תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

קלינג משיקה את גרסה 1.5 ואיתה גם את “מברשת התנועה” החדשה שלה

קלינג 1.5 ומברשת התנועה
תוכן עניינים

סצנת מחוללי הווידאו רותחת! הנישה הזו הפכה תוך פחות משנה לתחרותית במיוחד, עם חברות שעד לפני מספר חודשים היו אלמוניות, ופתאום הפכו לשם דבר – חברות כמו Luma ומודל הוידאו המעולה שלה Dream Machine, ראנוויי ומודל הוידאו המדהים שלה Gen3 וכמובן Sora של OpenAI שעדיין לא הושק לציבור. לצד אלו החלו לצוץ לאחרונה מגוון מודלי וידאו סינים שמפגינים ביצועים מרשימים במיוחד – Minimax של Hailuo AI, וידו (Vidu) ומעל כולן ניצבת קלינג (Kling) של kuaishou. ועכשיו קלינג מאיצה את התחרות ולוקחת אותה צעד אחד קדימה עם השקת גרסה 1.5 של הכלי הפופולרי שלה, שמאיימת אפילו על המלכה האם של עולם הוידאו הג’נרטיבי – Runway. העדכון החדש מביא עמו שיפורים הן מבחינת איכות הווידאו והן מבחינת השימושיות והיכולות היצירתיות של המשתמשים. חידוש מרכזי בגרסה זו הוא כלי שרבים ציפו שיכנס לשימוש במהרה גם לקלינג – הלוא הוא “מברשת התנועה” (Motion Brush), שמוסיף רמת גמישות ושליטה שאין דומה לה (כלי שהופיע לראשונה בראנוויי Gen2).

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

טעימה מהשיפורים בגרסה 1.5 של קלינג ומברשת התנועה החדשה:

 

מדריך מקיף לקלינג Kling

לפני הכל, אם אתם חדשים בקלינג – יש לנו מדריך מצוין שיעזור לכם לעשות את הצעד הראשון. במדריך תלמדו צעד אחר צעד איך להירשם לכלי, איך בונים פרומפטים בקלינג, דוגמאות ליכולות של הכלי וסקירת הממשק והפיצ’רים השונים. למעבר למדריך, לחצו פה. כמו כן, מוזמנים לצפות בסרטון ההדרכה הקצר הבא, שמרחיב על הכלי המדהים הזה ומדגים את שלל היכולות החדשות, בדגש על מברשת התנועה והגרסה החדשה – Kling 1.5.

 

 

 

חידושים בגרסה 1.5 של קלינג

איך מפעילים את הגרסה החדשה?

כדי להשתמש במודל 1.5 של קלינג, לחצו על כפתור הגרסאות בצד המסך למעלה ובחרו ב-Kling 1.5. שימו לב שלא כל הפיצ’רים זמינים בגרסה זו (כמו מברשת התנועה או בקרת המצלמה).

 

החלפת מודלים בקלינג

החלפת מודלים בקלינג

 

איכות וידאו ברזולוציית HD: הדרך לעולם של תוכן חד וברור

אחד החידושים המרכזיים בגרסה 1.5 של קלינג, שהושקה ב-19.9.24, הוא היכולת ליצור סרטונים ברזולוציה של 1080p HD במצב מקצועי (Professional Mode). שיפור זה מעניק למשתמשים יכולת להפיק תכנים ויזואליים באיכות גבוהה במיוחד, המותאמים לתצוגה על מסכים גדולים. מדובר בשיפור משמעותי, כאשר הגרסאות הקודמות של הכלי תמכו ביצירת סרטונים ברזולוציה של 720p בלבד. חשוב לציין ש-Professional Mode זמין רק למנויים בתשלום ולא תוכלו להשתמש במצב זה בחבילה החינמית.

 

נוסף על כך, מצב “איכות גבוהה” (High-Quality Mode) מאפשר כעת למשתמשים ליהנות מהפקת תוכן ברמה מקצועית ללא עלות נוספת, מה שמחזק את יכולות המודל ומעניק תחרות אמיתית לכלים אחרים בשוק.

