תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
× Send

איך AI יכול להעצים כל עסק – אנדרו נג מסביר

AI עוזר לעסקים
תוכן עניינים

בינה מלאכותית, כך נראה, נמצאת בכל מקום – משירותי המידע הגדולים ועד תאגידי הטכנולוגיה שמובילים את הכלכלה העולמית. אך האם יכולת זו תוגבל רק לחברות הענק? בהרצאה מרתקת ב-TED, אנדרו נג (Andrew Ng), חוקר בולט בתחום הבינה המלאכותית, מציג חזון מהפכני להנגשת טכנולוגיות AI לכל עסק קטן. נג מאמין שכמו קרוא וכתוב ששינו את פני החברה, כך גם בינה מלאכותית יכולה לשנות את התעשייה הגלובלית – אם תונגש לכל אחד ואחת מאיתנו.

 

הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

 

לצפייה בהרצאה המלאה של אנדרו נג

 

קצת על אנדרו נג

אנדרו נג (Andrew Ng) הוא אחד מהחוקרים המובילים בעולם בתחום הבינה המלאכותית ולמידת המכונה. הוא פרופסור באוניברסיטת סטנפורד, מייסד שותף של פרויקט הלמידה המקוונת הפופולרי Coursera, ומייסד מעבדת המחקר של Google Brain. נג היה בעבר המדען הראשי של חברת Baidu, שם הוביל את מאמצי החברה בפיתוח בינה מלאכותית. הוא נחשב לאחד הקולות המרכזיים בתחום, הדוחף להנגשת טכנולוגיות AI לארגונים קטנים ובינוניים, ולא רק לתאגידי ענק, מתוך חזון להעצים עסקים ברחבי העולם באמצעות הטכנולוגיה הזו.

 

מהפכת ה-AI לעסקים הקטנים

אנדרו נג פותח את ההרצאה שלו בהשוואה היסטורית מעניינת. מאות שנים לאחור, רק מעטים בחברה האנושית יכלו לקרוא ולכתוב – אלו היו בעיקר כמרים, מלומדים ואנשי שלטון. היכולת הזו הייתה כל כך מוגבלת, שרק קבוצה מצומצמת של אנשים יכלה להכתיב את המידע לשאר האוכלוסייה. האנלוגיה הזו, לדבריו של נג, מתאימה מאוד לעולם הבינה המלאכותית של היום. חברות ענק כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט, ששולטות בכמויות עצומות של נתונים ומשאבים, הן שמצליחות להשתמש בטכנולוגיה זו כדי להשפיע על חיי היום-יום של כולנו.

אבל מה יקרה כאשר כל עסק קטן, כמו הפיצרייה המקומית השכונתית או חנות החולצות הקטנה, יוכל לנצל את היתרונות של הבינה המלאכותית? האם יוכלו עסקים אלו לשפר את הרווחיות ואת היעילות שלהם בעזרת הטכנולוגיה הזו? נג מאמין שכן, וטוען שכדי להרחיב את השימוש ב-AI, יש להפוך אותה לנגישה ופשוטה מספיק כדי שכל אדם יוכל להשתמש בה.

 

דוגמת הפיצרייה: כיצד AI יכול לשנות עסקים מקומיים?

נג מספר בהרצאתו על פיצרייה מקומית שבה הוא נוהג לבקר בסופי השבוע. כל ביקור מסתיים במסקנה דומה: מצד אחד, המוכר תמיד נשאר עם עודפי פיצות מסוימות שלא נמכרו, ומצד שני, סוגים פופולריים אחרים נגמרים מוקדם מדי. נג מציין כי על ידי שימוש בנתונים שהפיצרייה כבר אוספת – כמו מכירות יומיות ומידע על העדפות הלקוחות – מערכת AI פשוטה יכולה לנבא אילו סוגי פיצות יהיו פופולריים בכל יום ובכל שעה מסוימת.

התועלת לעסק, לדבריו, יכולה להיות עצומה. על אף שמדובר בעסק קטן, שיפור של כמה אלפי דולרים בשנה יכול לשנות את התמונה עבור הבעלים. זאת, מבלי להידרש לצוותים גדולים של מהנדסי AI וללא הוצאה כספית עצומה על פיתוח מערכת מותאמת אישית.

 

AI: לא רק לעסקים גדולים

אחד המסרים המרכזיים של נג הוא שבינה מלאכותית לא חייבת להיות כלי שמיועד רק לעסקים עם מיליוני לקוחות ומאגרי נתונים עצומים. לעיתים, אפילו עסק קטן יכול להפיק תועלת רבה ממערכת AI שמתאימה לצרכים הספציפיים שלו, גם כאשר יש לו רק כמה מאות או אלפי נתונים שנאספים מדי חודש.

האתגר, לדבריו של נג, אינו נעוץ בחוסר נתונים – אלא בכך שהעלות של פיתוח מערכות AI עבור עסקים קטנים לרוב אינה משתלמת. בעוד שלחברות ענק יש את המשאבים ואת הכלים להפיק תועלת מההשקעה במודלים גנריים של AI, לעסקים קטנים אין את האפשרות להשקיע סכומים גדולים על מנת ליישם מערכות כאלה.

 

איך עסקים קטנים יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית?

