תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

קלארנה (Klarna) – סיפור הסינדרלה של החברה שהטמיעה AI ויצרה רווחים של 40 מיליון דולר!

קלארנה Klarna
תוכן עניינים

אנחנו מאוד אוהבים להציג את סיפור היוזמה וההצלחה של קלארנה (Klarna) בהרצאות ובסדנאות שלנו, כדוגמה ל”סיפור סינדרלה” של הטמעת בינה מלאכותית בחברה. החברה עברה טרנספורמציה משמעותית עם ההשקעה ב-AI, אשר הובילה להצלחות עסקיות, לרבות עלייה ברווחים, פתיחת שווקים חדשים וייעול תהליכי עבודה. הסיפור של קלארנה ממחיש כיצד בינה מלאכותית יכולה לחולל שינוי ולהזניק עסקים לגבהים חדשים.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

מי את קלארנה?

קלארנה (Klarna) היא חברת פינטק שוודית שהוקמה ב-2005, והפכה למובילה עולמית בתחום “קנה עכשיו, שלם אחר כך” (BNPL). החברה מספקת שירותים פיננסיים מקוונים, כולל עיבוד תשלומים לעסקים בתחום המסחר האלקטרוני, פתרונות סליקה, ניהול הקשר עם חנויות פיזיות, והקלה בתשלומים ללקוחות. נסו לחשוב על מעין שילוב בין זאפ, אמאזון ופייבוקס. עם יותר מ-150 מיליון צרכנים ברחבי העולם, קלארנה הפכה לשחקן מרכזי בזירת התשלומים הדיגיטליים.

 

הטמעת AI מובילה להתייעלות ופרודקטיביות

במהלך נועז למען אימוץ הבינה המלאכותית (AI), קלארנה הודיעה על צמצום כוח העבודה שלה בכמעט 50%, מ-3,800 עובדים ל-2,000. החלטה שנויה במחלוקת זו הייתה חלק מרפורמה מקיפה בשילוב בינה מלאכותית, שהוכחה כיעילה במיוחד – למרות הקטנת כוח האדם היא הניבה תוצאות מרשימות שקשה להתווכח איתן.

 

גידול ברווחים בעזרת AI

הטמעת הבינה המלאכותית של קלארנה הובילה לעלייה משמעותית ברווחים וייעול תפעולי:

 

  • החברה דיווחה על עלייה של 27% בהכנסות בחצי הראשון של 2024.
  • ההכנסה הממוצעת לעובד זינקה ב-73% ביחס לשנה הקודמת.
  • קלארנה מעריכה כי יוזמות הבינה המלאכותית שלה יובילו לשיפור של 40 מיליון דולר ברווחי 2024.

 

עוזר AI: מהפכה בשירות הלקוחות

עוזר ה-AI של קלארנה, שנוצר בשיתוף עם OpenAI, חולל מהפכה בתפעול שירות הלקוחות של החברה – הוא פתח שווקים חדשים והפך את קלארנה לספקית שירותים גלובלית במלוא מובן המילה. הוא חולל שיפור דראסטי באיכות השירות ללקוח (בניגוד למצופה, נדמה שלאו דווקא הקשר האנושי הוא מה שמוביל לשירות מיטבי). שימו לב לנתונים הבאים:

 

  • בחודש הראשון שלו, סייען ה-AI ניהל 2.3 מיליון שיחות, המהוות שני שלישים מהצ’אטים של שירות הלקוחות.
  • העוזר מבצע בפועל את עבודתם של 700 סוכנים במשרה מלאה.
  • זמני המענה ללקוחות הצטמצמו מ-11 דקות לפחות משתי דקות.
  • העוזר הוביל להפחתה של 25% בשאלות חוזרות מצד הלקוחות.

 

כל אלו ממחישים את הכוח האדיר של שילוב מערכות בינה מלאכותית חכמות וסוכני AI בעסקים וחברות.

