הוא פה! ChatGPT Search הושק היום לרוב המנויים בתשלום וזמין באפליקציות המובייל והווב של ChatGPT. הפיצ’ר החדש מביא עימו בשורה אמיתית לתחום החיפוש באינטרנט, כשהוא משלב את היכולות של ChatGPT עם היתרונות של גישה למידע עדכני בזמן אמת. הכלי החדש מציע למשתמשים אפשרות למצוא מידע בצורה ישירה ומהירה מתוך ממשק השיחה עצמו, ובכך לחסוך את הצורך לעבור למנועי חיפוש אחרים. אז מהן היכולות החדשות של תכונת החיפוש החדשה של ChatGPT? מה ניתן לעשות איתו? והאם הוא משתווה לפרפלקסיטי (Perplexity)?
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
מהו ChatGPT Search?
חברת Open AI השיקה היום תכונה חדשה, לה רבים ציפו במשך תקופה ארוכה – ChatGPT Search. ביולי 2024 החברה השיקה אבטיפוס למספר מוגבל של משתמשים, שנקרא בזמנו SearchGPT. לאחר מספר חודשים של התנסות, הפיצ’ר מגיע לכלל המנויים בתשלום, והוא מהווה הרחבה של פלטפורמת ChatGPT. הרחבה זו מאפשרת למשתמשים לבצע חיפושים באינטרנט ולקבל מידע עדכני ומפורט ישירות מתוך ממשק השיחה. היתרון המרכזי של הכלי הוא היכולת להגיש למשתמשים תשובות רלוונטיות שמבוססות על מקורות אמינים ונגישים, וכך להציע חוויית חיפוש טבעית יותר. המערכת מחברת את היתרונות של ממשק השיחה הטבעי של ChatGPT עם האפשרות לקבל עדכונים בזמן אמת בנושאים כמו חדשות, מזג האוויר, מידע פיננסי ועוד.
לדוגמה, משתמשים יכולים לשאול שאלות בנוגע למגוון תחומים – החל ממזג האוויר בערים שונות בעולם ועד תחזיות כלכליות – ולקבל תשובות המבוססות על מקורות מידע עדכניים. זהו כלי המיועד לספק מענה מהיר, יעיל ומדויק, ובכך מייתר את הצורך במעבר למנוע חיפוש חיצוני. תכונה זו פונה למשתמשים שמבקשים לחסוך זמן ולפשט את תהליך החיפוש.
הציוץ בחשבון ה-X של OpenAI על השקת ChatGPT Searcg למנויים בתשלום:
🌐 Introducing ChatGPT search 🌐
ChatGPT can now search the web in a much better way than before so you get fast, timely answers with links to relevant web sources.https://t.co/7yilNgqH9T pic.twitter.com/z8mJWS8J9c
— OpenAI (@OpenAI) October 31, 2024
למי הכלי זמין?
החל מההשקה, ChatGPT search זמין למשתמשים מסוימים, בעיקר אלו המשתמשים בגרסאות בתשלום של ChatGPT – משתמשי Plus ו-Team – וכן למשתמשים שנרשמו לרשימת ההמתנה של הכלי החדש. בנוסף, OpenAI מתכננת להרחיב את הזמינות בשבועות הקרובים גם למשתמשי Enterprise ו-Edu, שהם לקוחות במגזר הארגוני והאקדמי. לפי התכנון, עם הזמן גם המשתמשים החינמיים של ChatGPT יוכלו לגשת ל-ChatGPT search, מה שיביא את הכלי החדש לקהל רחב יותר ויסייע להגדיל את השימוש בו בקרב משתמשים מכל העולם.
הגישה ל-ChatGPT search מתבצעת באמצעות הפלטפורמה הרגילה של ChatGPT, הזמינה באתר האינטרנט הרשמי של ChatGPT וכן באפליקציות לנייד ולמחשב השולחני. המשתמשים יכולים לבחור לחפש מידע על ידי לחיצה על סמל חיפוש ייעודי שמופיע לצד חלונית השיחה, וכך לבקש מידע עדכני בכל רגע, או לתת ל-ChatGPT להחליט באופן עצמאי מתי להשתמש בחיפוש מבוסס רשת כדי להעניק תשובה מדויקת יותר.
