תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

ה-5% שכן הצליחו: כך נראית טרנספורמציית AI אמיתית עם Claude

כך חברות מובילות משנות את העסק שלהן עם בינה מלאכותית
תוכן עניינים

כולנו מדברים על זה ש-95% מהפיילוטים של בינה מלאכותית נכשלו. אבל מה עם ה-5% שכן הצליחו – אלה שהפסיקו “לשחק” עם AI והתחילו לשנות את העסק מבפנים? פחות תיאוריה, יותר תוצאות. רוב המנהלים כבר שמעו על הפוטנציאל של בינה מלאכותית, אבל מעט מאוד ראו איך זה נראה כשהיא באמת מוטמעת בארגון. יש חברות שכבר עברו מהבטחות למציאות, והן לא מדברות על צ’אטבוטים פשוטים. הן משתמשות ב-Claude, מודל השפה המתקדם של Anthropic, כדי לפתור בעיות עסקיות אמיתיות – לקצר תהליכי פיתוח מחודשים לשבועות, להפחית את זמן התגובה לפרצות אבטחה, וליצור תיעוד רגולטורי בדקות במקום בחודשים. Claude Sonnet 4.5, הגרסה החדשה של המודל, מתבלט במיוחד בתחומים שבהם דיוק הוא קריטי – קוד, סייבר ושירותים פיננסיים. זה כבר לא כלי עזר, אלא שותף שמבין הקשר, מנתח מידע מורכב ולוקח החלטות. הנה חמישה סיפורים שמראים איך נראית טרנספורמציית AI אמיתית.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

מ-10 שבועות ל-10 דקות

Novo Nordisk, החברה הדנית שמאחורי Ozempic נתקלה באחת הבעיות הכואבות ביותר בתעשיית התרופות – תיעוד רגולטורי. דוח מחקר קליני ממוצע מגיע ליותר מ-300 עמודים, וכותב מקצועי מצליח להפיק רק שניים-שלושה כאלה בשנה. כל יום עיכוב בתהליך הזה שווה עד 15 מיליון דולר בהכנסות אבודות, ובעיקר, עוד יום שבו חולים ממתינים לטיפולים שיכולים להציל חיים.

 

כדי להתמודד, Novo Nordisk השוותה בין ספקי בינה מלאכותית ובחרה ב-Claude של Anthropic בזכות הדיוק בעיבוד נתונים קליניים. היא בנתה פלטפורמה ייעודית בשם NovoScribe, שמשלבת את Claude דרך Amazon Bedrock עם חיפוש סמנטי ותכנים מאושרים על ידי מומחים. התוצאה: מערכת שמפיקה דוחות ברמת איכות רגולטורית שמקבלת אישור חיובי שוב ושוב מהרגולטורים.

 

המספרים מדברים בעד עצמם – תיעוד שלקח למעלה מעשרה שבועות – נוצר כעת בעשר דקות בלבד. מחזורי בדיקה התקצרו בחצי, והאיכות דווקא השתפרה. אפילו פרוטוקולי אימות רפואיים שמעסיקים מחלקות שלמות מטופלים היום על ידי אדם אחד.

 

עם Claude Code, גם עובדים לא-טכניים מפתחים פיצ’רים חדשים בשעות במקום בשבועות. צוות הפיתוח הקטן של 11 אנשים הרחיב את היכולות הארגוניות משמעותית, בלי להוסיף כוח אדם. “בתעשייה מוסדרת מאוד, אנחנו לא יכולים פשוט לזרוק את הנתונים שלנו למודל שפה ולקוות למיטב,” אומר וואהיד ג’ווייה (Waheed Jowiya), מנהל אסטרטגיית הדיגיטציה של החברה. “העבודה עם Anthropic הראתה לנו איך עושים את זה נכון ובצורה מאובטחת.”

התאמה אישית בקנה מידה

Cox Automotive, החברה הגדולה בעולם לשירותים בתחום הרכב, גילתה איך בינה מלאכותית יכולה להפוך מערכת CRM שגרתית למנוע שיווקי חכם. החברה שילבה את Claude בשלוש הפלטפורמות המרכזיות שלה – VinSolutions CRM, Autotrader PSX ו-Dealer.com – ובחרה בו בזכות שלושה מדדים קריטיים: מהירות תגובה, עלות ודיוק.