 

פריים פתיחה וסיום

פיצ’ר שימושי מיוחד שלא היה זמין עם השקת הכלי אבל עכשיו נגיש לכולם, גם בחבילה החינמית, הוא היכולת להוסיף פריים פתיחה ופריים סיום, ולתת לקלינג לג’נרט את החיבור. מדובר בפיצ’ר מאוד שימושי שנותן רמת שליטה גבוהה ומאפשר לייצר המשכיות בין סצנות בקלות וללא באגים והזיות.

פריים פתיחה וסיום בקלינג

פריים פתיחה וסיום בקלינג

 

מהירות ויכולות נוספות

קלינג לא עוצרת רק במברשת התנועה (עליה נרחיב בהמשך), אלא ממשיכה לשפר את המוצר שלה גם בתחומים אחרים:

  • שיפור זמן העיבוד: גרסה 1.5 מאפשרת עיבוד של ארבעה סרטונים בו זמנית, מה שמקצר את זמן ההפקה של סרטונים ומייעל את תהליך היצירה.
  • הארכת משך הסרטונים: הכלי כעת תומך ביצירת סרטונים של עד 10 שניות במצב סטנדרטי, עם פריימים סופיים המעניקים שליטה על מעברי הווידאו.
  • שיפור איכות התמונות: ניתן להגדיל את רזולוציית התמונות עד פי 4, מה שמאפשר יצירת סרטונים חדים וברורים יותר.
  • מגוון גדלים: הכלי מאפשר יצירת תכנים במגוון פורמטים של וידאו, לרבות פורמטים לנוף (16:9), פורמטים לאורך (9:16), ופורמטים ריבועיים (1:1), מה שהופך אותו לשימושי במיוחד לאנשי שיווק ורשתות חברתיות.

 

השוואה בין המודלים של קלינג

השוואה בין המודלים של קלינג

 

לסיכום, בגרסה 1.5 של Kling, חל שדרוג משמעותי ביחס לגרסה 1.0, עם תמיכה ביצירת וידאו ברזולוציית 1080p HD במצב מקצועי, לעומת 720p בגרסה הקודמת. למרות השדרוג ברזולוציה, תכונות כמו מברשת התנועה (Motion Brush) ושליטה במצלמה (Camera Control) עדיין אינן זמינות בגרסה החדשה, אך צפויות להיכלל בעדכונים עתידיים.

 

מברשת התנועה (Motion Brush): יצירת תנועה מותאמת אישית בווידאו

מברשת התנועה היא אחד החידושים המרשימים ביותר בגרסה זו, והיא מעמידה את קלינג בשורה הראשונה של מחוללי הווידאו המתקדמים בשוק. כלי זה מאפשר למשתמשים לקבוע את תנועת האלמנטים (כמו אנשים, אובייקטים וכו’) בתוך התמונה, ולשלוט על התנועות בצורה מדויקת יותר מאי פעם. באמצעות מברשת התנועה, ניתן להגדיר את התנועה של עד שישה אלמנטים בווידאו, לבחור את כיוונם ומהירותם, ולהתאים את התנועות בהתאם לתסריט הספציפי שנוצר. תכונה זו מעניקה גמישות רבה יותר ליוצרי תוכן ומאפשרת להם להתמקד בפרטים הקטנים ולהגיע לרמה חדשה של ריאליזם.

 

כאמור, כלי זה לא זמין במודל 1.5, אלא רק במודל הישן – 1.0, אבל כמו תמיד, זה רק עניין של זמן עד שהוא ימצא את דרכו גם לגרסה החדשה (ובעולם ה-AI הכל קורה מאוד מהר).

 

מברשת התנועה של קלינג

מברשת התנועה של קלינג

 

איך משתמשים במברשת התנועה של קלינג?

פיצ’ר מברשת התנועה מאפשר למשתמשים להעלות תמונה, לבחור אלמנטים מסוימים בעזרת “בחירה אוטומטית” או “מברשת ידנית”, ולהוסיף להם מסלולי תנועה מותאמים אישית. לאחר הגדרת התנועה הרצויה, המשתמשים יכולים להקליד פרומפט תנועה (אלמנט + תנועה). לאחר לחיצה על “Generate”, המודל יוצר וידאו על פי מסלול התנועה שהוגדר, מה שמאפשר שליטה גבוהה על תנועת האובייקטים והופך את תהליך יצירת הווידאו ליותר מתקדם ומדויק.

