תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

OpenAI מציגה את “Company Knowledge”

תוכן עניינים

OpenAI משיקה תכונה חדשה ב-ChatGPT למנויי Business, Enterprise ו-Edu, שמטרתה להפוך את הבינה המלאכותית למרכז ידע ארגוני אמיתי. הפיצ’ר החדש, שנקרא Company Knowledge, נועד לגשר על הפער בין עולם השאלות הכלליות שבו מצטיין ChatGPT לבין המציאות הארגונית שבה המידע הדרוש לעבודה מפוזר בין כלים שונים – ממיילים וערוצי Slack ועד קבצי Google Drive, SharePoint או GitHub.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

ידע ארגוני במקום תשובות גנריות

ב-OpenAI יודעים שברוב הארגונים המידע החשוב נמצא מפוזר בין עשרות פלטפורמות שונות: מסמכים, הודעות, טיקטים, מיילים ודוחות. התוצאה היא שהעובדים מבזבזים זמן על חיפוש במקום על החלטה וביצוע. Company Knowledge נועדה לפתור את זה.

 

באמצעות חיבור מאובטח בין ChatGPT לבין הכלים הארגוניים, המערכת יכולה לאסוף הקשר בזמן אמת ולספק תשובות מותאמות אישית. לדוגמה, לקראת שיחת לקוח, ChatGPT יכול ליצור תקציר שמבוסס על הודעות אחרונות בערוץ הלקוח ב-Slack, על מיילים קודמים, על סיכומי שיחות קודמות ב-Google Docs ועל פניות שירות פתוחות במערכת התמיכה.

 

הגרסה החדשה של GPT-5 שעליה מתבססת התכונה יודעת לעבד מידע ממקורות מרובים במקביל ולספק תשובות מדויקות יותר. כל תשובה מלווה בציטוטים ובקישורים ישירים למקורות, כך שמשתמשים יכולים לבדוק את אמינות המידע ולגשת למסמכים הרלוונטיים בלחיצה אחת.

איך זה עובד

כשפותחים שיחה חדשה ניתן להפעיל את האפשרות “Company Knowledge” בלחיצה אחת. בשימוש הראשון המשתמש מתבקש לחבר את האפליקציות הארגוניות שלו – Gmail, Slack, SharePoint, Google Drive, GitHub, HubSpot ואחרות. מרגע זה, ChatGPT יכול לאתר הקשרים רלוונטיים בכלים הללו ולשלב אותם בתשובה.

 

מסך חיבור יישומים ארגוניים דרך Company Knowledge

OpenAI | מסך חיבור יישומים ארגוניים דרך Company Knowledge

 

בצד המסך מופיעה תיבת מעקב שמציגה בזמן אמת אילו מקורות נבדקים, מאילו קבצים נשלפים נתונים, ואילו חלקים שימשו בפועל לגיבוש התשובה. כל ציטוט ניתן לפתיחה ישירה למקורו. OpenAI מדגישה כי ChatGPT אינו ניגש למידע שמעבר להרשאות הקיימות של המשתמש, כך שכל אחד רואה רק את מה שהוא ממילא מורשה לראות.

 

ChatGPT מציג את המקורות מהם נשלף המידע

ChatGPT מציג את המקורות מהם נשלף המידע | OpenAI

כלי לניתוח, לא רק לשאלות

אחת היכולות המעניינות ביותר של Company Knowledge היא ניתוח מידע מורכב או סותר. המערכת מסוגלת להריץ כמה חיפושים במקביל כדי ליישב אי-בהירויות ולספק תמונה מאוזנת. לדוגמה, אם נשאלת השאלה “מה הוחלט לגבי יעדי החברה לשנה הבאה?”, ChatGPT יסכם את הדיונים הקיימים, יציין נקודות מחלוקת ויעזור להבין היכן נדרש קבלת החלטה.

 

באופן דומה, בשאילתות אנליטיות כמו “סכם את משוב הלקוחות מהשקת האפליקציה הניידת”, ChatGPT משלב נתונים ממספר מקורות: פניות תמיכה, סקרים, הודעות בערוצי משתמשים וציטוטים מלקוחות. התוצאה היא תמונה עשירה יותר שמאפשרת קבלת החלטות מבוססת יותר.

 

בנוסף, הכלי תומך בסינון לפי זמן, כך שניתן לבקש ממנו דו”ח עדכני (“עדכן אותי על ביצועי החברה השבוע”) או רטרוספקטיבה (“מה קרה ברבעון הראשון”). הוא מדרג את המקורות לפי עדכניות ואיכות כדי להבטיח תשובה אמינה ורלוונטית.

