האם חלמתם אי פעם ליצור סרטונים מותאמים אישית בלחיצת כפתור, שבהם אתם בעצמכם מככבים כשחקן או השחקנים הראשיים? המהפכה של פיקה 2.0 (Pika 2.0) כאן כדי להפוך את החלום למציאות, עם כלים פורצי דרך כמו Scene Ingredients ויכולת יישור טקסט משופרת, המודל החדש פותח אפשרויות יצירתיות חסרות תקדים עבור משווקים, יוצרים ומשתמשים רגילים כאחד.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
בוובינר מיוחד שקיימנו השבוע הצגנו את סרטון ה-AI שיצר מתן כהן גרומי, Pika founding creative directer, בעזרת המודל החדש. הסרטון הזה הפיל לי את הלסת, ומתן אישר לי להקרין אותו, עוד ביום השקתו, וכך חברי הקהילות והעוקבים שלנו זכו להיות בין הראשונים בעולם שצפו בו. שימו לב עד כמה קל ליצור היום תכני וידאו מרשימים עם AI, תוך התבססות על דמות עקבית, ותוך שליטה מוחלטת באלמנטים שמופיעים בכל סצנה.
For 10 years, I directed TV commercials, where storytelling was intuitive—casting characters, choosing locations, and directing scenes effortlessly. When I shifted to AI over a year ago, the process felt clunky—hacking together solutions, spending hours generating images, and… pic.twitter.com/pJUamLFgWI
— Matan Cohen-Grumi (@MatanCohenGrumi) December 18, 2024
זה מה שמתן מספר על תהליך יצירת סרטון ה-AI המדהים הזה:
“במשך 10 שנים ביימתי פרסומות לטלוויזיה, שם הסיפור היה חלק אינטואיטיבי – בחירת דמויות, לוקיישנים ובימוי סצנות בצורה טבעית,” הוא מסביר. המעבר לשימוש בכלי AI היה עבורו מאתגר בתחילה: “כשעברתי ל-AI לפני יותר משנה, התהליך היה מסורבל—חיבור פתרונות, שעות של יצירת תמונות, ורדיפה אחרי עקביות.”
אך עם הגעת פיקה 2.0 והפיצ’ר Scene Ingredients, הכל השתנה. “לראשונה, ניגשתי ליצירת וידאו עם AI כמו לבימוי פרסומות. בחרתי את ה’דמויות’ שלי (התמונה שלי, דמות של פיצה, וחייזר מעופף), יצרתי תמונה של פארק לסצנת הפתיחה, והשתמשתי בפרומפטים כדי לביים כל פעולה ותנועה של המצלמה. כל הסרטון התהווה תוך שעות ספורות בלבד.”
מתן מתאר את התהליך כ”קסום, אינטואיטיבי, יצירתי וחלק.” יותר מזה, הוא הצליח לשלב את עצמו כאחת הדמויות בסרטון. “בשבילי, זו הפעם הראשונה שבה יצירה עם AI מרגישה טבעית ויצירתית כפי שהיא אמורה להיות.”
רוצים להתנסות ב-Pika 2.0 בחינם?
פיקה (Pika) הוא מחולל וידאו וותיק שמצליח להפתיע ולחדש כל פעם מחדש. והשבוע כולם מדברים על השקת המודל החדש של החברה – פיקה 2.0, שמביא עמו יכולות חדשות שמגדירות מחדש את האופן שבו ניתן ליצור סרטונים המבוססים על טקסט או תמונות. שני הפיצ’רים הבולטים ביותר הם Scene Ingredients ויכולת יישור טקסט משופרת, שמבטיחים שליטה מלאה בתהליך היצירה. שתי היכולות הללו מאפשרות לכם לשלב בסרטוני ה-AI שאתם יוצרים דמויות שמבוססות על אנשים אמיתיים. בעזרת תמונות רפרנס שאתם מעלים למודל, אתם מלמדים אותו איך נראה “השחקן הראשי”, מה הוא לובש, ואפילו איך נראית הסביבה שבה הוא מסתובב. המודל הושק שבוע שעבר, ואתמול פרסמה החברה שהוא יהיה פתוח לכולם וזמין גם למנויים חינמיים, למשך 4 ימי התנסות (אם כי הג’ינרוטים איטיים הרבה יותר, שכן מנויים בתשלום מקבלים עדיפות). למרות זמני ההמתנה הארוכים, עדיין מדובר בצעד מבורך – גישה חינמית (וזמנית) לכלי מאוד מסקרן ומיוחד, עם פוטנציאל אדיר לעשות מהפכה באופן שבו יוצרים מג’נרטים סרטי AI, פרסומות AI וקליפים שמבוססים על בינה מלאכותית.
