חברת D-ID הישראלית, המתמחה בטכנולוגיית אווטארים אינטראקטיביים מבוססי בינה מלאכותית, הודיעה היום על פיטורים של 22 עובדים, המהווים כרבע מכוח העבודה שלה. מתוך המפוטרים, 19 הם עובדים בישראל ו-3 בחו”ל, מתוך סך של 88 עובדים ברחבי העולם. הפיטורים מגיעים באופן מפתיע רק שבוע לאחר שהחברה הכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט. בהודעה רשמית, החברה הסבירה כי המהלך נעשה “כחלק ממאמצי החברה להתייעל ולהתכונן לצמיחה מואצת”.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
רקע
D-ID נוסדה בשנת 2017 על ידי גיל פרי, סלע בלונדהיים ואלירן קוטה, יוצאי יחידת 8200 של צה”ל. החברה החלה את דרכה בתחום אבטחת מידע ופיתחה טכנולוגיות שמטרתן להסיר או להסוות מאפיינים מזהים מתמונות ומסרטוני וידאו של אנשים. מאז התפתחה לפלטפורמה מקיפה ליצירת אווטארים מבוססי בינה מלאכותית בזמן אמת.
אווטארים אינטראקטיביים
כיום, D-ID מציעה מגוון פתרונות מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית גנרטיבית המתמחים ביצירת אווטארים דיגיטליים אינטראקטיביים ותוכן וידאו. החברה מפעילה פלטפורמה המאפשרת המרה של תמונות סטטיות, טקסט, וידאו ואודיו לדמויות דיגיטליות מציאותיות. בין המוצרים המרכזיים של D-ID ניתן למצוא את Creative Reality Studio ליצירת סרטוני וידאו עם אווטארים מדברים, שירות תרגום וידאו המאפשר תרגום לעד 30 שפות תוך שמירה על סנכרון שפתיים ועקביות קולית, מערכת קמפיינים מותאמים אישית, וכן אווטארים אישיים בשתי רמות – Express ו-Premium+.
בנוסף, החברה מציעה סוכני AI אינטראקטיביים (D-ID Agents) לתמיכת לקוחות והדרכה, וממשקי משתמש טבעיים (NUI) המשלבים זיהוי מחוות, הבעות פנים וקול. הטכנולוגיה של D-ID תומכת ביותר מ-120 שפות ומאפשרת לעסקים לייצר חוויות אינטראקטיביות מותאמות אישית בתחומי השיווק, המכירות, חווית לקוח, למידה ופיתוח, ויצירת תוכן.
המנכ״ל גיל פרי הסביר על החזון של החברה: “אנחנו שואפים למהפכה באופן שבו בני אדם מתקשרים עם ממשקים דיגיטליים. במקום להסתמך על ממשקי משתמש גרפיים מסורתיים, אנחנו חוזים בממשק ממוקד אדם”
הישגים ומימון
עד כה גייסה החברה 48 מיליון דולר, כולל סבב גיוס Series B בסך 25 מיליון דולר במרץ 2022. סבב זה הובל על ידי חברת ההשקעות Macquarie Capital, עם השקעות משמעותיות מ-Pitango, AXA Venture Partners, OurCrowd, OIF, Maverick ו-Marubeni.
יותר מ-250 מיליון סרטוני וידאו נוצרו באמצעות סטודיו השירות העצמי של D-ID ואינטגרציות שונות, ויותר מ-280,000 מפתחים בונים פתרונות באמצעות ה-API של החברה. בין לקוחותיה הבולטים של החברה ניתן למצוא חברות ענק כמו PepsiCo, Fidelity, J.P. Morgan, Softbank, NTT, Deutsche Telekom, PWC, Deloitte, Burda Media, AXA Insurance, ו-Gameloft.
בתחילת 2022, החברה זכתה להכרה כאחת מהחברות החדשניות ביותר באזור EMEA על ידי Fast Company, זכתה בפרס לשימוש הטוב ביותר בבינה מלאכותית בתחרות Digiday Marketing and Advertising Awards Europe, וטכנולוגיית Live Portrait שלה הייתה פיינליסטית בפרס החדשנות היוקרתי SXSW. בשנת 2024 זכתה החברה בפרס ה־Silver המכובד בקטגורית ה־Entertainment & Design Technologies בתחרות פרסי Edison היוקרתית למוצרים החדשים והטובים ביותר, וב־5 פרסים נוספים בתחרות Muse.
שותפות עם מיקרוסופט
בתחילת מרץ 2025, רק שבוע לפני הודעת הפיטורים, הכריזה D-ID על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט. במסגרת השותפות, הטכנולוגיה של D-ID תסייע למשתמשים העסקיים של מיקרוסופט לעבור בצורה חלקה לעתיד מבוסס בינה מלאכותית.
האווטארים האינטראקטיביים של D-ID יכולים להשתלב בכל פעילות סוכן שיחה מקוון, כולל שיווק, מכירות, למידה ותמיכת לקוחות. השותפות תאפשר לעסקים ומפתחים לשלב אווטארים מבוססי בינה מלאכותית ביישומים שלהם, כולל Microsoft Teams ותוכנות מיקרוסופט אחרות.
עתיד החברה
למרות הפיטורים, D-ID ממשיכה לראות עתיד מבטיח בתחום האווטארים המבוססים על בינה מלאכותית. החברה מציעה מגוון פתרונות לעסקים המתמחים בשיווק ומכירות, חווית לקוח, למידה ופיתוח, וכן ליוצרי תוכן ברחבי העולם. בהודעה שפרסמה החברה נמסר: “D-ID מוקירה ומעריכה את תרומתם של העובדים שליוו אותה לאורך הדרך, ומחויבת לסייע להם בצעדיהם הבאים”.
הפיטורים מעלים שאלות לגבי האסטרטגיה העסקית של החברה, במיוחד לאור השותפות החדשה עם מיקרוסופט והצהרותיה על היערכות לצמיחה מואצת. עם זאת, מהלכי התייעלות כאלה אינם נדירים בתעשיית הטכנולוגיה, במיוחד בחברות המתכוננות לשלב הבא בהתפתחותן.