לאחרונה פרץ לחיינו מחולל וידאו חדש בשם Dream Machine מבית Luma, ויצאתי לבדוק, כהרגלי בקודש, את האותיות הקטנות שחשוב שכל משתמש ידע, ובעיקר כל מי שעושה שימוש עסקי או מסחרי בכלי המדהים הזה.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
אז מה חשוב לדעת?
- במנוי החינמי אסור לעשות שימוש מסחרי בתכנים הנוצרים. מותר לעשות בתכנים שימוש אישי, פרטי בלבד.
- אם אתם מעלים תמונות, אתם נותנים ללומה זכויות שימוש מלאות בתוכן שהעליתם. למעשה זה אומר שאם למשל אתם מעלים תמונות שלכם או תמונות ‘רגישות’, אז בהחלט יש סיכוי שלומה תוכל לייצר תכנים ללקוחות אחרים המסתמכים על התמונות שהעליתם.
- התוכן שאתם מייצרים הוא בבעלותכם המלאה. אבל! אין התחייבות לסטריליות בתוכן שאתם מייצרים, כלומר לומה יכולה להשתמש בתכנים שהיא הפיקה לכם גם לצדדים שלישיים. נוסף על כך, חשוב לזכור את אי־הבהירות בכל הקשור לבעלות בתוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית. חלק מהמדינות (למשל ארצות הברית) אינן מכירות בקבלת זכות בעלות על בתוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית (בישראל המצב לא מוסדר, ויש חוסר ודאות).
- מייצרים דיפ פייק של מישהו? הפלטפורמה מחייבת אתכם לציין לצד כל פרסום שמדובר בתוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית.
- לא ברור עד כמה הפלטפורמה ‘כשרה’, ואם, למשל, תוכן שתייצרו לא יפר זכויות של צדדים שלישיים. בסופו של דבר האחריות לוודא את ‘כשרות’ התכנים חלה על המשתמש.
מי באמת צריך לדעת את כל מה שכתבתי?
בעיקר מי שמייצר תכנים ללקוחות שלו במסגרת שירות עסקי שהוא נותן. ולכן חשוב בכל הסכם שלכם מול לקוחות:
- להדגיש שאתם משתמשים בפלטפורמה של לומה.
- להבהיר ללקוחות שבאחריותם לברר כל נושא משפטי הקשור לשימוש בתוצרים של לומה.
- לקבל הסכמה מפורשת מהלקוחות המבהירה שהם מודעים לאי־הבהירות בנושא ולסיכונים השונים (למשל שתוכן שתייצרו להם עלול להשתייך למישהו אחר; ואם מעתיקים לו את התוכן, לא בטוח שהוא יכול להגיש תביעה על הפרת זכויות יוצרים).
- להעביר את האחריות בנושא ללקוחות שלכם.
וגם אם השימוש שלכם הוא פרטי בלבד, חשבו פעמיים אם להעלות, למשל, תמונות של הילדים שלכם. לא יהיה לכם נעים לגלות שמשתמש כלשהו יצר סרטון וידאו עם תיאור מוגדר של ילד, ושהילד שלכם ‘מככב’ בסרטון שנוצר באמצעות בינה מלאכותית.
אז, אל תגידו שלא ידעתם…
נ”ב, התמונה הראשית נוצרה באמצעות BRIA AI, חברה ישראלית המפעילה אלגוריתם שהתאמן על תכנים באישור של בעלי הזכויות.