenAI ומיקרוסופט בטענה שהן השתמשו שלא כדין במיליוני מאמרים שפורסמו בעיתון כדי לאמן את מודלי ה-AI שלהן, ובפרט את המודלים החדשים GPT-3.5 ו-GPT-4. על פי התביעה, המודלים הללו מסוגלים כעת לייצר טקסטים המצטטים באופן מדויק מאמרים ואייטמים שלמים הלקוחים ישירות מהטיימס. מודלים אלו יכולים לתרגם אותם ואף לחקות את סגנון הכתיבה הייחודי של העיתון. יכולות אלה, כך נטען, פוגעות בהכנסות העיתון ממינויים, פרסום ומכירת תוכן לצדדים שלישיים.

 

כסף גדול!

התביעה דורשת פיצוי של מיליארדי דולרים על הפרת זכויות יוצרים וכן דורשת מבתי המשפט להורות לחברות למחוק את המידע של הטיימס מתוך המודלים שלהן. לטענת התובעים, החברות הנתבעות השתמשו ללא רשות במיליוני מאמרים ויצירות מוגנות של העיתון בקנה מידה רחב ללא רשות או תשלום, כדי לאמן את המודלים הגנרטיביים שלהן ליצירת שפה טבעית (התביעה מתייחסת למוצרים כגון ChatGPT,‏ Bing Chat ו-Copilot).‏ ה”ניו יורק טיימס” טוען שהשימוש בתוכן שלו ללא רשות פוגע במודל העסקי שלו, שמבוסס על מינויים, פרסום ורישיונות. התביעה דורשת פיצוי כספי על הנזקים וצו מניעה כנגד המשך השימוש בתוכן של העיתון ללא רשות. 

 

ומה אומרות OpenAI ומיקרוסופט?

מיקרוסופט ו-OpenAI טוענות בתגובה שהשימוש שלהן בחומרים מוגנים לצורך אימון מודלי AI הוא “שימוש הוגן”, מכיוון שהוא משנה את המטרה והאופי של החומרים המקוריים למטרה חדשה וטרנספורמטיבית. הן טוענות שזו הגנה חוקית כנגד טענות של הפרת זכויות יוצרים.  וזו למעשה המחלוקת המרכזית:

 

האם השימוש של מיקרוסופט ו-OpenAI בחומרים מוגנים של הניו יורק טיימס לצורך אימון מודלי AI נחשב לשימוש הוגן או הפרה של זכויות יוצרים. 

 

הפסיקה בנושא זה עדיין מתפתחת והתביעה הזו עשויה לקבוע תקדים משפטי חשוב בתחום. מ-OpenAI נמסר בתגובה כי החברה מכבדת את זכויות היוצרים של העיתון המוערך והם מלאים תקווה שיימצא פתרון שיתאים לשני הצדדים. מיקרוסופט טרם הגיבה.

 

נראה שהמקרה של התביעה נגד OpenAI ומיקרוסופט יהווה בחינה חשובה לגבולות השימוש ההוגן ביצירות קיימות לצרכי אימון מודלי AI. הפרשה צפויה להשפיע רבות על התעשייה.

 

לינק לכתב התביעה המקורי.

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

letsAI - בינה מלאכותית

האם OpenAI ומיקרוסופט הפרו את זכויות היוצרים של הניו יורק טיימס?