 

התרחבות גלובלית

עוזר ה-AI של קלארנה אפשר לחברה להתרחב לשווקים חדשים בקלות – הוא זמין ב-23 שווקים, ופועל 24/7. העוזר מתקשר ביותר מ-35 שפות, וכך הוא פתח את השירות לשווקים חדשים במדינות נוספות ואיפשר לאוכלוסיות חדשות גישה לכלי ולשירותי החברה.

 

הטרנספורמציה של קלארנה מונעת על ידי שותפויות מפתח:

 

החברה שיתפה פעולה עם OpenAI לפיתוח עוזר ה-AI שלה וכלים נוספים מבוססי AI. היא הפכה לחברה האירופית הראשונה ולחברת הפינטק הראשונה בעולם שהשיקה פלאגין של ChatGPT (פיצ’ר הפלאגינים כבר לא זמין, והיה מעין גרסה מוקדמת ל-GPTs, שאיפשרה שימוש בטכנולוגיה של OpenAI לביצוע קסטומיזציה ויצירת שירותים נלווים בתוך הפלטפורמה של ChatGPT.

 

לאחרונה החברה סיימה את השותפויות שלה עם Salesforce ו-Workday, ובחרה במקום זאת במערכת פשוטה יותר, המבוססת על AI גנרטיבי.

 

העובדים שנשארו נהנים מהכוח של הבינה המלאכותית

למרות צמצום כוח האדם, קלארנה משתמשת ב-AI כדי לשפר טת חוויית העובדים. 90% מעובדי קלארנה משתמשים בכלים מבוססי AI גנרטיבי מדי יום. קלארנה הפכה את ChatGPT Enterprise לזמין לכל עובדיה ברחבי העולם. שיעורי האימוץ הגבוהים נרשמו בעיקר במחלקות כמו תקשורת (93%), שיווק (88%) ומשפטים (86%). המשותף לכל אלו הוא הצורך במערכת שיוצרת תוכן או טקסט וגרפיקות – השדה הקלאסי של מודלי שפה גדולים ומחוללי תמונות.

 

המהפכה שמובילה קלארנה בעזרת בינה מלאכותית מדגימה כיצד עסקים יכולים לנצל את הטכנולוגיה לשיפור הפרודוקטיביות, שיפור תנאי העובדים, שיפור חוויית הלקוח והגדלת הצמיחה הפיננסית. בעזרת אימוץ טכנולוגיות AI, קלארנה מיקמה עצמה בחזית תעשיית הפינטק והציבה סטנדרט חדש לאופן שבו חברות יכולות להסתגל ולהצליח בסביבה עסקית עתירת AI.

 

לצד כל סיפור סינדרלה יש גם סיפורי אימה

בעוד הסיפור של קלארנה (Klarna) מדגים כיצד הטמעת בינה מלאכותית (AI) יכולה להוביל להצלחה מרשימה, יש גם מקרים שממחישים את הסיכונים שכרוכים בשימוש לא מבוקר בטכנולוגיה הזו. מקרים כמו דליפת הסודות המסחריים של סמסונג (Samsung) או הצ’טבוט של אייר קנדה (Air Canada) שפיזר הבטחות ללא כיסוי, מצביעים על כך שהטכנולוגיה יכולה להוביל לתוצאות חמורות כאשר לא מטפלים בה כראוי.

 

סם אלטמן מחזיק בסודות המסחריים של סמסונג

סמסונג חוותה דליפה חמורה של מידע סודי לאחר שעובדים שיתפו בטעות נתונים רגישים דרך ChatGPT, המופעל על ידי OpenAI. בתוך חודש מאז שהחברה התירה לעובדיה להשתמש במערכת, התרחשו שלושה מקרים שונים של דליפת מידע קריטי. אחד המקרים כלל העלאת קוד מקור לתוכנית ניהול מסדי נתונים של מוליכים למחצה במטרה לקבל סיוע בתיקון בעיות. במקרה נוסף, עובד שיתף קוד שמיועד לאיתור ציוד פגום, ובמקרה אחר הועלו פרוטוקולים של פגישות כדי לייצר סיכומים אוטומטיים. בתגובה לדליפות, סמסונג הטילה מגבלות חירום על העלאת מידע ל-ChatGPT, ואף החלה לשקול פיתוח מערכת AI פנימית משלה שתגן על סודות החברה בעתיד.

