תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

פיצ’ר חדש בשם Canvas הולך לשנות את הדרך בה אתם עובדים ב-ChatGPT

ChatGPT Canvas
תוכן עניינים

בשקט בשקט OpenAI שיחררו היום פיצ’ר סופר שימושי שמבקש לשנות לגמרי את האופן בו אנחנו עובדים עם ChatGPT, בדגש על פעולות כתיבה, עריכה וכתיבת קוד. הפיצ’ר החדש מכונה Canvas, מוסיף ממד חדש של שיתוף פעולה ויצירתיות בעבודה עם הצ’ט הג’נרטיבי המצליח בעולם. הממשק החדש מאפשר למשתמשים לא רק לקבל תגובות מהירות דרך צ’אט או לתת פקודות עריכה מהירות, אלא גם לשתף פעולה באופן פעיל בפרויקטים מורכבים של כתיבה ותכנות, הכל בתוך סביבת עבודה ייעודית ומתקדמת. אז מהו הקנבס? כיצד הוא פועל? הכל במאמר הבא.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

מהו הקנבס וכיצד הוא פועל?

קנבס (Canvas) הוא ממשק עבודה חדש שמאפשר למשתמשים לערוך טקסטים וקוד בצורה ישירה תוך קבלת משוב ותיקונים מיידיים מ-ChatGPT. מדובר בצעד משמעותי בהרחבת האפשרויות שהמערכת מציעה, כשהדגש המרכזי הוא על שיתוף פעולה עמוק וממוקד בפרויקטים ארוכים או מורכבים בין המשתמש לצ’ט.

 

הממשק נפתח בחלונית נפרדת שמאוד מזכירה את הממשק המצליח של הארטיפקטים בקלוד (Claude Artifects), רק שהפונקציונאליות פה מתקדמת יותר, שכן לצד החלונית מופיע מעין ממש “אינפיינט” (Inpaint) ובו כפתורי עריכה ייעודיים. ה-Canvas החדש מהווה סביבת עבודה אינטראקטיבית המיועדת לכתיבה, תכנות ועריכה, ששמה דגש על חווית משתמש, קלות תפעול ואינטואיטיביות. המשתמשים יכולים לסמן קטעים מסוימים, לקבל הצעות לשיפור ולבצע שינויים, מבלי לצאת מהקונטקסט של הפרויקט כולו.

 

במילים פשוטות, קנבס מציע מרחב עבודה שמתפקד כמו עורך טקסט מתקדם, המשולב ביכולות הבינה המלאכותית של ChatGPT, המספק משוב מותאם ומדויק לפי הצרכים הספציפיים של המשתמש.

 

ChatGPT Canvas

הממשק החדש של ChatGPT Canvas בפעולה | Credit: OpenAI

 

למי ה-Canvas זמין ואיפה?

למי הוא זמין?

  • הקנבס נמצא כרגע בגרסת בטא ונגיש נכון להיום רק למנויים משלמשים – משתמשי ChatGPT Plus ו-Teams.
  • בקרוב הפיצ’ר החדש יהיה זמין גם למשתמשי Enterprise ו-Edu.
  • חשוב לציין שגם אם יש לכם מנוי בתשלום ואתם לא מצליחים עדיין להשתמש בכלי, המתינו יום-יומיים וסביר שהעדכון יגיע גם אליכם במהרה. OpenAI לרוב משחררת חידושים ועדכונים בהדרגה ולא כל המשתמשים מקבלים את העדכונים באותו זמן.
  • הכלי עדיין נמצא בשלב מוקדם של הפצה, אך OpenAI מתכננת להרחיב את השימוש בקנבס גם למשתמשים החינמיים בעתיד הקרוב. אין עדיין תאריך רשמי לשילוב הכלי גם בחבילה החינמית.

 

איך משתמשים בקנבס?

  • הפיצ’ר החדש פותח להשתלב באופן טבעי בסביבת העבודה של GPT-4o. האופציה תיפתח באופן אוטומאטי כשהצ’ט יזהה משימה מורכבת שלדעתו מצדיקה את פתיחת החלונית הנפרד של ממשק ה-Canvas.
  • כמו כן, המשתמשים יכולים גם לבחור ידנית את האופציה “ChatGPT 4o with Canvas” מתפריט המודלים של ChatGPT. לאחר בחירה באפשרות זו, הממשק יפתח בחלון נפרד, המאפשר לעבוד בצורה ממוקדת על פרויקט קיים או חדש.
  • ניתן גם לבקש ישירות מ-ChatGPT לפתוח את קנבס באמצעות פקודה פשוטה כמו “Use cCanvas” בתוך הפרומפט שלכם, מה שיגרום לממשק העריכה המתקדם של הקנבס להיפתח.

 

איך משתמשים בקנבס החדש של ChatGPT

איך משתמשים בקנבס החדש של ChatGPT?