צפו בסרטון הבא, שיצר מתן כהן גרומי מפיקה, בו הוא מספר על פתיחת המודל החדש לכולם בחינם, למשך 4 ימים בלבד.
A giant pre-holiday gift from the Pika Team: We’re giving EVERYONE free, unlimited access to Pika 2.0.
From today until December 22nd, anyone on any plan can generate as many videos as they want, using all the Scene Ingredients they want.
It’s a 4-day Free-For-All, so get it… pic.twitter.com/78eFLXhArb
— Pika (@pika_labs) December 19, 2024
לדברי מתן כהן גרומי, הכלי מציע מהפכה אמיתית ביצירת סרטונים מבוססי AI. “כל מה שהייתי צריך כדי ליצור את הסרטון מעלה, היה 12 תמונות מהצוות שלנו,” הוא מציין, ומדגיש את הפשטות שמביאה עמה הטכנולוגיה. “תפנימו את זה רגע, תמונות סלפי הכי פשוטות שיש לנו בטלפון. אני באמת מאמין שהפיצ’ר הזה הוא פריצת דרך מטורפת בעולם הווידאו בבינה מלאכותית.” מתן מוסיף כי החברה מציעה כעת גישה חינמית למשך ארבעה ימים לכל מי שרוצה לחוות את היכולות של פיקה 2.0: “אנחנו פותחים את המכונה המטורפת הזאת כדי שכולם יוכלו לנסות את הקסם הזה בעצמם.”
Scene Ingredients: עיצוב עולם ויזואלי בלחיצת כפתור
הפיצ’ר Scene Ingredients מאפשר למשתמשים לעצב כל פרט בסצנה בסרטון שלהם. הוא מאפשר לבצע את הפעולות הבאות:
- להעלות אלמנטים מותאמים אישית: העלאת תמונות והפיכתן לדמויות, אובייקטים או רקעים שמשתלבים בסרטון.
- התאמה אישית של סצנות: התאמת מיקום הדמויות והאובייקטים לפי החזון היצירתי שלכם.
- שינוי אלמנטים: החלפת אלמנטים קיימים או עדכון הטקסט ליצירת סרטון שמותאם בדיוק לצרכים שלכם.
שימו לב כמה קל לשלב בין תמונה של אדם, לבוש ותמונה של הסביבה שבה הוא נמצא, בעזרת Scene Ingredients של Pika 2.0:
הבנת פרומפטים משופרת – ככה זה מרגיש כשהמודל שלך מבין אותך!
פיקה 2.0 מציעה חוויית יצירה חלקה ועקבית יותר באמצעות מנגנון שמאפשר למודל להבין טוב יותר את ההנחיות הטקסטואליות שלכם – הוא קוהרנטי. הוא מדויק. הוא מבין מה אתם רוצים ממנו. כך, גם תיאורים מורכבים מתורגמים לסרטונים ברורים וקוהרנטיים. הפיצ’ר הזה מצטיין בשילוב של סיפוריות חזותית זורמת וביצירת קליפים מותאמים לשימושים שונים – מפרסומים מקצועיים ועד תוכן קליל לרשתות החברתיות. שימו לב לסרטון הבא (שגם אותו יצר מתן כהן גרומי), ובו ניתן לראות את היכולות המרשימות של המודל החדש:
מדריך שימוש: איך לעבוד עם פיקה 2.0?
מה הם Ingredients?
בפיקה 2.0, “Ingredients” הם האלמנטים שמרכיבים את הסצנה בסרטון. אלו יכולים לכלול אובייקטים, רקעים או תמונות אישיות, שמשתלבים באופן טבעי בסרטון שנוצר.
שלב 1: העלאת תמונה כ-Ingrendient
בחרו תמונה והעלו אותה לכלי. מומלץ לבחור תמונה איכותית עם רקע נקי. התמונה תשתלב בצורה חלקה עם יתר האלמנטים בסצנה. תוכלו להתאים את האינטראקציה של התמונה עם שאר האלמנטים.
שלב 2: הוספת פרומפט מילולי
התאימו את הטקסט למראה או התחושה הרצויה לסצנה. הסבירו למודל מה ההתרחשות שתרצו שתקרה בסצנה. תארו את התנועה, הדמויות והפעולות שהן מבצעות.