מה אפשר לעשות עם SearchGPT?
מה החידוש הגדול בעצם?! הרי גם בעבר ל-ChatGPT הייתה גישה לרשת? אז זהו… שלא בדיוק. על הנייר הצ’ט המפורסם בעולם היה מסוגל לסרוק מידע מהרשת, להפנות לאתרים ולצטט מידע מהאינטרנט. אבל יכולות אלו היו מוגבלות ביותר, מאופיינות בהרבה באגים, הזיות, המצאות ויצירת לינקים לאתרים שלא קיימים או לינקים שבורים.
בנוסף, העובדה שהצ’ט לא באמת התבסס על מידע עדכני, חיזק את הרתיעה של רבים מהפלטפורמה. הטענה שהוא “ממציא” או “הוזה” גרמה לרבים להטיל בו דופי. חוסר היכולת לאמת את הטענות שלו וחוסר היכולת שלו להביא ביסוס מדויק עם הפניות, גרם למשתמשים רבים לנדוד למחוזות זרים – כן פרפלקסיטי – אני מדבר עליך!
אבל עכשיו כל זה משתנה – ChatGPT search מציע מגוון רחב של יכולות, המאפשרות למשתמשים להפיק תועלת מהחיפושים השונים בצורה נוחה ואינטראקטיבית:
חיפוש מקוון משולב בשיחה
בעבר, משתמשים במערכות כמו ChatGPT נדרשו לעיתים להיעזר במנוע חיפוש חיצוני כדי לקבל תשובות עדכניות, דבר שדרש מעבר מחוץ לממשק השיחה. עם השקת ChatGPT search, כעת ניתן לשאול שאלות בצורה טבעית ישירות בתוך חלונית הצ’אט ולקבל תשובות הכוללות קישורים ישירים למקורות חיצוניים ומעודכנים. לדוגמה, משתמש יכול לשאול על תחזית מזג האוויר במקום מגוריו – אם תהיתם, בקיבוץ תל קציר יש מזג אוויר מאוד נעים:
שיתוף פעולה עם ספקי חדשות ומידע
במסגרת השקת פיצ’ר החיפוש החדש, OpenAI שיתפה פעולה עם ספקים מרכזיים בתחום החדשות והמידע, כמו AccuWeather, רויטרס, Financial Times ו-Le Monde, כדי להציע נתונים עדכניים בזמן אמת על מזג האוויר, מחירי מניות, אירועי ספורט, חדשות עולמיות ועוד. תכנים אלו כוללים גם תמונות ותרשימים, שמציעים למשתמשים חוויית שימוש עשירה ומגוונת יותר.
למשל, ניתן לבדוק מחירי מניות ולקבל תרשים עדכני המציג את השינויים במחיר לאורך זמן. כמו כן, אפשר להתעדכן באירועי ספורט, לקבל חדשות מרחבי העולם, ולהבין את השינויים והמצב הפוליטי באזורים שונים.
עיון מעמיק ושאלות המשך
אחת היכולות המרשימות ביותר של ChatGPT search היא המענה לשאלות המשך בצורה חכמה ומדויקת. בניגוד למנועי חיפוש רגילים שבהם יש לבצע כל חיפוש מחדש, כאן ניתן להמשיך את השיחה בשאלות נוספות, והמערכת תספק תשובות המתייחסות להקשר המלא של השיחה עד כה. תכונה זו מאפשרת למשתמשים להעמיק בנושא מסוים באופן טבעי, כך שניתן להתייעץ על מספר נושאים כמו מזג האוויר, מסעדות מומלצות ומחירי מניות באותה השיחה. לדוגמה, אחרי בירור תחזית מזג האוויר, המשתמש יכול להמשיך לשאול על מקומות מומלצים לארוחת ערב, והמענה ישלב גם את ההקשר הקודם מהשיחה.
