תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

רנואר ו-Astria בקמפיין AI שמבוסס על דוגמניות אמיתיות

דוגמנית אווטאר
תוכן עניינים

שיתוף פעולה פורץ דרך בין רנואר וחברת ה-AI הישראלית Astrai מציף שאלות מגוונות בנוגע ללגיטימיות של השימוש ב-AI בעולם הפרסום והאופנה, בטח כאשר מדובר בדוגמניות אמיתיות, שעליהן מבוססים המודלים. הקמפיין החדשני, שמציג אווטארים דיגיטליים מבוססי AI בדמותן של הדוגמניות אנה זק ויעל שלביה, מדגים כיצד ניתן להפיק קמפיין שיווקי ריאליסטי, תוך צמצום משמעותי בעלויות ההפקה. התוצאה משלבת גם חדשנות טכנולוגית וגם אסתטיקה מוקפדת ומסמנת. האם זו תחילתו של עידן חדש בתעשיית הפרסום הישראלית?

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

קמפיין ישראלי שכולו AI

הקמפיין, בכיכובן של אנה זק ויעל שלביה, הופק באמצעות פלטפורמת האימון המתקדמת של אסטריה, המאפשרת לצוות ליצור תמונות באיכות גבוהה ללא צילומים מסורתיים. באמצעות אימון מודל AI על תמונות של אנה ויעל, סטודיו FutureCreators הצליחו להפיק במהירות ויזואלים המציגים את הקולקציה החדשה של רנואר באופן רענן ואותנטי. רנואר, לא רק שנתנה במה לטכנולוגיה מהפכנית, אלא חסכה זמן ומשאבים ועל הדרך חשפה כיצד בינה מלאכותית יכולה לעזור למותגים להישאר זריזים, יצירתיים ויעילים – במיוחד כאשר כישרונות מובילים נמצאים בביקוש גבוה.

 

 

תמונת האווטאר של אנה זק מקמפיין רנואר-אסטריה

האווטאר של אנה זק. קרדיט: התמונה נוצרה באסטריה ע״י סטודיו FutureCreators עבור רנואר

 

אסטריה – טכנולוגיה כחול-לבן

אסטריה היא חברת טכנולוגיה ישראלית מובילה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, שהוקמה ב-2021 ומשרדיה הראשיים בראש העין. החברה פיתחה פלטפורמה חדשנית המאפשרת יצירת תמונות ואווטארים דיגיטליים באיכות גבוהה באמצעות AI, ומציעה פתרונות מתקדמים לעיבוד ויצירת וידאו. עם צוות של כ-70 עובדים ונוכחות במעל 70 מדינות, אסטריה מובילה את המהפכה הדיגיטלית בתחום התוכן החזותי, עם הכנסות שנתיות של כ-20 מיליון דולר. החברה משרתת מגוון רחב של לקוחות, מחברות גדולות ועד יוצרים עצמאיים, ומציעה מודל עסקי גמיש המבוסס על רכישת קרדיטים. אנחנו מלמדים בהרחבה על הכלי בקורס המאסטר שלנו ובקורס בניית המודלים שלנו.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס מקיף לבינה מלאכותית - GenAI Master
קורס מאסטר בבינה מלאכותית Master GenAI

 

טשטוש הגבול בין העולם הפיזי לדיגיטלי

בעידן הדיגיטלי החדש, הגבול בין המציאות לבין העולם הווירטואלי הולך ומיטשטש. אווטארים דיגיטליים, הנוצרים באמצעות בינה מלאכותית מתקדמת, מדמים דמויות אנושיות בדיוק כה מרשים עד שההבחנה ביניהם הופכת למאתגרת. המהפכה הטכנולוגית הזו מעצבת מחדש את עולם היצירה והשיווק, משנה את תפיסתנו לגבי אותנטיות ויצירתיות, ומציעה אפשרויות חדשות להפקת תוכן איכותי בעלויות נמוכות משמעותית. היכולת לייצר דמויות דיגיטליות באיכות גבוהה שוות ערך למודלים אנושיים משנה את האופן שבו תעשיות מגוונות פועלות. כיום, אווטארים דיגיטליים אינם מוגבלים לפרסומות או קליפים מוזיקליים – הם משמשים גם כמורים ומדריכים, יוצרי תוכן ואפילו ככלי להוזלת עלויות בתהליכי הפקה.

