תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

הצד המצחיק של ה-AI – נתן ליכטר משתף איך יוצרים תכנים ויראליים עם בינה מלאכותית

וובינר הצד המצחיק של ה-AI עם נתן ליכטר
תוכן עניינים

בינה מלאכותית (AI) משנה את האופן שבו אנחנו תופסים יצירתיות ואומנות בעידן הדיגיטלי. בעוד רוב האנשים חושבים על AI ככלי טכני בלבד, עבודותיו של נתן ליכטר (Nathan Lichter) מראות כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי ליצור תכנים אומנותיים, ויראליים והומוריסטיים שמצליחים לרגש, להצחיק ולהעביר מסרים עמוקים. ליכטר – יוצר AI ישראלי מוכשר, שעבודותיו קיבלו חשיפה בינלאומית אדירה, מוכיח פעם אחר פעם שהכלי הכי חשוב בארגז הכלים שלנו הוא הדימיון, היצירתיות והמקוריות, ולאו דווקא כלי GenAI כזה או אחר. מאמר זה מבוסס ברובו על וובינר חינמי נתן סיפר ושיתף על תהליך היצירה שלו ועל תוצריו. הוובינר זמין לצפיה בסוף מאמר זה.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

כיצד AI משנה את תהליך היצירה האומנותי?

במקום לראות ב-AI כלי שמחליף את יוצרים או אמנים, נתן ליכטר ממחיש פעם אחר פעם כיצד AI יכול לשמש ככלי בידיהם – כלי שעוזר להרחיב את הדמיון ולהגשים רעיונות שלעיתים יהיה מאוד קשה לממש בדרכים אחרות. לדוגמה, באחת מסדרת התמונות שלו, יצר נתן אדפטציה מקורית במיוחד, במסגרתה הוצגו הדמויות האיקוניות מהסדרה “סיינפלד” בסגנון פילם נואר. סדרה זו לא רק הציגה את הדמויות האהובות באור חדש, אלא גם יצרה עניין בקרב קהלים חדשים, כששילבה בין נושאים קלאסיים כמו פילם נואר לבין תרבות פופולארית עכשווית.

 

סיינפלד -  גרסת הפילם נואר

סיינפלד – גרסת הפילם נואר | נתן ליכטר

 

היכולת של ליכטר להשתמש ב-AI כדי לשנות את הדמויות והסגנונות המוכרים לנו חושפת את הפוטנציאל העצום של הבינה המלאכותית כאמצעי ליצירת תוכן אומנותי חדש ומפתיע. תוך שימוש בכלי בינה יוצרת כמו Midjourney ובוט החלפת הפנים פיקסי (Picsi.AI), ליכטר מצליח להביא את הרעיונות החזותיים שלו לידי ביטוי בצורה שמשלבת בין מציאות לדמיון.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס מקיף לבינה מלאכותית - GenAI Master
קורס מאסטר בבינה מלאכותית Master GenAI

 

מה היתרונות של יצירת סדרות תמונות על פני תמונת AI בודדת?

אחד מהדברים שמייחדים את נתן הוא המיקוד שלו ביצירת סדרות של תמונות AI עם חוט מקשר, רעיון מרכזי ושפה גרפית אחידה. שיטה זו מביאה איתה הרבה יתרונות, ופעמים רבות היא עדיפה על פני פרסום תמונת AI בודדת.

 

  • הנעה לפעולה: ברמה הטכנית, פרסום של סדרת תמונות מייצר “הנעה לפעולה” טבעית. הגולש מרגיש צורך ללחוץ על הפוסט כדי לצפות בתמונות נוספות.
  • הנעה לפעולה: יצירת “מיקרו פעולות” (Micro Actions) מתורגם למעורבות גולשים רבה יותר ובעקבות כך גם לחשיפה גדולה יותר. האלגוריתם מזהה שמדובר בפוסט שמייצר עניין ולכן מקפיץ אותו בפיד (הגברת ה-Reach של התוכן).
  • גירוי יצר הסקרנות: ברמה הקונספטואלית, כאשר אדם רואה תמונה שאהב, ולצידה עוד מספר תמונות באותו סטייל, הדמיון מתחיל לעבוד. סימן ה”פלוס” בצד התוכן גורם לו לתהות אלו דמויות נוספות נמצאות בסדרה. הוא רוצה להיות מופתע וה-FOMO מתחיל לתת את אותותיו. התוצאה – סריקה של כל סדרת התמונות, התעכבות על תמונות נוספות (שהיו נסתרות בתצוגה הראשונית של הפוסט), ומשך זמן רב יותר של צפייה באותו תוכן. כל אלו תורמים גם הם ל”ציון גבוה יותר” במדד האלגוריתם.

