גוגל דיפמיינד (Google DeepMind) השיקה השבוע את ג’ימיניי 2.0 (Gemini 2.0), הדור הבא של מודלי הבינה המלאכותית שנבנו במיוחד לעידן האייג’נטי (Agentic Era). מודל זה, הנחשב למתקדם ביותר מסוגו, מבטיח לשנות את האופן שבו אנו משתמשים בבינה מלאכותית בכלים יומיומיים וליצור אינטראקציות חכמות יותר, מדויקות יותר ובעיקר – פרקטיות יותר.
ג’מיניי 2.0 והעתיד האייג’נטי, המבוסס על סוכנים וסייענים חכמים:
האם יש בשורה בהשקה של ג’ימיניי 2.0? מה המאפיינים החדשים של המודלים החדשים של גוגל, והאם המודל הזה מוביל את גוגל אל עבר חזון של סייען אוניברסלי אמיתי? יצאנו לבדוק.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
מה חדש בג’ימיניי 2.0?
ג’ימיניי 2.0 הוא מודל הבינה המלאכותית המתקדם ביותר של גוגל דיפמיינד, שנבנה במיוחד לעידן האייג’נטי – עידן שבו, לדעת גוגל, AI אינו רק מנתח מידע, אלא פועל כסוכן אקטיבי. עם יכולות חדשות כמו יצירת תמונות, פלט שמע ושימוש מובנה בכלים כמו Google Search ו-Google Maps, המודל מאפשר למשתמשים ולמפתחים לפתח עוזרים חכמים ולבצע משימות מורכבות. ג’ימיניי 2.0 זמין כעת למפתחים דרך Gemini API ומשולב בפרויקטים מחקריים כמו Project Astra ו-Project Mariner, שמסמנים את הצעד הבא ביצירת עוזרים דיגיטליים אוטונומיים, תוך שמירה על גישה אחראית ובטוחה.
מודל רב-תחומי (מולטי-מודאלי) מתקדם
ג’ימיניי 2.0 מביא עימו קפיצת מדרגה משמעותית בתחום המולטי-מודליות. בעוד ג’ימיניי 1.0 ו-1.5 התבססו על שילוב של טקסט, וידאו, תמונות, אודיו וקוד, המודל החדש מוסיף גם פלט מולטימודלי – כלומר, יכולת לייצר תמונות באופן טבעי, לבצע המרת טקסט לדיבור (TTS) במספר שפות, ולהשתמש בכלים חיצוניים בצורה טבעית, כמו ביצוע חיפושים בגוגל או הרצת קוד.
ביצועים ושיפורים טכניים
אחת התכונות הבולטות של ג’ימיניי 2.0 היא שיפור הביצועים והמהירות. המודל החדש מבוסס על ה-TPUs (Trillium Processing Units) של גוגל, המאפשרים חישוב מהיר יותר ב-50% לעומת הגרסה הקודמת. יתרה מכך, המודל מסוגל להתמודד עם משימות מורכבות הדורשות הקשר ארוך, תכנון רב-שלבי וחשיבה מבוססת סיבתיות.
API למפתחים
בהשקה הוכרז גם על Multimodal Live API, ממשק חדש למפתחים המאפשר קלט בזמן אמת של אודיו ווידאו, לצד שילוב כלים דינמי. ממשק זה נותן למפתחים את היכולת ליצור יישומים אינטראקטיביים וחווייתיים יותר.
עדכון לג’ימיניי Flash
ג’ימיניי 2.0 כולל גרסה ניסיונית חדשה של ג’ימיניי Flash, המהווה את בסיס העבודה למפתחים. המודל מציע תגובה מהירה פי שניים מגרסאות קודמות, לצד שיפורים בתמיכה בנתוני מולטימדיה.
עוזרים מבוססי AI
ג’ימיניי 2.0 יושק בהדרגה גם כחלק ממוצרים קיימים של גוגל, כמו אפליקציית Gemini Assistant. השדרוגים כוללים עוזרים חכמים יותר שמבינים הקשר ארוך ומבצעים משימות מורכבות על פי הנחיות המשתמש.
פרויקטים ופיתוחים מסקרנים
כחלק מההכרזה, גוגל הציגה אבטיפוס של מספר פרויקטים פורצי דרך:
- פרויקט אסטרה (Project Astra): אבטיפוס לעוזר אוניברסלי שיכול לסייע במגוון רחב של תחומים.
- פרויקט מרינר (Project Mariner): מודל אינטראקציה בין משתמשים לסוכנים חכמים, במיוחד בסביבת דפדפנים.
- Jules: עוזר חכם למפתחים המבצע משימות תכנות מורכבות.
זמינות
המודל זמין כבר עכשיו למפתחים ב-Google AI Studio ו-Vertex AI, כאשר הפצה רחבה יותר צפויה בינואר הקרוב. במקביל, גוגל מיישמת את המודל החדש במנוע החיפוש שלה, עם פיצ’רים מתקדמים כמו פתרון בעיות מתמטיות מורכבות והפקת תובנות מניתוח נתונים רב-מקוריים.
השקעה בטכנולוגיה ובתשתיות
ג’ימיניי 2.0 נבנה על בסיס מחקר ופיתוח של יותר מעשור, תוך שימוש במערכות מותאמות כמו TPUs מדור שישי. אלו מאפשרים עיבוד חכם יותר של נתונים בקנה מידה גדול ומציבים את ג’ימיניי בחזית הטכנולוגיה העולמית.
במודלים החדשים של גוגל, הבינה המלאכותית אינה רק כלי לארגון מידע, אלא גם עוזר שמבין את צרכי המשתמש, חושב קדימה ומציע פתרונות ייחודיים.
ג’ימיניי 2.0 פותח עידן חדש לעוזרי בינה מלאכותית, בו נוכל לצפות ליותר פרסונליזציה, דיוק וגמישות בשימוש. ככל שהמודלים יהפכו לחלק אינטגרלי יותר מחיינו, נוכל לנצל את היתרונות של ג’ימיניי 2.0 לביצוע משימות מורכבות, פיתוח פתרונות חדשניים ושיפור חוויית המשתמש בעולמות הטכנולוגיה והיומיום.
איך מודלים אלו עומדים בהשוואה למודלים מתקדמים אחרים כמו o1, קלוד 3.5 סונטה או GPT4o? בקרוב נגלה, כשהמודלים יהיו זמינים ונגישים יותר. אין ספק שהקונטקסט העצום של גוגל הוא יתרון אדיר, גם הגישה הנוחה למפתחים והחזון האייג’נטי, הם כיוון חיובי במיוחד.
נראה שגוגל עושים הכל כדי להדביק את הפער. עד היום היו לה מוצרים טובים, לעיתים טובים מאוד, אבל לא הכי טובים. הוא לא מצליחה להוביל את התעשייה קדימה, כפי שעשתה בעבר, אבל מה שבטוח – היא כבר לא “ישנה בעמידה”.