 

השימוש באסטריה בקמפיין זה מדגים כיצד ניתן לשלב בין חדשנות טכנולוגית ושקיפות לצרכן. בעוד שהחזות של דמויות דיגיטליות הופכת בלתי ניתנת להבחנה מדמויות אמיתיות, סוגיית האמון הופכת לקריטית:

  • האם יש ליידע את הצרכן כאשר נעשה שימוש באווטארים דיגיטליים?
  • כיצד ניתן לשמור על שקיפות מבלי לפגוע באפקטיביות השיווקית?

אחת הדרכים האפשריות היא יצירת תו תקן בינלאומי שיבהיר לצרכנים מתי נעשה שימוש בטכנולוגיית AI, תוך הגדרת קריטריונים ברורים לזיהוי ותיעוד. תו התקן יכול לכלול תוויות ייעודיות לקמפיינים, כללי דיווח והבטחת שקיפות מצד המותגים. יישום המהלך עשוי לדרוש שיתוף פעולה בין ממשלות, ארגונים בינלאומיים וחברות טכנולוגיה כדי להבטיח אחידות ואכיפה אפקטיבית.

השפעת האווטארים על מגוון תעשיות

העולם העסקי כולו חווה מהפכה בתחום השיווק הדיגיטלי עם אימוץ נרחב של אווטארים מבוססי AI. מטא (Meta) הובילה מהלך פורץ דרך עם השקת אווטארים דיגיטליים של סלבריטאים כמו קנדל ג’נר (Kendall Jenner) וצ’רלי ד’אמליו (Charli D’Amelio), המאפשרים אינטראקציה אישית עם הכוכבים האהובים. חברות ענק כמו נייקי (Nike) הקימו מרחבים וירטואליים כמו Nikeland בפלטפורמת המשחקים רובלוקס (Roblox), המציעים מוצרים דיגיטליים בלעדיים לאווטארים. קוקה-קולה (Coca-Cola) השיקה קמפיין מרשים בסין המאפשר למשתמשים ליצור אווטארים אישיים, לחקור מרחב וירטואלי ולפגוש ‘סלבריטאים’. דוגמה מעניינת נוספת היא חברת התעופה הווייטנאמית ויטג’ט (Vietjet), שיצרה אווטאר דיגיטלי של שגריר המותג שלה לקמפיין רב-לשוני, במטרה להגיע לקהלים במגוון שפות. הרשי’ס (Hershey’s) הלכה צעד קדימה עם השקת Hershey-verse, עולם וירטואלי שבו אווטארים מנחים לקוחות דרך חוויות קנייה ייחודיות ומציעים הטבות מותאמות אישית.

 

עולם האופנה

בשנים האחרונות, מותגי יוקרה מובילים הפכו לחלוצים בשימוש באווטארים דיגיטליים. לואי ויטון (Louis Vuitton) שיתף פעולה עם K/DA של ריוט גיימס (Riot Games) והדמות הווירטואלית סרפין (Seraphine) להצגת קולקציות עבר משנת 2014 עד 2019. שאנל (Chanel) בחרה לעבוד עם המשפיענית הווירטואלית הראשונה בתעשיית האופנה, לילמיקלה (Lilmiquela), שצברה מעל 2.7 מיליון עוקבים באינסטגרם. דיור (Dior) התחברה למשפיענית הווירטואלית נונורי (Noonoouri), שחיה בפריז ומציגה אופנה דיגיטלית על רקע וירטואלי של הונג קונג. בלנסיאגה (Balenciaga) יצרה את הדוגמנים הווירטואליים שלה עם יכולות תנועה ייחודיות, והשתמשה בהם בקטלוג אביב 2019. ברברי (Burberry) חיברה בין העולמות כשיצרה שיתוף פעולה דיגיטלי עם קנדל ג’נר (Kendall Jenner), בו יצרו גרסה תלת-ממדית וירטואלית שלה מתמונות שצולמו בביתה.

