מספרי סיד (seed Numbers) הם מספר המקטלג את הרעש שממנו נוצרת התמונה. הם חלק בלתי נפרד משליטה בתהליך הדיפוזיה (תהליך ‘הסרת הרעש’ הוא התהליך המשפיע על יצירת התמונה בפועל). שליטה באלמנט זה יכולה לעזור לכם לייצר דמויות עקביות במחוללי תמונות ולשמור על שפה גרפית אחידה בתוך פרויקט. הסרטון הבא הוא הקלטה של חלק קצר מאחת מסדנאות העומק שלי על מידג’רני שנכללות גם בקורס ה־AI המקיף של LetsAI. בסרטון אני מסביר לעומק על הקסם של Seed Nubers בשפה פשוטה שכל אחד יכול להבין. ממליץ לכם בחום לצפות בו, זה יעשה לכם סדר!
הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא.
ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.
ועכשיו קצת יותר בהרחבה
שמירה על אחידות
עבודה עם מספרי סיד היא דרך נהדרת לשמור על אחידות ועל חוט שמקשר בין התמונות השונות שאתם יוצרים בתוך מחוללי תמונות. לרוב המחוללים יש אפשרות לשליטה במספרי הסיד ברמה כזו או אחרת (מספור סיד לתמונה או שמירה על מספר סיד קבוע בתוך ג’ינרוט של סדרת תמונות).
הקשר בין ‘מספרי סיד’ ל’רעש’
בלי להיכנס להסברים טכניים מסובכים על ‘רעש’ פשוט אפשט ואומר שמספר סיד הוא מעין מק”ט של תמונה (או ליתר דיוק של הרעש שממנו נוצרה). כדי להבין אותו צריך להבין ראשית מהו ‘רעש’ (Noise). ושוב – גם את זה נעשה בשפה פשוטה וברורה. רוב מחוללי התמונות עובדים בשיטה של ‘דיפוזיה’ (Diffusion) או בעברית: ‘הסרת רעש’. מה שהמחולל בעצם עושה כשהוא מג’נרט תמונה, הוא ‘לסדר’ את הפיקסלים כדי שתהיה קוהרנטית לעין ולמוח האנושיים, לפי האינפוט (קלט) שהמשתמש הזין.
אגב, אם תהיתם מהו פיקסל – זוהי למעשה נקודה עם שני ערכים:
- הראשון – מיקום במרחב.
- השני – גוֹן הצבע (שמיוצג על ידי מספר).
בסופו של יום, שני ערכים אלה (מיקום וצבע) יכולים להיות מיוצגים בערכים מתמטיים, וזה עושה מכל תהליך הדיפוזיה תרגיל מורכב במתמטיקה.
כלומר אם הזנתם פרומפט (אינפוט או קלט) שבו רשום ‘חתול’, מחולל התמונות שלכם יתחיל מרעש (ממש כמו הרעש הסטטי של הטלוויזיות של פעם) ולאט לאט יתחיל ‘לסדר’ את הפיקסלים (כלומר ‘להסיר את הרעש’) עד שהם יהיו דומים לחתול. איך הוא עושה את זה? זאת כבר שאלה אחרת; רק זכרו שה’מוח’ של אותם מחוללי תמונות נשען על מודלי חישוב שאומנו על מיליארדי תמונות שבתוכן גם כמה אלפי או מאות אלפי תמונות של חתולים. הוא כבר ‘יודע’ איך נראה חתול (לפחות ברמה הסטטיסטית־מתמטית).
מה שחשוב להבין לגבי התמונה של החתול המופיעה למעלה, הוא שמבחינה מתמטית התמונה השמאלית ביותר והתמונה הימנית ביותר זהות – יש בהן את אותה כמות פיקסלים בדיוק (1024X1024). ההבדל היחיד הוא האופן שבו הפיקסלים האלה מסודרים במרחב. בתמונה השמאלית הפיקסלים מסודרים בצורה שמזכירה חתול. בתמונה הימנית יש כאוס מוחלט – זה ה’רעש’ שממנו התחיל תהליך הדיפוזיה. ואם ארשה לעצמי להיות פואטי: דיפוזיה היא תהליך השבת הסדר, או תהליך הכנסת סדר למערכת שנמצאת בכאוס.
אז מהם מספרי סיד (ואיך זה קשור לניווט עם מפה)?