 

יצירת סדרות תמונות

מעניין מה אני מפספס?! מה יש ב-9 התמונות הנוספות של סדרת האביר האפל עוד יותר?!

 

מי אתה נתן ליכטר?

נתן ליכטר הוא יוצר AI ישראלי מוכשר ומוביל בתחומו, אשר עבודותיו הגיעו לחשיפה בינלאומית וחצו גבולות. ליכטר עוסק ביום-יום בקידום אתרים, אך מתבלט בזירת ה-Gen AI העולמית בזכות יצירותיו המיוחדות, שמאופיינות בטאץ’ ייחודי. עם דמיון פורה ויכולת מדהימה לדמיין עולמות ודמויות, הוא מביא לידי ביטוי את אהבתו העמוקה לטלוויזיה, קולנוע ואומנות – תחומים ששבו את ליבו מגיל צעיר. ליכטר, שלא החזיק בידע בעיצוב גרפי, מצא בבינה המלאכותית כלי שמאפשר לו להביע את יצירתיותו ולהפוך רעיונות ויזואליים מורכבים למציאות.

 

נתן ליכטר

נתן ליכטר – מתןך: וובינר “הצד המצחיק של הבינה המלאכותית” של LetsAI.

 

מיזוג בין הומור ותרבות פופ: הדרך ליצור ויראליות

כדי ליצור תוכן ויראלי באמת, צריך הרבה יותר מטכנולוגיה מתקדמת. נתן מספר שהומור הוא כלי קריטי למשיכת תשומת הלב של הקהל, ושהוא יכול לשמש כמפתח להעברת מסרים חדים, מצחיקים או אפילו סאטיריים. סדרת התמונות שיצר בהשראת “משחקי הכס” בגרסה ישראלית היא דוגמה מובהקת לכך. בסדרה זו, ליכטר שילב בין הדמויות האייקוניות של הסדרה לבין שחקנים ישראליים שנדמה כאילו התפקיד “תפור עליהם”, מה שיצר חיבור מצחיק ומפתיע בין עולמות נפרדים. אין ספק שדביר בנדק ועידן אלתרמן היו יכולים להשתלב שם מצוין.

 

משחקי הכס בגרסה הישראלית

 

השילוב הזה בין תרבות פופולארית להומור הוא אחד מהדגשים שיכולים להפוך תמונת AI להצלחה ויראלית. נתן מצליח לקחת דמויות מוכרות ולקחת אותן לעולמות חדשים ובלתי צפויים, מה שגורם לעוקבים לשתף יצירות אלו.

 

גיבורי על וסרטים קלאסיים עם טוויסט הומוריסטי

כמו בסדרת התמונות של “משחקי הכס בגרסה הישראלית”, שבה כל דמות קיבלה פרשנות ישראלית מצחיקה, ליכטר מצליח למשוך קהל גם מעבר לישראל בזכות יכולתו לפרש מחדש נושאים אוניברסליים דרך עדשת ההומור המקומי והאישי שלו. לצד סדרות כמו “סיינפלד” ו”משחקי הכס”, אחד מהפרויקטים הבולטים של ליכטר היה יצירת גרסה בריטית לסרט “המטריקס”. גרסה זו משלבת בין הדימויים החזותיים המובהקים של סרט המד”ב המצליח “המטריקס” ובין שחקנים בריטיים מפורסמים כמו בנדיקט קמברבאץ’,דניאל קרייג, או ג’ודי דנץ’, שאולי ביקום מקביל היו מייצרים גרסת BBC ללהיט ההוליוודי. התוצאה היא פרשנות חדשה שמציתה את הדמיון ומצליחה לייצר עניין חדש סביב דמויות וסיפורים מוכרים.

 

כשהמטריקס פוגש את ה-BBC | נתן ליכטר

כשהמטריקס פוגש את ה-BBC | נתן ליכטר

 

עוד סדרת תמונות שהפכה ויראלית ומצליחה במיוחד הייתה “דדפול בעולמות מקבילים” – מעין גרסאות הומוריסטיות מגוונות של דמותו של דדפול – האנטי-גיבור המבדר מבית מארוול. בפרויקט זה, לקח נתן את הדמות המוכרת, ובעזרת משחק מילים על שם הדמות, יצר שלל טוויסטים מבדרים במיוחד, מה שהוסיף שכבות נוספות להומור המובנה של הדמות עצמה. היכולת של ליכטר לשלב טוויסטים ויזואליים והומור טקסטואלי שנון וחכם הפכה את היצירות שלו לאייקוניות בזירה הוויראלית. תמצאו שם דדפול בסגנון “הטורף”, דדפול מכונת כביסה, בטמן דדפול ואפילו פרדי מרקורי אחד – “פרדפול”. אי אפשר שלא לחייך כשרואים את התמונות הללו!

