ב-25.7.24 עלה באתר של חברת VCCP סרטון אנימה מרהיב שנוצר ברובו בעזרת כלי AI, לצד כלים מסורתיים של עריכת וידאו ואנימציה. הסרטון מספר את סיפורה של ילדה וחברה הטוב ביותר, רק שבסוף יש טוויסט מפתיע וכמיטב מסורת האנימציה היפנית, החבר הוא לא כלב אלא משהו מגניב הרבה יותר – רובוט. הסרטון נקרא “Finding Faith” (למצוא את האמונה – השם לא מקרי) והוא נוצר על ידי Faith – The AI Creative Agency, באמצעות 15 כלים שונים. זוהי דוגמה חיה לאופן בו טכנולוגיות Gen AI יכולות לקדם את היצירתיות האנושית ולהעצים יוצרים. ולא – זה לא סיפור על איך AI מחליף אנשים או יוצרים – אף “רובוט” לא יחליף אתכם. זה סיפור על מערכת היחסים בין אנשים למכונות חכמות וכלי AI. זה סיפור על חדשנות ויצירתיות שחוברות יחד כדי לפרוץ את הגבולות הטכניים שהגבילו אותנו עד מהפכת הבינה המלאכותית. בכתה זו נסקור את תהליך היצירה והכלים שבהם השתמשו היוצרים.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
צפו בסרטון ששבר את הרשת!
לפני הכל, צפו בסרטון המדהים הזה! מתוך כבוד ליוצרים ולחברה, נבקש שתצפו בו באתר של החברה בלינק הבא (ואחר כך חזרו לפה כדי לקרוא על תהליך היצירה והכלים בהם השתמשו).
הסיפור שמאחורי הסרטון
הסרטון “Finding Faith” מציג את סיפורה של ילדה בשם Faith המוצאת רובוט תועה. בתחילה היא חוששת ממנו, אך לאחר שהיא מתגברת על הפחדים והחששות, היא מקבלת אותו כחבר, השניים מצליחים לשחרר את הפוטנציאל המשותף שלהם ויוצאים להרפתקה קסומה של כיף טהור. הסיפור, ששופע בהשראה מסרטי אנימה, מתמקד בתמה של התגברות על פחד וחשיבות האמון באחרים.
הסוכנות שמאחורי הסרטון
Faith היא סוכנות יצירתית הפועלת במסגרת VCCP, סוכנות תקשורת גלובלית. הסוכנות הוקמה במטרה להראות כיצד טכנולוגיות AI מהפכניות יכולות להאיץ את היצירתיות האנושית והדמיון. בפרויקט זה, הצוות של Faith בחר לחזק את המותג שלהם וליצור סרט אנימציה קצר המציג את רעיון הליבה של הסוכנות – הרעיון שבינה מלאכותית ג’נרטיבית יכולה לשמש כקטליזטור ליצירתיות אנושית. הילדה שמככבת בסרטון מכונה “Faith Girl” והיא מלווה את הפרסומים השונים של החברה. כך יוצרת VCCP בידול ומיתוג – היא יוצרת קישור בין ערכים (בינה מלאכותית כאן כדי לעזור לנו) ובין טכנולוגיה (אנחנו בחזית הטכנולוגית), תוך מיצוב דמות AI, שקרויה על שם הסוכנות.
התהליך היצירתי
תהליך יצירת הסרטון היה מסועף ומורכב, ועשה שימוש במגוון רחב של כלי AI כדי ליצור את התוצאה הסופית.חשוב לציין שלצד כלי הבינה המלאכותית היוצרת, היוצרים עשו שימוש גם בכלים מסורתיים כמו פוטושופ, כלי עריכת וידאו וכלי תלת מימד.
להלן פירוט הכלים והשלבים השונים בתהליך:
תסריט וסטוריבורדינג: הצוות החל ביצירת תסריט וסטוריבורדינג בעזרת ChatGPT ו-Midjourney. הכלים הללו סייעו להאיץ את תהליך התכנון והפכו את החזון לאיורים מרהיבים במהירות.
יצירת הדמויות: הדמויות של הילדה והרובוט נוצרו על בסיס התמונות שיצאו ממידג’רני, ולאחר מכן הועברו ל-Stable Diffusion ו-ComfyUI. בתוך סטייבל היוצרים בנו מודלים (Funetuned Models) לילדה ולרובוט, מה שאפשר להם לג’נרט את הדמויות במגוון זוויות, תרחישים ומיקומים, וכך להנפיש אותם בצורה קלה יותר.