 

מנגו בחזית החדשנות

קמפיין Sunset Dream של מנגו טין (Mango Teen) שהושק ביולי 2024 מהווה פריצת דרך בתעשיית האופנה. הקמפיין, שצולם על רקע נופי מרקש במרוקו, כלל תמונות שנוצרו במלואן באמצעות בינה מלאכותית ברמת ריאליזם מרשימה. תהליך ההפקה החדשני התחיל בצילום הבגדים האמיתיים, ולאחר מכן נעשה שימוש במודל AI מתקדם למיקומם על דוגמניות וירטואליות. בעקבות ההצלחה, השיקה מנגו בנובמבר 2024 קמפיין נוסף לקו הספורט שלה לבני נוער, שצולם בסטודיו ריקודים ובטבע. בכך הפכה מנגו לחלוצה בתחום, המדגימה כיצד טכנולוגיית AI מאפשרת יצירת תוכן שיווקי איכותי ביעילות מקסימלית.

 

דוגמנית אווטאר בקמפיין נוער של מנגו

100 אחוז בינה מלאכותית. Credit: mangofashiongroup.com

 

הנה מספר דוגמאות נוספות לשילוב אווטארים דיגיטליים במגוון תחומים:

חינוך והדרכה

אווטארים דיגיטליים משמשים כיום כמורים אינטראקטיביים בשפות, תחומים טכנולוגיים ואפילו בתחומים אמנותיים. דמויות דיגיטליות מסוגלות להנגיש ידע בצורה אישית, מותאמת, ועם זמינות מלאה, דבר המקל על למידה עצמאית ומשתמש בטכנולוגיה כדי להפוך את החינוך ליעיל ונגיש יותר.

 

הפקות תוכן 

השימוש באווטארים מוזיל משמעותית עלויות הפקה ומאפשר ליוצרים עצמאיים ליצור תוכן איכותי ללא תלות בתקציבים גדולים. מה שפעם היה שמור לתאגידים גדולים, נגיש כיום לכל יוצר עם חלום וגישה לטכנולוגיה בסיסית. למשל, רק לפני חודש לערך השקנו את קליפ ה-AI שיצרנו לדורון מדלי, המבוסס על דמותו של הקומיקאי אילן פלד. פה תוכלו לקרוא על ההפקה הזו.

 

 

קולנוע ופרסום

בתעשיית הקולנוע והפרסום, אווטארים דיגיטליים יכולים לחסוך זמן וכסף, תוך שמירה על איכות גבוהה ואסתטיקה. כך ניתן להפיק פרסומות מרשימות מבלי להפעיל צוותי הפקה גדולים, להטיס שחקנים לאתרי צילום רחוקים, או להתמודד עם אילוצי לוחות זמנים.

 

עולם התיירות

לשכת התיירות הגרמנית יצרה מהפכה בענף עם השקתה של אמה (Emma), משפיענית AI המשמשת כשגרירת תיירות דיגיטלית. האווטאר, המעוצב כברלינאית צעירה, מתקשר ב-20 שפות ומספק המלצות תיירות 24/7 דרך אינסטגרם. למרות הביקורת מצד יוצרי תוכן אנושיים, מדגישים בלשכת התיירות כי אמה נועדה להשלים את פעילותם ולא להחליפם, ומציגה מודל חדשני לשילוב AI בתעשיית התיירות.

 

תמונת האווטאר של יעל שלביה מקמפיין רנואר-אסטריה

האווטאר של יעל שלביה. קרדיט: התמונה נוצרה באסטריה ע״י סטודיו FutureCreators עבור רנואר

 

אתגרים מוסריים ותעסוקתיים

פגיעה באותנטיות וביצירה אנושית

על אף היתרונות הטכנולוגיים, השימוש הגובר באווטארים דיגיטליים מעלה שאלות מהותיות על עתיד היצירה האנושית. האם האומנות הדיגיטלית, עם כל יכולותיה המתקדמות, יכולה באמת לשחזר את הקסם הייחודי שביצירה האנושית – על הטעויות, הרגשות והמקוריות שבה?

