במהלך ייחודי וראשון מסוגו, חברת הקפה Grind משתפת פעולה עם Google, Enterprise Nation והמומחית למדעי ההתנהגות ד”ר גרייס לורדן כדי לחקור את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של בינה מלאכותית עבור עסקים קטנים ובינוניים (SMBs). הפיילוט, הנמשך שלושה חודשים, הוא חלק ממאמץ רחב של Google לשחרר פוטנציאל כלכלי של 400 מיליארד פאונד עבור כלכלת בריטניה באמצעות בינה מלאכותית, תוך שילוב של טכנולוגיה ומדעי ההתנהגות לעידוד אימוץ רחב של הטכנולוגיה ופיתוח כישורים חדשים.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
חזון נועז לאימוץ AI בעסקים קטנים
כלים מבוססי AI יכולים לחולל מהפכה בעסקים קטנים, כאשר Google מעריכה כי השימוש בהם עשוי לשפר את הפרודוקטיביות בעד 20% – מה שמקביל להוספת “עובד דיגיטלי” לכל צוות של חמישה אנשים. עם זאת, כדי לממש את הפוטנציאל, יש לשנות גישות והרגלים. כאן נכנסת לתמונה Grind Coffee, רשת בתי קפה בריטית עם 14 בתי קפה ו-350 עובדים. Grind מנצלת את הפיילוט כדי להכשיר את עובדיה בשימוש בכלי AI כמו Gemini של Google ו- Notebook LM. כלים אלה יכולים לסייע במגוון משימות, החל מכתיבת אימיילים ללקוחות ועד לייעול תהליכי קליטת עובדים ואפילו יצירת פודקאסטים לשיתוף ידע. היוזמה חורגת מהיבטים טכנולוגיים בלבד – היא שואפת גם לטפח תרבות של ניסוי וחדשנות. העובדים מעודדים לאמץ AI בהדרגה, באמצעות סדנאות מעשיות, תמיכה קהילתית וחיזוק שוטף שנועדו לשלב את הטכנולוגיה בשגרת העבודה היומיומית.
למה AI חשוב לעסקים קטנים?
עליית ה-AI מייצגת את השלב הבא בהתפתחות הטכנולוגית, בדומה להגעת האימייל או המסחר האלקטרוני. עם זאת, עסקים קטנים לרוב מפגרים מאחור באימוץ כלים כאלה בשל מחסור במשאבים ובמומחיות. דבי ויינשטיין, מנהלת הפעילות של Google בבריטניה, מדגישה את חשיבות הגישור על פער זה: “אם חצי מהפוטנציאל הכלכלי של AI טמון ב-SMBs, חיוני שנתמקד בהם. חברות גדולות נוטות להחזיק צוותים שמוקדשים לחקר כלים חדשים, בעוד עסקים קטנים זקוקים לתמיכה מותאמת אישית”.
מנכ”ל Grind, דיוויד אברהמוביץ’, רואה ב-AI “מנוע על” לפרודוקטיביות במקום תחליף למאמץ אנושי: “העניין הוא להעצים אנשים עם כלים שמאפשרים להם לעבוד בצורה חכמה יותר, לא קשה יותר. AI מאפשר לנו להתמקד במשימות יצירתיות ובעלות ערך גבוה, החל מכתיבת מודעות משכנעות ועד לשיפור שירות הלקוחות”.
יישומי AI מעשיים ב-Grind
Grind Coffee כבר מגלה דרכים חדשניות לשלב AI בפעילות שלה במחלקות השונות:
שיווק
AI מסייע לצוות המותג ביצירת גרסאות מרובות של סלוגנים, מסרים וטקסטים פרסומיים, ומייעל את תהליך היצירה.
תפעול
מנהלי בתי הקפה משתמשים ב-AI לניתוח נתוני מכירות ומשמרות, מה שמשפר את היעילות.
שירות לקוחות
עם 2,000 פניות יומיות, AI אוטומטי תגובות לשאלות נפוצות, ומאפשר לצוות להתמקד במקרים מורכבים יותר.
ניהול בכיר
מנהלים בכירים משתמשים בכלי AI לכתיבת דוחות ביצועים, חוסכים זמן ושומרים על דיוק.
שבירת מחסומים לאימוץ AI
אחת המטרות המרכזיות של הפיילוט היא לנפץ תפיסות שגויות ש-AI הוא כלי שמיועד למומחי טכנולוגיה בלבד. אברהמוביץ’ מדגיש את החשיבות בבניית ביטחון: “זה לא על פרויקטים מרעישי עולמות. זה על שינויים קטנים ומשמעותיים שמצטברים. אנחנו רוצים לשבור את הפחד משימוש ב-AI ולהראות שהוא נגיש כמו כל תוכנה אחרת”. Grind גם מתמודדת עם התנגדות תרבותית, במיוחד בקרב עובדים צעירים שעשויים לראות ב-AI “רמאות”. על ידי יצירת סביבה פתוחה שבה השימוש ב-AI מתקבל בברכה, החברה מגדירה מחדש כיצד הטכנולוגיה משתלבת בעבודה היומיומית.
מפת דרכים לעתיד
התובנות מהפיילוט של Grind יחלחלו הרבה מעבר לבתי הקפה שלה. Google ושותפיה שואפים להשתמש במסקנות כדי לפתח אסטרטגיות רחבות יותר לאימוץ AI בקרב 16 מיליון עובדים בעסקים קטנים ברחבי בריטניה. יוזמה זו אינה מתמקדת רק בהגדלת הפרודוקטיביות – היא נועדה להבטיח תפקידים לעתיד ולהעצים עסקים לשגשג בנוף תחרותי הולך וגובר. כפי שמנסח זאת אברהמוביץ’: “AI לא יחליף אנשים. הוא יטעין אותם בכוחות חדשים. אנחנו מתרגשים להשתמש בו כדי לאזן את שדה המשחק ולהראות שעסקים עצמאיים יכולים להתחרות עם הטובים ביותר”.
שיתוף הפעולה של Grind Coffee עם Google מדגים כיצד עסקים קטנים יכולים לרתום את ה-AI כדי לפתוח אפשרויות חדשות של פרודוקטיביות, יצירתיות וצמיחה. על ידי התמקדות בכלים מעשיים, תובנות התנהגותיות והעצמת עובדים, הפיילוט מספק מודל לעסקים קטנים ובינוניים ברחבי בריטניה ומעבר לה, לאמץ את הכוח הטרנספורמטיבי של AI. המסר ברור: AI הוא לא רק לחברות טכנולוגיה ענקיות. הוא מיועד לכל עסק, כל צוות וכל עובד שמוכן לדמיין מחדש מה אפשרי.