 

פיצ’ר זה מאפשר למשתמשים ליצור תנועות מורכבות. כמו כן, הפיצ’ר “מברשת סטטית” (Static Brush) מאפשר למשתמשים להגדיר אזורים סטטיים כדי למנוע תזוזה של האובייקטים שצוירו במברשת. לדוגמה, אם ברצונכם להימנע מהשפעות תנועת מצלמה שנוצרו בעקבות מסלול תנועה, מומלץ להשתמש במברשת סטטית בתחתית התמונה.

 

כדי להפעיל את מברשת התנועה, פעלו על פי השלבים הבאים:

  • העלאת תמונה: עברו למצב image-to-video והעלו תמונה אותה תרצו להפוך לסרטון.
  • סימון אזורים: בחרו אזור או אלמנט בתמונה בעזרת המברשת (אפשר לצייר אזורים ידנית עם המברשת, או ללחוץ על כפתור Auto Segmentation שיאפשר הכלת מסכה חכמה – כלומר בחירה חכמה של אלמנטים אוטומטית). 
  • טיפ חשוב – מחיקת אזורים: השתמשו כפתור המחק כדי למחוק אזורי בחירה מיותרים ו/או בכפתור המסכה הסטטית (Static Brush) כדי להגדיר אזורים שבהם לא יתרחש תהליך הדיפוזיה (כלומר, אזורים אלו לא יג’ונרטו ולא יתבצע בהם שינוי.
  • סימון וקטורים: הגדירו מסלול תנועה לכל מברשת תנועה. בדומה לראנוויי, גם בקלינג למעשה קיבלנו Multi Motion Brush שמאפשר לסמן אזורים שונים ולתת להם וקטורים שונים של תנועה. פשוט לחצו על Track במברשת הרצויה וצירו ידנית את כיוון התנועה של האלמנט הנבחר.
  • אשרו את הפקודה: לחצו על “Confirm” כדי לאשר את הבחירה.
  • הוספת פרומפט: לאחר אישור מברשות התנועה וכיווני התנועה, הזינו פרומפט (הנחיה טקסטואלית) שמתארת את התנועה הרצויה (לדוגמה: “סוס חד קרן צועד ימינה”).
  • הוספות הגדרות מתקדמות: הוסיפו הגדרות נוספות כמו פרומפט שלילי (מה אתם לא רוצים שיקרה בסרטון), כמות הסרטון שיג’ונרטו, משך הסרטון ומצב/מודל הג’ינרוט (סטנדרטי או מקצועי). שימו לב שנכון להיום בקרת המצלמה מנוטרלת כשאתם משתמשים במברשת התנועה (אבל אפשר להוסיף הנחיות לתנועות מצלמה בפרומפט עצמו).
  • תחילת ג’ינרוט הסרטון: בסיום התהליך לחצו על Generate, מה שיוביל לתחילת הליך יצירת הסרטון. כעבור מספר דקות (בחבילה החינמית) תקבלו סרטון וידאו המבוסס על התנועה שהגדרתם (מנויים בתשלום נהנים מזמני ג’ינרוט קצרים בהרבה).

 

מברשת התנועה של קלינג

מברשת התנועה של קלינג – סוף סוף אביתר יכול להיות נסיך שרוכב על חד-קרן ורוד.

 

טיפים לשימוש מתקדם:

הזנת פרומפט תנועה מדויק: הקפידו שהפרומפט תואם את התנועה שברצונכם ליצור. לדוגמה: אם וקטור התנועה שסימנתם אמור לגרום לחתול לקפוץ מעל הקערה, אל תרשמו “חתול צועד קדימה”, אלא “חתול קופץ מעל קערה”.

 

הנדסת פרומפטים במברשת התנועה של קלינג

הנדסת פרומפטים במברשת התנועה של קלינג

 

שליטה מדויקת על האובייקט: בעת בחירת האובייקט, מומלץ לבחור רק חלקי מפתח (כמו ראש של בעל חיים) כדי לשלוט טוב יותר על התנועה.

 

שליטה מדויקת במברשת התנועה של קלינג

שליטה מדויקת במברשת התנועה של קלינג

 

מניעת תנועות בלתי מציאותיות: כשמדובר באובייקטים כמו מבנים, תנועת האלמנט תתפרש על ידי המודל כתזוזת מצלמה. כדי להימנע מזה, יש להשתמש במברשת סטטית באזורים הרצויים.