אחת המטרות המרכזיות של אנדרו נג היא להנגיש את כלי ה-AI לכל עסק, ולהפוך את הפיתוח והשימוש במערכות אלו לפשוטים וזמינים יותר. הוא מתאר את חזונו כך שעסקים קטנים יוכלו להשתמש בפלטפורמות פשוטות ונגישות כדי לבנות לעצמם מודלים של בינה מלאכותית, בלי צורך בידע רחב בתכנות או במדע נתונים.

לדוגמה, נג מתאר כיצד יצרן חולצות קטן יכול להשתמש במערכת AI כדי לחזות אילו עיצובים והדפסים יהיו פופולריים, על ידי ניתוח מגמות ברשתות החברתיות. כך, גם אם מדובר במידע מוגבל, המערכת תוכל לספק תובנות מדויקות שיסייעו לעסק לשפר את קבלת ההחלטות שלו.

 

במקום שתצטרכו לכתוב קוד מורכב, הפלטפורמות החדשות של AI יתבססו על שימוש בנתונים שמוזנים על ידי המשתמשים עצמם. נג נותן דוגמה של מפקח איכות במפעל חולצות: במקום להעסיק צוות מתכנתים, המפקח יוכל פשוט להעלות תמונות של הבד ולהגדיר למערכת איך נראים פגמים כמו קרעים או כתמים. באמצעות תהליך פשוט זה, המפקח יוכל ללמד את המערכת כיצד לזהות בעיות בבדים ולהתריע על כך באופן אוטומטי.

הפשטות שבשימוש ב-AI, לדבריו של נג, תאפשר לעסקים קטנים מכל הסוגים – החל מיצרני חולצות ועד למאפיות – להשתמש במערכות מותאמות אישית כדי לשפר את איכות המוצרים שלהם ולייעל את תהליכי העבודה.

 

היתרונות הכלכליים של הנגשת הבינה המלאכותית

נג מאמין כי הנגשת הבינה המלאכותית לעסקים קטנים יכולה להניע מהפכה כלכלית עצומה. אם בעבר, רק חברות ענק יכלו להפיק רווחים מהשימוש ב-AI, היום קיימת אפשרות ממשית שכל עסק קטן יוכל לשפר את הרווחיות והפרודוקטיביות שלו באמצעות המודלים האלו.

לדוגמה, מערכת שתסייע לבעל עסק קטן כמו חנות חולצות לנבא ביקוש, תאפשר לו לייעל את תהליך קבלת ההחלטות ולהפחית את הסיכון להפסדים. בנוסף, מערכות AI שמתמקדות בניהול מלאי או במעקב אחר איכות מוצרים יכולות לשפר משמעותית את היעילות התפעולית של העסק.

 

כמו שהפיכת הקריאה והכתיבה לנחלת הכלל יצרה מהפכה חברתית וכלכלית, נג טוען שהדמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית עשויה לחולל מהפכה נוספת. הוא צופה שבעתיד, AI תהפוך לכלי עבודה יומיומי עבור כל עובד – מחנויות קטנות ועד עסקים גדולים. במקום להסתמך על מומחי AI יקרים, כל אחד יוכל ליצור לעצמו מערכת מותאמת שתסייע לו בקבלת החלטות חכמות ובייעול העבודה השוטפת.

 

AI: כלי לעתיד שוויוני יותר

החיזיון של אנדרו נג הוא עתיד שבו בינה מלאכותית אינה מוגבלת רק לחברות ענק, אלא כלי שנמצא בידי כל עסק וכל אדם. כך, לא רק שהתועלות הכלכליות יתפשטו לכל שכבות החברה, אלא גם העולם העסקי כולו יהפוך ליעיל ורווחי יותר.

במקום לראות ב-AI איום על מקומות עבודה, נג מציע לראות בו הזדמנות – כלי שיכול להעצים כל עסק ולהפוך את השימוש בטכנולוגיה למשהו יומיומי, כמו השימוש במחשב או בסמארטפון. הוא מסיים את ההרצאה באופטימיות גדולה, בתקווה שבקרוב כל אחד מאיתנו יוכל לקחת חלק במהפכה הדיגיטלית ולבנות את העתיד בעזרת AI.

רוצים להתמקצע?

בואו ללמוד איתנו בינה מלאכותית בקורס המקיף, העשיר והמבוקש בשוק. הצטרפו לאלפים הרבים שכבר עברו את הקורסים והסדנאות שלנו. פרטים והרשמה באתר.

לקבלת הנחה במחיר הקורסים – הזינו את קוד הקופון LETSAI
הישארו מעודכנים

רוצים לקבל עדכונים בלייב? רוצים מקום בו אתם יכולים להתייעץ עם מומחי AI, לשאול שאלות ולקבל תשובות? רוצים לשמוע על מבצעים והטבות לכלי ה-AI שמשנים את העולם? הצטרפו לקהילות ה-AI שלנו.

 

 

אפשר גם להרשם לניוזלטר שלנו

 

רוצים הרצאה או ייעוץ של אביתר אדרי?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי
אולי יעניין אותך גם...
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

תפריט נגישות

תוצאות נוספות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך AI יכול להעצים כל עסק – אנדרו נג מסביר