תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

האם ChatGPT יהפוך למנוע חיפוש? השמועות, הציפיות להכרזה והנמכת הציפיות של סם אלטמן

סם אלטמן
תוכן עניינים

בימים הקרובים הולך להיות מעניין! אחת המערכות המתוקשרות ביותר בעולם הטכנולוגיה תתרחש כאשר שתי ענקיות האינטרנט – גוגל ו־OpenAI – יערכו אירועי צמרת בסמיכות (יום אחר יום). גוגל תארח את כנס הפיתוח השנתי המונומנטלי שלה, Google I/O 2024, ביום שלישי ה־14 במאי, אך המתחרה הגדולה OpenAI תקדים אותה ביום אחד באירוע חשיפה משלה ב־13 במאי. התזמון החופף מעיד על המתיחות ההולכת וגוברת בין החברות שנאבקות על הבכורה בתחום הבינה המלאכותית והחיפוש המקוון. OpenAI, שנעשתה שם דבר בזכות הצ’טבוט הג’נרטיבי ומודל השפה המוצלח במיוחד ChatGPT, נחושה להוכיח כי היא איום תחרותי אמיתי לגוגל ולמנוע החיפוש הדומיננטי שלה. האירועים צפויים להטיל אור על האסטרטגיות העסקיות (והטכנולוגיות) השונות של החברות ובדרך גם אולי לחשוף מי תצליח להשיג יתרון ראשוני בקרב על ליבם של המשתמשים העתידיים. האם האם גוגל תמשיך להחזיק במונופול החיפוש או שאולי בכלל OpenAI הולכת לחזית אחרת, והכול סתם שמועות ומשחקי מוחות?

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

ההכרזה והציפיות

ב־10 במאי העלתה OpenAI ציוץ ב־X שלה: “אנחנו עולים ללייב בעשר בבוקר ביום שני ה־13 במאי, בו נדגים מספר חידושים ב־ChatGPT וב־GPT4.”

 

 

התאריך נבחר (ככל הנראה) בקפידה – יום לפני תחילתו של כנס הפיתוח השנתי של גוגל, Google I/O 2024. אפשר לשער שמדובר בצעד אסטרטגי מצד OpenAI כדי להשיג את מרב תשומת הלב התקשורתית והציבורית לפני שגוגל תוכל להתפאר בחידושים שלה. תזמון האירוע ביום שלפני הכנס של גוגל יאפשר ל־OpenAI להשיג כותרות ראשונות בתקשורת, להעלות את מודעות הציבור לפיתוחיה החדשים ובעיקר להלחיץ את גוגל ולגרום לה להיות בעמדה שמגיבה לאירוע ולא יוזמת אותו. 

 

Google I/O

ההזמנה לכנס Google I/O

 

 

השמועות חוגגות

בימים שלפני האירוע התגברו השמועות ש־OpenAI תציג שדרוג שיאפשר ל־ChatGPT להתנהג יותר כמו מנוע חיפוש (ובכך לאיים על גוגל ולהיכנס, שלא נאמר להתפרץ, לנישה המובהקת שלה). גם כיום ChatGPT יכול לחפש נתונים ברשת ולהתעדכן בזמן אמת במידע עדכני בלי להסתמך רק על הנתונים שעליהם הוא אומן מראש, אבל על פי השמועות מדובר בשדרוג דרמטי שיגביר בהרבה את היכולת הזאת (אולי משהו שמזכיר את פרפלקסיטי). אפשרות חיפוש ברשת משודרגת יכולה להרחיב באופן דרמטי את יכולותיו של הצ’טבוט המפורסם בעולם, את הרלוונטיות שלו לקהלי יעד רחבים מאוד ואת איכות המידע שהוא מסוגל להציע להם. האם יהיה זה עוד צעד בהתפתחות המרשימה של ChatGPT שיהפוך אותו למתחרה של ממש למנוע החיפוש המוביל של גוגל? כלל לא בטוח!

 

השמועות התעצמו והרשת געשה – OpenAI מפתה מהנדסים ומומחים מגוגל ומנסה לגייס הון אנושי רלוונטי שיעזור לה לפתח את מנוע החיפוש החדש (כך נטען בפורומים ובקהילות AI שונים). דיווחים נוספים העידו על השקעת משאבים רבים מצד OpenAI בפיתוח יכולות החיפוש המקוון של ChatGPT. גלי השמועות גאו ככל שהתקרב מועד האירוע, וזה הוביל להתרגשות רבה בציבור ולציפיות גבוהות להכרזה דרמטית שתהפוך את ChatGPT לאיום אמיתי על מנוע החיפוש של גוגל. אבל האם יש דברים בגו?

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס AI בינה מלאכותית למנהלים ובכירים
קורס ai למנהלים

אלטמן מנמיך

למרות הציפיות הגבוהות והשמועות הרבות סם אלטמן, מנכ”ל ומייסד OpenAI, ניסה להרגיע את הרוחות ולנטרל את התלהבות היתר. בציוץ בחשבון הרשמי שלו ב־10 במאי אלטמן אמר במפורש כי באירוע הקרוב לא יוכרז GPT-5 וגם לא מנוע חיפוש מבוסס ChatGPT.