מספרי סיד (Seed Numbers) מאפיינים את נקודת הפתיחה של הג’ינרוט (תיוג של הרעש שממנו נוצרת התמונה). כדי להבין אותם טוב יותר ניתן דוגמה נוספת – ניווט בעזרת מפה:
דמיינו ששני אנשים יוצאים לטיול ומנווטים בעזרת מפה. אם נקודות הפתיחה שלהם זהות וההנחיות שקיבלו (לאן ללכת) זהות, הם יגיעו בדיוק לאותו מקום. אך אם ההנחיות שקיבלו זהות, אבל נקודות המוצא שלהם שונות, הם יגיעו לשני מקומות שונים. כך גם עם מספרי סיד. אם נשמור על אותו מספר סיד ביצירות שלנו, נבטיח שהרעש שממנו נוצרת התמונה (נקודת הפתיחה), יהיה אותה נקודה, וכך גם תישמר שפה גרפית אחידה בתוך תמונות שנוצרו באותו פרויקט (זה לא תמיד עובד כמו שתיארתי, אבל עם מעט ניסוי וטעיה אפשר לעשות דברים יפים). חשוב לציין ששימוש במספרי סיד זהים אינו בהכרח פתרון ליצירת סגנון עקבי (כמו Sref) או לשמירה על דמות עקבית (כמו Cref), אבל הם אלמנט נוסף בשמירה על שפה גרפית אחידה. כל פעולה כשלעצמה חסרת חשיבות, אבל שילוב של מספר פעולות מבטיח תוצאה טובה.
אז מתי נשתמש במספרי סיד קבועים?
שמירה על מספרי סיד זהים מתאימה במיוחד אם עובדים על פרויקט שבו סדרה של תמונות שאמורות לשמור על אותו מראה או אווירה.
איך נותנים לתמונה מספר סיד?
במידג’רני אפשר לתת לתמונה מספר סיד בכתיבת הפקודה –seed בסוף הפרומפט ולאחריה מספר שלם בין 0 ל־4294967295.
איך מוצאים מספר סיד לתמונה ישנה?
גם אם לא נתנו בעצמנו מספר סיד, הבוט של מידג’רני ישייך לכל יצירה שלנו מספר סיד אקראי.
איתור מספר סיד באתר של מידג’רני (באזור האישי)
איך מוצאים את מספר הסיד?
- נכנסים לאזור האישי שלכם באתר של מידג’רני.
- מחפשים את התמונה הרצויה ובוחרים אותה.
- לוחצים על התפריט שלצד התמונה (לאופציות נוספות). לאחר מכן לוחצים על COPY ואז על SEED.
- את המספר שהעתקתם יש להדביק בסוף הפרומפט שלכם לאחר הפקודה –seed.
איתור מספר סיד בתוך דיסקורד
שיטה נוספת לאתר את מספר הסיד היא לשלוח את התמונה לעצמכם. כדי לעשות זאת בצעו את הפעולות הבאות:
- כנסו לדיסקורד וחפשו את התמונה שאתם רוצים לתת לה מספר סיד.
- רחפו עם העכבר מעל התמונה והפרומפט וחפשו את הסימן של האימוג’י (React).
- לחצו עליו ואז לחצו על האימוג’י של המעטפה (אם לא מצאתם אותו, רשמו בשורת החיפוש את המילה envelope).
- אם זה לא עובד לכם על תמונה שעברה הגדלה, חפשו את ‘תמונת האם’ (PARENT), זו התמונה הראשונה שקיבלתם (המחולקת ל־4 תמונות קטנות). כולן הרי נוצרו מאותו רעש. ישמו את התהליך על תמונה זו.
- לאחר שתלחצו על אייקון המעטפה, התמונה תישלח אליכם בצירוף מספר הסיד שתוכלו להעתיק אותו ולהשתמש בו בפרומפטים הבאים שלכם.
לסיכום
הבנה מעמיקה של רעש ומספרי סיד עוזרת להבין איך עובד תהליך הדיפוזיה (תהליך הסרת הרעש). אם מבינים איך מחולל תמונות עושה את מה שהוא עושה (מג’נרט תמונה בסידור הפיקסלים שלה בצורה קוהרנטית לעין ולמוח האנושיים), קל יותר להבין את המגבלות של כלי AI אלה. זה עוזר להבין מה הם יכולים ולא יכולים לעשות, וחשוב מכך – למה. כמו כן, שליטה במתודה היא עוד דרך לשמור על שפה עקבית בתוך פרויקט פעיל שבו סדרה של תמונות מרובות עם קונספט דומה.
רוצים ללמוד מידג’רני לעומק?
הצטרפו לקורס המידג’רני המעמיק שלנו! פרטים והרשמה באתר הקורס.