קישורים ישירים למקורות
יתרון מרכזי נוסף של ChatGPT search הוא יכולת הצגת קישורים למקורות ישירים, כך שהמשתמשים יכולים להעמיק ולבחון את המידע בעצמם אם ירצו. ChatGPT מציג כפתור “מקורות” בתחתית התשובה, המוביל למקורות המידע עליהם התבססו התשובות שניתנו. בכך, הכלי מעניק אמינות ויכולת להצליב מידע על ידי גישה ישירה למאמרים, חדשות ומידע רלוונטי ממקורות כמו Associated Press, Dotdash Meredith, Hearst ו-Conde Nast.
השוואה לפרפלקסיטי
אי אפשר שלא להשוות את הפיצ’ר החדש לשחקנית הוותיקה בזירה – Perplexity. כשבוחנים את היתרונות והחסרונות של ChatGPT search מול פרפלקסיטי, אפשר לראות שכלי החיפוש הללו מספקים פתרונות. פרפלקסיטי, כמו ChatGPT search, מתמקד בשימוש בבינה מלאכותית לצורך חיפוש מידע, אך ישנם מספר הבדלים משמעותיים בגישה של כל כלי:
מיקוד ודיוק המידע:
פרפלקסיטי הוא כלי יעיל ביותר! אני משתמש בו בתדירות יומית, מספר פעמים ביום! הוא מעניק מענה ממוקד ומדויק על שאלות ישירות וגם ידוע בכתיבה הדלה שלו. ואני מציין את זה כיתרון – הוא מצטיין בתמצות ותקצור של מידע, והנגשתו בצורה מאוד ברורה ומדויקת. מעין “רשימת מכולת” של הדברים החשובים ביותר, ותו לא! אבל פה הוא גם נופל. אין לפרפלקסיטי את היכולת להרחיב ולהצטיין בכתיבה יצירתית כמו שיש ל-Claude או ל-ChatGPT.
ופה בולט היתרון של ChatGPT search. הוא מגיע עם כל היכולות של ChatGPT ומאפשר להרחיב טקסטים, לנהל דיון מעמיק יותר ובעזרת שאלות המשך ושיחה קולחת, לדייק את הנושא הנחקר. וכן – גם לפרפלקסיטי יש אפשרות להמשיך לחקור עם שאלות פולואפ, אבל הוא פחות חזק כאשר נדרש להרחיב את הטקסט עצמו, ולא רק את הנושא הנחקר (אלא אם משתמשים בפיצ’ר ה-Pages).
לסיכומו של עניין, פרפלקסיטי מתאים לשימוש כאשר יש צורך בתשובות מהירות ומדויקות ומתומצתות, בעוד ש-ChatGPT search מאפשר העמקה ושיחה מתמשכת, לצד הרחבת הטקסטים.
חוויית משתמש:
ChatGPT search נבנה כמרחב שיחה משולב עם חיפוש בזמן אמת, המאפשר למשתמשים לשאול שאלות המשך ולהמשיך לנהל שיחה טבעית עם המערכת. לעומת זאת, פרפלקסיטי מתאים למשתמשים שמעדיפים ממשק ישיר יותר וללא שיח מתמשך. פרפלקסיטי מושלם לאיסוף מידע, איסוף מקורות ואימות מידע. ChatGPT search יכול לעשות גם את זה, ועדיין “לאמץ תפקיד” או “ללבוש דמות” של יועץ, סוכן או סייען. כידוע, היכולת לאמץ תכונות של מומחה או איש מקצוע, היא אחת מהתכונות המדהימות של מודלי שפה גדולים בכלל ושל ChatGPT בפרט, וכאשר הן שלובות בגישה למידע עדכני, הן הופכות לעוצמתיות הרבה יותר!