 

 

הוא טען שההכרזה אומנם תכלול “כמה דברים חדשים שאנשים יאהבו,” אבל הוא תיאר זאת כפיתוחים ושיפורים קטנים יותר על הדור הנוכחי ולא כצעד ענק וחלוצי כפי שחלק ציפו. גישתו המרגיעה והמתונה של אלטמן יכולה להעיד על כך ש־OpenAI רוצה להמשיך בדרך הבטוחה והיציבה שבה היא צועדת החל מהפריצה הגדולה בשלהי 2022. בסופו של יום ChatGPT הוא המוצר הצומח ביותר בהיסטוריה האנושית והחברה הצהירה פעמים רבות שהיא ממשיכה לפתח את GPT4 ולא חותרת להשקת GPT5. כמו כן, את הקשב של OpenAI תופסים כמה “פרויקטי צד,” כמו פיתוח Sora המהפכני (שעליו נשפכו כמה עשרות מיליארדים בלי למצמץ), ויכול להיות שפיתוח “מנוע חיפוש ג’נרטיבי” אולי לא בראש מעייניהם.

 

האיום על גוגל

מנקודת מבטה של גוגל ChatGPT ומנוע החיפוש שלה – שאולי יקום (או לא יקום) – יכולים להוות איום משמעותי (ויש שיאמרו – איום קיומי) על מודל ההכנסות העיקרי שלה. גוגל מרוויחה את עיקר הכסף שלה מפרסום בתשלום במנוע החיפוש ובשירותים אחרים. ככל שמשתמשים יעברו לשירותי חיפוש חלופיים של חברות כמו OpenAI, גוגל תאבד את מקור ההכנסה המרכזי שלה. מנועי חיפוש של בינה מלאכותית כמו ChatGPT עלולים להיות טובים יותר בחיפוש ובהבנת שאילתות מורכבות, וזה יגרום ליותר משתמשים לעבור אליהם (אם תהיה פלטפורמה יציבה ואמינה) ולעזוב את השירותים של גוגל. נוסף על כך, אם ChatGPT יוכל לספק תוצאות איכותיות במהירות גבוהה, הוא יהווה תחרות ישירה למנועי החיפוש הקלסיים שמבוססים על אינדקסים ואלגוריתמים לחיפוש ולדירוג אתרים. השילוב של בינה מלאכותית מתקדמת ויכולת חיפוש ברשת האינטרנט עלול לקדם את ChatGPT למנוע חיפוש מועדף ולפגוע קשות בהכנסות גוגל. לכן גוגל חוששת מפני התפתחות זו ועוקבת בדריכות אחר צעדיה של OpenAI. האם אכן כך יהיה? בעתיד הרחוק יותר – ובמונחי AI זה ממש בעוד רגע – סביר מאוד להניח שכן. האם זה מה שנקבל בהכרזה של OpenAI מחר? נראה שלא. ניאלץ להמתין ולעקוב בדריכות.

 

 

מה המשמעות של כל זה?

הקרב הנוכחי בין גוגל ובין OpenAI הוא המשכו של מאבק ארוך וחסר תקדים על ההגמוניה בתעשיית הבינה המלאכותית – זירה שצפויה להוביל את פני הטכנולוגיה בעשורים הבאים. שתי החברות משקיעות מיליארדים במרוץ לפיתוח יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית בתקווה להגיע ראשונות לנקודות ציון משמעותיות כמו AGI או טכנולוגיה משבשת אחרת שתמציא מחדש את העולם שאותו אנו מכירים. בינה מלאכותית כללית שכזו (AGI), שהיא חלק מהחזון של OpenAI, אמורה לדמות את יכולות האינטליגנציה האנושית או לעקוף אותה. בעוד שגוגל, החברה הוותיקה והמבוססת, משקיעה בבינה מלאכותית ככלי לחיזוק המודלים העסקיים הנוכחיים שלה, OpenAI מונעת מחזון טהור יותר של קידום הבינה המלאכותית לתועלת האנושות כולה.

 

המתח והתחרות ההולכים וגוברים צפויים להוביל לקפיצות דרמטיות קדימה בפיתוח הטכנולוגיה אך גם מעלים חששות בנוגע לשליטה ולבקרה על כוחות עצומים כאלה. החברה שתצליח למצב את עצמה בחוד החנית של תעשיית ה־AI, לא רק תזכה בהכנסות עתק אלא גם בכוח להשפיע על עתיד האנושות עצמה.
לנוכח האפשרויות והסיכונים הגלומים לא מפתיע שענקיות הטכנולוגיה רוצות לוודא שהן לא נשארות מאחור. הקרב הנוכחי הוא רק הצצה לעימות הרבה יותר גדול (שבו שותפות חברות ענק נוספות כמו אמזון, מטא, אפל ועוד), שעוד צפוי להתפתח ככל שהבינה המלאכותית תיעשה יותר ויותר מרכזית בחיינו.

 

 

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דוס
דוס
5 months ago

אוף… תשקיעו במנוע חיפוש, זה מה שחשוב עכשיו את מי מעניין קולי או לא קולי…

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

האם ChatGPT יהפוך למנוע חיפוש? השמועות, הציפיות להכרזה והנמכת הציפיות של סם אלטמן