לפעמים זה מתחיל ממשהו קטן. רעיון אחד, כלי חדש, כמה שעות פנויות בסוף שבוע. לא תמיד אתה יודע לאן זה יילך – במיוחד כשאתה יוצר. MetaPuppet לא חיפש השראה גדולה, רק רצה לבדוק מה Veo3 של Google יודע לעשות. אבל מה שהתחיל כבדיקה טכנית – הפך לסיפור עם לב, הומור, וקצת יותר רגש ממה שהוא התכוון אליו. MetaPuppet תכנן להעביר מסר סביבתי. משהו קצר, אולי אפילו מצחיק. אבל אז הופיע בוב. דמות עשויה פלסטיק, קצת מגושמת, הרבה רגש – ובעיקר: כזו שפשוט סירבה להיעלם מהראש.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
ממיקרופלסטיקים – לדמות עם נשמה
זה התחיל מנושא רציני: זיהום פלסטיק ופגיעות בפוריות הגברית. אבל איך מספרים סיפור כזה בלי להרחיק את הקהל? MetaPuppet בחר בדרך לא צפויה:
מה אם לפלסטיק יש רגשות? הוא פתח את Veo3, הכלי החדש של Google DeepMind, וכתב פרומפט על דמות בשם בוב – קלה, צפה, רכה, עם אופי שנמס בחום.
שלח. ותוך שניות – בוב הופיע על המסך. “תוך כדי שצפיתי בו, הבנתי שזה כבר לא סרטון מידע,” הוא נזכר. “יש פה דמות עם נוכחות.”
הדיאלוג שהפך הכול
הרגע שבו הכול השתנה? כש־MetaPuppet גילה שהוא לא צריך יותר מאשר להקליד שורה כדי לקבל דמות שמדברת. בלי סאונד, בלי עריכה, בלי תוכנות צד שלישי.
רק להקליד – ולקבל סצנה שעובדת. “פתאום כתבתי סצנה כמו שכותבים הודעת וואטסאפ – וזה עבד.” הוא התחיל לאלתר סצנות משרדיות, שבהן הצוות מתלבט: להפוך את בוב ליותר דרמטי? או אולי דווקא ללכת על ויראליות? הכול זרם. גם כשהרקעים לא התאימו, גם כשהדמויות זזו קצת מוזר – האנרגיה נשמרה. וזה מה שחשוב באמת.
כשהבדיחה הפכה לרגש אמיתי
ואז, בלי שתכנן – משהו השתנה. הסיפור התחיל לגעת במקומות רגישים. בוב, הילד־פלסטיק, כבר לא הרגיש כמו מטפורה סביבתית. הוא הפך לדמות אמיתית, מישהו שמנסה להשתלב בעולם שפשוט לא מקבל אותו. “זה נגע בי,” מודה MetaPuppet. “פתאום הבדידות של בוב נראתה לי ממש מוכרת.” הטון השתנה. פחות קריצות, יותר כובד. הסיפור התחיל למשוך פנימה – אל כיוון עמוק יותר. ובשלב הזה, היה צריך לבחור: לצלול פנימה, או לעצור בזמן.
אז בוב קיבל אקדח
בשלב הזה, MetaPuppet החליט לשבור כיוון – וללכת עד הסוף עם הספין. במקום להעמיק ברגש, הוא בחר להפוך את בוב לגיבור פעולה: בורח מהמפעל, חמוש, נחוש, מוכן להחזיר לעולם על מה שעשה לו. זו הייתה הגזמה מוצהרת, אבל בדיוק בשביל זה היא עבדה. כי מה שהיוצר באמת רצה, זה להחזיר את הכיף. את האלתור. את היכולת לשחק – בלי לחשוב יותר מדי.
ומה עם המגבלות?
כמובן, גם לכלי הכי טוב יש רגעים שהוא לא מספק. Veo3 עבד מעולה כשהדיאלוג הגיע מהטקסט – הסנכרון היה מפתיע ברמת הדיוק שלו. אבל כש־MetaPuppet ניסה לשחזר את בוב בצורה עקבית ב־image-to-video, משהו נשבר. הסנכרון כבר לא עבד כמו קודם, והדמות הרגישה פחות “בוב”. כדי לשמור על אחידות ויזואלית, הוא עבר ל־Pixverse – כלי שמתמחה בהמרת תמונות לוידאו תוך שמירה על מראה עקבי בין סצנות. ושם, סוף סוף – הסצנה התחברה. בוב חזר לעצמו. זה אולי נשמע טכני, אבל זו בדיוק הנקודה: כשמבינים יתרונות וחוזקות של כל כלי – אפשר לשלב ביניהם ולקבל תוצאה חלקה, גם כששום דבר לא תוכנן להיות מושלם.
מה הסיפור הזה אומר לנו?
שהטכנולוגיה כבר לא עוצרת יצירתיות – היא פשוט מפנה לה מקום. שהיום, רעיון קטן יכול להפוך לסצנה מצולמת תוך דקות, גם בלי תסריט או תקציב. ושלפעמים, דווקא מה שלא תוכנן, לא לוטש, לא הוגדר מראש – מרגיש הכי חי. MetaPuppet לא התכוון להתאהב בילד עשוי פלסטיק. אבל כשהוא הפסיק לנסות “להפיק”, והתחיל פשוט לשחק, הסיפור כבר לא ביקש רשות. הוא פשוט קרה.
וזה אולי השיעור הכי גדול: כשיש לך כלים שמאפשרים לזרום, לבדוק ולטעות – אתה מגלה סיפורים שלא ידעת שיש לך. אז לא, זה לא סרטון שיהיה מועמד לפרס בפסטיבל קאן, אבל זה סיפור שאי אפשר היה לעצור באמצע. ובעידן שבו יצירת תוכן מרגישה לפעמים כמו משימה – נחמד להיזכר שזה יכול להיות גם כיף.