 

היתרונות המרכזיים של הקנבס החדש של ChatGPT

שיתוף פעולה טבעי בין האדם לצ’ט

קנבס נבנה כדי להפוך את ChatGPT לשותף יצירתי ופרודוקטיבי, ולא רק כלי לקבלת תשובות מהירות. הממשק מאפשר לערוך טקסטים וקוד בצורה ישירה, לקבל משוב מיידי ולהתאים את התוכן בהתאם לצרכים. בדומה לעורך אנושי, הקנבס מספק הצעות מדויקות המבוססות על ההקשר הרחב של הפרויקט, בהתאם לפקודות המשתמש.

 

עריכות בתוך המסמך, מבלי לפגוע במבנה

כל מי שעוסק ביצירת תוכן וטקסטים עם AI מכיר את הקושי הבא – יש צורך בעריכה ממוקדת בתוך מסמך ארוך, אבל אם רוצים לבצע תיקון באזור ספציפי, יש לבקש מהצ’ט לג’נרט מחדש את כל המסמך, או להסתפק בג’ינרוט קטע נפרד ואז חיבורו באופן ידני לשאר הטקסט. לא עוד! יתרון משמעותי נוסף של הקנבס הוא האפשרות לבצע עריכות ממוקדות מבלי לפגוע במבנה הכולל של הפרויקט. כך גם לגבי הוספת לוגים, תיקון באגים בכתיבת קוד, שכתוב קוד או המרתו לשפות תכנות אחרות כמו JavaScript, Python ו-PHP. קיצור הדרך של הקנבס מקנים גמישות רבה בעבודה עם קוד ובעבודה עם טקסטים ארוכים.

 

גמישות בשינוי אופי המסמך

הקנבס מציע אפשרויות לשנות את רמת הטקסט ומורכבותו – למשל, לעבד מחדש טקסט לרמה של תלמיד בית ספר יסודי, או לרמה של מומחה מקצועי. הממשק המחדש מאפשר להוסיף הערות ולעצב את אורך הטקסט בהתאם לצרכים, או להוסיף ליטושים סופיים כמו בדיקת דקדוק ובהירות.

 

שליטה מוחלטת

הקנבס החדש של ChatGPT מקנה למשתמשים שליטה מלאה על תהליך העריכה וייצור התוכן או הקוד. כל ההערות והשינויים מופיעים בצורה ברורה, מה שמאפשר לבחור אם לקבל או לדחות את ההצעות של הצ’ט. כמו כן, ניתן לשחזר לגרסאות קודמות של הטקסט או הקוד, מה שהופך את הממשק לאידיאלי עבור פרויקטים מתמשכים הדורשים שינויים תכופים.

 

קנבס וכתיבת קוד – גמישות ודיוק

פיצ’ר הקנבס מציע חוויה ייחודית ומתקדמת במיוחד עבור מתכנתים. עבודה עם קוד מצריכה לא פעם תהליכים של תיקון שגיאות (דיבאגינג), הוספת הערות והבנת מבנה הקוד. עם הממשק החדש, ניתן לבצע את כל הפעולות הללו בצורה נוחה ומסודרת, תוך קבלת הצעות ושיפורים ממוקדים. לדוגמה, ניתן לבקש מ-ChatGPT לתקן באגים או להוסיף לוגים לקוד כדי לסייע בתהליך תיקון השגיאות. מעבר לכך, ניתן להמיר את הקוד לשפות תכנות נוספות, מה שמאפשר למשתמשים לעבוד עם פלטפורמות ושפות שונות בפרויקט יחיד.

 

כל התהליך הזה הופך למאוד אינטואיטיבי ומנגיש מיומנות שבעבר הצריכה רמה טכנית גבוהה מאוד, גם למשתמשים פחות מנוסים, שרוצים לכתוב קוד, אך לא מחזיקים בידע הטכני הנדרש. זה מאוד מזכיר את חוויית השימוש ב-Claude Artifects, שהנגישה את עולם כתיבת הקוד ופיתוח האפליקציות להמונים.

 

הקנבס של ChatGPT

איך זה נראה מבפנים? הקנבס של ChatGPT

 

קיצורי הדרך של הקנבס החדש

קיצורי דרך לעריכת טקסטים

קיצורי דרך לכתיבה כוללים בין היתר:

  • הצעת עריכות (Suggest edits): ChatGPT מציע הצעות והערות ישירות בתוכן שעליו אתם עובדים.
  • שינוי אורך המסמך (Adjust the length): מקצר או מאריך את הטקסט בהתאם לבקשת המשתמש.
  • שינוי רמת הטקסט (Change reading level): מתאים את רמת ואיכות הטקסט בהתאם לסקאלה של רמות ידע (החל מגילאי גן ועד רמה של תוכן אקדמי).
  • שיפוץ סופי (Add final polish): בודק דקדוק, שגיאות כתיב ותחביר, מוסיף בהירות ועקביות.
  • הוסף אימוג’יז (Add emojis): הוסף אימוג’יז רלוונטיים בהתאם לתוכן.

