מידע חשוב לתחילת הקורס
מבוא לעולם משפיעני הרשת
מחולל התמונות הטוב ביותר בעולם - Midjourney
יצירת דמות של משפיען רשת
בניית מודלים - יצירת דמות וסגנון עקביים
שדרוג תמונות בעזרת Photoshop
יצירת וידאו
יצירת אודיו
יצירת תוכן ויראלי מגוון
אפשרויות הכנסה וטיפים

* שיעור 001: העולם החדש מול העולם הישן (פייסבוק, אינסטגרם ואסטרטגיות שיווק)

בשיעור הקרוב נסגור את העולם הישן של הפרסום הדיגיטלי, בו היינו צריכים לבצע פעולות רבות ידנית (בדגש על הפעילות בפייסבוק ואינסטגרם), לעומת העולם החדש שמבוסס ברובו על אלגוריתמים של בינה מלאכותית. נדבר גם על אסטרטגיות שיווק (“השילוש הקדוש”) וננתח סטטיסטיקות של נתוני שימוש ברשתות חברתיות ומה שהן יכולות ללמד אותנו. זהו שיעור ראשון מתוך סדרת שיעורים שעוסקת במינוף, שיווק עצמי והגדלת חשיפה, מעורבות ועוקבים. בשיעורים שבהמשך יחידת התוכן הזו תמצאו חומר כתוב המרחיב על כל הנאמר בשיעור זה (מומלץ בחום לקרוא גם אותו).

 

 

העתיד של השיווק נמצא בבינה המלאכותית

ברנרד מאר הוא עדיתן, משפיען ואיש רוח המתמחה בשילוב בין עולם העסקים והטכנולוגיה. הוא מדורג ע”י לינקדאין כאחד מ-5 המשפיענים העסקיים הגדולים בעולם ומס’ 1 בבריטניה. הוא כתב 21 ספרים ויש לו 2 מיליון עוקבים בסושיאל ו-1.2 מיליון מנויים לניוזלטר. למה אני מספר לכם עליו? כי הוא טוען שעתיד השיווק נמצא בבינה המלאכותית. אני נוטה להסכים.

 

כמי שעוסק בשיווק בסושיאל ובפרסום דיגיטלי שנים רבות, אני זוכר את הימים בהם היינו מבצעים את כל הפעולות ידנית – היינו בונים קהלים סופר נישתיים עם משפכים על משפכים. היינו עושים אופטימיזציה ידנית ומנתחים נתונים וסטטיסטיקות בצורה סיזיפית. היום אנחנו עדיין עושים את זה, אבל היום אנשי המקצוע יודעים שלפעמים הכי טוב פשוט לתת לאלגוריתם לעבוד!

 

תן לאלגוריתם לעבוד!

היום אנחנו עובדים עם קהלים רחבים שנותנים לבינה המלאכותית של מערכות הפרסום בהן אנו משתמשים גבולות גזרה רחבים לנתח נתונים, לנתח המרות, לקבל החלטות ולבצע פעולות בהתאם לדאטה שהאלגוריתם צובר. היום אנחנו עובדים עם קמפיינים דינאמיים שמריצים אלפי מודעות במקביל בקמפיין אחד. הנה דוגמה קטנה אחת כדי להמחיש את הכח של המערכות הללו. כשאני מעלה קמפיין דינאמי במערכות הפרסום של מטא, אני יוצר 5 כותרות, 5 וורסיות שונות של מלל (ארוך/קצר וכו’), 5 כפתורי הנעה לפעולה שונים ו-10 גרפיקות שונות (תמונות לרוחב/לאורך, תמונות סטטיות וסרטונים). הכל רץ במקביל והאלגוריתם מחליט איזו קומבינציה של טקסטים, כותרות, כפתורים וגרפיקות הוא שולח לכל אדם. עכשיו תעשו 5X5X5X10 ותבינו את ההיקפים: 1,250 מודעות שרצות במקביל. כלומר, בכל רגע נתון יש המוני אנשים שרואים מודעות שונות לגמרי (שמותאמות להם ע”י האלגוריתם בהתאם להעדפות שלהם ולהרגלי הגלישה שלהם), והכל עבור אותו לקוח/מוצר ובאותו קמפיין בודד. זה הכח האמיתי של הבינה המלאכותית!

 

אינסטגרם ועסקים

היום עולם העסקים והמסחר המקוון מבין שאינסטגרם זה המקום הנכון להיות בו! הרשת החברתית אינה רק מקום של אינטראקציות חברתיות, אלא פלטפורמת מכירות חזקה ביותר עם כח אדיר גם בתחומים אחרים: ייצור חשיפה בקרב קהלי יעד רלוונטיים, בניית תדמית ומיצוב מותגים, וכמובן גם מכירות. הרבה מכירות! מחקרים וסקרים מהעולם מלמדים אותנו ש-70% מחובבי הקניות פונים לאינסטגרם כדי לגלות מוצרים חדשים. 66% מהגולשים מעידים שהם משתמשים באינסטגרם בעיקר כדי לקיים אינטראקציה עם מותגים ועסקים.

 

אגב, מדהים לראות את הכח האדיר של תוכן איכותי באינסטגרם בחיזוק מעמדו וערכו של מותג או עסק מסוים: 53% מהגולשים מעידים כי יעקבו אחר מותג או עסק בעיקר בשל איכות ורלוונטיות התוכן שהוא מייצר ברשתות החברתיות. כלומר, תוכן איכותי בהחלט מושך קהלים לנכסים הדיגיטליים של מותגים ועסקים. עוד נדבר בהמשך על כך ש”תוכן הוא המלך!”

 

כמו כן, 93% מהמותגים שפרסמו סרטון ברשתות חברתיות, קיבלו לקוחות חדשים בעקבות הפרסום.

 

אז איך מפרסמים באינסטגרם?

אחרי שהבנו איזה כח אדיר יש לאינסטגרם הגיע הזמן שנבין על מה כדאי להקפיד, אם ברצוננו להגיע לקהלי היעד שלנו, לקבל חשיפה וכמובן גם לייצר מכירות.

 

הניסיון שלי לימד אותי שישנן 3 פעולות מאוד יעילות להגדלת עוקבים באינסטגרם וליצירת נכס דיגיטלי ממיר ואיכותי באינסטגרם, שהופך למנוע שיווקי של ממש:

 

  1. תוכן, נראות ושימוש נכון בהאשטאגים.
  2. הגדלת עוקבים, חשיפה ומעורבות ע”י עבודה עם בוט (או ידנית).
  3. התנעת קמפיינים (קידום ממומן) ו/או שת”פים עם משפיענים.

 

אם תצליחו ליישם את כל הפעולות הללו, או אפילו את חלקן, אין ספק שהאינסטגרם שלכם יהפוך לאבן שואבת של לקוחות ומכירות.

 

בשיעורים הבאים תמצאו הרחבה על כל אחד מהנושאים שנידונו בשיעור המוקלט ובחומר הכתוב. מוזמנים לעבור לשיעור הבא>>

תפריט נגישות

יצירת אווטאר דיגיטלי שיעיף אותך
רוצה עוד מדריכים מגניבים? הרשמה לניוזלטר שלנו 👇

* שיעור 001: העולם החדש מול העולם הישן (פייסבוק, אינסטגרם ואסטרטגיות שיווק)