בשורות משמחות למשתמשי ChatGPT Plus! OpenAI הכריזה על הרחבה משמעותית של תכונת “מחקר מעמיק” (Deep Research), שמעתה תהיה זמינה לכל משתמשי Plus, Team, Edu ו-Enterprise החל מה-25 בפברואר 2025. מדובר במהפכה של ממש, שכן יכולת מתקדמת זו – המאפשרת חיפוש אוטונומי באינטרנט וניתוח מידע ממקורות מגוונים – הייתה עד כה נחלתם הבלעדית של משתמשי Pro המשלמים פי עשרה יותר. כעת, כל משתמש במסלול הרגיל של 20$ לחודש יוכל ליהנות מכלי עוצמתי זה, המשנה את כללי המשחק בתחום המחקר והניתוח המבוסס בינה מלאכותית.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
מהו “Deep Research”?
“Deep Research” הוא כלי מבוסס בינה מלאכותית המתוכנן לחפש באופן עצמאי באינטרנט, לנתח מידע ממקורות מגוונים, ולסכם דוחות מקיפים בנושאים מורכבים. הוא מנצל את מודל החשיבה o3 של OpenAI, שמותאם לגלישה באינטרנט וניתוח נתונים, ומאפשר לו לפרש ולנתח טקסט, תמונות וקבצי PDF.
הפעלת תכונת “מחקר מעמיק” (Deep Research)
כדי להפעיל את תכונת “Deep Research” ב-ChatGPT:
1. פתחו את ממשק ChatGPT.
2. בשורת החיפוש, תראו כפתור עם סמל הטלסקופ וטקסט “Deep research”.
3. לחצו על הכפתור שיהפוך לכחול כאשר הוא פעיל (כמו בתמונה המצורפת).
4. הזינו את נושא המחקר שלכם בשדה ההנחיה.
התכונה מאפשרת לכם לבצע מחקר מעמיק על נושאים מורכבים דרך חיפוש ברחבי הרשת, ניתוח מידע ממקורות שונים ופלט של דוח מקיף ומצוטט.
מגבלות שימוש
במסגרת ההרחבה החדשה, OpenAI הגדירה מכסות שימוש ברורות לתכונת “Deep Research”:
-
משתמשי ChatGPT Plus, Team, Edu ו-Enterprise יקבלו 10 שאילתות מחקר מעמיק בחודש.
-
משתמשי ChatGPT Pro יקבלו כעת 120 שאילתות מחקר מעמיק בחודש, עלייה מ-100 בהשקה הראשונית.
חשוב לתכנן את השימוש בשאילתות אלו בחוכמה, ולשמור אותן לנושאים מורכבים הדורשים מחקר מעמיק ומקיף.
שיפורים ומגבלות
תכונת “Deep Research” של OpenAI הביאה עמה שורת שיפורים משמעותיים מאז השקתה הראשונית. כעת, הדוחות כוללים תמונות משובצות עם ציטוטים מדויקים, והמערכת משתפרת ביכולתה להבין ולהתייחס לקבצים שהועלו על ידי המשתמשים. המודל מציג ביצועים מרשימים בהשוואה למודלים אחרים, עם דיוק של 86% במבחן PersonQA ושיעור הזיות (hallucinations) של 13% בלבד – נמוך משמעותית מ-GPT-4o (30%) ומודלים אחרים. כמו כן, המערכת השיגה ציון חסר תקדים של 26.6% במבחן “Humanity’s Last Exam”, עולה על מודלים מתחרים כמו GPT-4o (3.3%) ו-Grok-2 (3.8%).
למרות השיפורים, התכונה עדיין סובלת ממגבלות משמעותיות. OpenAI עצמה מודה שהכלי “עדיין בשלבים מוקדמים” ועלול להמציא עובדות, לטעות בציטוטים, להתקשות להבחין בין מידע מוסמך לשמועות, ולהיכשל בהעברת אי-הוודאות שלו בצורה מדויקת. מבדיקות שנערכו עלה כי המערכת עלולה להחמיץ פרטים מרכזיים, להתקשות עם מידע עדכני ולעתים להמציא עובדות. בעיה נוספת היא “מידע שגוי בהשמטה” – כאשר המערכת מפספסת פרטים חיוניים שלא הופיעו בחיפושים שביצעה. חשוב במיוחד לשים לב שטעויות בודדות המפוזרות בתוך דוח מפורט ומובנה היטב עלולות להיות קשות לזיהוי, מה שמחייב משתמשים לבדוק ולאמת את המידע, במיוחד בנושאים מורכבים או רגישים.
תכונת “מחקר מעמיק” מהווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור משתמשי ChatGPT Plus, ומעניקה להם ערך רב יותר תמורת מחיר המנוי הקיים. היכולת לבצע מחקרים מעמיקים, לנתח מידע ממקורות מגוונים ולקבל דוחות מקיפים עם ציטוטים ותמונות משובצות, פותחת אפשרויות חדשות למשתמשים בתחומי המחקר, העסקים, החינוך והצרכנות. עם מכסה של 10 שאילתות בחודש, כדאי לנצל אותן בחוכמה לנושאים מורכבים שדורשים סקירה מקיפה. OpenAI ממשיכה להרחיב את היכולות של הפלטפורמה, ומבטיחה שבעתיד גם משתמשי החינם ייהנו מתכונה זו. בינתיים, משתמשי הפלוס יכולים להתחיל לחקור עולמות חדשים של מידע בלחיצת כפתור.
תוכלו לתת דוגמאות למה שאפשר לעשות בכלי הזה שלא ניתן היה לעשות קודם?