תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

מהפכת הפרסום: Toys R Us משחררת את הפרסומת הראשונה שנוצרה ב־Sora

סורה Toys R US
תוכן עניינים

האם זוהי תחילתה של מהפכה בעולם הפרסום? Toys R Us, ענקית הצעצועים האייקונית, משחררת פרסומת שנוצרה כולה באמצעות בינה מלאכותית, ומציבה רף חדש בתעשייה. זו לא פרסומת ה־AI הראשונה, אך זוהי הפרסומת הראשונה שהופקה ב־Sora – מודל הווידאו המסקרן של OpenAI, שרבים מצפים לו ועדיין לא שוחרר לציבור הרחב. אך האם הטכנולוגיה החדשנית באמת מצליחה להחליף את היצירתיות האנושית, והאם משתלם להפיק פרסומות עם בינה מלאכותית ולא בהפקות מסורתיות?

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

מהפכה טכנולוגית או טריק שיווקי?

בתחום הפרסום והשיווק חדשנות היא שם המשחק. אך מה קורה כשחברת צעצועים ותיקה מחליטה לשלב ידיים עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום הבינה המלאכותית? התוצאה היא פרסומת שמעוררת התרגשות, פליאה, וגם לא מעט שאלות.

 

 

Toys R Us, מותג הצעצועים האהוב והמוכר, שחרר לאחרונה פרסומת ייחודית שהופקה כולה באמצעות Sora, טכנולוגיית יצירת הווידאו החדשנית של OpenAI. זוהי הפעם הראשונה שמותג מסחרי משתמש בכלי זה ליצירת סרטון פרסומת שלם, צעד שמסמן אולי את תחילתו של עידן חדש בתעשיית הפרסום והמדיה הדיגיטלית.

 

מה זה Sora, ואיך זה עובד?

Sora, שפיתחה חברת OpenAI, היא טכנולוגיה פורצת דרך המסוגלת ליצור סרטוני וידאו באורך של עד דקה מהנחיות טקסט בלבד (אבל לא רק. לכלי יש גם אפשרות ל־Video to Video בדומה לכלים רבים נוספים וכן פונקציות נוספות אחרות). התוצאה היא סצנות ריאליסטיות הכוללות דמויות מרובות ותנועה מורכבת, כל זאת ללא צורך בצילומים או באפקטים מיוחדים מסורתיים. הכלי מצטיין בחיקוי העולם האמיתי הודות למודל עולם כללי (GWM) – מעין בינה פיזיקלית המנסה להחיל על הסרטונים שהיא יוצרת את החוקיות והדפוסים של המציאות.

 

הטכנולוגיה הזו אפשרה ל־Toys R Us להחיות את סיפורו של מייסד החברה, צ’ארלס לזרוס, בדרך שלא הייתה אפשרית קודם לכן, עם כלי Gen AI מסורתיים. בעולם ה’ישן’ (של הפקות וידאו יקרות ומורכבות) היה צריך להעסיק צוות טכני שלם, לצד אומני CGI ו־VFX כדי להפיק את הסצנות המדהימות שנראות בפרסומת. בעולם ה’חדש’, שבו מספיק להקליד טקסט קצר והסרטון מוצא את דרכו אל המסך, כל זה נעשה מיותר לחלוטין!

 

כניסה לעולם הדמיון של ילדים

הפרסומת מתארת את חזונו של לזרוס הצעיר למותג האייקוני בשנות ה־30 המוקדמות וכוללת את סצנת ‘הולדתו’ של ג’פרי הג’ירף, הקמע האהוב של החברה.

 

אחד היתרונות הבולטים של Toys R Us בשימוש ב”סורה” הוא היכולת ליצור דימויים מרהיבים המשקפים את עולם הדמיון העשיר של ילדים. הפרסומת מצליחה להמחיש את הקסם והפליאה שבמשחק ובצעצועים, ומכניסה את הצופים לעולם הפנימי והדמיוני של ילדות וילדים.

 

קים מילר אולקו, מנהלת השיווק הגלובלית של Toys R Us ונשיאת Toys R Us Studios, מסבירה: “לצ’ארלס לזרוס היה חזון שחצה את הגבולות של תקופתו, ורצינו לכבד את מורשתו עם סרטון המשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר הזמינה […] כדי להתחבר לצרכנים בדרכים בלתי צפויות.

 

סורה Yors R Us

תמונות מהפרסומת שנוצרה בסורה ל־Toys R Us

 

תהליך היצירה: מחזון למציאות

הפרסומת נוצרה בשיתוף פעולה בין Toys R Us Studios, זרוע הפקת הבידור של המותג הגלובלי, ובין סוכנות היצירה Native Foreign שקיבלה גישה ל־Sora. ניק קלברוב, מנהל היצירה הראשי ב־Native Foreign, מתאר את התהליך: “באמצעות Sora הצלחנו לספר את הסיפור המדהים הזה במהירות וביעילות יוצאות דופן. Toys R Us הוא המותג המתאים ביותר לאמץ את האסטרטגיה הזאת המבוססת על בינה מלאכותית.

 

לפי הדיווחים, Sora אפשרה ל־Toys R Us Studios ו־Native Foreign לברוא את הרעיון במציאות בתוך שבועות ספורים בלבד ולצמצם מאות שוטים של צילום (שהיו נדרשים לו היה מדובר בהפקה ‘בעולם האמיתי’) לכמה עשרות שוטים מג’ונרטים. הסרטון נוצר כמעט במלואו באמצעות Sora, עם מעט תיקוני VFX ופסקול מקורי שהלחין אהרון מארש מלהקת האינדי־רוק המפורסמת “קופלנד”.

 

הפרסומת הוצגה לראשונה בפסטיבל קאן 2024, באירוע בלעדי בחוף LBB בצרפת. במהלך האסטרטגי הזה Toys R Us ניסתה להציג את החדשנות של החברה בפני קהל של מובילי תעשיית המותגים והפרסום. האם הם הצליחו? הפרסומת אכן הגיעה לכותרות, אך לא נראה שהיא עשתה את האפקט שלו ציפו בחברה.

 

 

האתגרים והמגבלות

למרות ההתרגשות בנושא הפרסומת, חשוב לציין כמה נקודות:

  • עריכה והתערבות אנושית: סביר להניח שנעשתה עבודת עריכה משמעותית על הפרסומת. זו אינה פרסומת שנוצרה ב’קליק’, אלא תוצר של עבודה ממושכת. למרות הצהרות החברה והיוצרים קשה באמת לדעת כיצד זה משתווה לזמן ולמשאבים הנדרשים להפקת פרסומת מסורתית.

 

  • זמינות מוגבלת: Sora עדיין אינה זמינה לציבור הרחב. הפרסומת היא דוגמה לטכנולוגיה שמקבלת יחסי ציבור נרחבים לפני שהיא זמינה לשימוש, וזה עלול לעורר תסכול בקרב אנשי מקצוע וחובבנים כאחד. קשה לדעת אם מדובר ב’צ’רי פיקינג’ או במוצר שבאמת מפיק תוצאות מיטביות בתדירות גבוהה. אין לדעת אם הפרסומת מייצגת את היכולות האמיתיות של Sora, או אם זו דוגמה שנבחרה בקפידה והופקה בידי אומן ובידי צוות מנוסה. אין באמת לדעת אם היא משקפת את הביצועים הממוצעים של הכלי.

    אני אישית כן תולה תקוות בכלי ומאמין שהוא יביא בשורה אמיתית. בהתחלה היה קשה להאמין שאלו תוצרי AI שנוצרו מטקסט בלבד, אבל ככל שהתחילו לצאת לשוק כלים כמו לומה, קלינג ו־Gen3, נראה כי זה הסטנדרט החדש של התעשייה.