שלב 3: יצירת הסרטון
לאחר סיום העריכה, לחצו על כפתור היצירה. במידת הצורך, עדכנו את הטקסט, את ה-Ingredients או את האלמנטים בסצנה לשיפור התוצאה.
טיפים למיטוב התוצאות
- תמונות איכותיות: בחרו תמונות ברורות וללא עומס רקע.
- שילובים ייחודיים: נסו לשלב אלמנטים שונים כדי ליצור סצנות מפתיעות.
- ניסוי והתאמה: אל תחששו לשנות פרטים או לשחק עם הגדרות הסצנה.
גישה למפתחים – Pika 2.0 זמינה גם ב-API
פיקה 2.0 לא רק משנה את פני יצירת הסרטונים, אלא גם מציעה API חדשני שמיועד למפתחים ולעסקים המעוניינים לשלב את יכולות ה-AI המתקדמות של פיקה במערכותיהם. ה-API מאפשר גישה לתכונות מגרסאות 1.0, 1.5 ו-2.0, ומציע פתרון גמיש וללא מגבלות שימוש. עם תמיכה בקבצי MP4 ברזולוציה של 720p ומערכת חיוב גמישה, המפתחים יכולים לשלב את הכלי בצורה חלקה ולהתאים אותו לפרויקטים מגוונים. למרות שחלק מהיכולות המתקדמות, כמו Pikaffects ואפקטי קול, עדיין אינן כלולות, ה-API מספק אפשרויות התאמה אישית רחבות ותמיכה אמינה לשיפור זרימת העבודה. פה תוכלו למצוא מידע נוסף על ה-API של פיקה.
תראו כמה כיף עם פיקה!
Credit: Pika
מה אפשר לעשות עם Pika 2.0?
פיקה 2.0 מתאימה למגוון תחומים, והיא כלי עוצמתי עבור יוצרים, מחנכים ומשווקים המעוניינים לשלב יצירתיות חזותית ברמה גבוהה בתהליכי העבודה שלהם.
יצירת סיפורים חזותיים
פיצ’ר ה-Scene Ingredients מאפשר להעניק ליוצרים שליטה מלאה בכל פרט בסצנה, והתכונות המשופרות של הבנת הפרומפטים מבטיחות שהנרטיב יישאר עקבי וברור. בין אם מדובר בסרטון קצר, תוכן חינוכי או קליפ למדיה חברתית, פיקה 2.0 מסוגלת להתאים את עצמה לצרכים הייחודיים של כל פרויקט.
שיווק ומיתוג
פיקה 2.0 היא כלי רב-ערך ליצירת תוכן פרסומי שמחזק את המסר השיווקי של מותגים. היכולת להתאים סרטונים באופן מדויק למסר המותגי מאפשרת לחברות לשמור על תדמית מקצועית ועקבית בכל הפלטפורמות. זה פותח עולם שלם של אפשרויות ליצירת פרסומות AI למותגים, תכנים לרשתות חברתיות בקליק, וכל זאת מבלי להשתעבד להפקות מסורתיות יקרות, לימי צילומים ולעלויות הגבוהות של יצירת מדיה “בעולם הישן”.
חינוך והדרכה
במגזר החינוכי, פיקה 2.0 מאפשרת יצירת סרטוני הדרכה מרתקים, סימולציות ואפילו שיעורים אינטראקטיביים. עם שליטה מתקדמת על אלמנטים בסצנה ויכולת לשמור על זרימה נרטיבית, הכלי מספק חוויית למידה עשירה ומהנה. אפשר לתת לתלמידים ליצור סרטוני AI קצרים שממחישים את הנלמד בשיעורים, לתת להם לבצע עבודות גמר או עבודות הערכה חלופית שמבוססות על דרכי התבטאות אחרות: דמיון, יצירתיות, יכולות סינמטיות, ולא רק שינון חומר ומבחנים כתובים. כך יוצרים חוויית למידה עדכנית בעולם מתקדם. כך יוצרים לומד אקטיבי!
מיקוד ביוצרים ובמותגים קטנים
פיקה 2.0 נועדה לא רק למשרדי פרסום ויוצרים מקצועיים, אלא גם לאנשים פרטיים, משפיענים ועסקים קטנים. הכלי מאפשר יצירת תוכן מרתק ושימושי בעלות נמוכה וללא צורך בכישורים מקצועיים מורכבים. עם כלים כמו “Squish It”, “Melt It” ו-“Explode It”, יוצרי תוכן יכולים לייצר סרטונים ויראליים בקלות. מותגים מובילים כמו Balenciaga, Fenty ו-Vogue כבר עושים שימוש בכלי זה כדי ליצור פרסומות מושכות וייחודיות.