 

דדפול ביקומים מקבילים

דדפול ביקומים מקבילים | נתן ליכטר

 

הצלחת הסדרה עוררה גל חיקויים ואף גניבות של התכנים שנתן יצר. רובן ללא מתן קרדיט ובחלקן משתמשים אף טענו שהם בעצם היו אלו שיצרו את התמונות של נתן.

 

זכויות יוצרים וגניבת תוכן – מה עושים כשגונבים לך יצירה?

ההתמודדות עם זכויות יוצרים בעולם ה-AI או גניבת יצירות ללא מתן קרדיט היא אתגר שליכטר מתמודד איתו באופן יומיומי. בעידן שבו כל יצירה יכולה להפוך לוויראלית בלחיצת כפתור, נתן מוצא את עצמו פעמים רבות במצבים בהם עבודותיו מופצות ללא מתן קרדיט, מה שמוביל אותו לשקול כיצד להגן על היצירות שלו. לאחר מספר אירועים כאלה, נתן החל להשתמש בחותמת מים על יצירותיו.

 

יצירות שנתן יצר וששותפו מבלי לתת לו קרדיט

יצירות שנתן יצר וששותפו מבלי לתת לו קרדיט

 

האם לגיטימי לחתום על יצירות AI?

למרות שהנושא מעלה דיון משמעותי על האם לגיטימי לשים חותמות מים על עבודות שנוצרו עם AI, נתן הדגיש שההגנה על הקרדיט והעבודה היא קריטית, במיוחד כשהיצירות מתפשטות במהירות ברשתות החברתיות והאינטרנט. לדבריו, לא פעם הוא ראה את עבודותיו מופצות על ידי אחרים שטוענים שהן שלהם, מה שהוביל אותו לחפש דרכים טכנולוגיות ומעשיות לשמור על זכויותיו.

 

נתן מספר שפעמים רבות אותם “גנבי תוכן” מתרצים את פעולותיהם בכך ש”אין זכויות לתוצרי AI ולכן לא מגיע לו קרדיט”, או טענות על כך שהבינה המלאכותית נולדה בחטא (מחוללי תמונות אומנו על תמונות של אחרים ולכן “הגונב מגנב פטור”). במקרים אחרים נתן החל לפנות לאותם אנשים ולעיתים הם התנצלו והוסיפו קרדיט, אך מדובר באמת בבודדים.

 

מצב החקיקה והרגולציה עמום ולא ברור

מה אומרת לשון החוק? ובכן – גם פה המצב אפור. אין עדיין חקיקה ורגולציה ברורה והדבר שונה ממדינה למדינה. חסרים תקדימים משפטיים, אך באופן כללי, אם יש לכם מנוי למחולל תמונות כזה או אחר, אתם מקבלים רישיון לשימוש מסחרי. עם זאת, אין לבלבל בינו ובין זכויות יוצרים, שכן אתם לא היוצרים, אלא מודל החישוב. מצד שני, יש הטוענים שאם תמונה עברה מספיק מניפולציות ושינויים, ואם כרוך ביצירתה “מאמץ רב”, זה יכול להקנות בסיטואציות מסוימות זכויות כאלה ואחרות.

 

למרות שאין תשובה סופית וברורה, לפעמים כדאי להיות חכם ולא צודק! נתן מספר שעצם הוספת חתימה על תמונותיו צמצמה משמעותית את כמות הגניבות. הוא מספר שפעמים רבות אנשים משתמשים בתמונות שלו וטוענים שהם אלו שיצרו אותן. עצמם העובדה שיש חתימה על תמונה כבר מונעת מקרים רבים של העתקות או גניבות תוכן מסוג זה.

 

כמו כן, ברגע שיש חתימה, לעיתים אנשים, דפים או ארגונים כן ירגישו צורך לתת קרדיט. בנוסף, עצם הימצאות החתימה מקלה על נתן להוכיח שהוא היוצר ויכולה להוביל למתן קרדיט מאוחר. בסופו של יום יש פה גם עניין של גישה – כנראה שאם גונבים את היצירות שלך, אתה ממש טוב. לאט לאט אנשים יתחילו לזהות את הסגנון שלך וישייכו יצירות מסוימות ליוצר מסוים. גם פה נתן עבר דרך ארוכה והיום אנשים כבר מתחילים לזהות את הסטייל שלו.

 

האם יצירות AI יכולות להיחשב כאמנות?

