הינה דוגמה לשיווק חכם שלא מתבסס על עיצוב מהפכני או על הפקת יח”צ מפונפנת אלא פשוט על קופי טוב! מלחמת הבורגרים חוצה יבשות ושפות ועושה מתוכן סתמי תוכן ויראלי. ובמרכז הכול (איך לא) מובן שנמצא צ’אט־בוט אחד: ChatGPT.
אבל לפני הכול – הישארו מעודכנים! הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ולא תפספסו שום עדכון, חידוש או מידע על כלי חדש שיוצא.
ממליצים לכם להצטרף גם לקהילות ה־AI של LetsAI בוואטסאפ ובטלגרם. רוצים לשמוע על הקורסים וסדנאות ה־AI שלנו? לחצו פה.
מי הבורגר הכי הכי בעיר?
בתחילת 2023 מקדונלד’ס ברזיל פרסמה שלט שבו היא שואלת את ChatGPT: מהו הבורגר האיקוני ביותר בעולם?
הצ’אטבוט המפורסם ענה מייד – כמובן הביג מק, וגם הסביר למה (ראו תמונה מטה):
“אומנם ישנם בורגרים איקוניים רבים ברחבי העולם, אך הבורגר המוכר ביותר בעולם הוא כנראה הביג מק של מקדונלד’ס, שהוצג לראשונה ב־1967. ביג מק נעשה שם נרדף למזון מהיר ולמקדונלד’ס… ביג מק איקוני כל כך שהוא משמש כמדד לא רשמי, מדד הביג מק, להשוואת כוח הקנייה של מטבעות.”
מקדונלד’ס הרימו להנחתה, ברגר קינג הטביעו לסל!
אם חשבתם שזה נגמר פה, מחכה לכם הפתעה. ברגר קינג הרימו את הכפפה (אחרי שמקדונלד’ס הרימו להם להנחתה) ומיקמו שלט זהה בסמוך לזה של מקדונלד’ס ובו שפה גרפית זהה וקופי שנותן מענה ישיר למודעה של מקדונלד’ס:
“ומי הכי גדול?” שואלים ברגר קינג במודעה, “מובן שה’וופר’ של ברגר קינג המפורסם בנדיבות שלו ובגודל הבורגר ובמרכיבים השונים,” כך מצוטט שוב חברנו ChatGPT.
אז מה יש לנו פה בעצם?
1. קונספט חמוד: קופי המבוסס על מודל שפה גדול (ניצול ההייפ של מהפכת הבינה המלאכותית).
2. תשובה חדה, מהירה ושנונה של אנשי השיווק של ברגר קינג (אגב, הם אלופים בזה ותמיד היו) שלקחה את הסיפור הזה צעד אחד קדימה.
3. מינוף הקמפיין: לאף אחד לא אכפת משני שלטי מודעות בברזיל. אבל התרגום שלהם לאנגלית והפצתם ברשתות החברתיות עשו את התוכן לוויראלי שחוצה מדינות ויבשות ומגיע לכל העולם. חשיפה אורגנית אדירה ששווה פי מיליון יותר מכל קמפיין שיווקי. וכל זה בעזרת צילום של שני שלטים העומדים זה לצד זה.
תוכן, תוכן ועוד פעם תוכן!
זה מוכיח לנו שוב שהדבר הכי חשוב בכל מהלך שיווקי עומד על שתי רגליים: תוכן איכותי וערכי מותג. שתי החברות שמו במרכז הקופי את ערכי המותג שלהן:
הבורגר הכי טוב בעולם (מקדונלד’ס) מול הבורגר הכי גדול בעולם (ברגר קינג).
שתיהן ניסו לבדל את עצמן ולהבליט את היתרון היחסי שלהן כדי לתת במה למוצר שלמעשה הוא די זהה. אבל יחי ההבדל הקטן – שני המהלכים השיווקיים הללו נבדלים בקופי: שתי החברות ניסו לייצר פה תוכן איכותי. האחת עשתה את זה באופן גנרי ובינוני (מקדונלד’ס), והשנייה עשתה את זה באופן גאוני שגם נעשה ויראלי (ברגר קינג).
מה המסקנה?
לפני שאתם שופכים כסף על הפקות יקרות, עיצוב מפוצץ, או קמפיין שיווקי – ודאו שהקופי והקונספט מדויקים. או במילים אחרות: תוכן, תוכן ועוד פעם תוכן!
ומילה אחרונה על שימוש בבינה מלאכותית – כפי שאפשר לראות במקרה הזה, שימוש ב־AI יכול להיות חרב פיפיות, במיוחד אם יש לך מתחרה ישיר וצמוד שיש לו גישה לאותם כלים ולמשאבים דומים. בינה מלאכותית יכולה להיות כלי עזר נהדר שחוסך זמן וכסף, מייעל תהליכי שיווק וייצור תוכן ומשדרג את הנראות של הקמפיין או המותג שלכם, אבל היא תמיד רק כלי (אחד מני רבים). היא לא יכולה להיות המרכז.