כמה פעמים חיפשתם מייל חשוב, דוח ישן או מסמך רלוונטי בדרייב, וביליתם דקות ארוכות רק כדי למצוא את המידע הנכון? השדרוג החדש של גוגל לג’מיני נועד בדיוק לזה. פיצ’ר Deep Research של גוגל, שתוכנן במקור כדי לבצע מחקרי עומק על בסיס מידע מהרשת, יודע מעכשיו להתחבר גם לסביבת העבודה שלכם ב-Google Workspace, כלומר, לג’ימייל, דרייב וצ’אט. המשמעות היא שג’מיני כבר לא רק “יודע על העולם”, הוא מבין את העולם שלכם. הוא יכול להצליב ולנתח נתונים, ואפילו לבנות דוחות על בסיס מה שקורה באמת בעסק או בחיים שלכם.
רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.
אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו
מה בעצם חדש כאן?
עד עכשיו, ג’מיני היה עוזר חכם שמסתמך על ידע גלובלי. עכשיו הוא הופך לעוזר מותאם אישית, שמבין הקשרים פנימיים ומידע עדכני מתוך סביבת העבודה שלכם.
לפני השדרוג יכולתם לשאול:
“כתוב לי סיכום על הטרנדים בשוק ה-AI.”
והייתם מקבלים תשובה כללית.
עכשיו תוכלו לבקש:
“נתח את כל המיילים מלקוח X ברבעון האחרון, סכם את הפידבקים מהצ’אט בפרויקט אלפא, והכן לי דוח מסודר על בסיס המסמכים בדרייב.”
זו לא עוד תשובה כללית, זה מחקר מבוסס נתונים אמיתיים מתוך העסק שלכם.
איך זה עובד? מדריך צעד-אחר-צעד
קודם כל, פתחו את Gemini בדפדפן המחשב. עכשיו, השתמשו בצעדים הבאים כדי לחבר את ג’ימייל, דרייב וצ’אט לפיצ’ר מחקר העומק של ג’מיני:
1. לחצו על “Tools” (כלים): במסך הראשי של ג’מיני, לחצו על כפתור Tools.
2. בחרו “Deep Research”: מתוך רשימת הכלים שנפתחת, סמנו ובחרו בפיצ’ר Deep Research.
3. לחצו על “Sources” (מקורות): לאחר שבחרתם ב-Deep Research, לחצו על התפריט הנפתח Sources.
4. חברו את מקורות Workspace: בחרו וסמנו את המקורות שתרצו לחבר למחקר שלכם. סמנו את Gmail, Drive ו/או Chat.
לאחר החיבור, תוכלו לבקש מג’מיני לבצע משימות מחקר, סיכום או ניתוח תוך שימוש במידע האישי שלכם.
איך להשתמש בזה חכם
ככל שתהיו מדויקים יותר בהנחיה (פרומפט), כך התוצאה תהיה ממוקדת ומבוססת. ציינו מה לחפש, באילו מקורות להשתמש, ומה סוג הפלט הרצוי.
דוגמה לפרומפט יעיל:
“עבור על כל המסמכים בתיקיית ‘דוחות רבעוניים’ בדרייב, סכם את התכתובות עם צוות השיווק בנוגע לקמפיין של לקוח X, וכתוב לי דוח קצר עם שלוש הצלחות ושלושה אתגרים מרכזיים.”
שימושים מעשיים
למנהלים ובעלי עסקים
“סכם את כל התקשורת (מייל וצ’אט) מול ספק Y החודש וזהה עיכובים פתוחים.”
“הכן טיוטת מייל סיכום פגישה על בסיס מסמך ‘פרוטוקול ישיבה’ והמיילים הקשורים אליו.”
לאנשי שיווק ומוצר
“אסוף את כל הפידבקים שהגיעו למייל התמיכה בנוגע לפיצ’ר Z וסכם אותם ל-5 נקודות עיקריות.”
“השווה בין ‘הצעה א’ ל-‘הצעה ב’ (שני קבצים בדרייב) וכתוב טבלת יתרונות וחסרונות.”
לשימוש אישי
“מצא את כל המיילים שקשורים לביטוח הרכב שלי, סכם את תנאי הפוליסה מתוך ה-PDF בדרייב וכתוב מתי היא מסתיימת.”
“תכנן לי טיול לאיטליה על בסיס שלושת המסמכים בדרייב שבהם שמרתי המלצות.”
פרטיות וזמינות
הגישה של ג’מיני למידע האישי שלכם מבוססת על בחירה חופשית (Opt-in) בלבד. לפי גוגל, ניתן לנתק את החיבור בכל רגע, המידע מ-Workspace לא משמש לאימון מודלים כלליים, ואין גישה אנושית למידע שלכם, אלא אם בחרתם לדווח על בעיה ולשתף אותה ביוזמתכם.
בכל מקרה, וכמו שאנחנו תמיד אומרים, שימו לב לסוג המידע שאתם משתפים ומעלים והמנעו משיתוף של חומר רגיש, נתונים פיננסיים או מידע על לקוחות לפני שהתייעצתם עם גורם מוסמך בחברה שלכם. בארגונים מסוימים ייתכן שהגישה תדרוש אישור מנהל מערכת (Admin).
נכון לעכשיו, הפיצ’ר זמין בדפדפן במחשב בלבד, ויגיע בהמשך גם לאפליקציית ג’מיני במובייל.
לסיכום, השדרוג הזה משמעותי ביותר. ג’מיני הופך מכלי חיפוש חכם לעוזר מחקר אישי שמבין את ההקשר שבו אתם פועלים. במקום לבזבז זמן באיסוף מידע מפוזר, תוכלו לקבל סיכומים, דוחות ותובנות אמיתיות בזמן קצר ובשפה שלכם.









כתיבת תגובה