פרטיות ובקרה

בצד ההתקדמות הזו, OpenAI מנסה להרגיע חששות לגיטימיים סביב פרטיות מידע עסקי. החברה מדגישה כי הנתונים לא משמשים לאימון מודלים, וכי כל המידע מוצפן בהתאם לסטנדרטים תעשייתיים. מנהלי מערכות בארגונים מקבלים שליטה מלאה על גישת המשתמשים – ניתן להגדיר הרשאות לפי צוותים, לאפשר או להגביל חיבור לאפליקציות מסוימות, ולנהל לוגים של פעילות דרך ממשק ה-Enterprise Compliance API.

 

בנוסף, תמיכה ב-SSO (כניסה אחידה), ב-SCIM (ניהול זהויות), וב-IP Allowlisting מאפשרת לארגונים לוודא שרק גישה מורשית תתאפשר.

 

OpenAI מציגה זאת כחלק מהתפיסה ש-ChatGPT הוא כלי עבודה ארגוני “בוגר”, העומד בדרישות אבטחת מידע ורגולציה של חברות גדולות ומוסדות חינוך.

דוגמאות שימוש

לדברי OpenAI, התכונה החדשה משנה את האופן שבו עובדים משתמשים בבינה מלאכותית ביום-יום. במקום להסתפק בשאלות פשוטות, ChatGPT הופך לכלי שמבין את ההקשר העסקי ומסייע בקבלת החלטות.

בין השימושים הבולטים שהתכונה מאפשרת:

  • הפקת דוחות ביצוע חכמים: ChatGPT יכול לאסוף נתונים ממספר מקורות וליצור סיכום ביצועים עדכני של קמפיינים שיווקיים.

  • סינתזה של משוב לקוחות: הכלי מסוגל לרכז תגובות ונתוני סקרים, לזהות מגמות חוזרות ולהציע תובנות שיכולות להזין את מסמכי האסטרטגיה של החברה.

  • תכנון גרסאות מוצר: ChatGPT יכול לסרוק משימות פתוחות ב-GitHub, לזהות באגים שדווחו ב-Slack, ולהציג תמונת מצב כוללת לצוות הפיתוח כדי להאיץ את תהליך ההשקה.

במילים אחרות, ChatGPT כבר לא עונה רק על שאלות טכניות כמו “איך מגישים דו”ח הוצאות”, אלא מתפקד כעוזר עבודה אמיתי שמבין את ההקשר העסקי ופועל מתוך התמונה הכוללת של הארגון.

 

דוגמה לסינתוז משוב לקוחות ליצירת מסמכי אסטרטגיה

OpenAI | דוגמה לסינתזה של משוב לקוחות ליצירת מסמכי אסטרטגיה

מה צפוי בהמשך

בשלב זה, Company Knowledge מופעל רק כאשר בוחרים בו במפורש בתחילת שיחה. במצב רגיל, ChatGPT עדיין עשוי להשתמש באפליקציות המחוברות, אך ללא עומק הציטוטים והאינטגרציה המלאה. כאשר האפשרות פעילה, ChatGPT אינו יכול לחפש ברשת או ליצור תמונות וגרפים, אך ניתן לכבות אותה ולהמשיך באותה שיחה כדי להחזיר את היכולות הללו.

 

OpenAI מציינת כי בעתיד הקרוב היא מתכננת לאחד את היכולות, כך ש-ChatGPT יוכל לשלב את הידע הארגוני עם החיפוש באינטרנט, עם הפקת גרפים ותוכן ויזואלי, ולספק תשובות מקיפות יותר.

 

 

לסיכום, “Company Knowledge” הוא צעד נוסף בכיוון שבו OpenAI הופכת את ChatGPT מפלטפורמת שיחה כללית לכלי עבודה ארגוני אינטגרטיבי. אם בעבר הדגש היה על כתיבה, תרגום או סיעור מוחות, כעת המוקד עובר ליישומים עסקיים עמוקים יותר, כאלה שחוסכים זמן, מרכזים ידע ומגבירים אמינות.

 

אך השינוי המשמעותי אינו רק טכנולוגי. הוא מעלה שאלות רחבות יותר על עתיד ניהול הידע בארגונים: האם המידע הארגוני יישאר בשליטת המשתמשים, או שיימסר לידי מערכות חכמות שמתווכות ביניהם? ואיך מאזנים בין נוחות העבודה לבין שמירה על פרטיות ורגולציה? OpenAI מנסה לספק תשובה ברורה – שליטה, פרטיות ושקיפות יהיו חלק בלתי נפרד מהבינה המלאכותית הארגונית של העתיד.

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

אולי יעניין אותך גם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Let's update

רוצים לקבל עדכונים על כל מה שחדש ומעניין בעולם ה-AI? הרשמו לניוזלטר שלנו!

אירועי AI קרובים

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
וובינר סוכני העל של Genspark
3/11/2025 - בשעה 20:00