אמינות, באגים והזיות:
קצת קשה לשפוט כלי ביום השקתו. ChatGPT search לא מושלם. הוא טועה, הוא הוזה, הוא מצטט מקורות לא רלוונטיים. או בקיצור – הוא לא פוגע בול! בדוגמה הבאה שאלתי את אותה שאלה גם את פרפלקסיטי וגם את ChatGPT search: מה הסיפור מאחורי השיר “עד שירד” של להקת היהודים?
בתמונות מטה (מוזמנים להגדיל) תוכלו לראות את התשובה של שני הבוטים. ChatGPT search חירטט בצורה שנונה ורהוטה להפליא. הוא ביסס על טענותיו על מקורות הזויים ולא רלוונטיים. לעומתו פרפלקסיטי הפגיז, דייק ונתן מקורות רלוונטיים. מנגד, בשאלות שמבוססות על מאגרי מידע שאליהם ChatGPT search מחובר ישירות (כמו מניות, מזג אוויר וכן הלאה), הוא מדייק. האם אפשר להסיק מזה מסקנות – עוד מוקדם לומר. אין ספק ש-OpenAI ידייקו ויכווננו את הכלי ואת התשובות שלו. אבל מבחינתי, אין עדיין תחליף לפרפלקסיטי ובטח שאין מה להספיד את הפלטפורמה המדהימה הזו!
מה הלאה?
השקת ChatGPT search היא צעד משמעותי בהתפתחות הבינה המלאכותית והשימוש בה לצורכי חיפוש מידע. OpenAI הצהירה שהיא תמשיך לשפר את החיפוש, עם תכונות חדשות שמתוכננות להיכלל בתחומים כמו קניות ונסיעות, וכן הרחבת השירות לכלל המשתמשים, כולל אלו המשתמשים בחשבונות חינמיים ולא מחוברים למערכת. בנוסף, תכונת החיפוש עתידה להשתלב בשירותי קול מתקדמים ויכולות מתקדמות של עיבוד תמונה וה-Canvas, מה שיאפשר להשתמש במערכת לשימושים רחבים עוד יותר.
ChatGPT search מביא עמו בשורה חדשה בתחום החיפוש ומשנה את הדרך בה אנו ניגשים למידע אונליין. גישה נוחה ואינטואיטיבית למידע עדכני, בשילוב יכולות שיחה מעמיקות, מספקת למשתמשים חוויית חיפוש חדשה שמשלבת את הפשטות והנוחות של ChatGPT עם עושר המידע מהאינטרנט. המערכת החדשה ממחישה את הפוטנציאל של בינה מלאכותית לא רק לספק תשובות, אלא גם לאפשר תהליך חקר טבעי, המספק מידע מותאם אישית על פי ההקשר הרחב של השיחה.
במבט לעתיד, ייתכן שנראה גם את ההשפעות של השימוש ב-ChatGPT search על התקשורת המקוונת ועל תהליכי העבודה של ספקי התוכן. בזכות השותפויות עם חברות חדשות ומידע מובילות, מערכות AI כמו ChatGPT search תומכות בתכנים של גופי התקשורת, ובכך עשויות לסייע להרחיב את החשיפה של אותם מקורות תוכן לקהל רחב יותר. חלק מגופי המדיה, כמו Vox Media ו-Le Monde, רואים ב-SearchGPT הזדמנות להביא את התוכן שלהם לקדמת הבמה בעידן החדש של בינה מלאכותית.
אין ספק שהמהלך מלחיץ מתחרות כמו פרפלקסיטי ויכול אפילו לאיים על עצם קיומן! עם השיפור המתמיד של המערכת ותוספות חדשות כמו שילוב עם אפליקציות קול ויכולות עיבוד תמונות, ניתוח תמונות וכמובן גם יצירת תמונות, ניתן לשער ש-ChatGPT search יהפוך להיות אחד מהכלים המרכזיים בשוק בעתיד הקרוב.