 

במקום מודל אחד שמתאים לכולם, הם מפעילים שניים: Claude Sonnet למשימות מורכבות שדורשות הבנה עמוקה, ו-Claude Haiku לתרחישים עתירי נפח שבהם נדרשת תגובה כמעט מיידית. התוצאה נראית בשטח – תגובות לפניות צרכנים ותורים לנסיעות מבחן יותר מהוכפלו, ורשימות רכבים שנוצרו על ידי AI זוכות ל-80% משוב חיובי ממוכרים.

 

אם בעבר לקח שבועות להפיק תוכן לאתרי סוכנויות, היום זה קורה באותו יום. עד כה הפיקה הפלטפורמה למעלה מ-9,000 תוצרים שיווקיים ללקוחות ברחבי העולם. “Claude מדורג בעקביות בין המודלים המתקדמים ביותר,” אומר בן פלוסברג (Ben Flusberg), מנהל הנתונים הראשי ב-Cox Automotive. “עם כל עדכון הוא דוחף את החדשנות קדימה.”

פיתוח מאובטח ומהיר יותר

בחברת הסייבר הגדולה בעולם, Palo Alto Networks, גילו בעיה מוכרת – מפתחים השקיעו כשליש מזמנם בשלב הפיתוח הראשוני, בדיוק השלב שבו מתגלים הבאגים הקריטיים ביותר. מפתחים חדשים נדרשו לחודשים כדי להבין את הקוד-בייס העצום של החברה ולתרום באופן אפקטיבי. כדי לשבור את צוואר הבקבוק הזה, Palo Alto Networks חיפשה פתרון AI שיכול לשלב בין בטיחות קפדנית ליעילות הנדסית גלובלית.

 

לאחר השוואה בין ספקים, החברה בחרה ב-Claude דרך פלטפורמת Vertex AI של Google Cloud, בזכות ביצועי הקוד הגבוהים, תקני האבטחה והאינטגרציה החלקה עם מערכות הפיתוח. השפעת השינוי הייתה דרמטית – מהירות פיתוח הפיצ’רים עלתה ב- 30%-20%, וזמן ההכשרה של מפתחים חדשים התקצר מחודשים לשבועות.

 

כיום עובדים עם Claude כ-2,500 מפתחים, והמספר צפוי לעלות ל-3,500. גם מפתחים זוטרים ללא ניסיון קודם הצליחו לבצע אינטגרציות 70% מהר יותר הודות להכוונה של Claude.

 

בנוסף, Palo Alto Networks מובילה כעת מערכת AI חדשנית ל-CI/CD (תהליכי אינטגרציה ופריסה רציפה), שמבצעת אוטומציה חכמה: משפרת שמות משתנים, מוסיפה הערות ומייצרת בדיקות יחידה – הכול בזמן אמת. “Anthropic תעדפה בטיחות ואבטחה הרבה יותר מכל מודל אחר,” אומר גונג’ן פאטל (Gunjan Patel), מנהל ההנדסה של החברה. “הם מדברים על השלכות אבטחה בכל פגישה. כחברת הסייבר הגדולה בעולם, זה משמעותי במיוחד עבורנו.”

סוכנים אוטונומיים בפעולה

ארגונים כבר לא מסתפקים בעוזרי AI שמציעים תשובות, הם צריכים מערכות שחושבות, מנמקות ופועלות בעצמן. בדיוק לשם כך שילבה Salesforce את מודלי Claude כדי להפעיל את Agentforce Agents דרך Einstein 1 Studio (סטודיו לפיתוח בינה מלאכותית ארגונית).

 

התוצאה היא פלטפורמה שבה בינה מלאכותית יכולה לתכנן, להחליט ולבצע פעולות בשם עובדים ולקוחות, בלי תלות בהתערבות אנושית מתמדת. כל אינטראקציה עם Claude עוברת דרך שכבת ההגנה של Salesforce, הכוללת grounding דינמי (חיבור למידע מאומת בזמן אמת) וזיהוי טוקסיות (מנגנון שמגן על המשתמשים מתוכן מזיק, לא הולם או לא אתי שנוצר על ידי הבינה המלאכותית) דרך Einstein Trust Layer. כך נשמר שימוש אחראי ובטוח גם בתעשיות רגישות במיוחד.

 

לקוחות Salesforce כבר מפעילים סוכנים אוטונומיים שמתזמרים תהליכי עבודה שלמים מקצה לקצה – ניתוח נתוני לקוחות, זיהוי הזדמנויות עסקיות, ביצוע טרנזקציות ועדכון נתונים בין מערכות שונות, והכול באופן עצמאי.