 

כמפגן כוח של טכנולוגיית בינה מלאכותית, הפרסומת של Toys R Us היא ללא ספק תוצר מרשים. היא מדגימה את הפוטנציאל העצום של כלים כמו Sora ומחוללי וידאו בתעשיית הפרסום, הקליפים, הבידור והקולנוע. עם זאת, מנקודת מבט אובייקטיבית, כפרסומת העומדת בפני עצמה, התוצר הסופי אינו בהכרח מרשים יותר מפרסומת ‘רגילה’ שנוצרה באמצעים מסורתיים. האיכות הוויזואלית – אף על פי שהיא טובה יחסית למחוללי וידאו – אינה מהפכנית בהשוואה לסטנדרטים הגבוהים של תעשיית הפרסום המודרנית. לא בטוח שמהלך זה עשה חסד עם המותג במקרה הספציפי הזה ונראה שהערך האמיתי הגיע מה’זכות’ להיות ראשונים או להיתפס כחדשניים. 

 

ייתכן שהערך האמיתי של הפרסומת הזו הוא יחסי הציבור והבאז התקשורתי שהיא עושה ל־Toys R Us ולשימוש החדשני שלה בטכנולוגיה, ולאו דווקא האפקטיביות שלה כפרסומת בפני עצמה. אסכם זאת במשפט אחד: הפרסומת הזו עושה טוב יותר ל־Sora ו־OpenAI מאשר ל־Toys R Us.

 

סיכום ומבט לעתיד

לא יודע אם הפרסומת של Toys R Us מסמנת רגע מכונן בתעשיית הפרסום והמדיה… נראה שלא. אבל היא מדגימה את היכולת של טכנולוגיות בינה מלאכותית ליצור תוכן ויזואלי מורכב ומרשים ולפרוץ את גבולות הדמיון. וסביר להניח שככל שהשימוש בטכנולוגיה יהיה נפוץ יותר, והכלים ייעשו מדויקים ואיכותיים יותר, המהלך גם יאפשר להוזיל עלויות ולחסוך במשאבים.

 

עם זאת, חשוב לזכור ש־Sora עדיין אינה זמינה לציבור הרחב. OpenAI הודיעה שהכלי צפוי להיות זמין לפני סוף השנה, אך בינתיים אנחנו נאלצים להסתפק בטעימות ובדוגמאות שנבחרו בקפידה. זה יכול להיות מתסכל ליוצרים ולאנשי מקצוע שמתרגשים מהפוטנציאל של הכלי אך אינם יכולים להתנסות בו בעצמם.

 

ככל שכלים כמו Sora יהיו זמינים יותר, סביר להניח שנראה עוד ועוד שימושים יצירתיים בהם בתעשיית הפרסום והמדיה. עם זאת, השאלה הגדולה נשארת: האם טכנולוגיה זו תחליף לחלוטין את היצירתיות האנושית, או שהיא תשמש ככלי נוסף בארגז הכלים של היוצרים? אם תשאלו אותי, זה פשוט עוד כלי בארסנל של אנשים יצירתיים. זה לא מטה קסם המייצר פרסומת שלמה מאפס. כנראה רובוטים לא יחליפו לגמרי את התסריטאים, הבמאים והעורכים. את הצלמים אולי, אבל גם ידע וניסיון של צלם מיומן הוא מצרך מבוקש, גם אם הוא עומד מאחורי המקלדת ולא מאחורי מצלמת וידאו.

 

בסופו של דבר, הפרסומת של Toys R Us היא צעד ראשון ומרתק בכיוון חדש. היא מעלה שאלות מרתקות על העתיד של יצירת תוכן ומאתגרת את התעשייה כולה להמשיך לחדש ולהתפתח. רק הזמן יגיד אם זו תהיה המהפכה הגדולה הבאה בעולם הפרסום או רק עוד כלי בארסנל היצירתי של המפרסמים.

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מהפכת הפרסום: Toys R Us משחררת את הפרסומת הראשונה שנוצרה ב־Sora