העבודות של נתן ליכטר מדגימות בצורה מושלמת את הפוטנציאל הבלתי מוגבל של AI ככלי יצירתי. השילוב בין טכנולוגיה להומור, תרבות פופולארית, ואומנות עכשווית יוצר תכנים שמצליחים לחדור לליבם של אנשים בכל רחבי העולם. כיום כבר אין ספק שבינה מלאכותית היא פלטפורמה חדשה ונהדרת ליצירת תכנים, שמאתגרת את גבולות היצירתיות ומספקת השראה לאמנים, יוצרי תוכן, וסטודנטים בכל רחבי העולם. אבל האם היא נחשבת כאומנות? 

 

בוובינר “הצד המצחיק של ה-AI”, שיתף נתן גם ביצירות אומנותיות יותר שיצר להנאתו. לטענתו כל אחד יכול להגדיר את עצמו באופן שמתאים לו ושאין אמת אבסולוטית. אם אתם רוצה לכנות את עצמך אומן – זה שלך! אם יש קהלים שרואים ביצירות ה-AI שלך כאומנות, מי יכול לומר להם אחרת? 

 

האם אפשר לעשות אומנות עם AI?

האם אפשר לעשות אומנות עם AI? | נתן ליכטר

 

כמו כן, היום יש תאוצה הולכת וגוברת של יוצרים שמשתמשים ב-AI ככלי אומנותי לכל דבר. אמנים ישראליים כמו אלה אוזן, מאיה אלאב נחשון, שחר פליישר ואחרים מציגים תערוכות שמבוססות על תוצאי AI בארץ ובחו”ל וסוחפים אחריהם קהלים הולכים וגדלים.

 

צפו בהקלטת הוובינר עם נתן ליכטר – הצד המצחיק של ה-AI

מוזמנים לצפות בוובינר המלא, בוא תמצאו הרבה יותר מידע, הדגמות, שיטות עבודה וכמובן שיח מרתק על הנושאים המרכזיים שעלו במאמר זה.

 

 

כלים, מדריכים ושיטות עבודה

במהלך הוובינר נתן סיפר על כלי העבודה המרכזיים שלו – מידג’רני ובוט הפייס סוואפ של פיקסי בדיסקורד. בסוף הוובינר אני הדגמתי שיטת עבודה דומה, שמאפשרת לקבל תוצאות טובות מאוד מהר מאוד (מוזמנים לצפות בהקלטה). השיטה מתבססת על מספר כלים וטכניקות. להלן עיקרי שלבי העבודה:

 

שלב 1: הפרומפטר של LetsAI: לרוב אני מייצר את הפרומפטים שלי בפרומפטר החינמי של LetsAI, בו ניתן להזין מילה או משפט, והוא יהפוך אותם לפרומפט מקצועי שמותאם במיוחד עבור עבודה בסביבה של מידג’רני.

 

הפרומפטר של LetsAI

הפרומפטר של LetsAI

 

שלב 2: יצירת תמונה באתר האלפא של מידג’ני: בשלב השני אעבור לאתר האלפא של מידג’רני, שם אזין את הפרומפט שקיבלתי ואצור את התמונה. כדי לדייק את התוצאה מומלץ לשלב את הפרמטרים SREF (סטייל רפרנס) ו-CREF (דמות עקבית).

 

יצירת תמונה באתר האלפא של מידג'רני

יצירת תמונה באתר האלפא של מידג’רני, בשילוב SREF ו-CREF.

 

שלב 3: פייס סוואפ בפיקסי: בשלב האחרון אעביר את התמונה שקיבלתי במידג’רני עיבוד נוסף בבוט החלפת הפנים של פיקסי. בניגוד לנתן, שמעדיף לעבוד בדיסקורד, אני מעדיף לעבוד באתר הייעודי של פיקסי. בלינק הבא תמצאו מדריך לפייס סוואפ בדיסקורד ופה תמצאו מדריך לאתר הייעודי של פיקסי.

 

פייס סוואפ בפיקסי

פייס סוואפ ב-Picsi.AI

 

השילוב בין טכניקות וכלים אלו מאפשר לייצר בקלות ובמהירות תמונות של אנשים מפורסמים, במינימום מאמץ.

 

איפה אפשר לעקוב אחרי נתן ליכטר?

היה לנו כיף גדול לארח את נתן לוובינר מרתק, מלמד ומעורר השראה. אנחנו מזמינים אתכם בחום לפרגן ולעקוב אחריו בנכסים הדיגיטליים שלו:

 

באותה נשימה, אנחנו מזמינים אתכם לעקוב גם אחרי הנכסים של LetsAI בסושיאל, שם תמצאו עדכונים, מדריכים וכתבות שפשוט אסור לפספס!

 

 

 

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הצד המצחיק של ה-AI – נתן ליכטר משתף איך יוצרים תכנים ויראליים עם בינה מלאכותית