 

קיצורי דרך לעריכת קוד

קיצורי דרך לכתיבת ועריכת קוד כוללים:

  • ביקורת קוד (Review code): ChatGPT מציע הצעות לשיפור הקוד.
  • הוספת לוגים (Add logs): מוסיף לוגים כדי לעזור באיתור בעיות בקוד.
  • הוספת הערות (Add comments): מוסיף הערות לקוד כדי להקל על הבנתו.
  • תיקון באגים (Fix bugs): מזהה ומשכתב קוד כדי לתקן בעיות.
  • שינוי שפת קוד (Port to a language): שינוי שפת הקוד ל-JavaScript, TypeScript, Python, Java, C++, או PHP.
קיצורי הדרך של הקנבס של ChatGPT

קיצורי הדרך של הקנבס של ChatGPT

 

השוואה לכלים מתחרים

כשהשוק מתמלא בכלים מתקדמים לשיתוף פעולה בין משתמשים אנושיים לבינה מלאכותית, הקנבס החדש של ChatGPT מצליח לקחת פלטפורמה מעולה, ולהפוך אותה לטובה אף יותר! השילוב בין היכולות המאוד מתקדמות של ChatGPT ובין מאפיינים ייחודיים של עריכה אינטואיטיבית, אשר מקלה על השימוש בכלי והופכת אותו למדויק יותר, לורסטילי יותר ולנגיש יותר, היא תוספת מבורכת! למרות שכלים כמו Artifacts של קלוד או Cursor AI מציעים פונקציות דומות של עריכת טקסטים וקוד, הקנבס מביא עמו מספר יתרונות:

  • אינפייניטינג לטקסט וקוד בשילוב חלונית מפוצלת: בעוד כלים כמו Artifacts מאפשרים עריכה בפרויקט קיים בחלונית מפוצלת, הקנבס מתמקד בשיתוף פעולה ישיר בזמן אמת עם הצ’ט, תוך הנגשת כלי עריכה מדויקים, מה שמאפשר תיקונים ושיפורים מיידיים בתוך סביבת עבודה מותאמת.
  • אינטגרציה עמוקה עם GPT-4o: קנבס מבוסס על מודל מתקדם ומוצלח ביותר! – GPT4o של OpenAI – מה שמקנה לו יכולות עיבוד והבנה רחבות יותר ואינטגרציה טבעית בסביבת הצ’ט. המודל מסוגל לספק משוב מדויק וממוקד יותר לפי דרישות המשתמש.
  • שליטה גמישה בעריכה: היכולת לסמן קטעים מסוימים ולקבל הצעות עריכה מותאמות, בשילוב עם שקיפות בתהליך העריכה (שמירת גרסאות ותקשורת נוחה), מאפשרת למשתמשים לשמור על שליטה מלאה בפרויקט שלהם.

 

המדריכים תמיד חינמיים, אבל אם בא לכם להתמקצע - יש גם קורס AI בינה מלאכותית למנהלים ובכירים
קורס ai למנהלים

 

בהמשך, סביר להניח שנראה פיתוחים נוספים בממשק, כמו הוספת אפשרויות עריכה מתקדמות נוספות, שילוב דימויים ויזואליים מ-DALL-E, ושיפורים בתהליך העבודה השיתופי עם הבינה המלאכותית. כל אלו הופכים את ה-AI לשותף צמוד במלאכת היצירה. עוזר אישי צמוד, עם יכולות על! הקנבס הוא צעד משמעותי ביכולת של בינה מלאכותית לשתף פעולה עם משתמשים בפרויקטים מורכבים ושדרוג מעולה שלוקח מוצר מעולה והופך אותו לנגיש יותר וטוב יותר. הממשק החדש מציע חוויה חדשה של עריכה ותיקון, ומרחיב את היכולות של ChatGPT הרבה מעבר לשיחה או ייצור תוכן מהיר. עם שדרוגים מהפכניים כמו הסייען הקולי החדש, מודל o1 עם שיטת ההסקה הרב-שלבית, פתיחת ה-GPTs לכלל המשתמשים עם פתיחת דאלי3 לכולם, נראה ש-OpenAI בדרך הנכונה. 

 

כל אלו חוברים לגיוס הון מאסיבי שהושלם בימים האחרונים, אשר הקפיץ את שווי החברה למעל 150 מיליארד דולר. למרות ההפסדים הצפויים השנה (בהיקף של כ-5 מיליארד דולר), לא נראה שלמישהו ב-OpenAI זה יזיז. למרות הטלטלות האחרונות וחילופי כח האדם נראה שמעמדה כמובילת שוק נותר איתן! הקנבס החדש משתלב במאמצים של OpenAI לשפר את האינטראקציה עם כלי ה-AI, והוא הרבה מעבר לכלי עריכה, אלא פלטפורמה לשיתוף פעולה יצירתי ופורה עם בינה מלאכותית!

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

פיצ’ר חדש בשם Canvas הולך לשנות את הדרך בה אתם עובדים ב-ChatGPT