רוצים לדעת איך בונים מודלים בלי להסתבך עם סטייבל או קומפי? יש לנו קורס מדהים לבניית מודלים בלאונרדו ואסטריה!
אנימציה: תהליך האנימציה כלל מספר שלבים, בהם שילוב טכניקות שונות כמו צילום שחקנית אמיתית ולאחר מכן שימוש ב-Viggle AI כדי “להלביש” את התנועות של השחקנית על התמונות שנוצרו עם המודלים שנבנו. כדי לג’נרט את הפריימים החסרים, היוצרים השתמשו ב-ToonCrafter.
עריכת סצנות: לאחר יצירת הגרפיקות, התמונות עברו אפסקייל והסצנות נערכו בעזרת AnimateDiff, כדי לשמור על שפה גרפית ואחידות אסתטית ועיצובית של המותג.
אפקטים מיוחדים ומוזיקה: לאחר חיבור הסצנות, נוספו אפקטים מיוחדים באמצעות Runway ו-Gen2, תוך שימוש ב”מברשת התנועה” (Motion Brush) להוספת “חיים” ותנועה לסצנות. אפקטים קוליים נוצרו עם ElevenLabs והמוזיקה עם Udio.
במהלך העבודה על הפרויקט, הצוות של Faith נתקל באתגרים רבים, ביניהם ההתפתחות המהירה של כלים חדשים והצורך להתאים את התהליך ליכולות המתחדשות של הכלים. לדבריהם, הם למדו תוך כדי תנועה להסתגל לשינויים ולנצל את ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיה כדי לשפר את התוצאה הסופית. חוויה שכולנו יכולים להזדהות איתה – אתה מתחיל לעבוד על פרויקט ובחודש-חודשיים שחולפים עד סיומו משוחררים מודל אחד או שניים שמציגים יכולות חדשות ומהפכניות. ככה זה בעולם ה-AI. הסתגל או השאר מאחור!
לדברי היוצרים, השימוש בכלי Gen AI הצליח להפחית את עלויות ההפקה בכ-85% ובמקביל, גם יצר באז גדול ברשתות החברתיות ובקהילת ה-AI. הפרויקט המדהים הזה ממחיש כיצד ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית חדשניים כדי ליצור תוכן אמנותי באיכות גבוהה תוך זמן קצר יחסית. בעזרת שילוב מגוון כלים חדשניים, הצליח הצוות של Faith ליצור סרטון מרהיב בזמן קצר ובעלות מופחתת. הפרויקט הזה ממחיש את הפוטנציאל הגדול של בינה מלאכותית ביצירת תוכן גרפי ופותח דלתות ליצירתיות כמעט בלתי מוגבלת – אם אתה יכול לדמיין את זה, אתה יכול לג’נרט את זה!
הסרטון הזה לא מספר איך AI מחליף אנשים, אלא מדגיש את האופן בו טכנולוגיה יכולה להעצים אנשים מוכשרים ולשלוט בכאוס כדי להאיץ יצירתיות אנושית ודמיון.
איך גם אתם יכולים ליצור סרטונים כאלה?
הקורס החדש של גיא גוטמן ו-LetsAI ליצירת סרטים ואנימציה עם בינה מלאכותית מציע הזדמנות ייחודית להתנסות בכלי AI חדשניים וללמוד כיצד להפוך לאשפים ביצירת סרטים, קליפים ופרסומות עם AI. התוכנית כוללת מעל 30 שעות של קורס בלייב זום ומפגשי תרגול עם מתרגלים מקצועיים, לצד מעל 100 שיעורים מוקלטים. אבל זה לא נגמר פה – מסלול ההכשרה הזה כולל גם חצי שנה של ליווי מקצועי, מפגשי זום שבועיים וגישה חופשית לוובינרים שבועיים עם מיטב המרצים והיוצרים בארץ. בואו ללמוד מהמקצוענים וגלו איך אפשר להפוך למובילים בתחום ה-GenAI. הצטרפו למהפכת התוכן של המחר והפכו את היצירתיות שלכם לקריירה מצליחה.