 

זהו שינוי מהותי, ממודלים שמשמשים עוזרים, למודלים שהם שותפים אוטונומיים. מפתחים יכולים להתאים את הסוכנים לפי תחום – מכירות, שיווק או שירות לקוחות – ולבחור בכל שלב את גרסת Claude שמאזנת בין אינטליגנציה, מהירות ועלות לכל תהליך עבודה ספציפי.

מאנליטיקה לשיווק גלובלי

כש-IG Group, אחת מחברות המסחר המקוון הגדולות בעולם, בחנה ספקי בינה מלאכותית שונים, Claude בלט באופן עקבי, במיוחד במקרי השימוש המורכבים ביותר שלה.

 

צוות ה-Data & AI Transformation של החברה פרס את Claude באופן אסטרטגי – לאוטומציה של תהליכי עבודה אנליטיים מסובכים, לתמיכה במנהלי HR ביצירת משוב עקבי על ביצועים ברחבי העולם, ולהעצמת צוותי השיווק להפיק תוכן רב-לשוני תוך עמידה בתקנות רגולציה מחמירות.

 

התוצאות היו מעבר לציפיות. צוותי האנליטיקה חוסכים כיום כ-70 שעות עבודה בשבוע, זמן שהועבר לעבודה אסטרטגית בעלת ערך גבוה יותר. במקרים מסוימים, הפרודוקטיביות הוכפלה. בצד השיווקי, מהירות ההשקה השתפרה במאות אחוזים, תוך הפחתת התלות בסוכנויות חיצוניות. החברה הגיעה ל-ROI מלא בתוך שלושה חודשים בלבד.

 

Anthropic היא חברת ה-AI היצרנית היחידה שסיפקה תוצאות בזמן – כל הזמן,” אומרת אולגה פירוג (Olga Pirog), ראש הטרנספורמציה הגלובלית של Data ו-AI ב-IG Group. “לארגון שמוביל שינוי עסקי, שותף אמין הוא נכס שאין לו תחליף.”

 

 

הטמעה יעילה של בינה מלאכותית בארגונים

כשמסתכלים על החברות שהצליחו באמת, מתברר שהן עושות כמה דברים אחרת.

 

ראשית, הן מתחילות מבעיה עסקית אמיתית. לא “AI בשביל ה-AI”, אלא טיפול בצווארי בקבוק מדידים – תהליכי עבודה ידניים, תיעוד שמאט השקות, או חניכה שיכולה להתקצר מחודשים לשבועות.

 

שנית, הן משקיעות באנשים לא פחות מבטכנולוגיה. תוכניות הכשרה ורשתות של “אלופי AI” עוזרות לעובדים לשלב את הכלים בעבודה היומיומית. כשהצוות מבין לא רק איך להשתמש במערכת אלא למה, האימוץ קורה מעצמו.

 

שלישית, הן מודדות את מה שבאמת חשוב. פרודוקטיביות, חיסכון בזמן, שיפור באיכות – כל נתון הופך להוכחת ROI שמדברת בשפה של ההנהלה, לא של ההייפ. גישה מבוססת מדידה שכזו מייצרת תוצאות מתמשכות ולא הדגמות חולפות.

 

ולבסוף, הן בונות לסקייל מהיום הראשון. אינטגרציה, אבטחה ואמון אינם תוספת, הם הבסיס. מי שרואה בינה מלאכותית כטרנספורמציה ארגונית ולא כניסוי טכנולוגי, מתקדם מהר יותר ומשיג תוצאות יציבות יותר.

 

חמש החברות האלה ועוד כאלה שלא הזכרנו כאן כבר מוכיחות את זה. הן מרחיבות את השימוש ב-Claude, בונות מערכות אג’נטיות שמעצבות מחדש תהליכי עבודה, ומראות מהי טרנספורמציית AI אמיתית. ולמי שעדיין מתלבט, השאלה כבר לא “האם להשתמש בבינה מלאכותית”, אלא ״איך להטמיע אותה נכון״. התשובה, כמו שהחברות האלה מוכיחות, מתחילה במדידה, ממשיכה באימון, ונגמרת בתוצאות שאי אפשר להתעלם מהן.

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של רון גולד?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Let's update

רוצים לקבל עדכונים על כל מה שחדש ומעניין בעולם ה-AI? הרשמו לניוזלטר שלנו!

אירועי AI קרובים

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors