הסיכום השבועי של LetsAI פה, כדי לעזור לכם להתעדכן בכל מה שחם, מעניין, מרתק ולעיתים אפילו מצחיק בעולם ה-AI. אז מה חדש? פרסומות AI משנות את עולם הפרסום, גוגל שוב מפשלת כשמידע על כלי חדשני דולף לחנות התוספים שלה, אלטמן רוכש דומיין במיליונים ואילון מאסק לא מפסיק לצייץ. הרשו לי לקחת אתכם למסע מרתק שמקפץ בין תובנות, לחידושים ולחדשות שאני מאמין שתרצו לשמוע. בסופו של יום כולנו רוצים להישאר בחוד החנית של עולם הטכנולוגיה המתפתח וזו הדרך שלנו להנגיש לכם את הידע הכל כך חשוב הזה.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
רכישת המיליונים של סם אלטמן
לאורך השבוע האחרון עלתה לכותרות רכישת דומיין ייחודי בסכום חסר תקדים: חברת OpenAI רכשה את הדומיין Chat.com במחיר שנע בין 15 ל-20 מיליון דולר. מאחורי הרכישה עומדת מטרה אחת ברורה – למצב את הצ’ט המפורסם ChatGPT כמותג גלובלי שייזכר בנקל. דומיין פרימיום כמו Chat.com מסייע לאלטמן וחברתו להעמיד את ChatGPT בקדמת הבמה ולהפוך אותו לנגיש וקל לזכירה בכל העולם. רכישה זו מצטרפת למגמה הולכת וגוברת של השפעת AI לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בשיווק ובמיתוג גלובלי. עסקה זו משקפת עד כמה חשוב להיות עם נוכחות דיגיטלית חזקה בעולם רווי בפתרונות AI – ואין ספק שהשימוש בדומיין כזה מעניק יתרון משמעותי בזירת הצ’טים הג’נרטיביים המובילה.
“מכונת הברמאס” של גוגל תסייע בפתרון סכסוכים
שיח ציבורי הוא חלק חשוב בכל דמוקרטיה, אך מה קורה כששיח הופך לסכסוך? כאן נכנסת לתמונה “מכונת הברמאס” של גוגל, אשר פותחה ב-Google DeepMind במטרה ליישב מחלוקות. הכלי החדשני הזה מציע דרך לקירוב עמדות באמצעות יצירת סיכומים ניטרליים של דעות מנוגדות. המערכת מציעה סיכום שמציג את נקודות ההסכמה, ובכך מסייעת ליצור אווירת דיון בונה, שמניעה לדיון תכליתי ופתרון. במחקר שנערך, 56% מהמשתתפים הצביעו על העדפה לסיכומים שנוצרו על ידי הבינה המלאכותית. מדובר בפריצת דרך בעולם הפוליטיקה והחברה, אך גוגל מדגישה כי יש למערכת עוד לאן להשתפר, והיא אינה מחליפה לגמרי את המתווכים האנושיים. היכולת של AI לפעול ככלי תומך בקבלת החלטות עשויה להשפיע על דרכי הדיון הציבורי ולפתוח את הדלת לשיח מועיל יותר, אך זהו רק השלב הראשון.
פרסומות מבוססות AI בעולם הפרסום – לאן זה הולך?
אחד הטרנדים החמים ביותר הוא שימוש ב-AI בפרסומות, וחברת האופנה H&O העלתה השבוע קמפיין בהיקף של מיליון ש”ח, המבוסס כולו על דמויות שנוצרו באמצעות AI. הקמפיין הציג “שחקני AI” צעירים הלובשים את קולקציית הבגדים החדשה, ועורר סקרנות רבה. פרסומת ה-AI של H&O היא רק חלק קטן מתופעה גלובלית של פרסומות AI שצצו בשנים האחרונות. השימוש בבינה מלאכותית הפך לדרך יצירתית לחיבור לקהל הצרכנים ולהצגת מוצרים באופן חדשני. פרסומות ה-AI נועדו לשלב בין האמיתי למדומה ובמקביל גם להוזיל עלויות הפקה. אין ספק שמדובר במגמה שמציבה אתגרים לשיווק המסורתי. סקירה מקיפה של מגמות ה-AI בפרסום מציגה שימושים חכמים ומקוריים, החל מפרסומות וידאו ועד לאינטראקציות ממוקדות יותר עם לקוחות דרך כלים דיגיטליים.
תכונת ה-Visual PDFs החדשה של קלוד
אחת הבעיות הנפוצות בעבודה עם מסמכים ונתונים ויזואליים נפתרת הודות ליכולות ה-AI של קלוד. חברת אנטרופיק (Anthropic) הציגה לאחרונה את תכונת ה-Visual PDFs, שמאפשרת ניתוח חכם של קבצי PDF המכילים טקסטים וגרפיקה כאחד. המערכת יודעת לקרוא טקסטים, לנתח תמונות ולשלב בין המידע, מה שמאפשר למשתמשים לקבל תובנות מלאות על המסמך. היכולת הזו שימושית במיוחד עבור מגוון רחב של אנשי מקצוע, החל מחוקרים, יוצרי תוכן, אנשי כספים, מחלקות משאבי אנוש, ייעוץ עסקי, ניהול ובקרה ועוד. הכלי החדש עוזר למשתמשים להבין ולנתח במהירות תכנים ויזואליים מורכבים ולהפיק דוחות עם תובנות מדויקות. יכולת הניתוח המורכבת של קלוד פותחת אפשרויות חדשות למשתמשים במגוון תעשיות. חשוב לציין שאנטרופיק השיקה לאחרונה גם כלי ניתוח נתונים חדש – השילוב בין השניים יוצר מפלצת של עיבוד וניתוח דאטה!
Jarvis AI דלף – גוגל במבוכה
דליפת המידע הלא צפויה של גוגל בנוגע למערכת Jarvis AI הכניסה את ענקית הטכנולוגיה למבוכה. מדובר במערכת מתקדמת המאפשרת שליטה על מחשבים ומשאבי ענן, מה שנועד לתת פתרון לאתגרי עבודה מרחוק. גוגל אישרה את קיומה של המערכת בעקבות ההדלפה, אך נמנעה מלספק פרטים נוספים. המערכת, שאמורה לאפשר שליטה מאובטחת וממוקדת ממקום אחד, עשויה להוות כלי עבודה חיוני לעובדים מרחוק ולחברות טכנולוגיה גדולות. המקרה הזה מציף שוב את הבעיות שיכולות להיווצר כאשר מערכת מתפתחת נחשפת באופן בלתי מתוכנן – אך גם מעניק לנו הצצה לעתיד שבו שליטה ממוקדת וניהול עבודה מבוזרת הופכים לעניין שבשגרה.
וויספר מחרטט – האם אפשר לסמוך על תמלול אוטומטי?
בתחום התמלול, מערכות AI כמו וויספר מבית OpenAI עושות עבודה מרשימה, אך רחוקות מלהיות מושלמות. מערכות אלו עלולות להמציא מילים שאינן נאמרו במציאות, דבר שעלול ליצור בעיות משמעותיות, במיוחד בתחומים קריטיים כמו רפואה ומשפט. כשמדובר במערכת רפואית או משפטית, דיוק במילים הוא קריטי. למרות הביקורת, השימוש ב-AI בתמלול אינו נפסק אלא רק צומח. אך כלים אלה מחייבים גיבוי ובקרה אנושית כדי למנוע טעויות מסוכנות. וויספר מציגה את אחת הדוגמאות לאתגר של AI להתמודד עם דיוק והקשר, כשהיא משמשת אותנו בצורה חדשנית אך מאתגרת. ועם זאת, הפשלות האחרונות מציבות שאלות כבדות בנוגע לאמינות ולמהימנות של הכלי, מה שמתחדד כבעיה אמיתית לאור השימוש ההולך וגובר בכלי.
Gen3 טורבו – שליטה מתקדמת במצלמות בעולם ה-AI
חברת Runway העלתה את Gen3 רמה נוספת והוסיפה אפשרויות בקרת מצלמה מתקדמות, המאפשרות הפקת תכנים חזותיים באיכות גבוהה. בעזרת הפיצ’ר החדש ניתן לשלוט על תנועות המצלמה וליצור סצנות מקצועיות ודינמיות. בעבר, האפשרות הזו הייתה קיימת ב-Gen2 בלבד, אך Gen3 טורבו מספק כעת חוויית שליטה מהירה ומדויקת יותר. המערכת החדשה מאפשרת ליצור סרטונים מורכבים תוך שימוש בפרומפטים מתקדמים שמאפשרים תזוזות מגוונות ומקצועיות כמו Pan, Tilt ו-Zoom – חידוש שמדגים עד כמה AI משפיע על תחום המדיה הדיגיטלית.
כיצד משלבים שתי לורות (LoRA) בתמונה אחת?
כחלק מקורס המאסטר שלנו, אנחנו מקיימים מפגשי זום שבועיים למשתתפים. במפגש שנערך השבוע הציף אחד המשתתפים קושי – הוא אמר שהוא מתקשה ביצירת תמונת AI אחת ובה שני אנשים אמיתיים (כלומר, שילוב של שתי לורות בתמונה אחת). מזל שיש לנו מדריך מעולה באתר, שמסביר איך לעשות בדיוק את זה!
אילון מאסק מצייץ על ההומור של Grok
אילון מאסק, כהרגלו, ממשיך לעורר עניין ופרובוקציות עם Grok, מודל השפה החדש שלו. ב-X (לשעבר טוויטר), חשף מאסק את היכולת של Grok להבין הומור ואף לנתח בדיקות רפואיות. הציוצים הפרובוקטיביים של מאסק סוחפים אחריו רבים, כשהוא מזמין משתמשים להעלות תמונות של בדיקות MRI כדי לראות אם Grok מסוגל לפענח אותם נכון. אגב, בחנו את הביצועים של Grok מול ChatGPT ו-Claude, ונראה שאין הרבה חדש תחת השמש. הוא לא עושה משהו שלא ראינו בעבר במודלי הדגל של אנטרופיק או OpenAI.
יתרונות ה-AI במכירות – המספרים מדברים בעד עצמם!
מחקר חדש של Tech Sales Global מצביע על כך שהשימוש ב-AI בעולם המכירות מביא תוצאות מדהימות. תחומי הקמעונאות, התחבורה, הטכנולוגיה והמוצרים הצרכניים נהנים מיתרונות כלכליים ניכרים הודות ל-AI: מנועי המלצות בקמעונאות משפרים את מכירות ב-35%, מערכות תמחור דינמיות מגדילות את הרווחים ב-15%, וניהול לידים בתחום הטכנולוגיה מעלה את שיעור ההמרה ב-20%. בינה מלאכותית מאפשרת לתחומים רבים לייצר צמיחה, גידול בהכנסות, לצד שיפור בלתי מבוטל בתהליכים הפנימיים והחיצוניים של חברות. ל-AI יש פוטנציאל אדיר לסייע לעסקים להתאים את עצמם לשוק דינמי ומשתנה במהירות.