כמה זה עולה?
פיקה 2.0 לא זמינה בתוכנית Standarf של פיקה (שעולה 10 דולר בחודש, או 8 דולר במנוי שנתי). קצת מבאס שהחברה מאלצת לשדרג למנויים יקרים יותר – המודל החדש זמין רק למנויים בתוכניות Pro ו-Fancy (מעבר לחבילת ההתנסות הזמנית). להלן פירוט התוכניות:
- Pro: כולל גישה לפיקה 2.0 עם 2000 קרדיטים לחודש במחיר של $35 לחודש.
- Fancy: כולל גישה לכל הגרסאות עם 6000 קרדיטים לחודש במחיר של $95 לחודש.
- האם שווה לשדרג? שדרוג לתוכניות Pro או Fancy מבטיח גישה לפיצ’רים כמו Scene Ingredients, מהירויות עיבוד גבוהות יותר, והורדות ללא סימני מים. אם אתם משתמשים כבדים בפיקה, זה בהחלט משתלם, במיוחד לאור עלות המנוי היחסית זולה (בהשוואה לכלים אחרים). רק כדי לסבר את האוזן – מנוי בסיסי לסורה (Sora) עולה 20 דולר (מנוי שמאפשר ליצור רק 50 סרטונים בחודש), בעוד שהמנוי המורחב עולה 200 דולר בחודש.
שורה תחתונה – שווה?!
פיקה 2.0 נוצרה כדי להנגיש כלים מתקדמים ליצירת סרטונים לכל סוגי המשתמשים. בין אם אתם משווקים, יוצרים חובבים או משפיענים, הכלי מציע אפשרויות מותאמות לכל צורך. יתרה מכך, היישומים שלו מגוונים: יצירת תוכן למדיה החברתית, קמפיינים פרסומיים, ואף פרויקטים יצירתיים. חבילת ההתנסות הזמנית נחמדה, ובהחלט מומלץ להתנסות, אבל מצער שהמודל החדש לא זמין בחבילה בתשלום הזולה ביותר, ורק החל מחבילת פרו ומעלה. למרות ההחלטה הזו, פיקה 2.0 מביאה חידושים שמאפשרים למשתמשים להוציא את המקסימום מהחזון היצירתי שלהם. הכלי לא רק מקל על יצירת סרטונים, אלא גם מציע פתרונות שמאפשרים ליוצרים לחבר את הקהל שלהם בצורה חדשה וייחודית. בין אם אתם מתחילים בתחום ובין אם אתם מחפשים כלי מקצועי, פיקה 2.0 מספקת את כל מה שצריך כדי להפוך רעיונות לסרטונים דינמיים ומעוררי השראה. היכולת לשלב אנשים אמיתיים, פרטי לבוש ותמונות של המרחב בו הדמות נמצאת זה יתרון אדיר!
דמי גואו (Demi Guo), מייסדת ומנכ”לית פיקה, מספרת על חזון החברה – חזון שמתמקד בהנגשת הכלי ליוצרים מכל התחומים ובחיזוק חוויית היצירה הוויזואלית. היא מספרת שהכלי משלב גישה ידידותית למשתמשים עם תכונות טכנולוגיות מתקדמות, ומאפשר לכל אחד, מקצועי או חובבני, ליצור סרטונים מרהיבים בקלות ובעלות משתלמת.
לסיכום, פיקה 2.0 מאפשרת יצירת תוכן מותאם אישית ברמה גבוהה מאוד – אם אתם יוצרי תוכן או מנהלים קמפיינים שיווקיים, הכלי הזה יכול לשדרג משמעותית את היכולות הוויזואליות שלכם. כדאי גם לדעת שמאז השקת גרסה 1.5 של פיקה, מספר המשתמשים שלה זינק למעל 11 מיליון. השקת גרסה 2.0 צפויה להרחיב עוד יותר את קהל המשתמשים, במיוחד בקרב מפרסמים המחפשים פתרונות AI עוצמתיים ליצירת סרטונים בעלות משתלמת ונראה שפיקה מצליחה למצב את עצמה כשחקנית מרכזית בשוק, לצד חברות כמו Runway או OpenAI.