 

השפעה על שוק העבודה

המעבר לאווטארים דיגיטליים מעצב מחדש את שוק העבודה בתעשיית האופנה והבידור. בעוד שחברות רבות מעדיפות כיום להשתמש באווטארים דיגיטליים על פני דוגמנים אנושיים בשל יעילות ועלויות, התופעה יוצרת הזדמנויות חדשות בתחום. לצד הירידה בביקוש לדוגמנים ולצוותי הפקה מסורתיים, נפתחים תפקידים חדשים בתחומי העיצוב הדיגיטלי, הנפשת דמויות וניהול תוכן AI. מגמה זו מחייבת הסבה מקצועית של אנשי מקצוע ותיקים ומייצרת הזדמנויות תעסוקה חדשות בתחומים שלא היו קיימים לפני שנים ספורות.

 

אתיקה ושמירה על זכויות

שימוש לרעה בטכנולוגיה כזו יכול להוביל להפרת זכויות של אנשים אמיתיים, כמו יצירת דמויות ללא הסכמתם. יש צורך בחקיקה ותקנות ברורות שיגדירו גבולות לשימוש בטכנולוגיה זו, כולל מנגנוני פיקוח ואכיפה שיבטיחו שמירה על זכויות הפרט ומניעת ניצול לרעה.

 

שני המרכיבים המרכזיים שמניעים את מהפכת ה-AI

שיתוף הפעולה בין רנואר (Renuar) ואסטריה (Astria) מציב סטנדרט חדש בתעשייה, המשלב יצירתיות, חדשנות טכנולוגית והפחתת עלויות. הקמפיין המשותף מדגים שני יתרונות מרכזיים של השימוש ב-AI בעולם היצירה הדיגיטלית:

 

הוזלת עלויות

הפקת תוכן באמצעות אווטארים דיגיטליים מקצרת תהליכים משמעותית, חוסכת בעלויות ומנגישה איכות מקצועית גם למותגים קטנים. היתרון הכלכלי מאפשר לחברות להשקיע יותר במחקר ופיתוח של רעיונות יצירתיים.

 

דמוקרטיזציה של היצירה

טכנולוגיית AI מסירה חסמים כלכליים ולוגיסטיים, ומאפשרת לכל יוצר עם מחשב וחיבור לאינטרנט ליצור תכנים באיכות גבוהה. מהפכה זו מעצימה יוצרים עצמאיים ומאפשרת להם להביא את חזונם לקדמת הבמה.

 

בעידן שבו הטכנולוגיה משתלבת עמוק ביצירתיות, השימוש באווטארים דיגיטליים מחייב גישה אתית ושקופה המחוברת לערכים אנושיים. השילוב בין יצירתיות אנושית ויכולות AI אינו רק מוזיל עלויות, אלא פותח הזדמנויות חדשות להעשרה תרבותית ורגשית. כפי שמדגים הקמפיין החדשני של רנואר, הטכנולוגיה אינה מחליפה את האדם אלא מעצימה את יכולותיו, מאפשרת סיפור סיפורים בדרכים חדשות ומייצרת ערך מוסף משמעותי לתעשייה כולה.

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של ולדי פייסחין?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Let's update

רוצים לקבל עדכונים על כל מה שחדש ומעניין בעולם ה-AI? הרשמו לניוזלטר שלנו!

אירועי AI קרובים
15.01.25
וובינר פרסומות קליפים וקולנוע עם AI
וובינר
22.01.25
איך להיות אשף AI (ולהרוויח מזה)?
וובינר
23.01.25
היכרות ועבודה עם מג’יק סקול Magic School
סדנה
26.01.25
וובינר השקעות ובינה מלאכותית
וובינר
29.01.25
וובינר יצירת מוזיקה עם דורון מדלי
וובינר
05.02.25
אדריכלות ועיצוב פנים ועיצוב פנים עם AI
וובינר

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

רנואר ו-Astria בקמפיין AI שמבוסס על דוגמניות אמיתיות