חברת Anthropic (שמוכרת בעיקר הודות למודל השפה המוצלח במיוחד Claude) משיקה קרן השקעות של 100 מיליון דולר – שיעור מאלף בבניית אקוסיסטם!
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
הכל על Anthology – קרן ההשקעות של אנטרופיק
חברת אנטרופיק (“האמא” של Claude ומודל Sonnet 3.5) חוברת ל-Menlo Ventures ומשיקה קרן השקעות חדשה. מי שקרא את הכתבה הקודמת שלי, שעסקה ב”קרב על תשומת הלב של המשתמשים”, בטח שם לב שהקרן היא שלב חכם נוסף של אנטרופיק ליצירת אקוסיסטם כדי למצב את עצמה כמובילת שוק.
הקרן, Anthology שמה (כן, נו, משחק מילים), נועדה להאיץ פיתוח אפליקציות ותשתיות המבוססות על מודלי השפה של אנטרופיק. הקרן מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים: תשתיות, יישומים חדשניים, וכלי אמון ובטיחות.
בנוסף להשקעה, אנטרופיק מעניקה:
- קרדיט בשווי 25,000$ לשימוש במודלי השפה שלה.
- גישה לצוות המומחים של החברה.
- נטוורקינג עם משקיעים ומייסדים מובילים.
מה אנחנו, יזמים ומקבלי החלטות, יכולים ללמוד מהמהלך?
האסטרטגיה של אנטרופיק ליצירת מובילות, דרך אקוסיסטם של משתמשים (Artifacts מישהו?!) ומפתחי פתרונות, היא מודל שכדאי לאמץ – אם לא בפועל, אז לפחות בתור מיינדסט:
- טפחו אקוסיסטם: מעבר להשקעה בסטרטאפים, אנטרופיק מטפחת מערכת שלמה סביב טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה. גישה שמגדילה אקספוננציאלית את חדירתה לשוק ופוטנציאל החדשנות.
- צמיחה סינרגטית: אנטרופיק מבטיחה לעצמה פידבק-לופ רציף ומהיר של שיפור ותובנות “מהשטח”.
- מעטפת הצלחה הוליסטית: אנטרופיק מציעה תמיכה הוליסטית: זיכויים בשווי 25,000$ למודלי השפה המתקדמים שלה, נגישות למומחים והזדמנויות נטוורקינג. בכך היא ממקסמת את סיכויי ההצלחה של המיזמים והעשרת האקוסיסטם.
- חדשנות ממוקדת: הקרן מתמקדת בתחומי מפתח כמו תשתיות AI, יישומים חדשניים וכלי אמון ובטיחות – היא גם ממלאת באופן אסטרטגי פערים בנוף ה-AI וגם ממצבת את עצמה כ-Gate Keeper בתחומים אלו.
- חזון ארוך טווח: במרוץ החימוש המטורף בין מודלי השפה, המהלך ממצב את אנטרופיק לא רק כספקית טכנולוגיה, אלא כסוכן שינוי מרכזי במרחב.
שני הסנט שלי למיינדסט
- טפחו תפיסת אקוסיסטם סביב הצעת הערך שלכם: זוהי גישה מודרנית להאצת אימוץ, משוב והעשרה של המוצר, ויצירת מובילות דרך קהילת משתמשים ושותפים.
- יישום מעשי: פתחו תוכנית שותפים חדשנית, ארגנו האקתון, או הקימו קרן צנועה לתמיכה ביזמים המרחיבים את היכולות של הפתרון שלכם.
- שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם: מה המשמעות של “אקוסיסטם” בחברה או בארגון שלי? כיצד הארגון שלי יכול להפיק תועלת מטיפוח אקוסיסטם משלו?
התשובות לשאלות אלו יעזרו לכם להצעיד את החברה או הארגון שלכם קדימה!