תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

אנתרופיק מתנפחת ומגייסת הון לפי שווי עתק של 40 מיליארד דולר

אנטרופיק מגייסת הון
תוכן עניינים

עולם ה-AI מתחלק לשניים: חסידי OpenAI ו-ChatGPT מול חסידי Anthropic ו-Claude (קלוד). שתי חברות אלו מובילות את חזית הטכנולוגיה עם מוצרי הדגל שלהן – מודלי השפה הטובים בעולם: קלוד ו-ChatGPT. וכך, תוך פחות משנתיים הפכה הבינה מלאכותית לאחד התחומים המרכזיים בטכנולוגיה העולמית, כשהשחקניות המובילות בתחום נמצאות במאבק מתמיד על יוזמות חדשות, פיתוחים פורצי דרך והשקעות כספיות.

 

אחת החברות הבולטות בזירה זו היא כאמור אנטרופיק – המוצר המרכזי של החברה הוא קלוד (Claude), צ’אטבוט ג’נרטיבי מתקדם שנחשב על ידי רבים לטוב בעולם, נכון למועד כתיבת שורות אלו. בתקופה האחרונה, אנתרופיק נמצאת בשיחות לגיוס הון לפי שווי שמוערך בעד 40 מיליארד דולר – הפיתוחים והגישה שלה מושכים אליה ענקיות טק כמו אמזון, והכסף זורם בשצף לאחת מהחברות המסקרנות שקמו פה בעשור האחרון.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

קצת על אנתרופיק: האמא והאבא של קלוד

אנתרופיק היא סטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית, שנוסד בשנת 2021 על ידי קבוצה של יוצאי OpenAI. החברה, שהוקמה בשנת 2021 על ידי יוצאי OpenAI, מתמקדת בפיתוח מערכות בינה מלאכותית בטוחות, אמינות ומפוקחות (בניגוד מוחלט להתנהלות של המתחרה שלה, OpenAI בשנה האחרונה). המטרה המוצהרת של אנתרופיק היא לבנות מודלי בינה מלאכותית שהם “ניתנים לפיקוח” ומכווני ערכים מוסריים ברורים, על מנת למנוע תוצאות בלתי צפויות או מסוכנות מהמודלים המתקדמים.

 

אנתרופיק מקדישה מאמצים נרחבים לשמירה על בטיחותם ואמינותם של מודלי השפה הגדולים שלה, עם דגש מיוחד על תחום ה-Interpretability. היכולת להבין ולפרש את אופן פעולתם של מודלים כמו קלוד היא קריטית, במיוחד כשמדובר במודלי שפה מתקדמים שיכולים להיראות לעיתים כ”קופסה שחורה”. אנתרופיק הצליחה בניסוי שנערך על קלוד 3 למפות את המנגנונים הפנימיים של המודל, ולהסביר כיצד הוא “חושב” ומבצע חישובים. הם הצליחו לזהות דפוסים מורכבים בפעולתם של נוירונים במודל ולייחס להם משמעות קונספטואלית. מיפוי זה מאפשר לאנתרופיק לא רק להבין טוב יותר את תהליכי הפעולה הפנימיים של המודל, אלא גם למזער סיכונים ולוודא שהמערכת פועלת בצורה אתית ובטוחה יותר.

 

החברה מאמינה במודל המכונה “בינה מלאכותית חוקתית” (Constitutional AI) – כלומר, יצירת מערכת בינה מלאכותית שמונחית על פי עקרונות מוסריים קבועים מראש, כדי למנוע תכנים רעילים, תגובות לא רצויות או תוצאות מפלות. קלוד, המוצר המרכזי של אנתרופיק, הוא דוגמה בולטת לגישה זו. מדובר בצ’אטבוט מתקדם שנועד להתחרות ב-ChatGPT, תוך שמירה על כללי בטיחות והפחתת סיכונים. 

 

מה אפשר לעשות עם 40 מיליארד דולר?

לאחר מספר גיוסים מוצלחים בעבר, כולל גיוסים משמעותיים מאמזון, אנתרופיק נמצאת בשיחות מוקדמות לגיוס הון נוסף לפי שווי שיכול להגיע עד ל-40 מיליארד דולר.

 

האם הערכת השווי מנופחת?

השווי הגבוה הזה מהווה קפיצה משמעותית מהערכת השווי הקודמת, שעמדה על 18.4 מיליארד דולר בלבד. השווי הנוכחי מצביע על האמון הגדל בשוק ביכולות של החברה לפתח מערכות בינה מלאכותית מתקדמות כמו קלוד (Claude), שממשיכות להתחרות בצורה חזקה מול ChatGPT של OpenAI.

 

הגיוס הנוכחי הוא לא רק אמצעי להגדלת המשאבים של החברה, אלא גם חלק מהמאמצים האסטרטגיים שלה להתרחב ולהגדיל את נוכחותה בשוק הגנרטיבי של הבינה המלאכותית, שם היא מתמודדת מול מתחרות חזקות כמו OpenAI וענקיות טכנולוגיה אחרות. עם זאת, מאחר והשיחות עדיין בשלב מוקדם, אין ודאות שהמשקיעים יסכימו להערכת השווי הגבוהה. יתכן שאנתרופיק תציג את פרטי ההשקעה הצפויה בכנס טכנולוגיה פרטי של מורגן סטנלי שיתקיים בחודש הבא, שם תוכל לשכנע משקיעים פוטנציאליים בתוכניותיה העתידיות ובהצלחותיה הטכנולוגיות עד כה.