 

הבטחות ללא כיסוי באייר קנדה

סיפור נוסף שזכה לתשומת לב רבה הוא המקרה של אייר קנדה, שהסתבכה משפטית בעקבות טעות של בוט באתר שלה. ג’ייק מופט (Jake Moffatt), לקוח של החברה, קיבל מצ’טבוט מידע שגוי לפיו הוא זכאי להחזר כספי, זאת בתנאי שיפנה לחברה בתוך 90 יום מרגע רכישת הכרטיס. כאשר מופט ניסה לממש את ההחזר, אייר קנדה סירבה וטענה שהמדיניות האמיתית של החברכ לא מאפשרת החזר רטרואקטיבי. מופטט החליט לתבוע את החברה בבית משפט מקומי, וטענת ההגנה של אייר קנדה הייתה שהבוט הוא ישות נפרדת ואין לה אחריות על המידע שסופק דרכו. עם זאת, בית המשפט דחה את הטענה, וקבע שהבוט הוא חלק מאתר החברה ולכן אייר קנדה אחראית למידע שניתן על ידו. בסופו של דבר, אייר קנדה חויבה לשלם למופטט פיצוי בסך של 812 דולר.

 

מה הלקח? מה ניתן ללמוד ממקרים אלו?

שני המקרים הללו מדגישים את הסכנות שבשימוש בלתי מושכל בבינה מלאכותית בעסקים. המקרה של סמסונג מראה שאסור להכניס למערכות AI כמו ChatGPT מידע רגיש, בדגש על מידע אישי, פיננסי, בטחוני או רפואי. רבים כלל לא יודעים שהמידע יכול לשמש לאימון המודלים של החברות המפתחות את הטכנולוגיה. למשל, ברירת המחדל של OpenAI היא לאמן את המודלים שלה על בסיס היסטוריית השיחות של משתמשיה. רבים גם לא יודעים שאפשר לכבות אפשרות זה בקליק אחד.

 

במקרה של אייר קנדה, הלקח המרכזי הוא שאין להתחבא מאחורי בוטים או מערכות אוטומטיות. האחריות הסופית נשארת בידיים של בני האדם המנהלים את המערכות. אנחנו צריכים לוודא שהטכנולוגיות שלנו מתפקדות כראוי ולעמוד מאחורי המידע וההבטחות שניתנות ללקוחות. בסופו של יום – אנחנו (האנשים שמאחורי המכונה) מהווים את חותמת האיכות האחרונה. כל דבר שיוצא ממערכת AI כזו או אחרת הוא בגדר חומר גלם ולא תוצר סופי, ועלינו חלה החובה לדייק וללטש אותו, או לכל הפחות לוודא שהוא חף מטעויות, שהוא אמין והולם את ערכי ונהלי החברה.

 

שימוש בבינה מלאכותית הוא חרב פיפיות. הוא יכול להוביל להצלחה מסחררת, כמו במקרה של קלארנה, או לכישלונות מביכים כמו בסמסונג ואייר קנדה. כדי להימנע מטעויות יקרות, חשוב להיוועץ באנשי מקצוע המתמחים בהטמעת AI, על מנת להבטיח שהמערכות מנוהלות בצורה בטוחה ומבקרת. בדיוק בשביל זה נבחרת המומחים של LetsAI עומדים לשירותים – רוצים לשלב AI בעסק בצורה חכמה, או להכשיר עובדים לשימוש בכלי GenAI? דברו איתנו.

 

 

 

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

קלארנה (Klarna) – סיפור הסינדרלה של החברה שהטמיעה AI ויצרה רווחים של 40 מיליון דולר!