 

המלצות לבחירת אזורי מברשת: מומלץ שמברשת תנועה אחת תכסה אלמנט בודד מאותה קטגוריה. כמו כן, אם יש מספר אזורים לא מחוברים, מומלץ להשתמש במברשת סטטית לכל אחד מהם.

 

סימון מספר דמויות עם מברשת התנועה של קלינג

סימון מספר דמויות עם מברשת התנועה של קלינג

 

 

ההשוואה המתבקשת לראנוויי (Runway) ו-Gen3

לא ניתן להתעלם מהשוואה לכלי המוביל בתחום יצירת הווידאו, ראנוויי (Runway) והמודל המתקדם שלו Gen3 שעדיין לא קיבל את השדרוג של מברשת התנועה (נכון להיום פיצ’ר מברשת התנועה זמין רק ב-Gen2 וצפוי להכנס בהדרגה גם למודלי Gen3). חשוב לציין שמברשת התנועה הייתה אחד הכלים המרכזיים שבידל את ראנוויי מהמתחרות ואיפשר יצירת תנועות חלקות ויכולת שליטה גבוהה על תנועות האובייקטים בסרטונים. כעת, עם השקת גרסה 1.5 של קלינג אנחנו מקבלים מודל איכותי שמתחרה ב-Gen3, אבל כמו בראנוויי, גם פה המודל לא מגיע עם פיצ’ר מברשת התנועה וגם לא עם פיצ’ר בקרת המצלמה (שיצטרפו בהמשך). נראה שקלינג נכנסת למגרש של ראנוויי ומביאה תחרות אמיתית בתחום זה עם השקת מודל מעולה ופיצ’רים מתקדמים. נכון לרגע זה היא מגישה “עסקה דומה” לזו של ראנוויי – גם מודל סופר איכותי (1.5) וגם מברשת תנועה ורסטילית ואיכותית, שזמינה רק במודל הישן יותר (1.0). וכך גם בראנוויי – מודל וידאו מדהים (אולי הטוב בעולם כרגע) – Gen3, אבל אין לו עדיין את כל האופציות המתקדמות שיש ב-Gen2 (כמו מברשת תנועה ובקרת מצלמה). בקרב הזה נראה שקלינג וראנוויי במירוץ צמוד, אבל זה רק עניין של זמן (ימים או שבועות בודדים) עד ששתי החברות יוציאו את התותחים הכבדים ויוסיפו את היכולות המתקדמות שלהן – האם תהיה זו ראנוויי, שהייתה הראשונה להשיק כלים מתקדמים שכאלה? האם היא תקדים את קלינג ותוסיף אותם גם למשפחת המודלים החזקה שלה: Gen3 אלפא ו-Gen3 טורבו? או שמא קלינג תקדים אותה?

 

אגב, רק לאחרונה הוסיפה ראנוויי את פיצ’ר הוידאו לוידאו החדש שלה בתוך Gen3 (שהיה מזוהה מאוד עם הדור הישן יותר – Gen1).

 

נראה שהתחרות בשוק מחוללי הווידאו המבוססים על בינה מלאכותית מתגברת, עם ראנוויי וקלינג שמובילות את השוק. בעוד ראנוויי מחזיקה בהובלה באיכות המודלים (וגם על משפט זה רבים יחלקו עלי), קלינג מביאה כעת את היכולת ליצור תכנים ברמת שליטה גבוהה במיוחד, עם פיצ’רים מתקדמים כמו מברשת התנועה. המהלכים של קלינג מעידים על מגמה ברורה של חיזוק המעמד שלה בשוק, עם שיפורים באיכות, ביכולות התנועה ובמחירים תחרותיים. התחרות הזו מסמנת עידן חדש בתחום היצירה הוויזואלית שבו סין הופכת למעצמת וידאו ג’נרטיבי עם כלים בולטים באיכותם וקלות התפעול שלהם – כלים שמאפשרים למשתמשים יצירתיות וחדשנות מעבר לכל דמיון. אין ספק שהולך להיות פה מעניין בתקופה הקרובה…

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

קלינג משיקה את גרסה 1.5 ואיתה גם את “מברשת התנועה” החדשה שלה