 

למרות הסיכויים הגבוהים להצלחת הגיוס, יש לזכור שהערכת שווי גבוהה אינה מובטחת, במיוחד בשוק תחרותי זה שבו חברות כמו OpenAI מגייסות סכומי עתק עם שווי שוק גבוה בהרבה – דוגמת השווי הנוכחי של OpenAI שעומד על 150 מיליארד דולר.

 

התחרות בצמרת ושיתוף הפעולה עם אמזון

אנתרופיק מתחרה בעיקר ב-OpenAI, שהפכה לשחקנית המרכזית בתחום הבינה המלאכותית עם המוצר הפופולרי שלה ChatGPT – המוצר הצומח ביותר בהיסטוריה האנושית! בעוד ש-OpenAI מנהלת שיחות לגיוס סכום עתק של 6.5 מיליארד דולר לפי שווי של 150 מיליארד דולר, אנתרופיק שואפת לגייס סכום קטן יותר אך לפי שווי דומה ליריבות נוספות בשוק.

 

ההשוואה בין החברות מגלה הבדלים לא קטנים במודל העסקי ובשותפים האסטרטגיים שלהן. בעוד ש-OpenAI מקבלת תמיכה רחבה ממיקרוסופט (Microsoft), אנתרופיק נתמכת בעיקר על ידי אמזון (Amazon). נכון לעכשיו, אמזון היא המשקיעה הגדולה ביותר של אנתרופיק, כאשר היא השקיעה בחברה סך של 4 מיליארד דולר בשני סבבים שונים – 2.75 מיליארד דולר במרץ ו-1.25 מיליארד דולר בספטמבר 2023. שותפות זו בין החברות כוללת את שילוב מודלי השפה של אנתרופיק בפלטפורמת Amazon Bedrock, כמו גם דיווחים על כך שאנתרופיק תסייע בפיתוח גרסאות חדשות של העוזרת הקולית אלקסה. השותפות בין שתי החברות מהווה מענה ישיר לשיתוף הפעולה המתמשך בין מיקרוסופט ו-OpenAI, כאשר כל אחת מהחברות הללו פונה לגופים טכנולוגיים שונים כדי לחזק את עמדתה בשוק.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס AI בינה מלאכותית למנהלים ובכירים
קורס ai למנהלים

 

המשקיעים האחרים

מעבר לאמזון, אנתרופיק נהנית מתמיכתן של חברות טכנולוגיה נוספות, בהן גוגל, מיקרוסופט, סיילספורס וזום. התמיכה מצד גופים גדולים אלו לא רק מספקת לחברה מימון נדרש, אלא גם משפרת את מעמדה בשוק ומעניקה לה אפשרות לשיתוף פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות אחרות. ההתקשרות עם גוגל מאפשרת לאנתרופיק לגשת לפלטפורמות חישוב מתקדמות, בעוד שהשותפות עם סיילספורס עשויה לסייע לה בחיזוק הנוכחות בשוק העסקי. זום, עם צמיחתה המהירה בעקבות מגפת הקורונה, מהווה שותפה חשובה בהיבטים של תקשורת חכמה ושילוב AI בפלטפורמות וידאו.

 

מה הלאה?

העתיד של אנתרופיק נראה מבטיח במיוחד, עם תוכניות לגיוס הון נוסף והרחבת השותפויות האסטרטגיות שלה. לצד המתחרים הגדולים כמו OpenAI, אנתרופיק נמצאת בעיצומו של מאבק קשה על הובלה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית. הסיכוי לגיוס הון נוסף, יחד עם התמיכה הרחבה מצד משקיעים כמו אמזון, מעידים על כך שהחברה ממשיכה לצמוח בקצב מהיר.

 

עם דגש על פיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית בטוחות ומוסריות, אנתרופיק מבדלת את עצמה ממתחרותיה באמצעות גישה ייחודית שמהותה שילוב בין חדשנות טכנולוגית ואחריות אתית עמוקה. בעוד חברות אחרות, כמו OpenAI, מתמקדות בעיקר בפיתוח יכולות מתקדמות ומרשימות ובהשקות נוצצות (על חשבון בטיחות, אחריות ומחקר מספק), אנתרופיק בוחרת להדגיש את הפן הבטיחותי והמוסרי של מערכות הבינה המלאכותית שלה. המטרה היא לא רק לפתח טכנולוגיות פורצות דרך, אלא גם להבטיח שהן יהיו ניתנות לפיקוח ומוגנות מפני שימושים בלתי רצויים או תוצאות לא צפויות שעלולות להזיק.

 

הצלחת הגיוס הקרוב והרחבת השותפויות האסטרטגיות עם אמזון וגורמים נוספים עשויות לקבוע את עתידה של החברה ואת השפעתה על התחום כולו. המאבק על הובלה בתחום הבינה המלאכותית בין אנתרופיק ל-OpenAI ממשיך להיות אחד הסיפורים המרכזיים של השנים הקרובות, והחידושים שיפורסמו בתקופה הקרובה צפויים לעצב את שוק הבינה המלאכותית בעשור הקרוב ואולי אף לשנות את העולם – וכן, זו אמירה גרנדיוזית, אבל היא בהחלט ריאלית.

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של עומר הררי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אנתרופיק מתנפחת ומגייסת הון לפי שווי עתק של 40 מיליארד דולר