ה-Ai מגיע לסופרבול – וזה מצחיק! זה היה די צפוי שהשנה, הבינה המלאכותית תתפוס מקום של כבוד בפרסומות הסופרבול. אז קבלו דירוג של הפרסומות הטובות יותר (ופחות) שקיבלנו השנה. מה עבד טוב ומה פחות עבד… הכל בסקירה הבאה
אבל לפני הכל – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא…
ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה-AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם.
המיניונים הם האשמים
מסתבר שהמיניונים, הדבילים הצהובים הקטנים, הם אלו שעומדים מאחורי כל התמונות ההזויות שהבינה מג׳נרטת מדי פעם.
באופן די חריג, הפרסומת שוחררה רק מספר שעות לפני שידורה במקבץ הפרסומות היקר בעולם, וזאת במגמה הפוכה לשנים האחרונות, כשכולם מנסים לרכוב על ההייפ כבר כמה שבועות לפני השידור, במטרה לצבור כמה שיותר חשיפה ואהדה לקראת כל כתבות ה-״טופ 10 הפרסומות של הסופרבול השנה״. בכל מקרה, זו לטעמי הפרסומת הכי מוצלחת ברשימה.
קוקה קולה עם פרסומת ל-Body Armor
קוקה-קולה מצטרפת לחגיגה עם פרסומת למשקה “בודי-ארמור” (Body Armor) שלדבריהם הוא “המשקה האמיתי” – דה ריל דיל (the real deal), אל מול העולם המלאכותי. המראות המוזרים שהם מייצרים עם הבינה הם מעט לא נעימים ואף מיושנים ואם המיניונים צחקו על עצמם, בודי-ארמור לקח את עצמם מעט יותר מדי ברצינות. אמיתי? מאכזב, אבל אולי זה רק כי אני חובב בינה מלאכותית. וגם הקונספט, איך לומר, שחוק מאוד.
מיקרוסופט עם פרסומת ל-Copilot
מיקרוסופט ממשיכה לבסס את העליונות שלה בתחום ה-Ai, בזכות שיתוף הפעולה העמוק עם חברת OpenAi, ומפרסמת את קופיילוט, החבר Ai החדש של הדור הצעיר, גם באפליקציה. פרסומת קצבית, צעירה, מצולמת יפה ומלאה בכלים ויכולות, אבל מצטער, זו לא פרסומת מספיק מעניינת בשביל הסופרבול. מצד שני, מה זה פרסומת של 60 שניות (בעלות 7 מיליון דולר ל-30 שניות) לחברה שכבר השקיעה 11 מיליארד דולר ב-OpenAi ומאז המנייה שלה טסה מעלה מעלה מעלה.
אגב, כתבנו על קופיילוט לא מעט פה באתר. הנה 11 שימושים Copilot, שלא כדאי לכם לפספס.
גוגל מרגשת
גוגל לעומת זאת מצליחה לרגש מעט עם פרסומת למצלמה של הסמארטפון שלה, הפיקסל 8 החדש, אשר מסייעת לכבדי ראייה לצלם סלפי בעזרת טכנולוגיית Guided Frame.
כמו כן, הייתה לה בברייק פרסומת נוספת שבה היא עוקצת את אייפון, שרק נראה יפה אבל אין לו את יכולות ה-Ai המתקדמות שיש לפיקסל. מצד שני, בשנה האחרונה גוגל הוכיחו פעם אחר פעם שהפרסומות שלהם אולי מוצלחות, אבל כלי ה-Ai שלהם מאכזבים.
פינת ה”ביזאר”
ובפינת הביזאר, פרסומת לדאריל הפטיש, המייצג משרד עורכי דין לתביעות נזיקין. זה מזכיר את הפרסומות קאלט של סול גודמן בסדרה ״שובר שורות״ ואני עד עכשיו לא בטוח אם זו פרסומת אמיתית לסופרבול או טייק-אוף שרוכב על ההייפ ומקדם את עצמו בחוכמה עם מילות החיפוש הנכונות. בכל מקרה, זה מבדר ומלא ברפרנסים ל-Ai, כולל שימוש בתוכנה של וונדר סטודיו (החייזר והרובוטים) שאני כה מחבב.
לסיכום
לסיכום חבר׳ה… Ai זה לא המטרה, אלא אמצעי, וכרגע זה ממש לא אמצעי מוצלח לפרסומת סופרבול. אז לא חייבים בכח, יש?!